7 Μαρ 2018

Η Google και η Κρήτη συνεργάζονται για την ανάπτυξη του τουρισμού, υπό την αιγίδα του υπουργείου Διοικητικής Ανασυγκρότησης

- Όλγα Γεροβασίλη: Κεντρική μας επιλογή να παρέχουμε όλα τα ψηφιακά εργαλεία και τις δεξιότητες στο ανθρώπινο δυναμικό μας
- Δημόσιο σύγχρονο, αξιοκρατικό και φιλικό προς τους πολίτες και τις επιχειρήσεις

   Τη συνεργασία τους ανακοίνωσαν η Google και η Περιφέρεια Κρήτης, με σκοπό την επέκταση της τουριστικής περιόδου στην Κρήτη μέσα από την ενίσχυση της ψηφιακής παρουσίας των επιχειρήσεων του νησιού και της ψηφιακής ανάδειξης του πολιτισμού της Κρήτης.
   Το πρόγραμμα, που αποτελεί μέρος της πρωτοβουλίας Grow Greek Tourism Online της Google, τελεί υπό την αιγίδα του υπουργείου Διοικητικής Ανασυγκρότησης και εντάσσεται στις δράσεις της Εθνικής Συμμαχίας για την Ενίσχυση των Ψηφιακών Δεξιοτήτων και της Εργασίας στην Ελλάδα.
   Το πρόγραμμα για την Κρήτη ανακοίνωσαν τη Δευτέρα 5 Μαρτίου, σε ειδική εκδήλωση, ο Περιφερειάρχης Κρήτης Σταύρος Αρναουτάκης και η Διευθύντρια Marketing της Google στην Ελλάδα Μαρία Φουντά, ενώ την εκδήλωση χαιρέτισε η υπουργός Διοικητικής Ανασυγκρότησης Όλγα Γεροβασίλη.
   Στην παρέμβασή της η υπουργός Διοικητικής Ανασυγκρότησης έκανε λόγο για ένα νέο παραγωγικό πρότυπο, το οποίο, θα αποκλείει την επιστροφή στο παρελθόν, θα διανέμει τα οφέλη στην πλειοψηφία των πολιτών, αλλά πάνω από όλα θα βασίζεται με εξωστρέφεια στα συγκριτικά μας πλεονεκτήματα, είπε η υπουργός.
   Απευθυνόμενη στους επαγγελματίες της τουριστικής βιομηχανίας, η κυρία Γεροβασίλη έκανε εκτενή αναφορά στο τουριστικό προϊόν της χώρας, που, όπως είπε, καταλαμβάνει κεντρική θέση στη στρατηγική του υπουργείου, επισημαίνοντας ότι η επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου στην Κρήτη αποτελεί σημαντικό στόχο.
   Συμπράττοντας με την Περιφέρεια Κρήτης και την Google, στο πλαίσιο του προγράμματος «Ψηφιακές Δεξιότητες για την Ανάπτυξη του Τουρισμού στην Περιφέρεια Κρήτης», η κυρία Γεροβασίλη σημείωσε ότι η εξοικείωση με τις ψηφιακές δεξιότητες στοχεύει τελικά στη μείωση της ανεργίας, στην ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας και την τόνωση της οικονομίας μας.
   Οι συμμετέχοντες στο πρόγραμμα, ανάφερε η υπουργός, θα εκπαιδευτούν δωρεάν από την Google, ώστε οι μικρομεσαίες τουριστικές επιχειρήσεις στις οποίες εργάζονται να ενισχύσουν την ψηφιακή τους παρουσία και, ταυτόχρονα, θα αξιοποιήσουν το διαδίκτυο, για να προσελκύσουν τουρίστες πέρα από τους καλοκαιρινούς μήνες.
   "Με αυτό το δεδομένο, η περαιτέρω εξειδίκευσή τους με ψηφιακές δεξιότητες, αναβαθμίζει συνολικά το τουριστικό προϊόν του νησιού, αλλά και της χώρας. Κι αυτό συνιστά κεντρική μας επιλογή και διαρκή στόχευση". ανάφερε η κα υπουργός.

