11 Σεπ 2017

Το κουδούνι χτύπησε και ήταν όλοι εκεί, στη θέση τους, όλοι εκτός από έναν...

- Όχι μόνο οι μαθητές, αλλά και οι δάσκαλοι και οι καθηγητές και τα βιβλία
- Ποιος έλειπε;
- Αλέξης Τσίπρας: «Η αύξηση των δαπανών για την Παιδεία, η εμβάθυνση του κοινωνικού ρόλου του σχολείου και η έξοδος από την κρίση, μας κάνουν να αισιοδοξούμε»
- Τα σημαντικά σημεία των δράσεων, οι αποφάσεις και παρεμβάσεις του υπουργείου Παιδείας, που άλλαξαν την εικόνα και έκαναν το αυτονόητο, πραγματικότητα

   Σήμερα το πρωί, πρώτη μέρα της σχολικής χρονιάς, πήγα στο σχολείο να δω τα παιδιά μου, τα πρωτάκια, στην  πρώτη τους μέρα στο Γυμνάσιο. Φεύγοντας, κουβαλούσαν και τα δυο μια ασήκωτη τσάντα με 27 βιβλία το καθένα.
   Αυτονόητο; Ναι, αλλά, μόλις τα τελευταία 2 χρόνια, το αυτονόητο έγινε πράξη και φέτος ακόμη περισσότερο.
   Εκεί που τα περίμενα, δεν μπόρεσα να μην "αναπολήσω" τις "ωραίες ημέρες", τότε που ο ΣΥΡΙΖΑ δεν "κατέστρεφε" την Ελλάδα, τότε, που τα παιδιά μου είχαν πάρει φωτοτυπίες, τις οποίες, όλως "τυχαίως", είχε εκτυπώσει η εταιρεία του συζύγου της υπουργού Παιδείας...
   Αλλά, δεν ήταν μόνο τα βιβλία στις θέσεις τους, ήταν και οι καθηγητές, ακόμα και αυτοί των ειδικοτήτων. Αλλά αυτά τα αυτονόητα δεν έγιναν από μόνα τους, πραγματοποιήθηκαν επειδή υπήρξε η πολιτική βούληση να γίνουν.
   Μια βούληση, που, προφανώς, δεν είχαν οι προηγούμενοι, που ήταν -ευτυχώς- οι μόνοι που έλειπαν. Και έλειπαν, επειδή υπήρξε η λαϊκή βούληση, σε απανωτές εκλογικές αναμετρήσεις, να τους βάλει στο περιθώριο και να δώσει την ευκαιρία να ανθίσει ξανά η ελπίδα, ότι ο τόπος μας, ο λαός μας, αξίζει κάτι καλύτερο από το διεφθαρμένο σύστημα κακοδιαχείρισης και ρεμούλας.
   Έλειπε όλος αυτός ο συρφετός, που τα σημαντικότερα κοινωνικά αγαθά, την υγεία και την παιδεία, τα έβλεπαν ως κόστος. Που, μέσα σε μια νύχτα απέλυσαν 2500 καθηγητές των ΕΠΑΛ και έκλεισαν τα σχολεία (με 40 νέα ξεκίνησε η φετινή σχολική χρονιά), που τα βιβλία τα έδιναν, αν τα έδιναν, γιατί υπήρχαν και οι φωτοτυπίες, αφού είχαν ξεκινήσει τα μαθήματα, που τα εκπαιδευτικά κενά έπαιρναν βδομάδες ή και μήνες να καλυφθούν, που οι καθηγητές ειδικοτήτων έμπαιναν στην τάξη τον χειμώνα.
   Έλειπαν αυτοί που συστηματικά, με στόχευση, υποστελέχωναν, υποχρηματοδοτούσαν και απαξίωναν τη δημόσια παιδεία, την ίδια στιγμή που πρωτοστατούσαν στα εγκαίνια ιδιωτικών εκπαιδευτηρίων των κολλητών τους. Κι ας είχαν οι σχολάρχες τους εκπαιδευτικούς σε συνθήκες εργασιακής γαλέρας. Κι ας απολύονταν η καθηγήτρια του "άριστου" ιδιωτικού σχολείου, επειδή έκανε το έγκλημα να πιάσει τον γιο του πρωθυπουργού να αντιγράφει και του μονόγραψε το γραπτό.
   Και δεν είναι ότι έλειπαν οι ίδιοι, ως πρόσωπα, αυτό δεν έχει σημασία. Το σημαντικό είναι ότι εξέλειπε η πολιτική που υπηρετούσαν.
   Διότι, τελικά, ακόμα και σε συνθήκες οικονομικής κρίσης, η παιδεία είναι η μεγαλύτερη επένδυση της χώρας, της κοινωνίας κι όποιος δεν το καταλαβαίνει, όποιος το σαμποτάρει, είναι ή βλάκας ή πονηρός κι έχει άλλα στο νου του...
   Ο πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας ήταν σαφής στο σημερινό του μήνυμα: «Σε κάθε γωνιά της Ελλάδας και στο πιο ορεινό χωριό και στο πιο απομακρυσμένο νησί, το κουδούνι χτύπησε στην ώρα του για όλα τα παιδιά Η αύξηση των δαπανών για την Παιδεία, η εμβάθυνση του κοινωνικού ρόλου του σχολείου και η έξοδος από την κρίση, μας κάνουν να αισιοδοξούμε. Με τους εκπαιδευτικούς στη θέση τους και τα σχολειά μας χωρίς σοβαρά προβλήματα. Εύχομαι σε όλες και όλους καλή σχολική χρονιά».
   Για του λόγου το αληθές και επειδή, όσο βούληση και να υπάρχει, τίποτα δεν γίνεται, χωρίς σύστημα και προγραμματισμό, δημοσιεύω δυο κείμενα που έπεσαν στα χέρια μου, από το υπουργείο Παιδείας και περιγράφουν το μεν ένα τα σημαντικά σημεία των δράσεων του υπουργείου και το άλλο τις αποφάσεις και παρεμβάσεις για τη σχολική χρονιά 2017-18, που άλλαξαν την εικόνα και έκαναν το αυτονόητο, πραγματικότητα.
   Διαβάστε:


ΤΑ ΣΗΜΑΝΤΙΚΑ ΣΗΜΕΙΑ ΔΡΑΣΕΩΝ
ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ
3 Σεπτεμβρίου 2017

