28 Νοε 2020

Τα λεφτά πιάνουν τόπο

Τα «μπουκωμένα» με κρατικό χρήμα ΜΜΕ παρουσιάζουν στο κοινό την εικόνα ενός εγκλήματος χωρίς δράστη



   Η κυβερνητική επιλογή να καταργήσει πέρυσι την ψηφισμένη από την προηγούμενη κυβέρνηση ρύθμιση για ενίσχυση του Τύπου και να προχωρήσει στην πρακτική της «λίστας Πέτσα» αποδεικνύεται τελικά σωστή! Οφείλω να το ομολογήσω.
   Εν μέσω πανδημίας και με την κυβέρνηση να αποδεικνύεται παντελώς ανίκανη να αντιμετωπίσει την οικονομική και κοινωνική κρίση που ήρθε ως συνέπεια, τα ΜΜΕ παρουσιάζουν στο κοινό την εικόνα ενός εγκλήματος χωρίς δράστη.
   Πεθαίνουν εκατοντάδες πολίτες, με τα νοσοκομεία να έχουν γονατίσει εξαιτίας της ολιγωρίας της κυβέρνησης να αξιοποιήσει τον χρόνο μετά το πρώτο κύμα της πανδημίας και της άρνησής της να επιτάξει ιδιωτικές κλινικές και ιδιώτες γιατρούς; Ε, λοιπόν, αυτό απλώς συνέβη! Είναι μια πράξη για την οποία δεν υπάρχει κάποιος που ευθύνεται για παραλείψεις και επιλογές. Για τα «μπουκωμένα» με κρατικό χρήμα ΜΜΕ και το συντακτικό τους, το ρήμα (παραλείπει) αποχωρίζεται από το υποκείμενο (κυβέρνηση) και από το αντικείμενο (θάνατοι).
   Αυτή είναι η πρώτη «αμαρτία» των ΜΜΕ, δηλαδή η αποσύνδεση της αιτίας από το αιτιατό. Δεύτερη «αμαρτία» είναι η αλλοίωση της πραγματικότητας μέσω του ρετουσαρίσματος και του εξωραϊσμού. Δεν είναι η κυβέρνηση που τρέχει να προλάβει τις εξελίξεις από πίσω, ενώ συνεχίζει να αρνείται να κάνει προσλήψεις στο ΕΣΥ και στην εκπαίδευση. Αντίθετα, η κυβέρνηση «προβλέπει», «κάνει ό,τι είναι ανθρωπίνως δυνατό» και «αναλαμβάνει πρωτοβουλίες» καθημερινά για να αντιμετωπίσει το κακό που μας βρήκε. Τρίτον, ό,τι την εκθέτει ανεπανόρθωτα, απλώς παραλείπεται.
   Ο συνδυασμός των τριών αυτών αμαρτημάτων είναι ο ορισμός της παραπληροφόρησης και συνιστά μέγιστο κίνδυνο για τη δημοκρατία και τη λειτουργία των θεσμών.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Τα σχόλια κάτω από κάθε ανάρτηση εκφράζουν ΜΟΝΟ τις απόψεις των αναγνωστών που τις δημοσιεύουν.
O "Τηλεβόας" σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά προτιμά τα ελληνικά και όχι τα greeklish, το χιούμορ και όχι τις ύβρεις.
Επίσης, επειδή πιστεύει στη δύναμη του διαλόγου, αλλά όχι στην εμπαθή και στείρα αντιπαράθεση μόνο για το θεαθήναι, διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά σχόλια που είναι υπέρ το δέον υβριστικά ή άσχετα με το άρθρο.