Δωρεάν εξατομικευμένα σεμινάρια σε μικρομεσαίες επιχειρήσεις
   Μια ομάδα 5 ειδικών συμβούλων (Online Advisors) του προγράμματος Grow Greek Tourism Online θα εγκατασταθούν στην Κρήτη προκειμένου να υποστηρίξουν τις τουριστικές επιχειρήσεις του νησιού. Θα προσφέρουν τόσο ομαδικά σεμινάρια όσο και κατ’ ιδίαν συναντήσεις όπου θα εκπαιδεύουν και θα βοηθούν τις επιχειρήσεις να καταχωρίσουν όλες τις σημαντικές πληροφορίες επικοινωνίας στους χάρτες και την αναζήτηση μέσω του Google My Business. Οι Online Advisors θα παρέχουν επιπρόσθετα στις επιχειρήσεις τη δωρεάν δημιουργία μίας εικονικής περιήγησης 360 μοιρών, η οποία θα φιλοξενείται στην πλατφόρμα Google Street View και θα επιτρέπει στους δυνητικούς επισκέπτες των επιχειρήσεων να περιηγηθούν στο εσωτερικό τους πριν ακόμα φτάσουν στο νησί.
   Οι ειδικοί σύμβουλοι θα είναι διαθέσιμοι από αυτή την εβδομάδα, ξεκινώντας με τις τουριστικές επιχειρήσεις που παραμένουν ανοιχτές πέραν της καλοκαιρινής σεζόν. Οι ενδιαφερόμενοι επιχειρηματίες μπορούν να εγγραφούν μέσω τις σελίδας g.co/greektourism/crete, καθώς και να επικοινωνήσουν με το crete@ggto.gr για τυχόν επιπλέον πληροφορίες.
   Η σημερινή ανακοίνωση αποτελεί το επόμενο μεγάλο βήμα της πρωτοβουλίας της Google που έχει εκπαιδεύσει πάνω από 86.000 Έλληνες μέχρι σήμερα σε όλη την χώρα. Σύμφωνα με έρευνα, το 67% των εκπαιδευμένων επιχειρηματιών επιβεβαίωσαν ότι είδαν συγκεκριμένα εμπορικά αποτελέσματα, ενώ το 81% του συνόλου των εκπαιδευμένων ανέφερε ότι άλλαξε τον τρόπο που χρησιμοποιεί το διαδίκτυο μετά την εκπαίδευση που έλαβαν.
   Η Κρήτη ζει και αναπνέει από τον τουρισμό, θα μπορούσε να παρατηρήσει κανείς εύστοχα. Προς την κατεύθυνση αυτή, ειδική μνεία θα πρέπει να γίνει στην πρόταση που θα καταθέσει προς το Υπουργείο Παιδείας το επόμενο διάστημα το Πανεπιστήμιο Κρήτης και θα αφορά τη δημιουργία τμήματος τουριστικής επιστήμης, που θα απαντάει στις σύγχρονες ανάγκες. Μέχρι σήμερα η Ελλάδα, όπως τονίστηκε στη σημερινή εκδήλωση, δεν έχει αντιμετωπίσει το πεδίο του τουρισμού ως επιστήμη και η συγκεκριμένη ολοκληρωμένη πρόταση του Πανεπιστημίου Κρήτης θα συνδυάσει, φιλοσοφία, οικονομία, πολιτισμό κλπ.



Ομιλία της Υπουργού Διοικητικής Ανασυγκρότησης, Όλγας Γεροβασίλη, 
στην εκδήλωση στο Επιμελητήριο Ηρακλείου, 
που διοργανώνει η Περιφέρεια Κρήτης, σε συνεργασία με την εταιρεία "Google Ελλάδας", 
με θέμα "Ψηφιακές δεξιότητες για την Ανάπτυξη του Τουρισμού στην Περιφέρεια Κρήτης"

Με ιδιαίτερη χαρά παρευρίσκομαι σήμερα, εδώ στο Ηράκλειο, έναν τόπο μεστό σε ιστορία, πολιτισμό, αγώνες, παραδόσεις, προϊόντα, με ασύγκριτο φυσικό πλούτο και μοναδικό κλίμα.