·      Με τον προϋπολογισμό του 2017, για πρώτη φορά μετά από πολλά χρόνια, αυξήθηκαν οι δημόσιες δαπάνες για την εκπαίδευση στο 2,85 % επί του ΑΕΠ και με αυτό τον τρόπο ανατράπηκε η αρνητική πρόβλεψη του μεσοπρόθεσμου 2014-18 της προηγούμενης κυβέρνησης ΝΔ-ΠΑΣΟΚ για συνεχή μείωση των δημόσιων δαπανών για την παιδεία, οι οποίες θα μειώνονταν με βάση αυτή την πρόβλεψη το 2017 στο 2,15% επί του ΑΕΠ (700 εκ. λιγότερα) και θα έφταναν μόλις στο 1,9 % επί του ΑΕΠ το 2018.
·         Σιωπηλά αλλά με συστηματική και εξαντλητική δουλειά του Υπουργείου Παιδείας, θα ανοίξουν και φέτος τα σχολεία στην ώρα τους με όλα τα βιβλία, όλους τους δασκάλους και καθηγητές στη θέση τους και με περισσότερους από 7.500 διευθυντές τοποθετημένους στα σχολεία τους από την 1η Αυγούστου οι οποίοι αναλαμβάνουν τα νέα τους καθήκοντα μετά από αξιοκρατικές και αδιάβλητες διαδικασίες που διήρκεσαν δύο μήνες.
·         Σε καμία σχεδόν χώρα το αυτονόητο άνοιγμα των σχολείων στην ώρα τους δεν θα ήταν αντικείμενο σχολιασμού. Σε εμάς, όμως, αυτό που έγινε δυνατό πέρσι για πρώτη φορά και επαναλαμβάνεται και φέτος είναι άξιο σχολιασμού για δύο λόγους: ο πρώτος είναι πως η κυβέρνηση αποδεικνύει ότι με αυστηρό προγραμματισμό είναι δυνατόν να επανέλθουμε σε μία κανονικότητα παρά τις δυσκολίες και σε σύγκρουση με διαπλοκές που τόσο μας βαρύνουν ως χώρα. Μπορούμε και το αποδεικνύουμε καθημερινά. Αρνούμενοι να εξυπηρετήσουμε μικροσυμφέροντα, προγραμματίζοντας εγκαίρως όλες τις περίπλοκες υπηρεσιακές μεταβολές που έγιναν για πρώτη φορά τόσο νωρίς, εξασφαλίζοντας τα απαραίτητα κονδύλια για τις προσλήψεις των 20.000 αναπληρωτών, και έχοντας κατανείμει τα σχεδόν 25.000.000 βιβλία σε όλα τα σχολεία, καταφέρνουμε και φέτος να λειτουργήσουν τα σχολεία από την πρώτη μέρα. Προφανώς και θα υπάρξουν προβλήματα, όμως, πολύ λιγότερα από πέρσι και τέτοια που δεν θα επηρεάσουν στο ελάχιστο την λειτουργία των σχολείων.
·         Υπάρχει, όμως, και ένας δεύτερος λόγος που δικαιολογεί τον σχολιασμό αυτού που είναι αυτονόητο σε άλλες χώρες: πρέπει ως κοινωνία να αναρωτηθούμε γιατί επί τόσα πολλά χρόνια και με τόσους περισσότερους υλικούς πόρους, δεν ήταν δυνατόν να αρχίσουν τα σχολεία να λειτουργούν από την πρώτη μέρα. Ας αναρωτηθούμε μήπως το απαράδεκτο αυτό καθεστώς ήταν αποτέλεσμα εξυπηρέτησης πελατειακών σχέσεων και έλλειψης ενός σοβαρού προγραμματισμού που δημιουργούσε και αναπαρήγαγε παθογένειες σε βάρος της εκπαίδευσης;

Ανοίγουν, λοιπόν, και πάλι επί Κυβερνήσεώς μας τα σχολεία στην ώρα τους.

Για φέτος έχουμε προχωρήσει σε ένα σύνολο πρωτοβουλιών:
·         Θεσμοθετήσαμε το Ενιαίο Ολοήμερο Νηπιαγωγείο και Ολοήμερο Δημοτικό Σχολείο.
·         834 ολιγοθέσια σχολεία πολλά από τα οποία είναι στις εσχατιές της πατρίδας μας από φέτος γίνονται Ολοήμερα και με αναμορφωμένο πρόγραμμα δίνεται η δυνατότητα στους μαθητές των απομακρυσμένων και δυσπρόσιτων περιοχών να έχουν και αυτοί  πρόσβαση σε όλα τα γνωστικά αντικείμενα.
·         Αρχίζουν οι στοχευμένες παρεμβάσεις σε Νηπιαγωγεία και Δημοτικά στα οποία φοιτούν μαθητές που ανήκουν σε Ευάλωτες Κοινωνικές Ομάδες (ΡΟΜΑ, προσφυγόπουλα), με μείωση του αριθμού μαθητών ανά τμήμα και υποστήριξη των μαθητών και των οικογενειών τους από Κοινωνικους Λειτουργούς τους οποίους έχουμε ήδη προσλάβει.
·         Δημιουργούμε Δίκτυο Συστήματος Βιβλιοθηκών σε 1.000 Δημοτικά από τον Οκτώβριο του 2017.
·         Για πρώτη φορά μετά από 8 χρόνια ιδρύθηκαν 600 σχολικές μονάδες Ειδικής Αγωγής και Τμήματα Ένταξης σε σχολεία πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, προσαρμόσαμε τα προγράμματα λειτουργίας των Ειδικών Νηπιαγωγείων και Ειδικών Δημοτικών Σχολείων στα αντίστοιχα των γενικών στα οποία μπορεί πλέον να λειτουργεί και Ολοήμερο πρόγραμμα.
·         Αυξήσαμε τις προσλήψεις προσωπικού στην Ειδική Αγωγή σε αριθμούς ρεκόρ. Ο επανασχεδιασμός και ο εκσυγχρονισμός του νομοθετικού πλαισίου για την ειδική αγωγή συνεχίζεται, με στόχο την αναβάθμιση περιεχομένου σπουδών και του παρεχόμενου εκπαιδευτικού έργου. Στόχος μας η κάλυψη των μεγάλων κενών της πρώιμης παρέμβασης και της διά βίου εκπαίδευσης και υποστήριξης των ΑμεΑ.

