Ερώτηση για τις ΔΕΥΑ και τους εργαζόμενους
Όλγα Γεροβασίλη: Απαξιώνουν τις Δ.Ε.Υ.Α. και εξαθλιώνουν τους εργαζόμενους για να διευκολυνθεί η έναντι πινακίου φακής πώλησή τους σε επιτηδείους ημέτερους της μνημονιακής τρικομματικής κυβέρνησης
Η βουλευτίνα του ΣΥΡΙΖΑ/ΕΚΜ Άρτας Όλγα Γεροβασίλη κατέθεσε την Παρασκευή 7 Δεκεμβρίου 2012 ερώτηση προς τους υπουργούς Οικονομικών και Εσωτερικών, σχετικά με την κατάσταση στην οποία έχουν περιέλθει οι Δ.Ε.Υ.Α. και οι εργαζόμενοι σε αυτές, μετά τη βίαιη εφαρμογή των μέτρων της μνημονιακής τρικομματικής συγκυβέρνησης.
Η βουλευτής Άρτας αναφέρει ότι οι Δημοτικές Επιχειρήσεις Ύδρευσης – Αποχέτευσης (Δ.Ε.Υ.Α.) δεν ανήκουν στο Δημόσιο Τομέα, αλλά είναι αυτοτελείς επιχειρήσεις που υπάγονται στον κάθε Δήμο και οι υπηρεσίες που παρέχουν στους τομείς της ύδρευσης, αποχέτευσης, επεξεργασίας λυμάτων, άρδευσης είναι απολύτως ανταποδοτικές και έτσι δεν επιβαρύνουν ούτε τον προϋπολογισμό των αντίστοιχων Δήμων (που λαμβάνουν κρατική επιχορήγηση), ούτε ευθέως τον κρατικό προϋπολογισμό.
Με τον πρόσφατο Νόμο 4093/2012 (Μνημόνιο ΙΙΙ), οι εργαζόμενοι στα Νομικά Πρόσωπα Ιδιωτικού Δικαίου των ΟΤΑ εντάσσονται στο βαθμολόγιο και μισθολόγιο των δημοσίων υπαλλήλων. Έτσι, οι μειώσεις αποδοχών των εργαζομένων στις Δ.Ε.Υ.Α. ξεπερνούν το 65% σε σχέση με τις αποδοχές του έτους 2009. Από τη μείωση αυτή όμως δεν προκύπτει κανένα λογιστικό όφελος για το Ελληνικό Δημόσιο. Αντίθετα, μεγάλο όφελος θα έχει ο μελλοντικός αγοραστής αυτών των επιχειρήσεων.
Παρά δε τη μισθολογική τους εξίσωση, οι εργαζόμενοι στις Δ.Ε.Υ.Α. δεν δικαιούνται εφάπαξ και δεν καλύπτονται από τη συνταγματική ρήτρα μονιμότητας, και οι ασφαλιστικές εισφορές των εργαζομένων είναι κατά 10% τουλάχιστον μεγαλύτερη του υπαλλήλου του Δημοσίου.
Η βουλευτίνα του ΣΥΡΙΖΑ-ΕΚΜ τονίζει στην ερώτησή της ότι οι Δ.Ε.Υ.Α., έχοντας υπαχθεί στη νομοθεσία απαγόρευσης των προσλήψεων εργατοτεχνικού προσωπικού, αρχίζουν να αδυνατούν να παρέχουν τις υπηρεσίες που προβλέπονται από τον κανονισμό λειτουργίας τους με αποτέλεσμα ολοένα και περισσότερες υπηρεσίες τους να εκχωρούνται σε ιδιώτες.
