30 Σεπ 2012

Είμαστε όλοι Γέροντας Παστίτσιος (και θα πέσουμε τρολλάροντας)!!!

Πάντα η τέχνη αντιγράφει τη ζωή...

γράφει η Μαρία Μπαλάφα
   Διαβάζοντας την προηγούμενη Παρασκευή την ερώτηση της Χρυσής Αυγής, η αυθόρμητη σκέψη δεν ήταν άλλη από την παράφραση του γνωστού συνθήματος. Έτσι ψιλοτρολλάροντας, το "Είμαστε όλοι Γέροντας Παστίτσιος" προκάλεσε smile σε αρκετούς φίλους (από τα like το κατάλαβα).
   Επειδή όμως πάντα η τέχνη αντιγράφει τη ζωή, ήρθε το πρωί της Δευτέρας να κάνει το σύνθημα πραγματικότητα και ξεδιπλώνεται όλη η αγαπημένη σου sci - fi μπροστά στα μάτια σου. Mόνο οι αεραγωγοί από το Brasil λείπουν.
   Η σύλληψη και η κράτηση ενός ανθρώπου, γιατί ήταν... διαχειριστής σελίδας στο fb πέρα από τα γνωστά ρεζιλίκια στον ιντερνετικό κόσμο, σε οδηγεί θες - δεν θες σε τρεις άλλες αναγνώσεις.
   Η ευαισθησία και ο αυτοματισμός των κρατικών αρχών, της δίωξης ηλεκτρονικού εγκλήματος, στο αίτημα της ΧΑ (πριν καν απαντηθεί στην κοινοβουλευτική διαδικασία) φανερώνει, ότι το "μετριοπαθές κέντρο" που συγκυβερνά, δεν κρατά και τόσο μεγάλες αποστάσεις από το ένα από τα δύο άκρα. Δεν έδειξε και τη μεγαλύτερη διάθεση να το απομονώσει από τη δημόσια σφαίρα, αντίθετα τους ξαναβάζει στην επικαιρότητα. Έτσι η ΧΑ βάζει την αντζέντα όσο πιο χοντροκομμένα μπορεί, για να την υλοποιήσει το "δημοκρατικό τόξο" τηρώντας για τον εαυτό του τα θεσμικά προσχήματα και κάνοντας τις περισσότερες φορές, πως πέφτουν απ΄ τα σύννεφα.
   Ένας άνθρωπος συνελήφθη, κρατείται και οδηγείται στη δικαιοσύνη αντιμετωπίζοντας την κατηγορία της βλασφημίας. Στον χωροχρόνο, που οι εικόνες της τηλεόρασης κατακλύζονται από φονταμενταλιστική βία εξαιτίας μιας ταινίας (θυμίζοντας και τις εικόνες από το 1988, που καίγανε κινηματογράφους στην Ελλάδα για τον Τελευταίο Πειρασμό). Αλλά αυτό συμβαίνει αλλού, γιατί εδώ ο Διαφωτισμός αν μη τι άλλο είναι κατάκτηση. Αμ δε όμως. Βλασφημία το τρολλάρισμα στο fb και κάθονται αυτή την ώρα δικηγόροι για να αντιμετωπίσουν στα σοβαρά την κατηγορία. Βάζουν κάτω νόμους, κώδικες και φτιάχνουν στ΄ αλήθεια το επιχείρημα, πως η κατηγορία δεν μπορεί να σταθεί, γιατί ο μοναχός, που πέθανε, δεν έχει αναγνωριστεί επίσημα και θεσμικά από την εκκλησία ούτε η οσιότητα, ούτε η αγιότητά του. Και είναι από τις στιγμές, που δεν ξέρεις αν πρέπει να κλάψεις ή να φωνάξεις. Γιατί κανονικά αύριο πρέπει να προσφύγει το ίδιο το κράτος εναντίον ακροδεξιών εφημερίδων και εκδοτικών οίκων, που κονομάνε (με την πιο χυδαία έννοια της λέξης) παρέα με άλλους αγύρτες βρωμερούς. Εγώ την αμαρτία μου την εξομολογώ, δεν τρέφω ούτε εκτίμηση, ούτε ελπίδες για ανθρώπους (που σε μια μεγάλη πλειοψηφία) σπούδασαν και ανέβηκαν στην ιεραρχία με τα λεφτά της Χρυσοπηγής.
