2 Ιαν 2012

Γεφύρι της Άρτας η γέφυρα Περιστερίου

- Παρά τις δεσμεύσεις Μαγκριώτη, το έργο σταμάτησε
- Έχουν ήδη ξοδευτεί 22 εκατ. ευρώ και απαιτούνται άλλα 11

   Η γέφυρα Περιστερίου στην Εγνατία Οδό δεν πρόκειται να ανοίξει για τους οδηγούς αφού η χρηματοδότηση του σχετικού έργου σταμάτησε. Η κατασκευή εκκρεμεί από το 2009, οπότε δόθηκε επισήμως στην κυκλοφορία η Εγνατία Οδός. Στο σημείο που ξεκινάει η γέφυρα παρατηρούνται εδώ και χρόνια μετακινήσεις του εδάφους οι οποίες δεν κατέστη δυνατό να αντιμετωπισθούν.
   Ο υφυπουργός Υποδομών Γιάννης Μαγκριώτης είχε μάλιστα δεσμευτεί ότι «σε κάθε περίπτωση μέχρι το καλοκαίρι (του 2011) θα έχουμε το σύνολο του οριζόντιου άξονα της Εγνατίας σε λειτουργία». Καλό είναι όμως όσοι κάνουν παρόμοιες δηλώσεις να έχουν και συναίσθηση της οικονομικής κατάστασης. Σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες, ο ίδιος ο υφυπουργός...

ανέστειλε τη χρηματοδότηση του έργου.

Δεν βρίσκουν τα λεφτά
   Όπως αποδεικνύουν οι συνεχείς μετρήσεις στο σημείο εξακολουθούν να υπάρχουν μετακινήσεις του εδάφους ακόμη και σήμερα. Ενώ όμως έχει επιλεχθεί ο εγκιβωτισμός του ποταμού σε μπετόν με κατασκευή επιχώματος και η ωριμότητα των μελετών βρίσκεται σε τελικό στάδιο, είναι αδύνατον να βρεθούν τα 11 εκατομμύρια ευρώ. Έτσι μία γέφυρα παραμένει αναξιοποίητη και οι οδηγοί αναγκάζονται -έστω και για λίγο- να εγκαταλείπουν τον αυτοκινητόδρομο χρησιμοποιώντας την παλιά εθνική οδό.
   Το έργο χρειάζεται έξι μήνες για να αποπερατωθεί και ήδη το 2011 χάθηκε. Ακόμη όμως και αν βρεθούν χρήματα θα πρέπει να επικρατούν και καλές καιρικές συνθήκες για να ξεκινήσουν οι εργασίες. Άρα είναι εξαιρετικά πιθανό να χαθεί και το 2012. Κάπως έτσι έργο που παραδόθηκε το 2009 κινδυνεύει να μην είναι έτοιμο πριν το 2013. Πολλοί ίσως σκεφθούν ότι δεν χάλασε ο κόσμος για μία γέφυρα.
   Μην ξεχνάμε όμως το ποσό. Εκατομμύρια ευρώ πάνε χαμένα αυτή τη στιγμή σε ένα έργο που ο Γιώργος Σουφλιάς διαφήμιζε ως τελειωμένο, ο δε διάδοχος του Γιάννης Μαγκριώτης ξιφουλκούσε ότι θα το ολοκληρώσει εκείνος. Δεν πρέπει δε να μετράμε μόνο τα χρήματα που δεν βρίσκει το κράτος, αλλά και όσα έχουν ήδη δαπανηθεί σε ένα έργο που παραμένει ημιτελές.

Και άλλα 22 εκατομμύρια ευρώ
   Η συγκεκριμένη γέφυρα έχει μεγάλη ιστορία πίσω της. Το έργο έπρεπε να έχει δοθεί στην κυκλοφορία τον Οκτώβριο του 2008. Τελικά δόθηκαν αλλεπάλληλες παρατάσεις και η γέφυρα ολοκληρώθηκε στις 31 Μαΐου του 2010. Η Εγνατία εκπόνησε επίσης 17 γεωλογικές και γεωτεχνικές μελέτες για να αντιμετωπίσει τις μετακινήσεις και ολισθήσεις του εδάφους. Πλήρωσε μάλιστα από το 2004 έως το 2009 περίπου 22 εκατομμύρια ευρώ με σκοπό να σταθεροποιήσει το συγκεκριμένο σημείο. Τα μέτρα όμως κρίθηκαν ανεπαρκή και πλέον πρέπει να δοθούν άλλα 11 εκατομμύρια ευρώ.
πηγή

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Τα σχόλια κάτω από κάθε ανάρτηση εκφράζουν ΜΟΝΟ τις απόψεις των αναγνωστών που τις δημοσιεύουν.
O "Τηλεβόας" σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά προτιμά τα ελληνικά και όχι τα greeklish, το χιούμορ και όχι τις ύβρεις.
Επίσης, επειδή πιστεύει στη δύναμη του διαλόγου, αλλά όχι στην εμπαθή και στείρα αντιπαράθεση μόνο για το θεαθήναι, διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά σχόλια που είναι υπέρ το δέον υβριστικά ή άσχετα με το άρθρο.