28 Απρ 2017

ΣΤΑΣΥ... κάθαρσης για όσους αλώνιζαν στο Δημόσιο

Ν.Δ. και ΠΑΣΟΚ, επί δεκαετίες, αντιμετώπιζαν το Δημόσιο ως λάφυρο

   Για αδικήματα κακουργηματικού χαρακτήρα διώκονται συνολικά 12 πρόσωπα, υπάλληλοι και στελέχη της εταιρείας ΣΤΑΘΕΡΕΣ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΕΣ ΑΕ (ΣΤΑΣΥ ΑΕ), οι μεθοδεύσεις των οποίων φέρονται να προκάλεσαν ζημία ύψους 1.000.000 ευρώ στην υπηρεσία του ΟΑΣΑ.
   Σύμφωνα με πληροφορίες, ποινικά υπόλογοι για τα αδικήματα της υπεξαίρεσης της ψευδούς βεβαίωσης σε βαθμό κακουργήματος, καθώς και της υπεξαγωγής εγγράφων και παράβασης καθήκοντος, φέρονται να είναι συνολικά δώδεκα άτομα, τα οποία προέρχονται από τον τομέα καταμέτρησης της ΣΤΑΣΥ, αλλά και διευθύνοντες σύμβουλοι της εταιρείας.
    Τη δίωξη σε βάρος των εμπλεκομένων προσώπων απήγγειλε η Εισαγγελία κατά της Διαφθοράς, κατόπιν ενδελεχούς έρευνας της Γενικής Επιθεωρήτριας Μάρης Παπασπύρου, έρευνα η οποία βασίσθηκε σε ανώνυμη καταγγελία που έφτασε στο γραφείο της.
   Σύμφωνα με την έρευνα, η οποία διήρκεσε έναν χρόνο, υπάλληλοι της ΣΤΑΣΥ ΑΕ, αρμόδιοι για τη διακίνηση των εισιτηρίων και καρτών και την απόδοση των εισπράξεων, υπό την ανοχή κάποιων στελεχών της διοίκησης, αφαιρούσαν συστηματικά εισπράξεις με περίτεχνες μεθοδεύσεις, προκαλώντας ζημία στην υπηρεσία του ΟΑΣΑ άνω του 1.000.000 ευρώ για την περίοδο 2015, ενώ δεν αποκλείεται παρόμοια φαινόμενα να είχαν παρουσιαστεί και στο παρελθόν.
   Μάλιστα, σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, κατά την διάρκεια του ελέγχου οι δράστες φέρονται ότι κατέστρεψαν αρχεία για να μη βρεθούν στοιχεία, ενώ οι ίδιοι οι ελεγχόμενοι για να «θολώσουν» το τοπίο είχαν προκαλέσει αυτοβούλως πόρισμα εσωτερικού ελέγχου, στο οποίο παρουσιαζόταν το έλλειμμα να είναι 16.000 ευρώ, παρά το γεγονός ότι ο ΟΑΣΑ είχε αναθέσει τον έλεγχο σε εταιρεία ορκωτών λογιστών.
   Ωστόσο, αδιάψευστος μάρτυρας του ύψους της ζημίας υπήρξε ο δεύτερος έλεγχος της Γενικής Επιθεωρήτριας που ακολούθησε και τα στοιχεία που προέκυψαν επιβεβαίωσαν και πάλι το αρχικό πόρισμα για τη ζημία του 1.000.000 ευρώ.
   Ερωτηθείς για το γεγονός ότι η συγκεκριμένη υπόθεση αφορά το 2015, χρονιά διακυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ, ο υπουργός Μεταφορών και Υποδομών, Χρήστος Σπίρτζης είπε χαρακτηριστικά: «Αφορά και το 2015 όπου στην κυβέρνηση ήταν ο ΣΥΡΙΖΑ και υπήρχαν οι ίδιες διοικήσεις στις αστικές συγκοινωνίες, που είχαμε κληρονομήσει από τη ΝΔ και το ΠΑΣΟΚ. Και μάλιστα υπήρχαν αντιδράσεις και από τη ΝΔ και το ΠΑΣΟΚ, αλλά, δυστυχώς, και από στελέχη της τρόικας, όταν πήγαμε να αντικαταστήσουμε τις διοικήσεις και μας έλεγαν ότι πάμε να στήσουμε κομματικό κράτος. Είναι επομένως προφανές πού πέφτουν οι ευθύνες για όλα αυτά που συναντάμε σε αυτόν το χώρο. Είναι συγκεκριμένες οι αποκαλύψεις που έχω ο ίδιος κάνει και στο κοινοβούλιο και δημόσια».