   Η σύλληψη της Δευτέρας έχει όμως και μια τρίτη περίεργη ανάγνωση. Όταν συλλαμβάνονται τα troll ανοίγει ο χορός για τα ψηφιακά, ηλεκτρονικά δικαιώματα. Όλοι και όλες, που χρησιμοποιούμε μέσα κοινωνικής δικτύωσης και άλλες πλατφόρμες και εφαρμογές του διαδικτύου υπογράφουμε με τις εταιρείες, που μας παρέχουν τη δυνατότητα ένα πρωτόκολλο για τους όρους χρήσης (και από την στιγμή, που καταγράφει το ηλεκτρονικό μας στίγμα δεν είναι και... ανώνυμο). Έτσι η κάθε εταιρεία όταν αντιλαμβάνεται ή της αναφέρεται η παραβίαση των όρων χρήσης, απλά μας αποκόπτει από την πρόσβαση στην εφαρμογή. Και μέχρι τη Δευτέρα υπήρχε ένα fair play μας στοχοποιούσαν και μας μπλόκαραν οι φασίστες, τους στοχοποιούσαμε και τους μπλοκάραμε αντιστοίχως. Η Δίωξη Ηλεκτρονικού Εγκλήματος είχε παρέμβει μόνο σε περιπτώσεις παιδικής πορνογραφίας, προσωπικής παρενόχλησης και είχε σώσει και κανά άνθρωπο από την αυτοκτονία.
   Η σύλληψη της Δευτέρας όμως αλλάζει το πεδίο. Οι αρχές θα μπορούν να παρέμβουν και για περιπτώσεις, που από τις ίδιες τις εταιρείες δεν θεωρείται παραβίαση των νομικών όρων χρήσης. Είναι μια κανονική παρέμβαση, περιστολή και καταστολή του ηλεκτρονικού, του ψηφιακού δικαιώματος, που κρίνει, λογοκρίνει και αφαιρεί αυτό καθεαυτό το περιεχόμενο. Δεν πρέπει να μας αφορά το αν η Δίωξη Ηλεκτρονικού Εκγλήματος έχει παρέμβει σε περιπτώσεις, που ακουμπούν τους φασίστες, δεν θα το κάνει ή και κάποια στιγμή, μπορεί και να το κάνει.
   Με τη σύλληψη της Δευτέρας γίνεται πράξη αυτό, που τόσο καιρό έχουν σκυλιάσει και δεν μπορούν να κάνουν με το indymedia, να βάλουν χέρι σε ανθρώπινες οντότητες. Όποια μαζική - κοινωνική αντίσταση, διαμαρτυρία και εξέγερση έχει εκδηλωθεί από το 2008 και μετά ανά τον κόσμο έχει στηριχθεί κατά πολύ, κατά αποκλειστικό βαθμό στη διάχυση της πληροφορίας από τα "νέα μέσα".
   Σήμερα αυξάνει ο αριθμός των χρηστών του ίντερνετ, που χρησιμοποιούν τα "νέα μέσα" ως πρώτη πηγή της πληροφόρησής τους, αυξάνει ο αριθμός των χρηστών του ίντερνετ, που είναι οι ίδιοι το δίπολο "πομπός - δέκτης". Με δεδομένη ταυτόχρονα την ηλικιακή σύνθεση εκείνων, που γυρίζουν την πλάτη στα μέσα της κυρίαρχης αφήγησης και της τρομοκρατίας, ο μόνος τρόπος για να σταματήσουν την εξάπλωση της διπλής χρήσης των "νέων μέσων" είναι η ποινικοποίηση του περιεχομένου.
   Γι αυτό και η αλληλεγγύη στο Γέροντα Παστίτσιο είναι μια μορφή υπεράσπισης της ελευθερίας και του νέου μεγάλου ηλεκτρονικού, ψηφιακού δημόσιου χώρου.
πηγή

1 σχόλιο:

  1. Αφου ειστε τοσο μαγκες καντε σατιρα με των μωαμεθ.Αλλα εκει δεν σας περνει...

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Τα σχόλια κάτω από κάθε ανάρτηση εκφράζουν ΜΟΝΟ τις απόψεις των αναγνωστών που τις δημοσιεύουν.
O "Τηλεβόας" σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά προτιμά τα ελληνικά και όχι τα greeklish, το χιούμορ και όχι τις ύβρεις.
Επίσης, επειδή πιστεύει στη δύναμη του διαλόγου, αλλά όχι στην εμπαθή και στείρα αντιπαράθεση μόνο για το θεαθήναι, διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά σχόλια που είναι υπέρ το δέον υβριστικά ή άσχετα με το άρθρο.