·         Προσθέτουμε στη θεματική εβδομάδα των Γυμνασίων θέματα κυκλοφοριακής αγωγής.

·         Διευρύνουμε τη λειτουργία Τμημάτων Υποδοχής στα δημόσια σχολεία για τα προσφυγόπουλα – μεταναστόπουλα
·         Προχωράμε στην παραπέρα εδραίωση της δομής και του περιεχομένου των Επαγγελματικών Λυκείων με καθιέρωση και υλοποίηση του μεταλυκειακού έτους μαθητείας με πλήρη εργασιακά δικαιώματα στους αποφοίτους, πρόσβαση αποφοίτων σε Πανεπιστήμια και ΤΕΙ πιστοποίηση των πρώτων αποφοίτων του μεταλυκειακού έτους – τάξης μαθητείας.
·      Προχωράμε στην ίδρυση της νέας Δομής Υποστήριξης του Εκπαιδευτικού Έργου που θα ενοποιήσει και θα αναβαθμίσει όλες τις υποστηρικτικές εκπαιδευτικές υπηρεσίες. Άμεσα θεσμοθετούμε το πλαίσιο προγραμματισμού και αποτίμησης του εκπαιδευτικού έργου της σχολικής μονάδας με βασική κατεύθυνση η ενίσχυση του ρόλου του Συλλόγου Διδασκόντων.
·      Από φέτος η Πρωτοβάθμια και η Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση θα λειτουργεί με ένα νέα θεσμικό καθεστώς αντικαθιστώντας διατάξεις και ρυθμίσεις που ίσχυαν από την δεκαετία του 1980, εκσυγχρονίζοντας με αυτόν τον τρόπο ένα αναχρονιστικό καθεστώς λειτουργίας τους.

Η Μεταρρύθμιση στο Λύκειο

Στο πλαίσιο της γενικευμένης 14 χρονης υποχρεωτικής εκπαίδευσης η μεγάλη μεταρρύθμιση θα είναι η ριζική αναβάθμιση του ρόλου του Λυκείου και ο τρόπος πρόσβασης στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Είναι κοινή πεποίθηση ότι παρά τις φιλότιμες προσπάθειες κάποιων εκπαιδευτικών, η Γ’ Λυκείου δεν παίζει κανέναν ουσιαστικό εκπαιδευτικό ρόλο.  Η κατάσταση αυτή έχει ήδη τραυματίσει σοβαρά και την εκπαιδευτική λειτουργία της Β’ Λυκείου η οποία ολοένα και χειροτερεύει. 
Τα προβλήματα που σχετίζονται με τον σημερινό τρόπο εισαγωγής στα ΑΕΙ καθιστούν το σύστημα των Πανελλαδικών άκρως προβληματικό. Ενώ οι εξετάσεις αυτές είναι αδιάβλητες έχουν εξαντλήσει την όποια παιδαγωγική τους λειτουργία.
·         Για την προετοιμασία κάθε «φουρνιάς» υποψηφίων οι ελληνικές οικογένειες δαπανούν περί τα 2 δισεκατομμύρια ευρώ εκτός από τα ποσά που αντιστοιχούν στη στήριξη της δημόσιας εκπαίδευσης, μέσω φόρων. Πληρώνουν, δηλαδή, 2 δις σε φροντιστήρια, ιδιαίτερα κτλ. Αυτό ΔΕΝ συμπεριλαμβάνει τις γλώσσες.
·         Οι θεσμοί της παραπαιδείας έχουν μετατραπεί σε οργανικό μέρος του εκπαιδευτικού συστήματός μας.
·         Η εγκυρότητα της γνώσης που τα παιδιά αποκτούν βασίζεται στην παπαγαλία και η διαδικασία μετάδοσης της γνώσης έχει ως αποκλειστικό στόχο την επιτυχία στις εξετάσεις και με αυτόν τον τρόπο καταστρατηγούνται θεμελιώδεις παιδαγωγικές και εκπαιδευτικές αρχές και πρακτικές. Όσοι αδυνατούν να παπαγαλίσουν μετατρέπονται σε εξ’ ορισμού αποτυχημένους.
·         Η προετοιμασία για τις εξετάσεις ασκεί μία άκρως ανησυχητική καταπίεση στους νέους μας, σε μία ηλικία που επιβάλλεται να διευρύνουν τον προσωπικό τους χώρο, να αφουγκραστούν την κοινωνία αλλά και την οικογένεια τους, να αρχίσουν να καταλήγουν σε ένα πλαίσιο ηθικών και κοινωνικών αξιών, να σκεφτούν τι πραγματικά θέλουν να κάνουν όταν αποφοιτήσουν από το σχολείο. Αυτά δεν είναι θέματα που μπορούν να περιμένουν για «μετά τις εξετάσεις» και ούτε πρέπει να θεωρούνται δευτερεύοντα ζητήματα επειδή «προέχουν οι σπουδές».  