   Και, όπως γράφει στο κύριο άρθρο της σήμερα η ΑΥΓΗ, η Ν.Δ. και τα κόμματα που αυτοπροσδιορίζονται ως μέρη του ευρωπαϊκού τόξου, όλα τα τελευταία χρόνια, έχουν επιδοθεί σε έναν ολομέτωπο αγώνα σπίλωσης του δημόσιου τομέα συλλήβδην. Κατά καιρούς το “υπεράριθμο” Δημόσιο, οι “τεμπέληδες” δημόσιοι υπάλληλοι και μια σειρά άλλες γενικεύσεις ήταν και είναι η σημαία της προπαγάνδας τους, με μοναδικό στόχο να περιοριστεί σε βαθμό εξαφανίσεως το Δημόσιο προς όφελος των ιδιωτών. Θεωρούν ότι, σπιλώνοντας τον δημόσιο τομέα, η κοινωνία μπορεί να αποδεχθεί τις ιδιωτικές υπηρεσίες ακόμη κι αν είναι ακριβότερες. Το έκαναν στο παρελθόν και σχεδιάζουν να το κάνουν όποτε και αν έρθουν ξανά στην εξουσία.
   Επί δεκαετίες αντιμετώπιζαν το Δημόσιο ως λάφυρο, που το χρησιμοποιούσαν όπως τους συνέφερε κατά περίπτωση. Άλλοτε για να διορίζουν στρατιές υπαλλήλων, άλλοτε για να απολύουν, άλλοτε για να ικανοποιούν τοπικές κοινωνίες, κύκλους συμφερόντων και κλίκες και άλλοτε για να το μοιράζουν στα ιδιωτικά συμφέροντα. Μέσα σε όλο αυτό, αδιαφορούσαν για το πραγματικό κομμάτι της σπατάλης που υπήρχε ή των κυκλωμάτων που δρούσαν μέσα στις δημόσιες υπηρεσίες.
   Για παράδειγμα, όλα τα χρόνια του Μνημονίου ακούγαμε για τις καταχρεωμένες δημόσιες συγκοινωνίες, για “άχρηστους υπαλλήλους” και φυσικά είναι γνωστές από παλιά οι προσπάθειες, ιδιαιτέρως της Ν.Δ., να ιδιωτικοποιήσει τις συγκοινωνίες. Το θέμα είναι γιατί έφτασε στο σημείο να παράγει τέτοια χρέη ένα μονοπώλιο όπως οι δημόσιες συγκοινωνίες.
   Οι νέες διοικήσεις τον τελευταίο χρόνο έχουν προχωρήσει σε πολλές έρευνες και εσωτερικούς ελέγχους. Απολύθηκαν υπάλληλοι που βρέθηκαν να κλέβουν. Απομακρύνθηκαν άλλοι, επειδή εκκρεμούν έρευνες της εισαγγελίας εναντίον τους. Εντοπίστηκε, ύστερα από έρευνες, κύκλωμα που είχε έτοιμα προς διοχέτευση στην αγορά 20 εκατομμύρια πλαστά εισιτήρια. Εντοπίστηκε κύκλωμα που αφαιρούσε έσοδα από εισιτήρια, τα οποία, μόνο για το 2015, υπολογίζονται σε 1 εκατ. ευρώ.
   Τα κυκλώματα της διαφθοράς είναι ένα πολυπλόκαμο σύστημα και όλα τα χρόνια της δικομματικής μεταπολίτευσης κυριολεκτικά αλώνιζαν σε πολλούς θυλάκους του Δημοσίου. Δείτε πρόσφατα τι πόλεμος γίνεται με την εγκατάσταση των ακυρωτικών μηχανημάτων στο μετρό, τα οποία θα εξαλείψουν το φαινόμενο των πλαστών εισιτηρίων.
   Αυτά που έπραξαν οι τελευταίες διοικήσεις είναι το αυτονόητο, είναι αυτό που έπρεπε να γίνεται όλα αυτά τα χρόνια. Και δεν πρέπει να σταματήσουν οι προσπάθειες αυτές. Πρέπει να προχωρήσουν σε βάθος και να αποδοθούν οι ευθύνες όπου υπάρχουν.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Τα σχόλια κάτω από κάθε ανάρτηση εκφράζουν ΜΟΝΟ τις απόψεις των αναγνωστών που τις δημοσιεύουν.
O "Τηλεβόας" σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά προτιμά τα ελληνικά και όχι τα greeklish, το χιούμορ και όχι τις ύβρεις.
Επίσης, επειδή πιστεύει στη δύναμη του διαλόγου, αλλά όχι στην εμπαθή και στείρα αντιπαράθεση μόνο για το θεαθήναι, διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά σχόλια που είναι υπέρ το δέον υβριστικά ή άσχετα με το άρθρο.