13 Φεβ 2013

Ανδρέας Οικονόμου: Κακή ημέρα για την Ήπειρο η 13η Φεβρουαρίου

Έπεσαν οι υπογραφές για τον αγωγό που παρακάμπτει την Ήπειρο

   Σήμερα, που έπεσαν οι υπογραφές στην τριμερή Διακυβερνητική Συμφωνία Ελλάδας - Αλβανίας - Ιταλίας για την κατασκευή του Αδριατικού Αγωγού Φυσικού Αερίου (Trans Adriatic Pipeline), που θα μεταφέρει φυσικό αέριο από το Αζερμπαϊτζάν στην Ευρώπη, μου υπενθύμισαν ένα άρθρο που έγραψε πριν λίγες μέρες ο Ανδρέας Οικονόμου, εκπρόσωπος Τύπου και Επικοινωνίας της ΝΟΕΣ ΠΑΣΟΚ Άρτας, από το οποίο φαίνεται πως δεν συμμερίζεται την χαρά της τρικομματικής κοινοπραξίας.
   Διαβάστε:

Φυσικό αέριο τέλος για την Ήπειρο 
   Υπάρχουν σοβαρότατες ευθύνες, τόσο από την Ελληνική Κυβέρνηση (διαμέσου ΔΕΠΑ) και τους θεσμικούς εκπροσώπους της Ηπείρου, όσο κι απ' αυτούς που για 8 χρόνια είχαν κηρύξει ανένδοτο αγώνα στον αγωγό φυσικού αερίου, προβάλλοντας λόγους περιβαλλοντικής καταστροφής και τουριστικής αναπτυξιακής υποβάθμισης.
   Το φυσικό αέριο θα άλλαζε άπαξ την κατάσταση στην Ήπειρο. Για την πλέον υποβαθμισμένη Περιφέρεια της χώρας την Ήπειρο, έρχεται πλέον και το προνόμιο... της μοναδικής Περιφέρειας της χώρας που μένει εκτός κάθε σχεδιασμού σε σχέση με το φυσικό αέριο, το πλέον οικονομικό καύσιμο για όλες τις χρήσεις. Ουσιαστικά το ζήτημα του ελληνοϊταλικού αγωγού φυσικού αερίου είχε ναυαγήσει εδώ κι ένα χρόνο. Παρά τις χλιαρές προσπάθειες να κρατηθεί το έργο ζωντανό, αυτές ήταν περισσότερο για τις εντυπώσεις και λιγότερο για την ουσία.
   Στις 13 Φεβρουαρίου θα γίνει η υπογραφή της διακυβερνητικής συμφωνίας Ελλάδας-Ιταλίας-Αλβανίας για την υλοποίηση του αγωγού Transadriatic Pipeline (TAP), ο οποίος διασχίζει μεγάλο μέρος της Ελλάδας, παρακάμπτει όμως την Ήπειρο, εισέρχεται από την Καστοριά στο Αλβανικό έδαφος κι από κει διασυνδέεται με την Ιταλία, δια μέσου Αδριατικής κάτι που θα πρέπει να μας προβληματίσει σαν χώρα.
   Η Ελλάδα λοιπόν, αναθεωρεί ένα σχέδιο που υποστηρίχθηκε με σοβαρότητα και θέληση επί μακρόν. Και ο νέος σχεδιασμός τη μόνη περιοχή που αφήνει εκτός φυσικού αερίου είναι η Ήπειρος. Κρίμα... Πραγματικά κρίμα, γιατί είναι πλέον πολύ αργά.

Ανδρέας Οικονόμου 
Πολιτικός Μηχανικός 
Γραμματέας Αν/πείας ΤΕΕ Ηπείρου - Λευκάδας