Η Όλγα Γεροβασίλη καταλήγει στο ότι η επιβολή του νέου νομοθετικού πλαισίου (Μνημόνιο ΙΙΙ) αποσκοπεί μόνο στο να διευκολυνθεί η έναντι πινακίου φακής πώλησή τους σε επιτηδείους ημέτερους της μνημονιακής τρικομματικής κυβέρνησης, δηλώνει ότι «το νερό είναι δημόσιο αγαθό και όχι εμπορεύσιμο προϊόν και η πρόσβαση σ’ αυτό δικαίωμα των πολιτών» και ερωτά τους υπουργούς:
1. Ποια άμεσα μέτρα για την ομαλή λειτουργία των Δημοτικών Επιχειρήσεων Ύδρευσης – Αποχέτευσης προτίθεται να λάβει η κυβέρνηση;
2. Με ποιο τρόπο προβλέπεται να αναπληρωθούν οι τεράστιες απώλειες των αποδοχών τους που αλόγιστα πρόσφατα ψήφισε η τρικομματική κυβερνητική συμμαχία, χωρίς μάλιστα να προκύπτει το παραμικρό όφελος για το Ελληνικό Δημόσιο;
3. Θα προβεί η τρικομματική κυβερνητική συμμαχία στην πώληση – ιδιωτικοποίηση των επιχειρήσεων αυτών, για ποιους λόγους, με ποια διαγωνιστική διαδικασία και ποιες συνέπειες θα είχε μια πιθανή ιδιωτικοποίηση τους για τη χρηματοδότηση των επιχειρήσεων αυτών από το ΕΣΠΑ;
4. Τι θα γίνει με τα προγράμματα κυλιόμενης βάρδιας λειτουργίας των ΔΕΥΑ;
5. Τι θα γίνει με την λειτουργία των Βιολογικών καθαρισμών και αποφρακτικών κ.λ.π;
6. Τι γίνεται με την λειτουργία των ΔΕΥΑ σχετικά και με την διαθεσιμότητα των εργαζομένων ΔΕ Διοικητικού και Λογιστικού;
Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της ερώτησης:
Όλγα Γεροβασίλη: Απαξιώνουν τις Δ.Ε.Υ.Α. και εξαθλιώνουν τους εργαζόμενους για να διευκολυνθεί η έναντι πινακίου φακής πώλησή τους σε επιτηδείους ημέτερους της μνημονιακής τρικομματικής κυβέρνησης

Η βουλευτής Άρτας αναφέρει ότι οι Δημοτικές Επιχειρήσεις Ύδρευσης – Αποχέτευσης (Δ.Ε.Υ.Α.) δεν ανήκουν στο Δημόσιο Τομέα, αλλά είναι αυτοτελείς επιχειρήσεις που υπάγονται στον κάθε Δήμο και οι υπηρεσίες που παρέχουν στους τομείς της ύδρευσης, αποχέτευσης, επεξεργασίας λυμάτων, άρδευσης είναι απολύτως ανταποδοτικές και έτσι δεν επιβαρύνουν ούτε τον προϋπολογισμό των αντίστοιχων Δήμων (που λαμβάνουν κρατική επιχορήγηση), ούτε ευθέως τον κρατικό προϋπολογισμό.
Με τον πρόσφατο Νόμο 4093/2012 (Μνημόνιο ΙΙΙ), οι εργαζόμενοι στα Νομικά Πρόσωπα Ιδιωτικού Δικαίου των ΟΤΑ εντάσσονται στο βαθμολόγιο και μισθολόγιο των δημοσίων υπαλλήλων. Έτσι, οι μειώσεις αποδοχών των εργαζομένων στις Δ.Ε.Υ.Α. ξεπερνούν το 65% σε σχέση με τις αποδοχές του έτους 2009. Από τη μείωση αυτή όμως δεν προκύπτει κανένα λογιστικό όφελος για το Ελληνικό Δημόσιο. Αντίθετα, μεγάλο όφελος θα έχει ο μελλοντικός αγοραστής αυτών των επιχειρήσεων.
Παρά δε τη μισθολογική τους εξίσωση, οι εργαζόμενοι στις Δ.Ε.Υ.Α. δεν δικαιούνται εφάπαξ και δεν καλύπτονται από τη συνταγματική ρήτρα μονιμότητας, και οι ασφαλιστικές εισφορές των εργαζομένων είναι κατά 10% τουλάχιστον μεγαλύτερη του υπαλλήλου του Δημοσίου.
Η βουλευτίνα του ΣΥΡΙΖΑ-ΕΚΜ τονίζει στην ερώτησή της ότι οι Δ.Ε.Υ.Α., έχοντας υπαχθεί στη νομοθεσία απαγόρευσης των προσλήψεων εργατοτεχνικού προσωπικού, αρχίζουν να αδυνατούν να παρέχουν τις υπηρεσίες που προβλέπονται από τον κανονισμό λειτουργίας τους με αποτέλεσμα ολοένα και περισσότερες υπηρεσίες τους να εκχωρούνται σε ιδιώτες.
