2 Οκτ 2019

Εξώδικο από Βίκος, ΕΨΑ και Λουξ στο Υπουργείο Πολιτισμού

Ερωτήματα και «οσμή σκανδάλου» με ζημιά εκατομμυρίων στο δημόσιο προκαλεί η στάση του υπουργείου στην χρήση του Παρθενώνα στις συσκευασίες της Coca Cola


   Εξώδικο στο υπουργείο Πολιτισμού έστειλαν οι εταιρείες Βίκος, ΕΨΑ και Λουξ, εταιρείες με έδρα, ιδιοκτησία και παραγωγή στην Ελλάδα, που αποτελούν μέλη της πρωτοβουλίας ΕΛΛΑ-ΔΙΚΑ ΜΑΣ, καταγγέλλοντας την Coca Cola για παράνομη επικοινωνιακή στρατηγική και συγκεκριμένα για το γεγονός ότι έχει κυκλοφορήσει συλλεκτική συσκευασία με θέμα την Αθήνα και στα μπουκάλια της απεικονίζεται ο Παρθενώνας και η Βουλή των Ελλήνων.
   Όπως αναφέρεται σε ανακοίνωση που εξέδωσαν οι εταιρείες, το Συμβούλιο Ελέγχου Επικοινωνίας δικαίωσε τις εταιρείες- Μέλη της ΕΛΛΑ-ΔΙΚΑ ΜΑΣ ΕΨΑ, Λουξ και Βίκος, για το θέμα, δίνοντας διορία 30 εργάσιμων ημερών στην Coca Cola για να αποσύρει από τη διαφημιστική της καμπάνια την παρουσία των εθνικών συμβόλων, όχι μόνο από τις συλλεκτικές συσκευασίες της αλλά και από το σύνολο της επικοινωνίας της.
   Κι ενώ οι τρεις ελληνικές εταιρείες έχουν δικαιωθεί σύμφωνα με απόφαση του ΣΕΕ, η στάση του Υπουργείου Πολιτισμού απέναντι στην εμπορευματοποίηση της εθνικής μας κληρονομιάς προκαλεί ερωτήματα.
   Όπως επισημαίνουν οι εταιρείες, το Υπουργείο Πολιτισμού λαμβάνοντας υπόψη του την απόφαση μιας και μόνο έμμισθης συμβούλου του, παραχωρεί το δικαίωμα στην Coca Cola να συνεχίζει να εμπορευματοποιείται τα εθνικά μνημεία χωρίς να προβαίνει στην επιβολή κάποιου προστίμου ή την πληρωμή των σχετικών τελών, παρά τη σαφήνεια του νόμου επί του θέματος. «Η εν λόγω απόφαση εγείρει ερωτήματα καθώς η μη διεκδίκηση είσπραξης των προβλεπομένων ποσών από το Υπουργείο Πολιτισμού προς την εταιρεία σημαίνει τη ζημίωση του κράτους και της οικονομίας συνολικά, αφού σε αντίθετη περίπτωση η πολυεθνική θα κατέθετε κάποια εκατομμύρια στα ταμεία της χώρας», σημειώνουν επίσης.
   Ξεκαθαρίζουν επίσης πως καμία από τις εταιρείες που έχουν τεθεί εναντίον της Coca Cola δεν προσβλέπει μέσω της προσφυγής της στη δικαιοσύνη στην χρηματική αποζημίωση, αντιθέτως, απώτερος σκοπός κάθε κίνησης αποτελεί ο περιορισμός της αυθαιρεσίας στη χρήση των εθνικών συμβόλων για επιχειρηματικό όφελος.
   Και προειδοποιούν πως: «Με στόχο την προάσπιση αλλά και την προώθηση του σύγχρονου, επιχειρηματικού και παραγωγικού πολιτισμού της χώρας μας, η Λουξ, Βίκος και ΕΨΑ θα προβούν σε όλες τις απαραίτητες ενέργειες και κινήσεις εάν η εξώδικη διαμαρτυρία προς το Υπουργείο Πολιτισμού δεν ληφθεί υπόψη και δεν αποδώσει καρπούς».
   Καταλήγοντας σημειώνουν πως: «Με την εν λόγω διαφημιστική καμπάνια της Coca Cola είναι πασιφανές ότι αφενός καταστρατηγείται η έννοια του αθέμιτου ανταγωνισμού και της επιχειρηματικής δεοντολογίας και αφετέρου πλήττεται σφοδρά η οικονομία της χώρας».
πηγή

   «Ένα πάντως είναι σίγουρο. Ότι τα τέλη είναι τεράστια. Καταλογίζονται από το Ταμείο Αρχαιολογικών Πόρων και Απαλλοτριώσεων. Τα έσοδα αυτά πηγαίνουν κατευθείαν στον κρατικό προϋπολογισμό. «Αν κάποιος κάνει έναν μικρό υπολογισμό, με 500 χιλιάδες φιάλες και μην σας φαίνεται το νούμερο υπερβολικό για τα μεγέθη της εν λόγω πολυεθνικής εταιρείας με 1500 ευρώ ανά ετικέτα προϊόντος μιλάμε για 750 εκατομμύρια» επισημαίνει ο πρόεδρος της Λουξ, Γιάννης Μαρλαφέκας.
    Οι εταιρείες που κινήθηκαν νομικά δεν αιτούνται καμίας αποζημίωσης, το αίτημά τους είναι να καταβληθούν τα τέλη, τα πρόστιμα που προβλέπει ο νόμος αλλά και να μην αποτελέσει το γεγονός θέσφατο, και ο καθένας να μπορεί να εμπορευματοποιεί μνημεία και σύμβολα.
   «Για εμάς υπάρχει οσμή σκανδάλου. Υπάρχει προσπάθεια αποφυγής καταβολής τελών. Έχουμε αφήσει μια πολυεθνική να εμπορεύεται τα μνημεία και τα σύμβολα και να παρακάμπτει τη νομοθεσία. Έτσι, εκτός των άλλων, ανοίγει μια κερκόπορτα. Γι΄ αυτό εμείς θα πάμε μέχρι τέλους και θα καταγγείλουμε το γεγονός σε όλα τα αρμόδια όργανα της δημόσιας διοίκησης, αλλά και στην Επιτροπή Ανταγωνισμού» καταλήγει ο Γ. Μαρλαφέκας.
πηγή
α

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Τα σχόλια κάτω από κάθε ανάρτηση εκφράζουν ΜΟΝΟ τις απόψεις των αναγνωστών που τις δημοσιεύουν.
O "Τηλεβόας" σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά προτιμά τα ελληνικά και όχι τα greeklish, το χιούμορ και όχι τις ύβρεις.
Επίσης, επειδή πιστεύει στη δύναμη του διαλόγου, αλλά όχι στην εμπαθή και στείρα αντιπαράθεση μόνο για το θεαθήναι, διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά σχόλια που είναι υπέρ το δέον υβριστικά ή άσχετα με το άρθρο.