   σημ. Τηλεβόα: Μην κατηγορείς τους Θεσπρωτούς Ανδρέα, είτε τον απλό κόσμο, είτε τους θεσμικούς, είτε τις οργανώσεις. Υποπτεύομαι ότι, αν αντί για την Πέρδικα το σχέδιο προέβλεπε να περάσει από τον Βράχο, θα ξεσηκώνονταν οι Πρεβεζάνοι κι αν προέβλεπε Κορωνησία, θα ξεσηκώνονταν οι Αρτινοί. Πιθανώς κι εσύ τότε να διαμαρτυρόσουν...
   Όσο για το αν η Ήπειρος μένει χωρίς φυσικό αέριο, ποιος εμποδίζει να κατασκευαστεί κάθετος αγωγός, που δεν θα περνάει από μια περιοχή σαν την Πέρδικα;
   Για το ότι η Ήπειρος είναι η πλέον υποβαθμισμένη Περιφέρεια, όχι μόνο της Ελλάδας, αλλά ολόκληρης της Ευρώπης, συμφωνώ μαζί σου και θα πρέπει να ψάξουμε τους υπεύθυνους ανάμεσα σε αυτούς που κυβέρνησαν και συνεχίζουν να κυβερνούν
   Αυτό όμως προϋποθέτει μια βαθιά και σκληρή αναδρομή στο παρελθόν κι αυτό μάλλον χαλάει την... ανασύσταση, έτσι δεν είναι; 

ΥΓ: Πού τον βρήκατε αυτόν τον όρο; Το μόνο μέρος που είχα διαβάσει για "ανασύσταση" ήταν στα μπουκαλάκια των αντιβιοτικών σε σκόνη, στις οδηγίες για το πώς προσθέτουμε νερό, το ανακινούμε κλπ, κλπ, κλπ...
  

10 σχόλια:

  1. Αυτό είναι η κατάντια της Ελλάδας! Αμορφωτοι Γιατροι, Δικηγόροι, Πολ Μηχανικοί κ.α. Με κομματικη συλλογιστική μνημονιακού χαρακτήρα και επιχειρηματολογία εργολάβου παρακάμπτουν αναμνήσεις, πατρίδες, περιβαλλον, ανθρωπο!
    ΑΠΛΑ ΝΤΡΟΠΗ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αυτή είναι η αλήθεια και είναι τόο απλή που δυστυχώς δεν γίνεται εύκολα κατανοητή,με αποτέλεσμα να επιλέγεται η σαβούρα για να κυβερνήσει την χώρα.

      Διαγραφή
    2. Ποιος επιλέγει την σαβούρα εθνικέ; Έχουμε κι εμείς το μερίδιο ευθύνης μας...

      Διαγραφή
    3. Εκπαιδευτηκαμε ετσι βόα! Εκπαιδευτήκαμε μέσω της αποστήθισης στο σχολείο να έχουμε μηδενική κρίση

      Διαγραφή
  2. ΠΑΤΡΙΩΤΗΣ ΗΠΕΙΡΩΤΗΣ13 Φεβρουαρίου 2013 στις 11:40 μ.μ.

    ΣΙΓΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΗΝ ΚΑΝΕΤΕ ΕΤΣΙ ΔΕΝ ΚΑΤΑΣΤΡΑΦΗΚΕ Ο ΚΟΣΜΟΣ. ΓΙΑΤΙ ΕΙΝΑΙ ΔΥΣΚΟΛΟ ΜΙΑ ΓΡΑΜΜΗ ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΑΣΤΟΡΙΑ ΜΕΣΩ ΤΗΣ ΕΓΝΑΤΙΑΣ ΝΑ ΕΡΘΕΙ ΣΤΗΝ ΗΠΕΙΡΟ? ΡΩΤΑΩ ΤΟΥΣ ΕΙΔΙΚΟΥΣ ΝΑ ΑΠΑΝΤΗΣΟΥΝ .ΓΙΝΕΤΑΙ Η ΔΕΝ ΓΙΝΕΤΑΙ?ΜΗΝ ΦΕΡΝΟΥΜΕ ΠΑΝΤΑ ΤΗΝ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΗ. ΔΕΝ ΚΑΤΑΛΑΒΑ ΤΗΝ ΣΚΟΠΙΜΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΕΠΙΣΤΟΛΗΣ ΤΟΥ Κ. ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ. ΤΙ ΘΑ ΗΤΑΝ ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΘΑ ΑΛΑΖΕ ΔΡΑΜΑΤΙΚΑ ΑΝ ΠΕΡΝΟΥΣΕ Ο ΑΓΩΓΟΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΗΠΕΙΡΟ. ΑΣΕ ΝΑ ΜΗΝ ΞΕΧΝΟΥΜΕ ΚΑΙ ΤΙΣ ΟΙΚΟΛΟΓΙΚΕΣ ΟΡΓΑΝΩΣΕΙΣ ΠΟΥ ΘΑ ΞΕΣΗΚΩΝΑΝ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ .ΚΑΛΑ ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ ΕΤΣΙ.ΟΣΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΥΠΟΒΑΘΜΙΣΗ ΤΗΣ ΗΠΕΙΡΟΥ ΝΟΜΙΖΩ ΟΤΙ ΦΤΕΕΙ Ο ΘΕΟΣ..... ΠΟΥ ΤΗΝ ΕΣΠΕΙΡΕ ΠΕΤΡΕΣ ΑΝΤΙ ΧΩΜΑ.ΓΙΑΤΙ ΜΗ ΜΟΥ ΠΕΙΤΕ ΑΝ Η ΗΠΕΙΡΟΣ ΘΑ ΕΙΧΕ ΤΟ ΧΩΜΑ ΤΟΥ ΘΕΣΑΛΙΚΟΥ ΚΑΜΠΟΥ ΘΑ ΗΤΑΝ Η ΗΠΕΙΡΟΣ ΠΟΥ ΞΕΡΟΥΜΕ. ΛΟΙΠΟΝ ΜΑΣ ΦΤΑΝΟΥΝ ΚΑΙ ΟΙ ΠΕΤΡΕΣ.ΚΑΙ ΝΑ ΒΑΛΟΥΜΕ ΠΛΑΤΗ ΝΑ ΑΛΑΞΟΥΜΕ ΤΗΝ ΗΠΕΙΡΟ ΜΟΝΟΙ ΜΑΣ ΟΙ ΗΠΕΙΡΩΤΕΣ. ΜΗΝ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ ΑΠΟ ΦΡΑΓΚΟΛΕΒΑΝΤΙΝΟΥΣ ΚΑΙ ΑΘΗΝΟΚΕΝΤΡΙΚΟΥΣ ΧΑΪΡΙ

