13 Σεπ 2018

Προχωρά σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα ο διαγωνισμός για τα ηλεκτρονικά διόδια

- Ξεκίνησε η Β' φάση του διεθνούς διαγωνισμού
- Από το 2019 ηλεκτρονικό σύστημα αναλογικής χρέωσης διοδίων με βάση τη διανυόμενη χιλιομετρική απόσταση


   Στο σύνολο τους πέρασαν στη Β`φάση του διεθνής διαγωνισμού για την εγκατάσταση και λειτουργία του νέου ηλεκτρονικού-δορυφορικού συστήματος διοδίων στους ελληνικούς αυτοκινητόδρομους. Σε αυτή τη φάση πρόκειται να έχουμε την κατάθεση τεχνικών και οικονομικών προσφορών που τελικά θα μας οδηγήσει στην ανάδειξη του αναδόχου του συμβολαίου προμήθειας και λειτουργίας.
   Να σημειώσουμε ότι η Α`φάση του διαγωνισμού για την εκδήλωση του ενδιαφέροντος πραγματοποιήθηκε στις 4 Απριλίου 2018 με τον τίτλο «Εγκατάσταση πλήρους ηλεκτρονικού συστήματος αναλογικής χρέωσης διοδίων τελών, δορυφορικής τεχνολογίας με οπτική αναγνώριση».
   Στο ηλεκτρονικό διαγωνισμό πέρασαν εταιρείες με αναγνωρισμένη διεθνώς εμπειρία στην εγκατάσταση παρόμοιων συστημάτων καθώς επίσης και ελληνικές εταιρείες οι οποίες, μέσω αυτής της σύμπραξης, θα αποκτήσουν εμπειρία στην εγκατάσταση παρόμοιων συστημάτων.
   1. Άκτωρ – Intrakat – Ιntrasoft Inl- Autostrade (Ιταλία)
   2. Μυτιληναίος-Nusz (Ουγγαρία)
   3. Τερνα – Vinci – Kapsch Traffic Com (Γερμανία)
   4. ΟΤΕ- T-Systems International GmbH, (που είναι επίσης θυγατρική του ομίλου Deutsche Telekom)
   5. STRABAG- SkyToll (Σλοβενία)
   Ένα από τα ενδιαφέροντα σημεία είναι πως Εγνατία Οδός και Αττική Οδός δεν εξαιρούνται το σχεδιασμό για τα ηλεκτρονικά διόδια. Όπως είχε αναφέρει σε παλαιότερο δελτίο τύπου, σχετικά με την εφαρμογή των νέων ηλεκτρονικών διοδίων, το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, η εφαρμογή του Ηλεκτρονικού Συστήματος για την αναλογική χρέωση διοδίων τελών σε κάθε αυτοκινητόδρομο της ελληνικής επικράτειας πλεονεκτεί σε σχέση με οποιοδήποτε άλλο σύστημα χρέωσης καθόσον εξασφαλίζει τη χρέωση του χρήστη αποκλειστικά με βάση τη διανυόμενη χιλιομετρική απόσταση, διασφαλίζοντας με αυτό τον τρόπο αφενός την προσαρμογή προς την ισχύουσα σχετική κοινοτική νομοθεσία και αφετέρου τη μέγιστη δυνατή κοινωνική αποδοχή της.
   Σύμφωνα με το συνολικό σχεδιασμό του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, το υφιστάμενο σήμερα καθεστώς διοδίων, με μετωπικούς σταθμούς, με δυσμενείς επιπτώσεις στο περιβάλλον λόγω των συχνών στάσεων ανά 30-40 χλμ περίπου και με δίκαιες διαμαρτυρίες από τους χρήστες λόγω της μη αναλογικής χρέωσης, θα αντικατασταθεί από πλήρες Σύστημα Ηλεκτρονικών Διοδίων με το οποίο θα γίνεται ηλεκτρονικά η χρέωση της διανυθείσας απόστασης και μόνο, με εξαιρέσεις την Αττική Οδό, τη Γέφυρα Ρίου Αντιρίου και τη Ζεύξη Πρέβεζας – Ακτίου, στις οποίες όμως επίσης θα γίνεται ηλεκτρονικά η χρέωση του διοδίου τέλους.
   Να θυμίσουμε πως το νέο σύστημα επιβολής διοδίων χωρίζεται στα δύο ήτοι:
   1. Τα επαγγελματικής χρήσεως οχήματα θα έχουν εγκατεστημένη μια "Εποχούμενη Συσκευή" (On Board Unit-OBU) που θα επιτρέπει την παρακολούθηση και καταγραφή της θέσης και της πορείας τους με τη βοήθεια δορυφόρων (τεχνολογία GNSS),
   2. Τα ιδιωτικής χρήσεως οχήματα θα αναγνωρίζονται αυτόματα με κάμερες κυκλοφορίας από τις πινακίδες κυκλοφορίας τους κατά την είσοδο και έξοδό τους από το οδικό δίκτυο επί του οποίου επιβάλλονται τέλη (τεχνολογία Automatic Number Plate Reading-ANPR).
   Έτσι, και στις δύο περιπτώσεις καταγράφεται με ακρίβεια η χιλιομετρική απόσταση που τα οχήματα διανύουν στους αυτοκινητοδρόμους, και χρεώνονται αναλογικά με την χιλιομετρική αυτή απόσταση. Ειδικότερα η καταγραφή της διαδρομής των επαγγελματικής χρήσεως οχημάτων θα μπορεί να χρησιμοποιηθεί και για άλλες εφαρμογές (όπως στη διαχείριση στόλου αυτοκινήτων, την επιτήρηση χρήσης στο παράπλευρο οδικό δίκτυο, κ.α).
   Για τα ιδιωτικής χρήσης οχήματα θα καταγράφεται μόνο η διανυθείσα απόσταση στον αυτοκινητόδρομο ώστε το σύστημα να καλύπτει όλες τις προδιαγραφές προστασίας προσωπικών δεδομένων των χρηστών.
Νίκος Καραγιιάννης-ypodomes.com

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Τα σχόλια κάτω από κάθε ανάρτηση εκφράζουν ΜΟΝΟ τις απόψεις των αναγνωστών που τις δημοσιεύουν.
O "Τηλεβόας" σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά προτιμά τα ελληνικά και όχι τα greeklish, το χιούμορ και όχι τις ύβρεις.
Επίσης, επειδή πιστεύει στη δύναμη του διαλόγου, αλλά όχι στην εμπαθή και στείρα αντιπαράθεση μόνο για το θεαθήναι, διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά σχόλια που είναι υπέρ το δέον υβριστικά ή άσχετα με το άρθρο.