16 Οκτ 2013

Απίστευτη καταγγελία αστυνομικών: Τους βάζουν να κάνουν προσαγωγές με το ζόρι;;;

Yπό τον «φόβο» και την «απειλή» της πειθαρχικής δίωξης

   Καταγγελία της Ένωσης Αξιωματικών Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης: Προσαγωγές με το ζόρι;
   Το να ζητά η ηγεσία αύξηση των ελέγχων, είναι κατανοητό, απόλυτα δικαιολογημένο και θεμιτό. Αλλά προσαγωγές;
   Διαβάστε την ανακοίνωση της Ένωσης Αξ/κων ΕΛ.ΑΣ Ανατ. Μακεδονίας & Θράκης...
   "Με αφορμή το γεγονός της πιεστικής απαίτησης της Φυσικής Ηγεσίας της ευρύτερης περιοχής μας, το τελευταίο χρονικό διάστημα, για καθημερινή αύξηση του αριθμού των προσαχθέντων ατόμων ανά Αστυνομική Διεύθυνση της Περιφέρειας Α.Μ.Θ, όπως αυτή έγινε άμεσα αντιληπτή από το Διοικητικό μας Συμβούλιο, αλλά και μας γνωρίστηκε-επιβεβαιώθηκε από διάφορα μέλη της Ενώσεως μας, υπό τον «φόβο» μάλιστα και την «απειλή» της πειθαρχικής δίωξης με απευθείας κλήση σε απολογία για πλημμελή εκτέλεση του υπηρεσιακού καθήκοντος σε βάρος του αστυνομικού προσωπικού, μα κυρίως των διοικούντων Αξ/κων, των νυχτερινών Εποπτών ακόμη και των ίδιων των Αστυνομικών Διευθυντών,

δ η λ ώ ν ο υ μ ε  τα παρακάτω:

• Το αντικείμενο των προσαγωγών προβλέπεται νομικά από τις διατάξεις των άρθρων 74 παρ. 15 εδαφ. θ΄ (προληπτικές προσαγωγές) και 95 παρ.1 (κατασταλτική περίπτωση προσαγωγών) του Π.Δ/τος 141/91.

• Με τις διατάξεις αυτές, [δεδομένου ότι η σύλληψη επιτρέπεται μόνο αν πρόκειται για αυτόφωρο κακούργημα, πλημ/μα ή πταίσμα ή αν πρόκειται για πρόσωπο που καταδιώκεται νόμιμα (ένταλμα σύλληψης, εκκρεμείς καταδικαστικές αποφάσεις)] η πολιτεία αναγνωρίζει-εκχωρεί στην Αστυνομία το δικαίωμα της προσωρινής στέρησης της ελευθερίας (ύψιστης σημασίας Συνταγματικό Δικαίωμα) της κινήσεως των ατόμων σε συγκεκριμένες, δεσμευτικές και περιοριστικά αναφερόμενες περιπτώσεις, προκειμένου αυτή εκπληρώσει την γενική αποστολή της που είναι η πρόληψη και η καταστολή της εγκληματικότητας.
   Στην πρώτη προληπτική περίπτωση των προσαγωγών, είναι ευνόητο ότι πρέπει υποχρεωτικά να πληρούνται-συντρέχουν οι νομικές προϋποθέσεις πραγματοποίησης τους: α) τα άτομα να στερούνται στοιχείων αποδεικτικών της ταυτότητας τους ή β) να δημιουργούν απαραίτητα υπόνοιες διάπραξης εγκληματικής ενέργειας εξαιτίας του τόπου, του χρόνου, των περιστάσεων και της συμπεριφοράς τους.
   Στην δεύτερη κατασταλτική επενέργεια των προσαγωγών, υπάρχει η ρητή προϋπόθεση της προηγούμενης διάπραξης οποιουδήποτε εγκλήματος και της ταυτόχρονης σοβαρής υπόνοιας ότι το προσαχθέν άτομο ενέχεται στην διάπραξη του συγκεκριμένου εγκλήματος. Άρα, όταν δεν υπάρχει διαπραχθέν αδίκημα, αυτομάτως παύουν οι προϋποθέσεις της δεύτερης περίπτωσης δυνατότητας προσαγωγών.

 • Κατά συνέπεια των παραπάνω, τεκμαίρεται ότι το αντικείμενο των προσαγωγών δεν μπορεί να υπάγεται στην υποκειμενική λογική ή την διακριτική ευχέρεια της Διοίκησης ώστε να προσδιορίζει τον αποδεκτό από εκείνη αριθμό των προσαγωγών και να αιτείται την στατιστική ή αριθμητική αύξηση τους, όταν αυτό περιορίζεται κατά απόλυτο τρόπο από τις κείμενες διατάξεις της νομοθεσίας και στην πλειοψηφία των περιπτώσεων δεν πληρούνται οι αυστηροί όροι πραγματοποίησής τους.