    ΓΕΙΑ ΣΑΣ ΠΑΤΡΙΩΤΕΣ ΓΕΙΑ ΣΟΥ ΤΗΛΕΒΟΑ ΜΑΣ ΜΕ ΤΟ ΧΩΝΙ ΣΟΥ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Δεν ιδρώνει το «αυτί» κανενός

    Για το θέμα του αγωγού του φυσικού αερίου, που οι Ηπειρώτες θα τον βλέπουν με τα κιάλια, θα ήθελα να τονίσω τα εξής, επειδή κάποιοι νομίζουν ότι κατηγορούμε τους Θεσπρωτούς, τους Πρεβεζάνους και γενικά τους Ηπειρώτες. Αν αντιμετωπίζαμε το ζήτημα σοβαρά, θα βρισκόταν λύσεις του σημείου που θα κούμπωνε ο αγωγός, με ελάχιστη, έως ανύπαρκτη, περιβαλλοντική επιβάρυνση. Δυστυχώς μείναμε στα όχι και αντιμετωπίσαμε σαν Ήπειρος (θεσμικοί, κοινωνικοί και πολιτικοί φορείς) το θέμα του αγωγού επιδερμικά. Σαφώς υπήρξαν και υπάρχουν ευθύνες και απ' το ΠΑΣΟΚ. Γιατί σαν Ήπειρος, σαν Περιφέρεια, όταν σου λείπει ο στρατηγικός σχεδιασμός, εκτροχιάζεσαι. Ο αγωγός αυτός θα διασχίζει όλη την Ιταλία και μετά θα διακλαδίζεται σε όλες σχεδόν τις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Και ρωτάμε: Γιατί κομβικό ενεργειακό κράτος να είναι η Αλβανία κι όχι καθ΄ όλα η χώρα μας; Σ΄ αυτή την περίπτωση η ενεργειακή και γεωπολιτική αναβάθμιση της Ηπείρου θα ήταν τεράστια.
    Τέλος το φυσικό αέριο, τέλος η σιδηροδρομική σύνδεση, η Ιόνια οδός καρκινοβατεί, στο τέλος και η Ήπειρος. Τελευταία και απομονωμένη σε όλη την Ευρώπη. Δεν ιδρώνει το "αυτί" κανενός. Κάποιοι έχουν ευθύνες
    και απ' το ΠΑΣΟΚ κι απ' τη Ν.Δ. και θα πρέπει να απολογηθούν. Αν νομίζουν ότι το αναπτυξιακό μοντέλο για την Άρτα είναι το στρατόπεδο ΚΕΝ, και κάθε λίγο και λιγάκι συσκέπτονται, διαμαρτύρονται και επικοινωνιολογούν, κάνουν λάθος. Γιατί κάπως έτσι, η Άρτα και η Ήπειρος βλέπουν το δένδρο και χάνουν το δάσος.
    Ευχαριστώ,
    Ανδρέας Οικονόμου
    Πολιτικός Μηχανικός