Για αυτό και εμείς λέμε ότι οι Πανελλαδικές,  δηλαδή το συγκεκριμένο σύστημα που ισχύει σήμερα, πρέπει να γίνουν παρελθόν.
Η δική μας πρόταση έχει στόχο να ξανακερδίσουμε το δημόσιο σχολείο, να σταματήσουμε την βαθμιαία ακύρωσή του.
Οι εγκύκλιες σπουδές θα ολοκληρώνονται στην Β’Λυκείου για την οποία ήδη ετοιμάζονται νέα προγράμματα σπουδών. Στο Λύκειο πλέον δεν θα αξιολογείται η ικανότητα των μαθητών στην απομνημόνευση. Προτάσσεται και επιβραβεύεται η ικανότητα εμβάθυνσης στη γνώση, η δημιουργικότητα μέσω των εργασιών και η αποδραματοποίηση της εξεταστικής διαδικασίας μέσω ενός διαγωνίσματος του οποίου ο βαθμός θα προσμετράται για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση μόνο εάν βελτιώνει τον βαθμό πρόσβασης. Η δε μορφή των ερωτήσεων θα απαιτεί το αντίθετο της απομνημόνευσης, θα ενισχύει την κριτική σκέψη και θα καθιστά την απομνημόνευση περιττή. Σημαντικό ρόλο εδώ θα παίξει και η νέα προσέγγιση του Επαγγελματικού Προσανατολισμού.
Προτείνουμε την ολοκλήρωση των εγκύκλιων σπουδών στο τέλος της Β’ Λυκείου και η Γ’ Λυκείου να είναι ένας είδος προπαρασκευαστικού έτους όχι, όμως, φροντιστηριακής αντίληψης αλλά ένα έτος κατά το οποίο οι μαθητές και οι μαθήτριες θα μαθαίνουν πώς να γράφουν εργασίες, πώς να συνεργάζονται μεταξύ τους και πώς να πλησιάσουν σε μεγαλύτερο βάθος γνωστικές περιοχές που τους ενδιαφέρουν. Στόχος είναι όλοι, μαθητές, γονείς και εκπαιδευτικοί, να «ξανακερδίσουμε» το σχολείο. Δεν θα γίνουν όλα αυτά από την μία μέρα στην άλλη και απαιτούνται υπερβάσεις όλων μας: καθηγητών, γονέων, μαθητών και όσων παίζουν ένα σημαντικό ρόλο στην διαμόρφωση συνειδήσεων στην κοινωνία. Και αυτό είναι το πιο δύσκολο γιατι χρειάζεται αλλαγή νοοτροπιών και, κυρίως, να μην εφησυχάζουμε με τη δυναμική της αδράνειας.
Η εξάωρη διδασκαλία του κάθε μαθήματος στην Γ’Λυκείου θα δίνει την δυνατότητα στους εκπαιδευτικούς να μην πιέζονται για την κάλυψη της ύλης, θα δίνει την άνεση συζητήσεων μέσα στην τάξη χωρίς το άγχος ότι χάνεται πολύτιμος χρόνος για να «βγει η ύλη», θα δίνει την δυνατότητα για περισσότερες επαναλήψεις και θα επιτρέπει στους εκπαιδευτικούς να εντοπίζουν αστοχίες, δύσκολα και δύσβατα σημεία της ύλης, ώστε να γίνεται μία ανατροφοδότηση για την βελτίωση τους.
Η αναβάθμιση του Λυκείου δεν είναι δυνατόν να επιτύχει αν η Πολιτεία δεν ανταποκριθεί με σοβαρό τρόπο στις υποχρεώσεις της απέναντι στους εκπαιδευτικούς. Και πρώτα απ’όλα σε θέματα επιμόρφωσης. Κλειδί για την επιτυχία του συστήματος είναι η οι εκπαιδευτικοί μας. Και πρέπει να κάνουμε ό,τι μπορούμε να τους παρέχουμε σύγχρονα προγράμματα σπουδών, νέα βιβλία και συνεχείς, σοβαρές επιμορφώσεις. Παρουσιάζουμε το νέο Εθνικό Σύστημα Επιμόρφωσης –και δια ζώσης και μέσω των νέων τεχνολογιών-- και σημαντικές καινοτομίες στις δομές εκπαιδευτικής στήριξης. Θέλω να επισημάνω εδώ ότι τους εκπαιδευτικούς τους εμπιστευόμαστε γιατί πολλοί όλα τα χρόνια της κρίσης έχουν στηρίξει με εντυπωσιακό τρόπο την εκπαίδευση στη χώρα και θα τους στηρίξουμε στο έργο τους με τον πληρέστερο δυνατό τρόπο.
Και βέβαια, μια τέτοια μεταρρύθμιση με βάθος την τριετία θα απαιτήσει και επιπρόθετους οικονομικούς πόρους αλλά και νέους διορισμούς και αυτά θα αποτελέσουν προτεραιότητες της πολιτικής μας.
Θέσαμε το σχέδιό μας προς διαβούλευση και περιμένουμε συγκεκριμένες προτάσεις ώστε να ενσωματώσουμε όλες τις προτάσεις που θα βελτιώνουν το σύστημα και να προχωρήσουμε με προσεκτικά βήματα στην βαθμιαία υλοποίησή του μέχρι τον Ιούνιο του 2020.

Τριτοβάθμια Εκπαίδευση
Με το νόμο για την τριτοβάθμια εκπαίδευση που ψηφίσαμε πρόσφατα βάζουμε φραγμούς σε αυθαιρεσίες και απορρυθμίσεις που ενίσχυσε ένα νεοφιλελευθερης έμπνευσης θεσμικό καθεστώς. Ο νόμος που ψηφίσαμε απότελεί μέρος του παράλληλου προγράμματος μας για την εκπαιδευτική μεταρρύθμιση.
Με τον νόμο αυτό εξασφαλίζουμε την εξωστρέφεια στα ΑΕΙ με νέους θεσμούς, όπως
·         Τα Ακαδημαϊκά Περιφερειακά Συμβούλια όπου για πρώτη φορά συνυπάρχουν εκπρόσωποι Πανεπιστημίων ΤΕΙ και Ερευνητικών Κέντρων για να συζητήσουν αναπτυξιακές προτάσεις όπου τα ΑΕΙ και τα Ερευνητικά Κέντρα θα παίζουν κυρίαρχο ρόλο.
·         Τις διετείς δομές για αποφοίτους των επαγγελματικών λυκείων που θα είναι μέρος των ΑΕΙ και θα παρέχουν επαγγελματικά πιστοποιητικά Ευρωπαϊκών προσόντων
·         Τα Κέντρα Επιμόρφωσης και Δια Βίου Εκπαίδευσης σε κάθε ΑΕΙ
·         Ελέγχεται το κόστος των μεταπτυχιακών προγραμμάτων και τα τέλη φοίτησης θα καθορίζονται σύμφωνα με το κόστος και όχι τη ζήτηση. 
·         Επιπλέον δίνουμε για πρώτη φορά τη δυνατότητα σε φοιτητές που ικανοποιούν τα ακαδημαϊκά κριτήρια για εισαγωγή στα μεταπτυχιακά προγράμματα αλλά δεν έχουν τη δυνατότητα να πληρώνουν δίδακτρα, να εγγράφονται δωρεάν.

Προχωράμε συστηματικά τις διαδικασίες ίδρυσης Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής με την συγχώνευση των ΤΕΙ Αθήνας και Πειραιά, μέσα από την συγκρότηση συγχρονων προγραμμάτων σπουδών και εξασφάλιση των επαγγελματικών δικαιωμάτων των αποφοίτων.


