18 Δεκ 2013

Μην χάσετε live τη συζήτηση στη Βουλή για τα υποβρύχια

- Όταν κοιτάμε τον Μιχάλη με το Jeep και ξεχνάμε τον Βαγγέλη με τα υποβρύχια...
- Χωράν τα υποβρύχια σε γαλάζια κολυμπήθρα;

   Στην Ολομέλεια της Βουλής τίθεται υπό συζήτηση σήμερα η πρόταση του ΣΥΡΙΖΑ για σύσταση Εξεταστικής Επιτροπής για την υπόθεση των υποβρυχίων. 
   Δείτε ζωντανά τη συνεδρίαση στη Βουλή: http://www.hellenicparliament.gr/vouliTVMP.html
 

   To 2010, διάφορα στελέχη της ΝΔ, που αυτή τη στιγμή κατέχουν υπουργικά αξιώματα, είχαν κατακεραυνώσει το ΠΑΣΟΚ και προσωπικά τον Ευάγγελο Βενιζέλο για τη σύμβαση αυτή, την οποία χαρακτήριζαν ως σκανδαλώδη. Μάλιστα αρκετά από αυτά τα στελέχη είχαν επιτεθεί προσωπικά στον σημερινό αντιπρόεδρο της κυβέρνησης και τότε υπουργό Άμυνας, Ευάγγελο Βενιζέλο, ενώ σήμερα σιωπούν.
   Τον Απρίλιο του 2012 ο σημερινός υπουργός Εσωτερικών Γιάννης Μιχελάκης από τη θέση του εκπροσώπου Τύπου της ΝΔ, σημείωνε χαρακτηριστικά.
   «Ο κ. Βενιζέλος, ο οποίος υπήρξε βασικός συνήγορος του κ. Τσοχατζόπουλου στην Εξεταστική Επιτροπή για το σκάνδαλο των TORM1, δεν δικαιούται, πλέον, να σιωπά. Είναι, άλλωστε ο ίδιος που - το 2010 - αναθεώρησε την επαχθή σύμβαση Τσοχατζόπουλου, για τα υποβρύχια, αποδεχόμενος ακόμη επαχθέστερους όρους. Για παράδειγμα: Δέσμευσε το Δημόσιο να καταβάλλει τα οφειλόμενα ποσά σε τακτές ημερομηνίες, χωρίς, όμως, να δεσμεύσει την κατασκευάστρια εταιρία, για αντίστοιχη πρόοδο των εργασιών. Και χωρίς να προβλέψει εγγυητικές επιστολές, καλής εκτέλεσης ή έγκαιρης παράδοσης. Οι κύριοι Τσοχατζόπουλος και Βενιζέλος, ως υπουργοί Εθνικής Άμυνας, με τις δύο αυτές συμβάσεις, πέτυχαν το ακατόρθωτο. Να έχουμε πληρώσει πάνω από δύο δισ. ευρώ, αλλά – αντί των οκτώ – να έχουμε παραλάβει, μετά από 12 χρόνια, μόνο ένα υποβρύχιο. Και αυτό με προβλήματα, τα οποία διορθώθηκαν εκ των υστέρων. Η Νέα Δημοκρατία, όπως ήταν φυσικό, ούτε ψήφισε την κύρωση της σύμβασης Βενιζέλου, ούτε την υλοποίησε από το Νοέμβριο του 2011, μέχρι σήμερα».
   Στο ίδιο μήκος κύματος είχε κινηθεί και ο σημερινός υπουργός Διοικητικής Μεταρρύθμισης Κυριάκος Μητσοτάκης: «Θεωρώ εξαιρετικά σημαντικό το γεγονός ότι επιτέλους η Δικαιοσύνη βρήκε τον τρόπο να διερευνήσει μια σκανδαλώδη υπόθεση που είχε γίνει σύμβολο της ατιμωρησίας διεφθαρμένων πολιτικών. Θυμίζω ότι στο πόρισμα της εξεταστικής για τα TOR M-1 υπάρχει φαρδιά πλατιά η υπογραφή του κ. Βενιζέλου δίπλα στο συμπέρασμα, ότι δεν προκύπτει κανένα στοιχείο τέλεσης ποινικού αδικήματος από τον κ. Τσοχατζόπουλο, ο οποίος, κατά την άποψη του κ. Βενιζέλου διασύρθηκε αδίκως! Την ίδια στιγμή ως υπουργός Εθνικής Άμυνας υπέγραψε τη νέα σύμβαση για τα αμαρτωλά υποβρύχια, οπότε η στάση του ερμηνεύεται», είχε αναφέρει χαρακτηριστικά. Από την πλευρά του και ο τομεάρχης της ΝΔ και βουλευτής Σερρών, Θεόφιλος Λεονταρίδης είχε επιτεθεί ουκ ολίγες φορές στο ΠΑΣΟΚκαι τον κ. Ευάγγελο Βενιζέλο για την επίμαχη σύμβαση, ενώ έκανε λόγο και για "μείζον πολιτικό θέμα".