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αν θεωρείς ανάπτυξη την βιομηχανοποίηση ενός απο τα ομορφότερα τοπία στην Ελλάδα τοτε πάω πάσο! Οσο για την γεωπολιτικη αναβάθμιση ουσιαστικα μιλάμε για επιλογή νταβατζήδων!
      Οσο αφορά τα αντισταθμιστικά οφέλη (επειδή ο προβλεπόμενος σταθμός θα ήταν χαρακτηρισμένος ώς μεταφότωσης) απλα δέν θα υπήρχαν

      Διαγραφή
  4. TAR αγωγός αερίου, ευκαιρία για δια_νοητικές… αποδράσεις.(Ά μέρος)

    Πρίν λίγες ημέρες δημοσιεύτηκε το κείμενο που έσωζε την τιμή του αγωγού φυσικού αερίου TAR, που δεν τον πέρασαν από την φιλόξενη, όσων αφορά τους κομματικούς αξιωματούχους, Ήπειρο, Στη λογική αυτή θα σταθούμε και όχι μόνο.
    Οι αιτιάσεις ότι δεν πέρασε και από δω ο αγωγός μοιάζουν λίγο έως πάρα πολύ με το πολύ ωραίο βλαχοεπαρχιώτικο αρχιτεκτονικό στιλ, κατασκευής δρόμων των περασμένων δεκαετιών. Το επίδικο του οδικού αρχιτεκτονήματος και τελικά κεντρικός διαμορφωτής του οδικού δικτύου ήταν ο δρόμος να περάσει έξω από την πόρτα των “αρμοδίων”, των αυλικών και λοιπών ειδών της (τοπικής)εξουσίας και των τοπικών κοντζαμπάσηδων. Έτσι παραδίδονταν σε κοινή χρήση αλλά και στις επόμενες γενεές ένα οδικό δίκτυο γεμάτο ανηφόρες, κατηφόρες,στροφές και πάλι στροφές, μπόλικα και πανάκριβα χιλιόμετρα σε μία μικρή πατρίδα. Ένα οδικό δίκτυο πραγματικό έργο τέχνης, απόλυτα συνυφασμένο με την λογική της πρόσκαιρης αρπαχτής των ικανοποιημένων πλήν κακόμοιρων πολιτών και των κουτοπόνηρων αλλά ασχέτων επαρχιωτικοπολιτικών που καμώνονταν τα κοφτερά μυαλά.
    Ο υπεραγωγός φυσικού αερίου TAR μεταξύ Ελλάδας(αυτής του Μνημονίου),της Αλβανίας και της Ιταλίας είναι πολύ κοντά στην κατασκευή του, θα δούμε βέβαια γιατί έχει δρόμο ακόμη.
    Το ότι δεν πέρασε από την πάντα φιλόξενη Ηπειρο ενόχλησε τους αξιοματούχους, τουλάχιστον των ΠΑΣΟΚ-ΝΔ που δεν κατάφεραν να περάσουν και από εδώ την “ανάπτυξη” του υπεραγωγού, που τελικά δεν είναι και τόσο υπεραγωγός.Ρίχνουν και τα αναθέματά τους στις συντεχνίες του ΟΧΙ που ποτέ δεν αντιλαμβάνονται τα οφέλη των (γνωστών) αναπτυξιολόγων. Έτσι φθάσαμε στις αιτιάσεις που κάνουν λόγο για «άλλη μία χαμένη ευκαιρία ανάπτυξης» για την ‘Ήπειρο.
    Είναι έτσι;
    Όχι δεν είναι έτσι και αυτό για πολλούς λόγους. Ο υπερ αγωγός TAR είναι ένας από τους αγωγούς που σχεδιάζονται και αναμένεται να εκτελεσθεί υπο τον έναστρο ουρανό της αστερόεσσας, δεν αποτελεί ευκαιρία για κανέναν άλλον πέρα από τις εταιρείες εκμετάλλευσης(όλες αλλοδαπές) του φυσικού αερίου και τις ΗΠΑ που επιπλέον θα διεμβολίσουν αλλά και θα αποκτήσουν μία βάση ενεργειακών συμφερόντων στην περιοχή νοτίως της Ευρώπης. Αυτή τη στιγμή κύρια και φθηνή πηγή φυσικού αερίου για την Ελλάδα και όχι μόνο(και για τη Γερμανία) είναι η ρώσικη Gazprom, σχέση που οι πληρωμένοι πολιτικοί του Μνημονίου προσπαθούν να αλλάξουν υπο τις προσταγές των ΗΠΑ και του ΔΝΤ προς όφελος των αλητών των ΗΠΑ. Θα το ακούσετε και ως γεωστρατηγικούς σχεδιασμούς σε πιο γκλάμουρους εκδοχές.(1α)