 • Δεν είναι δυνατόν, το αυστηρό νομικά περιορισμένο πλαίσιο της προσωρινής αφαίρεσης του συνταγματικά κατοχυρωμένου δικαιώματος της ελευθερίας, μέσω της διαδικασίας των προσαγωγών να αποτελεί προσμετρήσιμο μέγεθος για την Υπηρεσία μας. Στο σημείο αυτό σημειώνεται ότι άποψή μας είναι, ότι αν θέλουμε ένα κοινά αποδεκτό μέτρο αποτύπωσης υπηρεσιακής απόδοσης, αυτό μπορεί να είναι ο αριθμός των διενεργηθέντων αστυνομικών ελέγχων, ως ευρύτερη και περισσότερο ευέλικτη έννοια.

• Από την άλλη, η εισχώρηση και κατ’ επέκταση η χρήση των πληροφοριακών συστημάτων μηχανοργάνωσης της ΕΛ.ΑΣ στα περιπολικά της με τα γνωστά «car-pc» που υπάρχουν πλέον σε όλες τις υπηρεσίες καταργούν ΑΥΤΟΔΙΚΑΙΩΣ το δικαίωμα στον αστυνομικό διενέργειας προληπτικών προσαγωγών (α΄περίπτωση) και της προσωρινής στέρησης της ελευθερίας του πολίτη, που αντικαθίσταται από τον τυπικό ηλεκτρονικό έλεγχο στο σημείο.

• Επιπρόσθετα, ένας ακόμη πραγματικός αρνητικός παράγοντας που επηρεάζει κατακόρυφα τον αριθμό των προσαγωγών, είναι ότι στις περισσότερες - σχεδόν όλες - γεωγραφικές περιοχές και πόλεις της ακριτικής Περιφέρειας μας , λόγω κυρίως της οικονομικής κρίσης, ιδίως αυτούς τους φθινοπωρινούς και χειμερινούς μήνες κατά τη νύχτα και μετά το κλείσιμο των εμπορικών καταστημάτων, υπάρχει ελάχιστος – αισθητά μειωμένος αριθμός πεζών ατόμων ή μετακινούμενων οχημάτων, που μετριέται «στα δάκτυλα», για να υπάρξει έστω και μια προϋπόθεση πραγματοποίησης οποιασδήποτε προσαγωγής.

• Τέλος, θεωρούμε ότι σε αυτή τη κρίσιμη περίοδο, που σε πανελλήνιο επίπεδο λαμβάνει χώρα ο εκδημοκρατισμός των πολιτικών συσχετισμών του τόπου μας, με τη σύλληψη και την παραπομπή στη δικαιοσύνη της οργάνωσης Χ.Α., οι υπηρεσίες της Ελληνικής Αστυνομίας περισσότερο από ποτέ, οφείλουν να λειτουργούν με αποκλειστικό γνώμονα τον απόλυτα υποδειγματικό τρόπο που προβλέπουν οι διατάξεις των νόμων και κανονισμών και όχι των αριθμών.

 • Αναμένουμε από την Ηγεσία μας, με κατανόηση να αναθεωρήσει την άποψη της για το διαλαμβανόμενο αντικείμενο και παράλληλα θα θέλαμε να την διαβεβαιώσουμε ότι το αστυνομικό προσωπικό της περιφέρειας μας, έχει διαχρονικά αποδείξει ότι είναι και ευσυνείδητο, και αξιόμαχο και αντάξιο της εμπιστοσύνης των πολιτών που διακονεί, με τρία (3) νέο-ιδρυθέντα Προ-αναχωρησιακά Κέντρα Φύλαξης Αλλοδαπών εντός της ΑΜ&Θ και με μειωμένη μάλιστα αριθμητική αναλογία προβλεπόμενων οργανικών θέσεων και υπαρχόντων αστυνομικών κατά 25%, αν επιμένουμε να μιλάμε με αριθμούς…

Για το Διοικητικό Συμβούλιο

             Ο Πρόεδρος                                         Ο Γεν. Γραμματέας
ΔΡΑΓΟΥΔΑΚΗΣ ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ                              ΚΑΡΥΠΙΔΗΣ ΠΑΥΛΟΣ
        ΑΣΤΥΝΟΜΟΣ Α΄                                          ΑΣΤΥΝΟΜΟΣ Β'
πηγή

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Τα σχόλια κάτω από κάθε ανάρτηση εκφράζουν ΜΟΝΟ τις απόψεις των αναγνωστών που τις δημοσιεύουν.
O "Τηλεβόας" σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά προτιμά τα ελληνικά και όχι τα greeklish, το χιούμορ και όχι τις ύβρεις.
Επίσης, επειδή πιστεύει στη δύναμη του διαλόγου, αλλά όχι στην εμπαθή και στείρα αντιπαράθεση μόνο για το θεαθήναι, διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά σχόλια που είναι υπέρ το δέον υβριστικά ή άσχετα με το άρθρο.