   Στις 13/10/2010 ο κ. Λεονταρίδης δήλωνε χαρακτηριστικά:
   «Μείζον πολιτικό θέμα προκύπτει από την νέα εμπλοκή στο θέμα της πώλησης του πλειοψηφικού πακέτου των μετοχών των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά από την ThyssenKrupp στην Abu Dhabi Mar και στην παράδοση-παραλαβή του Υποβρυχίου “Παπανικολής”, που η κυβέρνηση είχε ανακοινώσει “μετά Βαΐων και κλάδων”, ότι θα πραγματοποιούνταν στις 15 Οκτωβρίου 2010.
   Η αρνητική αυτή εξέλιξη δημιουργεί εύλογα ερωτήματα, τόσο για τη νομιμότητα της όλης διαδικασίας, όσο και για τον τρόπο με τον οποίο ο αρμόδιος υπουργός χειρίστηκε το θέμα, όταν μάλιστα προ ολίγων ημερών, με την κύρωση της Βουλής, η Συμφωνία έγινε νόμος του Κράτους.
   Μερικούς μήνες μετά, στις 18/03/2010, μία ακριβώς ημέρα μετά τη συζήτηση στην υποεπιτροπή Άμυνας για τα υποβρύχια, ο κ. Λεονταρίδης ανέφερε:
   «Στη χθεσινή συνεδρίαση της Υποεπιτροπής Εξοπλισμών της Βουλής, η Νέα Δημοκρατία κατεψήφισε την πρόταση του Υπουργού Εθνικής Αμύνης κ. Βενιζέλου για τροποποίηση των συμβάσεων του 2000 για την κατασκευή 4 υποβρυχίων και τον εκσυγχρονισμό 3, συνολικού κόστους 2,9 δισ. ευρώ.
   Ο λόγος της καταψήφισης είναι ότι, με την πρόταση Βενιζέλου, οδηγούμεθα σε τεράστια εκτόξευση του κόστους της σύμβασης του 2000 κατά 800 εκ. ευρώ, σε απευθείας ανάθεση κατασκευής δύο νέων υποβρυχίων κόστους 1 δισ. ευρώ και σε παραλαβή ενός τεχνικά προβληματικού, με τα “κουσούρια” της εξαετούς αχρησίας, υποβρυχίου το οποίο μέχρι σήμερα δεν είχε παραληφθεί από το Π.Ν.».
   Μεγάλο ερωτηματικό παραμένει η στάση που θα κρατήσει ο πρωθυπουργός Αντώνης Σαμαράς. Σε περίπτωση που τελικά απορρίψει το αίτημα για συγκρότηση Εξεταστικής Επιτροπής θα φανεί ανακόλουθος τόσο προς το εσωτερικό του κόμματος και τους οπαδούς του όσο και προς τον ελληνικό λαό. Και αυτό διότι θα φαίνεται ότι για ακόμη μία φορά «παρέχει ασυλία» ή «ξεπλένει» τον κ. Βενιζέλο.
πηγή

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Τα σχόλια κάτω από κάθε ανάρτηση εκφράζουν ΜΟΝΟ τις απόψεις των αναγνωστών που τις δημοσιεύουν.
O "Τηλεβόας" σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά προτιμά τα ελληνικά και όχι τα greeklish, το χιούμορ και όχι τις ύβρεις.
Επίσης, επειδή πιστεύει στη δύναμη του διαλόγου, αλλά όχι στην εμπαθή και στείρα αντιπαράθεση μόνο για το θεαθήναι, διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά σχόλια που είναι υπέρ το δέον υβριστικά ή άσχετα με το άρθρο.