Και, βεβαίως, βρίσκομαι σε έναν τόπο, που τον χαρακτηρίζουν οι φιλόξενοι, εργατικοί και πρωτοπόροι σε πολλούς τομείς άνθρωποί του.
Πριν από λίγο, είχα την ευκαιρία να επισκεφθώ την Περιφέρεια Κρήτης και να δω από κοντά το αποτέλεσμα της ψηφιοποίησης των υπηρεσιών της Διεύθυνσης Μεταφορών.
Υπηρεσίες που όχι μόνο εξυπηρετούν με τρόπο άμεσο και διαφανή τους πολίτες, αλλά και που απέσπασαν τα εύσημα από την Ευρώπη.
Κατακτώντας, μάλιστα, το δεύτερο βραβείο στον τομέα αυτό πανευρωπαϊκά.
Θέλω και από αυτό το βήμα να συγχαρώ δημόσια τον Περιφερειάρχη, τα στελέχη και τους υπαλλήλους της Διεύθυνσης για αυτή τη διάκριση.
Γιατί, ανοίγουν από την πλευρά τους τον δρόμο προς ένα Δημόσιο σύγχρονο, αξιοκρατικό και φιλικό προς τους πολίτες και τις επιχειρήσεις.
Σε αυτό το Δημόσιο, για το οποίο εμείς ήδη εργαζόμαστε και θα φτάσουμε το 2020.
Γι΄ αυτό και υλοποιούμε ένα τριετές, συνεκτικό πλαίσιο δομικών μεταρρυθμίσεων.
Πλαίσιο, το οποίο έχουμε αποτυπώσει στην «Εθνική Στρατηγική για τη Διοικητική Μεταρρύθμιση 2017-2019».
Προετοιμάζουμε, δηλαδή, την ανασυγκρότηση της Δημόσιας Διοίκησης ως πυλώνα της παραγωγικής ανασυγκρότησης της χώρας.
Και, βεβαίως, συμβαδίζουμε με τις ανάγκες της ψηφιακής εποχής και της ηλεκτρονικής διακυβέρνησης, μέσα από ένα μεγάλο φάσμα ψηφιακών έργων και δράσεων που εκτελούμε.
Και όλες αυτές οι διαρθρωτικές αλλαγές εξελίσσονται σε μία σημαντική στιγμή για τη χώρα.
Τώρα, δηλαδή, που οδεύουμε αποφασιστικά προς την οριστική έξοδο από την επιτροπεία.
Και τώρα που διαμορφώνουμε, στην τελική του μορφή, το δικό μας αναπτυξιακό πρόγραμμα για την μεταμνημονιακή Ελλάδα.
Για να οδηγήσουμε όλες τις παραγωγικές δυνάμεις μας σε ένα νέο παραγωγικό πρότυπο, το οποίο:
·         - Θα αποκλείει την επιστροφή στο παρελθόν.
·         - Θα διανέμει τα οφέλη στην πλειοψηφία των πολιτών.
·         - Αλλά πάνω από όλα θα βασίζεται με εξωστρέφεια στα συγκριτικά μας πλεονεκτήματα. Τα οποία είναι πολλά.
Καταλαβαίνετε, λοιπόν, ότι κεντρική θέση στο πρόγραμμα αυτό καταλαμβάνει το τουριστικό μας προϊόν.
Πολύ περισσότερο, όταν τα τελευταία χρόνια ο τουρισμός μας κινείται σε σταθερά ανοδική τροχιά.
Και αυτή η εξέλιξη δεν είναι τυχαία, αλλά αποτελεί καρπό της κοινής μας προσπάθειας.
Μιας προσπάθειας, που υποστηρίζεται συστηματικά από την κυβέρνηση, την τοπική αυτοδιοίκηση και, φυσικά, το σύνολο των επαγγελματιών του κλάδου.
Άλλωστε, τα θετικά αποτελέσματα στον τουριστικό τομέα είναι πλέον ορατά σε όλους.
Και τα οποία, βέβαια, παρουσίασε πρόσφατα και η Τράπεζα της Ελλάδας στην έκθεσή της για το 2017.
Υπενθυμίζω μόνο ότι το 2017 η εισερχόμενη ταξιδιωτική κίνηση αυξήθηκε στο σύνολο του έτους κατά 9,7% σε σχέση με το 2016.
Ενώ οι ταξιδιωτικές εισπράξεις εμφάνισαν αύξηση σε τρέχουσες τιμές κατά 11,1% την ίδια χρονιά.
Με αυτά τα δεδομένα, ο στόχος που τίθεται για τη διεύρυνση της τουριστικής περιόδου, όπως και την καλύτερη δυνατή προβολή των τουριστικών μας επιχειρήσεων στο εξωτερικό, είναι κοινός για όλους μας.
Είναι στόχος εθνικός.
Για αυτό, άλλωστε, βρισκόμαστε σήμερα εδώ, συμπράττοντας με την Περιφέρεια Κρήτης και την Google, στο πλαίσιο του προγράμματος «Ψηφιακές Δεξιότητες για την Ανάπτυξη του Τουρισμού στην Περιφέρεια Κρήτης».
Γιατί, η εξοικείωση με τις ψηφιακές δεξιότητες στοχεύει τελικά στη μείωση της ανεργίας, στην ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας και την τόνωση της οικονομίας μας.
Κυρίες και κύριοι,
Η χώρα μας συμμετέχει ενεργά στην πρωτοβουλία της Ευρωπαϊκής Επιτροπής: «Εθνική Συμμαχία για τις Ψηφιακές Δεξιότητες».