    Ποια ακριβώς θα είναι τα οφέλη από τον TAR για την Ελλάδα ή για την Ήπειρο;
    Απολύτως τίποτε, παρακάτω ακολουθεί ανάλογο παράδειγμα.
    Η Ελλάδα θα συνεχίσει να πορεύεται με όρους αποικίας που απορρέουν από τις συμβάσεις του Μνημονίου των ΠΑΣΟΚ –ΝΔ και των υπόλοιπων αλητών (ΛΑΟΣ-ΔΗΜΑΡ)και τα όποια έσοδα θα πηγαίνουν στους διαχειριστές οι οποίοι είναι μηχανισμοί και υπάλληλοι του ΔΝΤ-Ε.Ε. , ελέγχουν και απομυζούν(βλ λεηλατούν) τα πάντα μιάς και η κυριαρχία της διοίκησης του ελληνικού κράτους έχει παραχωρηθεί σε όλα τα στάδια του.Έσοδα για την Ελλάδα, όπου Ελλάδα ελληνικός λαός, από την μεταφορά του αερίου δεν πρόκειται να υπάρξουν. Αυτά έχουν υπογραφεί, τα υπόλοιπα είναι ψέματα.Όλα τα έσοδα τα διαχειρίζονται ο Ραιχεμπαχ και οι δεκάδες υπάλληλοι του ΔΝΤ και της Ε.Ε που ελέγχουν και κατασπαράζουν τα πάντα.
    Ούτως ή άλλος ο TAR θα ρέπει να θεωρηθεί ένα μικρό δίκτυο μεταφοράς φυσικού αερίου με περίπου 8 δις κυβικά αερίου το χρόνο προς τη νότια Ευρώπη. Για να σχηματίσει κάποιος το μέγεθος του υπεραγωγού αρκεί να γνωρίσει ότι οι Ρώσοι(ο TAR είναι ανταγωνιστικός αγωγός και όχι μόνο) έχουν διεισδύσει κεντρικά της Ευρώπης με σύνδεση(υπόγεια) με τη Γερμανία μεταφέροντας πάνω από50 δις κυβικά φυσικού αερίου το χρόνο. Ο όποιος ανταγωνισμός πάει περίπατο μαζί με τα περί ανάπτυξης που υπόσχονται για την Ελλάδα.

    συνέχεια στο Β΄ μέρος.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. TAR αγωγός αερίου, ευκαιρία για δια_νοητικές… αποδράσεις. (Β΄μέρος)

    - Τι ανάπτυξη χάθηκε για τις τοπικές κοινωνίες και την περιοχή απο την απώλια του TAR;
    Απολύτως καμία.
    Ίσα ίσα που περιοχές μοναδικού κάλους όπου το χέρι της οικονομικής ανάπτυξης το έχουν οι ίδιοι οι κάτοικοι των τοπικών κοινωνιών, θα συνεχίσουν(προς το παρόν) να το έχουν και δεν θα υπονομευθεί από απόκοσμα έργα και εργοτάξια. Για παράδειγμα αν ο υπεραγωγός πέρναγε(ίσως περάσει άλλος) από μία τουριστική περιοχή, τόσο για το διάστημα κατασκευή τους όσο και για την λειτουργία του θα ισοπέδωνε την περιοχή αλλοιώνοντας την τοπική οικονομία, πχ Πέρδικα Θεσπρωτίας. Όπου έχουν γίνει τέτοιου είδους “αναπτυξικά”έργα αφενός δεν υπήρξαν οφέλη για τους τοπικούς πληθυσμούς , τα έργα εγκαταστάθηκαν και έμειναν πραγματικά ως απόκοσμα με το υπόλοιπο περιβάλλον, ενώ πολύ συχνά δεν έδωσαν και εργασιακές ανάσες εκεί που έγιναν.
    Προπαγανδίζεται ότι το πέρασμα του αγωγού TAR θα εξυπηρετούσε τους τοπικούς πληθυσμούς γιατί θα πρόσφερε πιο φθηνό φυσικό αέριο. Εδώ ο επαρχιωτισμός συνάντα τις γνωστές κορδέλες και τα καθρεφτάκια προς τους ιθαγενείς, αλλά και εδώ υπάρχει οπτική απάντηση που ακολουθεί.

