13 Μαΐ 2016

Οι 42 επενδύσεις των 5,6 δισ. ευρώ από το πακέτο Γιούνκερ αναλυτικά

Αλλάζει το επενδυτικό κλίμα, με σημαντικές ιδιωτικές και δημόσιες επενδύσεις

   Μπορεί τα παπαγαλάκια να καταστραφολογούν -αυτή είναι η δουλειά τους, αλλά η κυβέρνηση προχωρά στο δρόμο της ανάπτυξης -αυτή είναι η δουλειά της.
   Έτσι, την ένταξη στο πακέτο Γιούνκερ των πρώτων 42 επενδύσεων, συνολικού ύψους περίπου 6 δισ. ευρώ, ενέκρινε το Κυβερνητικό Συμβούλιο Οικονομικής Πολιτικής (ΚΥ.Σ.ΟΙ.Π.), ενώ στις αρχές της εβδομάδας παρουσιάστηκε επισήμως και το πρώτο χρηματοδοτούμενο επενδυτικό πρόγραμμα της Creta Farms.
   Η ολοκλήρωση της αξιολόγησης και οι ρυθμίσεις για το χρέος αλλάζουν το επενδυτικό κλίμα, κάτι που θα γίνει σύντομα ευρύτερα αντιληπτό. Σύμφωνα με την απόφαση του ΚΥ.Σ.ΟΙ.Π., εντάσσονται στο πρόγραμμα χρηματοδότησης από το πακέτο Γιούνκερ σημαντικές ιδιωτικές και δημόσιες επενδύσεις σε 6 τομείς.
   Στον αναλυτικό πίνακα, που δημοσιεύει κατ' αποκλειστικότητα το stokokkino, περιλαμβάνονται κατά τομείς:
   1. Ενέργεια: 20 επενδύσεις συνολικού ύψους 1,975 δις ευρώ. Περιλαμβάνονται τρεις επενδύσεις της ΤΕΡΝΑ ,η γιγαντιαία επένδυση του ΑΔΜΗΕ για την υποθαλάσσια διασύνδεση Κρήτης –Πελοποννήσου, δίκτυα της ΔΕΠΑ, ο τερματικός σταθμός φυσικού αερίου στην Αλεξανδρούπολη, 190 έργα για εγκατάσταση ανεμογεννητριών 120 διαφορετικών επενδυτών, καθώς και συγκεκριμένες μεγάλες ελληνικές και ξένες επενδύσεις σε ηλιακή και υδροηλεκτρική ενέργεια





   2. Υποδομές-Μεταφορές: Εδώ περιλαμβάνονται 5 έργα συνολικού ύψους 1,445 δις ευρώ με φορέα εκτέλεσης το υπουργείο Υποδομών και Δικτύων.Πρόκειται για:
   - Την κατασκευή υδατοδιαδρόμων που θα χρησιμοποιηθούν για τη συνδεση της νησιωτικής Ελλάδας με υδροπλάνα,
   - Την κατασκευή διαπεριφερειακού τερματικού σταθμού λεωφορείων στον Ελαιώνα και την κατασκευή τερματικού σταθμού λεωφορείων στο Αιγάλεω
   - Τον εκσυγχρονισμό και τη σιδηροδρομική-οδική σύνδεση του Λιμένα του Λαυρίου
   - Την υποθαλάσσια σήραγγα σύνδεσης Σαλαμίνας –Αττικής
   - Την επέκταση του νότιου δακτυλίου της λεωφόρου Υμμητού και τη σύνδεσή της με τουνελ με τη λεωφόρο Βουλιαγμένης.


   3. Τουρισμός: Εδώ περιλαμβάνονται τρία έργα συνολικού ύψους 112 εκατ..ευρώ που αφορούν:
   - Την προστασία ,εκσυγχρονισμό και ανάπτυξη των ιαματικών Λουτρών Καϊάφα στο ν.Ηλείας
   - Την ολοκλήρωση εκσυγχρονισμού του Χιονοδρομικού Κέντρου Παρνασσού
   - Τη μετατροπή του TAE KWOΝ DO σε συνεδριακό κέντρο υψηλών προδιαγραφών.


   4. Τεχνολογία Πληροφορικής-Επικοινωνίες: 
   Πρόκειται για 5 έργα του υπουργείου Υποδομών-Μεταφορών-Επικοινωνιών συνολικού ύψους 920 εκατ. ευρώ.


   5. Έρευνα-Ανάπτυξη-Καινοτομία: Τρία έργα προϋπολογισμού 594 εκ. ευρώ με φορείς εκτέλεσης ΑΕΙ και αρμόδια υπουργεία.


   6. Ιδιωτικές βιομηχανικές επενδύσεις: Πέντε επενδύσεις ύψους 349 εκατ.ευρώ των εταιριών ΤΕΡΝΑ Λευκόλιθοι, ΕΛΒΑΛ, Steelmet (όμιλος Βιοχάλκο), ΜΕΛ (Μακεδονική Εταιρία Χάρτου) και ΝΟΒΑ ΕΛΛΑΣ (παραγωγή χαρτοκιβωτίων).


   Το επενδυτικό ενδιαφέρον ξεπερνά βεβαίως το πακέτο Γιούνκερ. Μετά την ΒΤΑ, την DELL, την HP, αλλά και τη Landis Gyr, εμφανίζεται σημαντικό ενδιαφέρον για επενδύσεις στα logistics και από άλλες εταιρίες διεθνούς βεληνεκούς, ενώ την ερχόμενη Τρίτη εγκαινιάζεται από τον πρωθυπουργό το έργο κατασκευής του ΤΑΡ που θα δημιουργήσει 8.000 θέσεις εργασίας.
   Επίσης πριν από λίγες ημέρες εγκαινιάστηκε στη Θεσσαλονίκη τα γραφείο της γερμανικής Procredit, η οποία ανοίγει τρία καταστήματα και θα χρηματοδοτεί μικρομεσαίες επιχειρήσεις, «μοχλεύοντας» τα δικά της κεφάλαια με χρηματοδοτήσεις της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων, του πακέτου Γιούνκερ και άλλων ευρωπαϊκών προγραμμάτων.
   Θα πρέπει επίσης να σημειωθεί ότι ήδη έχουν κάνει σιωπηλά αλλά δραστήρια την εμφάνισή τους στην ελληνική αγορά και αρκετά private equity funds που αναζητούν επενδυτικές ευκαιρίες, ενώ η αναδιάρθρωση των τραπεζών και πολλών ιδιωτικών επιχειρήσεων κινούν ήδη το ενδιαφέρον ξένων επενδυτικών σχημάτων.
πηγή

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Τα σχόλια κάτω από κάθε ανάρτηση εκφράζουν ΜΟΝΟ τις απόψεις των αναγνωστών που τις δημοσιεύουν.
O "Τηλεβόας" σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά προτιμά τα ελληνικά και όχι τα greeklish, το χιούμορ και όχι τις ύβρεις.
Επίσης, επειδή πιστεύει στη δύναμη του διαλόγου, αλλά όχι στην εμπαθή και στείρα αντιπαράθεση μόνο για το θεαθήναι, διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά σχόλια που είναι υπέρ το δέον υβριστικά ή άσχετα με το άρθρο.