Και το Υπουργείο Διοικητικής Ανασυγκρότησης έχει το ρόλο του εθνικού συντονιστή, υποστηρίζοντας στην πράξη τη δημιουργική σύμπραξη του δημόσιου και του ιδιωτικού τομέα.
Με ζητούμενα την αντιμετώπιση του ψηφιακού αναλφαβητισμού και την αναβάθμιση των ψηφιακών δεξιοτήτων των ελλήνων πολιτών.
Σε μια εποχή, μάλιστα, που η «4η Βιομηχανική Επανάσταση», δηλαδή η ψηφιοποίηση της παραγωγής αγαθών και υπηρεσιών και η ένωσή τους με τις τεχνολογίες επικοινωνίας, βρίσκεται στην κορυφή της παγκόσμιας ατζέντας.
Συνεπώς, οι ψηφιακές δεξιότητες αποτελούν προτεραιότητα για το σύνολο της αγοράς εργασίας.
Και ακόμη περισσότερο σε δυναμικούς και εξωστρεφείς κλάδους, όπως ο τουρισμός.
Μπροστά στη διεθνή αυτή τάση, πρώτη ανταποκρίθηκε η Περιφέρεια Κρήτης, από όπου ξεκινάμε σήμερα τις δράσεις της «Εθνικής Συμμαχίας για την Ψηφιακή Οικονομία».
Επενδύοντας στα συγκριτικά μας πλεονεκτήματα: το ανθρώπινο δυναμικό μας, τον τουρισμό και τον πολιτισμό.
Καθώς οι συμμετέχοντες στο πρόγραμμα θα εκπαιδευτούν δωρεάν από την Google, ώστε οι μικρομεσαίες τουριστικές επιχειρήσεις στις οποίες εργάζονται να ενισχύσουν την ψηφιακή τους παρουσία.
Και, ταυτόχρονα, θα αξιοποιήσουν το διαδίκτυο, για να προσελκύσουν τουρίστες πέρα από τους καλοκαιρινούς μήνες.
Γνωρίζουμε, άλλωστε, ότι ο τουριστικός κλάδος στην Κρήτη αριθμεί εκατοντάδες επιχειρήσεις και απασχολεί χιλιάδες εργαζομένους.
Με αυτό το δεδομένο, η περαιτέρω εξειδίκευσή τους με ψηφιακές δεξιότητες, αναβαθμίζει συνολικά το τουριστικό προϊόν του νησιού, αλλά και της χώρας.
Κι αυτό συνιστά κεντρική μας επιλογή και διαρκή στόχευση.
Για τον λόγο αυτό, πρόθεσή μας είναι η ανάληψη και άλλων αντίστοιχων πρωτοβουλιών, με την καθοριστική συμβολή:
-          των ιδρυτικών μελών της Εθνικής Συμμαχίας, τα οποία προέρχονται από τον δημόσιο και τον ιδιωτικό τομέα και τον ακαδημαϊκό χώρο (ΣΕΠΕ),
-          φορέων της Κοινωνίας των Πολιτών (λχ ΓΣΕΕ, ΣΕΒ, ΓΣΕΒΕΕ, ΕΣΕΕ, ΣΕΤΕ),
-          εκπροσώπων της επιχειρηματικής κοινότητας,
-          και βέβαια της κεντρικής διοίκησης και της Τοπικής Αυτοδιοίκησης.
Κυρίες και κύριοι,
Για όλους αυτούς τους λόγους, πρόθεσή μας είναι το πιλοτικό αυτό πρόγραμμα να επεκταθεί άμεσα και στις υπόλοιπες Περιφέρειες της χώρας.
Παράλληλα, όμως, διερευνούμε τη δυνατότητα, με τη συνδρομή της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, της προσφοράς εργασιακής εμπειρίας στους συμμετέχοντες, μέσα από την πρακτική άσκηση σε τουριστικές επιχειρήσεις.
Προκειμένου να παρέχουμε όλα τα ψηφιακά εργαλεία και τις δεξιότητες στο ανθρώπινο δυναμικό μας, ώστε να ανταποκριθεί επιτυχώς στις σύγχρονες ανάγκες της αγοράς εργασίας.
Κυρίως, όμως, ενθαρρύνουμε κάθε πρωτοβουλία προς αυτήν την κατεύθυνση, γιατί αποτελεί μέρος της επόμενης σελίδας της χώρας.
Της μεταμνημονιακής Ελλάδας, για την οποία εργαζόμαστε και είναι πλέον τόσο κοντά.
Είμαι βέβαιη τόσο για την επιτυχία του προγράμματος, όσο και για το γεγονός ότι αυτή η δυναμική σύμπραξη θα κινητοποιήσει και άλλους φορείς της Τοπικής Αυτοδιοίκησης να την υιοθετήσουν

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Τα σχόλια κάτω από κάθε ανάρτηση εκφράζουν ΜΟΝΟ τις απόψεις των αναγνωστών που τις δημοσιεύουν.
O "Τηλεβόας" σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά προτιμά τα ελληνικά και όχι τα greeklish, το χιούμορ και όχι τις ύβρεις.
Επίσης, επειδή πιστεύει στη δύναμη του διαλόγου, αλλά όχι στην εμπαθή και στείρα αντιπαράθεση μόνο για το θεαθήναι, διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά σχόλια που είναι υπέρ το δέον υβριστικά ή άσχετα με το άρθρο.