    Επίσης πίσω από τέτοιου(αγωγούς φυσικού αερίου) είδους έργα γιγαντώνονται τα επίπεδα διαφθοράς(και τοπικά), μιας και οι εταιρείες αλλά κυρίως οι πολιτικές της διαχείρισης της ενέργειες, επενδύουν σε διεφθαρμένες κρατικές δομές για να αποφεύγουν κάθε έλεγχο, να καταστέλλουν τις τοπικές κοινωνίες αλλά και να μειώνουν τα κόστη στο ύψος που βρίσκονται οι απαραίτητες μίζες. Για παράδειγμα για τον συγκεκριμένο αγωγό TAR δεν έχει διευκρινισθεί ακόμη το φορολογικό καθεστώς του και ο τρόπος πληρωμής(χ τέλη) προς το δημόσιο αν και εφόσον υπάρξει.
    Ενώ περισσεύουν και όλοι εκείνοι οι αρμόδιοι που είναι έτοιμοι να συνδράμουν ώστε να «ξεπεραστούν όλα τα εμπόδια για να προχωρήσει η ανάπτυξη»! Με λίγα λόγια για το εν λόγο περίσσευμα ο αγωγός θα ήταν ένα ακόμη πάρτι που “δυστυχώς” δεν πέρασε και από την Ήπειρο για να καταβάλλουν φιλότιμες προσπάθειες και oi εδώ αρμόδιοι αξιωματούχοι “ώστε να ξεπεραστούν τα όποια εμπόδια” και να στηθεί ο γνωστός μηχανισμός της μίζας, απλά πράγματα.
    Μία ακόμη σύμπτωση γεγονότων είναι ότι είμαστε μόλις λίγο πρίν την οριστική ιδιωτικοποίηση των ΔΕΠΑ-ΔΕΣΦΑ που θα διαχειρίζεται και το φυσικό αέριο και τις υποδομές του. Να σημειωθεί ότι ο αγωγός TAR δεν αποτελεί υποδομή των ΔΕΠΑ-ΔΕΣΦΑ, αλλά των εταρειών που τον κατασκευάζουν, ουσιαστικά η Ελλάδα παραχωρεί χώρο και ασφάλεια στην μεταφορά, τίποτε άλλο.


    Τέλος Β μέρους,ακολουθει το Γ΄και τελευταίο μέρος.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. TAR αγωγός αερίου, ευκαιρία για δια_νοητικές… αποδράσεις.(Γ΄μέρος-τέλος)

    -Ένα ανάλογο ενεργειακό παράδειγμα.