Για πρώτη φορά τα τελευταία 15 χρόνια, πολλά Πανεπιστήμια και ΤΕΙ της χώρας έχουν αρχίσει σοβαρές συζητήσεις για μελλοντικές συνεργασίες μεταξύ τους και η Πολιτεία θα κάνει ό,τι μπορεί για να ενισχύσει τέτοιες πρωτοβουλίες που θα καθιερώνουν τον Ενιαίο Χώρο Εκπαίδευσης και Έρευνας.


ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ ΚΑΙ ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΠΑΙΔΕΙΑΣ
ΓΙΑ ΤΗ ΣΧΟΛΙΚΗ ΧΡΟΝΙΑ 2017-18
ΓΕΝΙΚΑ
Στο πλαίσιο της καθιέρωσης 14χρονης υποχρεωτικής εκπαίδευσης το ΥΠΠΕΘ προχωρά στην άμεση θεσμοθέτηση των παρακάτω μέτρων:
1.      Ένταξη στην υποχρεωτική  εκπαίδευση και του 2ου χρόνου (προνήπιου) της προσχολικής αγωγής και εκπαίδευσης και υλοποίηση εντός της επόμενης τριετίας, με εξαίρεση την περιοχή της Αττικής όπου σε συνεργασία με τις ΚΤ.ΥΠ. Α.Ε. θα υπάρξει στοχευμένος σχεδιασμός επίλυσης του προβλήματος της σχολικής στέγης.
2.      Ένταξη στην υποχρεωτική  εκπαίδευση των τριών χρόνων του λυκείου, με διατήρηση των λειτουργούντων τύπων και σταδιακή εφαρμογή σε μια τριετία.

ΕΓΚΑΙΡΗ ΕΝΑΡΞΗ ΣΧΟΛΕΙΩΝ
Στόχος και τη σχολική χρονιά 2017-18, είναι να ανοίξουν στις 11-9-2017, χωρίς ελλείψεις σε εκπαιδευτικούς και βιβλία, όλα τα σχολεία, όλων των τύπων και στις δύο βαθμίδες της εκπαίδευσης.
1.       Δημιουργία τμημάτων τον Ιούνιο (αντί τον Σεπτέμβριο) με στόχο να είναι από το καλοκαίρι γνωστές οι ανάγκες σε προσωπικό. Αυτό επιτυγχάνεται με τα εξής μέτρα:
·         Εγγραφές σε Νηπιαγωγεία και Δημοτικά 2-19 Μαΐου 2017,
·         Εξετάσεις μετεξεταστέων τέλος Ιουνίου,
·         Εγγραφές σε Γυμνάσια, ΓΕΛ και ΕΠΑΛ: από το τέλος των ενδοσχολικών προαγωγικών ή απολυτήριων εξετάσεων μέχρι 30-6-17,
·         Οι εγγραφές στα ΕΠΑΛ θα γίνουν ηλεκτρονικά,
·         Έγκαιρη δημιουργία τμημάτων σε Νηπιαγωγεία και Δημοτικά μέχρι 21-6-17 και σε Γυμνάσια, ΓΕΛ και ΕΠΑΛ μέχρι 15-7-17.
2.      Έγκαιρες υπηρεσιακές μεταβολές εκπαιδευτικών και διαδικασίες πρόσληψης αναπληρωτών, με στόχο το προσωπικό να βρίσκεται στη θέση του από την πρώτη μέρα του νέου διδακτικού έτους. Αυτό επιτυγχάνεται με τα εξής μέτρα:
·         Ολοκλήρωση των μεταθέσεων εκπαιδευτικών στις 5-5-17 (για πρώτη φορά τόσο νωρίς),
·         Ολοκλήρωση των αμοιβαίων μεταθέσεων εκπαιδευτικών εντός του Μαΐου,
·         Αποσπάσεις εκπαιδευτικών από ΠΥΣΠΕ σε ΠΥΣΠΕ μέχρι 5 Ιουλίου και από ΠΥΣΔΕ σε ΠΥΣΔΕ μέχρι 15-7-2017,
·         Τοποθετήσεις μετατεθέντων εκπαιδευτικών καθώς και βελτιώσεις θέσεων εκπαιδευτικών από τα ΠΥΣΠΕ μέχρι 31-5-2017 και από τα ΠΥΣΔΕ μέχρι 30-6-2017,
·         Αποσπάσεις εκπαιδευτικών σε ΔΙΠΕ/ΔΙΔΕ και ΠΔΕ έως 26-6-2017,
·         Αποσπάσεις εκπαιδευτικών σε Εποπτευόμενους Φορείς έως 26-7-2017,
·         Αποσπάσεις εκπαιδευτικών εντός ΠΥΣΠΕ/ΠΥΣΔΕ μέχρι 26 Αυγούστου 2017,
·         Υπεραριθμίες και τοποθετήσεις υπεραρίθμων εκπαιδευτικών έως 4 Σεπτεμβρίου 2017,
·         Κατάθεση αιτήσεων αναπληρωτών μέχρι τέλος Απριλίου με στόχο το ΑΣΕΠ να έχει τον απαιτούμενο χρόνο επικύρωσης των πινάκων κατάταξης όλων των ειδικοτήτων πριν το άνοιγμα των σχολείων.
·         Προσλήψεις του κύριου όγκου του αριθμού των αναπληρωτών όλων των ειδικοτήτων και σε όλους τους τύπους σχολείων τις πρώτες ημέρες του Σεπτέμβρη 2017.

ΘΕΜΑΤΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ
1.      Υπουργική απόφαση για τον καθορισμό αρμοδιοτήτων του Συλλόγου Διδασκόντων, των εκπαιδευτικών, των στελεχών και των υπευθύνων δομών, με βασική κατεύθυνση την ενίσχυση του ρόλου του Συλλόγου Διδασκόντων.
2.      Ολοκληρωμένος σχεδιασμός Υποστήριξης-Επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών στο διδακτικό τους έργο σε συνεργασία με το ΙΕΠ.
3.      Θεσμοθέτηση πλαισίου προγραμματισμού και αποτίμησης του εκπαιδευτικού έργου της σχολικής μονάδας σε συνεργασία με το ΙΕΠ και ύστερα από διάλογο με ΔΟΕ & ΟΛΜΕ. Κατάργηση του ΠΔ 152 και του ισχύοντος θεσμικού πλαισίου αξιολόγησης.
4.      Στελέχη εκπαίδευσης: Νομοθετική πρωτοβουλία για νέο θεσμικό πλαίσιο Επιλογής όλων των στελεχών της εκπαίδευσης.
5.      Επιλογή Διευθυντών Σχολικών Μονάδων  Α/μιας & Β/μιας Εκπ/σης μέχρι 31 Ιουλίου 2017.
6.      Επιλογή Προϊσταμένων Νηπιαγωγείων μέχρι 31 Αυγούστου 2017.
7.      Επιλογή Υποδιευθυντών Σχολικών Μονάδων Α/μιας & Β/μιας Εκπ/σης μέχρι 30 Σεπτεμβρίου 2017.
8.      Σχεδιασμός και θεσμοθέτηση πλαισίου αξιολόγησης των στελεχών σε συνεργασία με το ΙΕΠ και ύστερα από διάλογο με ΔΟΕ & ΟΛΜΕ.
9.      Μείωση του υποχρεωτικού εβδομαδιαίου διδακτικού ωραρίου των Διευθυντών Δημοτικών Σχολείων κατά 2 ώρες (από 8,10,12 σε 6,8,10 ώρες αντίστοιχα την εβδομάδα). Υλοποίηση εντός της επόμενης διετίας.
10.  Θεσμοθέτηση 2ου Υποδιευθυντή σε Δημοτικά Σχολεία που λειτουργούν με πάνω από δώδεκα τμήματα.
11.  Άρση της άδικης μεταχείρισης των αναπληρωτών όσον αφορά τις αναρρωτικές άδειες, με θεσμοθέτηση επιπλέον αναρρωτικής άδειας 15 ημερών για νοσηλεία για σοβαρά νοσήματα και ευνοϊκότερων όρων για το επίδομα ανεργίας.
12.  Ομαδοποίηση ειδικοτήτων εκπαιδευτικών με ίδιες αναθέσεις μαθημάτων.
13.  Δυνατότητα παραθερισμού των οικογενειών των εκπαιδευτικών στις εγκαταστάσεις του ΥΠΠΕΘ στη Νέα Μάκρη από φέτος, με διαμόρφωση του τρόπου επιλογής των οικογενειών σε συνεργασία με ΔΟΕ και ΟΛΜΕ.
ΘΕΜΑΤΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΣΧΟΛΕΙΩΝ
1.    Αναμοριοδότηση Σχολικών Μονάδων Α/μιας και Β/μιας Εκπ/σης με στόχο την εξίσωση των μορίων μετάθεσης στις 2 βαθμίδες, με βάση τις προβλέψεις του ΠΔ 111/2016. Υλοποίηση εντός του 2017.
2.    Διαμόρφωση νέου θεσμικού πλαισίου «Παραχώρησης Σχολικών Χώρων» έως τον Σεπτέμβριο του 2017.
3.    Μείωση της γραφειοκρατίας στο σχολείο, με αποκλειστική ηλεκτρονική καταγραφή απουσιών και βαθμολογίας και κατάργηση χειρόγραφων βιβλίων, δικαιολογητικών απουσιών, κλπ.
4.    Μείωση ανώτατου αριθμού μαθητών ανά τμήμα στις ομάδες προσανατολισμού της Γ΄ ΓΕΛ και ειδικοτήτων στα ΕΠΑΛ. Κανένα τμήμα δεν θα έχει πάνω από 25 μαθητές/-τριες.
5.    Σταδιακή κατάργηση (εντός τριετίας) του επιπλέον +10% στον αριθμό μαθητών ανά τμήμα.
6.    Νομοθετική πρωτοβουλία για την αντιμετώπιση της δυστοκίας κάλυψης των κενών θέσεων εκπαιδευτικών σε απομακρυσμένες περιοχές (κυρίως μικρά νησιά), με στόχο τη μείωση των καθυστερήσεων που προκαλούν οι αρνήσεις πρόσληψης σε αυτά τα νησιά.
7.    Δημιουργία κέντρων στήριξης του εκπαιδευτικού έργου, που θα ενοποιήσουν και θα αναβαθμίσουν όλες τις υποστηρικτικές εκπαιδευτικές υπηρεσίες, οι οποίες σήμερα υπάρχουν και λειτουργούν χωρίς συντονισμό μεταξύ τους.
8.    Προγραμματίζεται η επαναλειτουργία των Σχολικών Βιβλιοθηκών της Δευτεροβάθμιας με στόχο να καλλιεργηθεί η φιλαναγνωσία, να υποστηριχθούν οι εκπαιδευτικοί και οι μαθητές/τριες στην εφαρμογή καινοτομιών όπως οι συνθετικές εργασίες.
9.    Υλοποίηση προγράμματος ηλεκτρονικού εξοπλισμού των σχολικών μονάδων Α/μιας και Β/μιας Εκπ/σης και των ΚΕ.Δ.Δ.Υ. και εξοπλισμού των εργαστηρίων των ΕΠΑΛ, εντός του σχολικού έτους 2017-18.
10.  Ολιστικός σχεδιασμός ανάπτυξης της 2ης ξένης γλώσσας από την Ε΄ Δημοτικού μέχρι την Γ΄ Γυμνασίου, έτσι ώστε οι μαθητές να δύνανται να αποκτούν Κρατικό Πιστοποιητικό Γλωσσομάθειας εντός του Δημόσιου Σχολείου.
ΕΠΙΜΕΡΟΥΣ ΘΕΜΑΤΑ ΑΝΑ ΒΑΘΜΙΔΑ:
ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
ΔΗΜΟΤΙΚΟ
·         Νέο Εβδομαδιαίο Ωρολόγιο Πρόγραμμα Διδασκαλίας στα 830 Ολιγοθέσια Δημοτικά (Μονοθέσια, Διθέσια και Τριθέσια) που βρίσκονται στις εσχατιές της πατρίδας μας με την εισαγωγή όλων των διδακτικών αντικειμένων που υπάρχουν σήμερα στα 4/θέσια και άνω Δημοτικά. Εφαρμογή από τον Σεπτέμβριο του σχολικού έτους 2017-18.
·         Θεσμοθέτηση του Ενιαίου τύπου Ολοήμερου Ολιγοθέσιου Δημοτικού. Έναρξη ισχύος της παρέμβασης από τον Σεπτέμβριο του σχολικού έτους 2017-18.
·         Θεσμοθέτηση -για πρώτη φορά- του Ολοήμερου Προγράμματος στα Ολιγοθέσια Σχολεία από το σχολικό έτος 2017-18.
·         Χαρακτηρισμός της ώρας εποπτείας-επιτήρησης της διαδικασίας της σίτισης στο Ολοήμερο ως διδακτικής ώρας από το σχολικό έτος 2017-18 (πάγιο αίτημα της ΔΟΕ επί δεκαετίες).
·         Δημιουργία Δικτύου Συστήματος Βιβλιοθηκών σε 1.000 Δημοτικά τον Σεπτέμβριο του 2017.
·         Σταδιακή επέκταση σε όλα τα Δημοτικά του προγράμματος «Σχολικά Γεύματα» που εντάσσεται στα «αντίμετρα» και υλοποιείται σε συνεργασία με το υπουργείο Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης.
·         Σταδιακή ένταξη των προσφυγόπουλων στο πρωινό Ωρολόγιο Πρόγραμμα μέσα από την ίδρυση 300 Τάξεων Υποδοχής σε Δημοτικά Σχολεία της χώρας εντός του Ιουνίου και επιπλέον 400 Τάξεων Υποδοχής σε Δημοτικά Σχολεία της χώρας εντός του Σεπτεμβρίου.
·         Σταδιακή μείωση του αριθμού μαθητών ανά τμήμα, από 25 σε 22, σε Νηπιαγωγείο και Δημοτικό εντός τριετίας (2017-2020).
·         Στοχευμένες παρεμβάσεις σε Νηπιαγωγεία και Δημοτικά στα οποία φοιτούν μαθητές που ανήκουν σε Ευάλωτες Κοινωνικές Ομάδες, με μείωση του αριθμού μαθητών ανά τμήμα, υποστήριξη από Κοινωνικό Λειτουργό, κλπ).

ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
ΓΥΜΝΑΣΙΟ – ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ
·         Στοχευμένες παρεμβάσεις για τη βελτίωση των ισχυόντων Ωρολογίων Προγραμμάτων.
·         Ανατροφοδότηση με ερωτηματολόγια συμπληρωμένα προαιρετικά από τους εκπαιδευτικούς σχετικά με τη φετινή εμπειρία της: α) διδασκαλίας της εξορθολογισμένης διδακτέας ύλης, β) πρώτης εφαρμογής της διαδικασίας εκπόνησης δημιουργικών και συνθετικών εργασιών, γ) πρώτης εφαρμογής της Θεματικής Εβδομάδας και της Ημέρας Επαγγελματικού Προσανατολισμού, με στοχευμένες παρεμβάσεις για τη βελτίωσή τους.
·         Μείωση των μαθημάτων του ΓΕΛ που θα εξετάζονται γραπτώς στις προαγωγικές και απολυτήριες εξετάσεις και εισαγωγή νέων τρόπων αξιολόγησης, με στόχο αφενός την αύξηση του διδακτικού χρόνου, αφετέρου τον περιορισμό του εξετασιοκεντρικού χαρακτήρα του ΓΕΛ.
·         Εκκίνηση διαδικασίας για τη σύνταξη Νέων Προγραμμάτων Σπουδών σε Ιστορία, Γλωσσικά μαθήματα, Φυσικές Επιστήμες. Όσον αφορά την Ιστορία έχει κατατεθεί από την αρμόδια ομάδα το γενικό πλαίσιο και έχει εκκινήσει ο διάλογος με τα πανεπιστημιακά τμήματα Ιστορίας και τους σχολικούς συμβούλους πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης με ειδίκευση στην Ιστορία ή στη διδακτική της.
·         Αντικατάσταση Π.Δ.104/1979 με νέο Π.Δ. που συγκεντρώνει όλες τις σχετικές διατάξεις και ενοποιεί τη νομοθεσία, ώστε να διευκολύνονται οι σχολικές μονάδες στο έργο τους και ταυτόχρονα εκσυγχρονίζει σημαντικά σημεία του (απουσίες, ποινές, επιβραβεύσεις, κ.α.).
·         Νέος κανονισμός μαθητικών κοινοτήτων, που θα λαμβάνει υπόψη τη γνώμη των μαθητών/τριών σχολείων που ανταποκρίθηκαν στην πρόσκληση για συμπλήρωση σχετικού ερωτηματολογίου που συνέταξε ο Συνήγορος του Παιδιού.
·         Ίδρυση και έναρξη λειτουργίας νέων μουσικών και καλλιτεχνικών σχολείων, από το 2017-18 και ρύθμιση κανονισμού λειτουργίας αυτών των σχολείων.
·         Δημιουργία τάξεων υποδοχής προσφύγων σε Γυμνάσια.
·         Αναβάθμιση και επέκταση του Γυμνασίου Νοσοκομείου Παίδων.

ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ
·         Επανεγγραφή σε ειδικά τμήματα, λόγω της αλλαγής του συστήματος (ν.4186-ν.4386), στη Γ΄ τάξη των ΕΠΑΛ μαθητών/-τριών που είχαν ανεπαρκή φοίτηση.
·         Έναρξη διαδικασίας για σταδιακό εκσυγχρονισμό και δημιουργία νέων ειδικοτήτων, αναλυτικών προγραμμάτων, εργαστηριακών οδηγών και βιβλίων για όλα τα μαθήματα.
·         Νέο ΠΔ για την αξιολόγηση των μαθητών/-τριών με μείωση του τελικού εξεταστικού φόρτου και διεύρυνση της διδακτικής περιόδου.
·         Έναρξη από τον Οκτώβριο 2017 τμημάτων μαθητείας και σε άλλες 9 ειδικότητες για απόφοιτους ΕΠΑΛ και δημιουργία προγραμμάτων σπουδών για αυτές.
·         Έναρξη διαδικασιών πιστοποίησης των πρώτων αποφοίτων του μεταλυκειακού έτους – τάξης μαθητείας.
·         Θεσμοθέτηση δυνατότητας ίδρυσης παραρτημάτων ΕΠΑΛ σε μικρές νησιωτικές περιοχές.
·         Καθορισμός επαγγελματικών δικαιωμάτων για όλες τις ειδικότητες που αυτό απαιτείται.
·         Πιλοτική εφαρμογή της δράσης «Μια νέα Αρχή στα ΕΠΑΛ» για την ανάδειξη του κοινωνικού ρόλου του σχολείου, την καταπολέμηση της μαθητικής διαρροής και την υποστήριξη των μαθητών της Α΄ ΕΠΑΛ.

ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ & ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
·         Ίδρυση νέων Σ.Μ.Ε.Α.Ε. Συγκεκριμένα ιδρύονται 1 Ειδικό Νηπιαγωγείο, 1 Ειδικό Δημοτικό Σχολείο, 2 Ε.Ε.Ε.ΕΚ. και 9 Ενιαία Ειδικά Επαγγελματικά Γυμνάσια-Λύκεια
·         Πλήρης εφαρμογή του νέου τύπου σχολείου στη Δευτεροβάθμια Ειδική Επαγγελματική Εκπαίδευση με τη μετατροπή όλων των λειτουργούντων σχολείων σε Ενιαία Ειδικά Επαγγελματικά Γυμνάσια-Λύκεια. Καθορισμός Τομέων και οι Ειδικοτήτων και νέων Ωρολογίων Προγραμμάτων.
·         Προσαρμογή των ωρολογίων προγραμμάτων των Ειδικών Νηπιαγωγείων και Ειδικών Δημοτικών Σχολείων, με αυτά των αντίστοιχων σχολείων γενικής εκπαίδευσης. Δηλαδή, θα εφαρμοστεί 6ωρο υποχρεωτικό πρόγραμμα στα Ειδικά Δημοτικά Σχολεία και οι μαθητές θα σχολούν στις 13:15 αντί 12:25 που σχολούσαν επί σειρά ετών. Επίσης θα δύνανται όλα τα σχολεία να λειτουργήσουν Ολοήμερο Πρόγραμμα, με στόχο την παροχή ίσων ευκαιριών σε όλους τους μαθητές και τις οικογένειές τους.
·         Επανασχεδιασμός του περιεχομένου σπουδών των Ε.Ε.Ε.ΕΚ., με στόχο την προσαρμογή του στις ανάγκες των μαθητών.
·         Εκσυγχρονισμός του κανονισμού λειτουργίας των ΚΕ.Δ.Δ.Υ., με στόχο τη βελτίωση της υποστήριξης του εκπαιδευτικού έργου μέσω της ενίσχυσης του υποστηρικτικού ρόλου τους στη σχολική μονάδα.
·         Επανακαθορισμός οργανικών θέσεων των Σ.Μ.Ε.Α.Ε. και των ΚΕ.Δ.Δ.Υ. ανά κλάδο και ειδικότητα, με βάση τη νέα δυναμικότητα κάθε μονάδας σε μαθητικό πληθυσμό, με στόχο την καλύτερη υποστήριξη των μαθητών με αναπηρία και την ύπαρξη δυνατότητας καλύτερης κινητικότητας του προσωπικού.
·         Καθορισμός καθηκοντολογίου των ειδικοτήτων των Σχολικών Νοσηλευτών και του Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού, που υποστηρίζουν μαθητές στα γενικά σχολεία.
·         Ανασύσταση των κλάδων του Ε.Ε.Π. και Ε.Β.Π., με στόχο τον εξορθολογισμό της νομοθεσίας και την αντιμετώπιση προβλημάτων μισθολογικής και υπηρεσιακής εξέλιξης του προσωπικού.
·         Καθορισμός θεσμικού πλαισίου πρώιμης ανίχνευσης και έγκαιρης παρέμβασης, σε συνεργασία με τα Υπουργεία Υγείας και Εσωτερικών.
·         Καθορισμός θεσμικού πλαισίου για την Διά Βίου Εκπαίδευση και υποστήριξη των ατόμων με αναπηρία, σε συνεργασία με το Υπουργείο Εργασίας.

ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗ
·         ΙΕΚ: Έγκαιρη έναρξη των τμημάτων των ΙΕΚ, κατά το πρώτο δεκαήμερο του Οκτωβρίου. Δημιουργία οδηγών σπουδών σε όλες τις ειδικότητες και πιστοποίηση των αποφοίτων τους, με έναρξη από τον Οκτώβριο 2017. Ολοκλήρωση θεσμικού πλαισίου για τη μαθητεία και επανασχεδιασμός της πρακτικής άσκησης. Ανάπτυξη πληροφοριακού συστήματος διαχείρισης - φοίτησης καταρτιζόμενων στα ΙΕΚ. Επέκταση του θεσμού της μαθητείας. Οργάνωση και λειτουργία ειδικοτήτων στα ΙΕΚ  σύμφωνα με τις ανάγκες και ιδιαιτερότητες των τοπικών κοινωνιών, λαμβάνοντας υπόψη και τις αντίστοιχες ειδικότητες που λειτουργούν στα ΕΠΑΛ, καθώς και τη χωροταξική κατανομή τους, έτσι ώστε να διασφαλίζεται η συμπληρωματικότητα στη λειτουργία όλων των εκπαιδευτικών δομών και η παροχή περισσοτέρων δυνατοτήτων επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης σε τοπικό επίπεδο.

·         ΣΔΕ: Έγκαιρη έναρξη των τμημάτων, κατά το πρώτο δεκαήμερο του Οκτωβρίου, με την έγκαιρη διάθεση μονίμων εκπαιδευτικών και πρόσληψη ωρομισθίων. 

2 σχόλια:

  1. Ελειπε η παραλληλη στηριξη.Τι θα κανουν αυτα τα παιδια μεχρι να ερθουν αυτοι οι εκπαιδευτικοι;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Βλέπω αυτή τη στιγμή από το site του υπουργείου, σε excel, την ονομαστική κατάσταση, από 6/9/17, κάμποσων χιλιάδων εκπαιδευτικών για Ειδική Αγωγή και για Παράλληλη Στήριξη.
      Έχετε μιλήσει με την Διεύθυνση Εκπαίδευσης;
      Εκτός κι αν στο συγκεκριμένο σχολείο τοποθετηθεί αναπληρωτής με τη δεύτερη φάση προσλήψεων αναπληρωτών, που θα γίνει στο τέλος του μηνός

      Διαγραφή

Τα σχόλια κάτω από κάθε ανάρτηση εκφράζουν ΜΟΝΟ τις απόψεις των αναγνωστών που τις δημοσιεύουν.
O "Τηλεβόας" σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά προτιμά τα ελληνικά και όχι τα greeklish, το χιούμορ και όχι τις ύβρεις.
Επίσης, επειδή πιστεύει στη δύναμη του διαλόγου, αλλά όχι στην εμπαθή και στείρα αντιπαράθεση μόνο για το θεαθήναι, διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά σχόλια που είναι υπέρ το δέον υβριστικά ή άσχετα με το άρθρο.