    Ένα παράδειγμα ανάλογου ενεργειακού έργου στην περιοχή.
    Πρίν μερικά χρόνια ο Σημίτης επέβαλλε και ολοκλήρωσε το ΚΥΤ Αράχθου στη Γραμμενίτσα όπου στήθηκε ένας τερματικός σταθμός ηλεκτρικού ρεύματος υψηλής τάσης. Το έργο στήθηκε στη Γραμμενίτσα δηλητηριάζοντας μία ολόκληρη περιοχή. Στήθηκέ ένας διπλός “δρόμος” από γιγαντιαίες κολόνες υπερυψηλής τάσης που περνά από την Κομοτηνή έως τον τερματικό της Γραμμενίτσας και από εκεί στην Ιταλία. Πρόκειται για Εναέρια σύνδεση, γιατί η υπόγεια είχε “μεγαλύτερα”κόστη(δεν είχε κολώνες), έτσι στήθηκαν παντού εκατοντάδες τεράστιες διπλές “κολώνες”που σκιάζουν σπίτια, ανθρώπους, ζώα, χωριά κλπ. Όταν εξαγγέλθηκε και βέβαια στα εγκαίνια, υπήρξαν θριαμβολογίες για “έργο με τεράστια σημασία”, “ανάπτυξη για την περιοχή”, “χιλιάδες θέσεις εργασίας”, “φθηνό ρεύμα”, μπαρόκ ανοησίες ότι η Ήπειρος, η Άρτα και η Γραμμενίτσα θα έπαιζαν “κομβικό σημείο στο ζήτημα της ενέργειας σε όλη την Ευρώπη!”.
    Απίστευτες βλακείες.
    Ο τερματικός της Γραμμένίτσας δουλεύεται από 5-6 άτομα ,μετακινούμενους εργαζόμενους της ΔΕΗ από άλλες υπηρεσίες της, στην περιοχή δεν έχει αναπτυχθεί απολύτως τίποτε, μέχρι και κάτι κοπάδια από πρόβατα απομακρύνθηκαν , οι αξίες γης έπεσαν εντελώς, δεν χτίστηκε ούτε ένα σπίτι, οι τοπικες επιχηηρ’ησεις και τα νοικοκυριά συνεχίζουν να ακριβοπληρώνουν το ρεύμα, ενώ όλοι τρέμουν από στην ιδέα του καρκίνου.
    Το μεγάλο έργο, διαχειρίζεται ρεύμα που η Ελλάδα σε καμία περίπτωση δεν απολαμβάνει, είναι εκτός(;) δικτύου ενώ ποτέ δεν αποσαφηνίστηκε που πάνε τα χρήματα από την μεταφορά του ρεύματος στην Ιταλία-Γερμανία. Από τους πολιτικούς των εγκαινίων ο ένας είναι φυλακή με τον καπετανΑΚΗ, ο άλλος είναι ο Μπερλουσκόνι και ο άλλος είναι ο πασίγνωστός Σημίτης… Με λίγα λόγια ανάπτυξη .
    Το συγκεκριμένο έργο του ΚΥΤ Αράχθου αν και παραδόθηκε στις διάφορες ορέξεις από το 2002 και μόλις μετά από 8-9 χρόνια μάθαμε από ερώτηση τοπικού βολευτή στη βουλή, ότι οι περιβαλλοντικές μελέτες και οι μελέτες επιπτώσεων δεν είχαν κατατεθεί. Αναγκάστηκαν να καταθέσουν τυπικές μελέτες επειδή κρίθηκαν απαραίτητες για την …ιδιωτικοποίηση της ΔΕΗ!. Οι τοπικές κοινωνίες που ζούν στον ίσκιο του δικτύου και του ΚΥΤ, διαβεβαιώνονταν από τους διάφορους αρμοδίους ότι δεν υπάρχει κανένα ζήτημα υγείας, προφανώς οι αρμόδιοι το ξεραν από την εμπυρία τους στα πράγματα .
    Τέτοια ανάπτυξη, τέτοια ενεργειακή και γεωπολιτική αναβάθμιση χάθηκε και με τον αγωγό TAR..

    ΥΓ: Αν κάποιοι επιμένουν παρόλα αυτά να μην κατανοούν την ανάπτυξη που επιφυλάσσουν καθεστώτα όπως το σημερινό της Ελλάδας αν ρίξουν μία ματιά στη Χαλκιδική και ας εξετάσουν και εκεί τους όρους επιβολής της ανάπτυξης πάνω στους κατοίκους.


    Πηγές:
    (1).Διαβάστε στο περ UNFOLLOW, τευχ 14, Φεβρουαριος 2013, το άρθρο «Ιδιωτικοποίηση ΔΕΠΑ-ΔΕΣΦΑ, τους αμερικανούς τους ρώτησαν;».
    (2). Το όνομα του βολευτή όποιος το βρεί κερδίζει μία φαντασιακή μίζα από κάμπριο Τζάκγκουαρ


    "17/11/1973"

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Τα σχόλια κάτω από κάθε ανάρτηση εκφράζουν ΜΟΝΟ τις απόψεις των αναγνωστών που τις δημοσιεύουν.
O "Τηλεβόας" σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά προτιμά τα ελληνικά και όχι τα greeklish, το χιούμορ και όχι τις ύβρεις.
Επίσης, επειδή πιστεύει στη δύναμη του διαλόγου, αλλά όχι στην εμπαθή και στείρα αντιπαράθεση μόνο για το θεαθήναι, διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά σχόλια που είναι υπέρ το δέον υβριστικά ή άσχετα με το άρθρο.