Η Όλγα Γεροβασίλη καταλήγει στο ότι η επιβολή του νέου νομοθετικού πλαισίου (Μνημόνιο ΙΙΙ) αποσκοπεί μόνο στο να διευκολυνθεί η έναντι πινακίου φακής πώλησή τους σε επιτηδείους ημέτερους της μνημονιακής τρικομματικής κυβέρνησης, δηλώνει ότι «το νερό είναι δημόσιο αγαθό και όχι εμπορεύσιμο προϊόν και η πρόσβαση σ’ αυτό δικαίωμα των πολιτών» και ερωτά τους υπουργούς:
1. Ποια άμεσα μέτρα για την ομαλή λειτουργία των Δημοτικών Επιχειρήσεων Ύδρευσης – Αποχέτευσης προτίθεται να λάβει η κυβέρνηση;
2. Με ποιο τρόπο προβλέπεται να αναπληρωθούν οι τεράστιες απώλειες των αποδοχών τους που αλόγιστα πρόσφατα ψήφισε η τρικομματική κυβερνητική συμμαχία, χωρίς μάλιστα να προκύπτει το παραμικρό όφελος για το Ελληνικό Δημόσιο;
3. Θα προβεί η τρικομματική κυβερνητική συμμαχία στην πώληση – ιδιωτικοποίηση των επιχειρήσεων αυτών, για ποιους λόγους, με ποια διαγωνιστική διαδικασία και ποιες συνέπειες θα είχε μια πιθανή ιδιωτικοποίηση τους για τη χρηματοδότηση των επιχειρήσεων αυτών από το ΕΣΠΑ;
4. Τι θα γίνει με τα προγράμματα κυλιόμενης βάρδιας λειτουργίας των ΔΕΥΑ;
5. Τι θα γίνει με την λειτουργία των Βιολογικών καθαρισμών και αποφρακτικών κ.λ.π;
6. Τι γίνεται με την λειτουργία των ΔΕΥΑ σχετικά και με την διαθεσιμότητα των εργαζομένων ΔΕ Διοικητικού και Λογιστικού;
Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της ερώτησης:
Ε Ρ Ω Τ Η Σ Η
ΠΡΟΣ: τους κ.κ. Υπουργούς:
- Οικονομικών
- Εσωτερικών
ΘΕΜΑ: Η μείωση αποδοχών
εργαζομένων στις Δημοτικές Επιχειρήσεις Ύδρευσης Αποχέτευσης αναγκαίο στάδιο
στην πορεία ιδιωτικοποίησής τους;
Με τον πρόσφατο Νόμο
4093/2012 (Μνημόνιο ΙΙΙ) εντάσσονται και οι εργαζόμενοι στα νομικά πρόσωπα
ιδιωτικού δικαίου των ΟΤΑ στο βαθμολόγιο και μισθολόγιο των δημοσίων υπαλλήλων.
Ως γνωστό οι Δημοτικές
Επιχειρήσεις Ύδρευσης – Αποχέτευσης (Δ.Ε.Υ.Α.) δεν ανήκουν στο Δημόσιο Τομέα,
είναι αυτοτελείς επιχειρήσεις που υπάγονται στον κάθε Δήμο χωριστά και
λειτουργούν σύμφωνα με τους κανόνες της ιδιωτικής οικονομίας με βάση τον
ιδρυτικό τους Νόμο 1069/1980. Οι υπηρεσίες που παρέχουν οι Δ.Ε.Υ.Α. στους
τομείς της ύδρευσης, αποχέτευσης, επεξεργασίας λυμάτων, τηλεθέρμανσης,
άρδευσης) είναι απολύτως ανταποδοτικές και έτσι η λειτουργία των επιχειρήσεων
αυτών δεν επιβαρύνει ούτε τον προϋπολογισμό των αντίστοιχων Δήμων (που
λαμβάνουν κρατική επιχορήγηση), ούτε ευθέως τον κρατικό προϋπολογισμό.
Οι Δ.Ε.Υ.Α μέχρι
πρόσφατα παρείχαν στους Δήμους μεγάλη ευελιξία στην κάλυψη των υποδομών σε
ύδρευση – αποχέτευση – βιολογικούς, ακόμα και στις πιο υποβαθμισμένες περιοχές
(που τις περισσότερες φορές δεν θα μπορούσαν να είναι ανταποδοτικές).
Συμβάλλουν, δε, καθοριστικά στην προστασία της δημόσιας υγείας και στην πρόληψη
ασθενειών παρέχοντας άφθονο και καθαρό πόσιμο νερό στους δημότες καταναλωτές
καθώς και αξιόπιστες υπηρεσίες αποχέτευσης.
Μέχρι σήμερα το
προσωπικό των Δ.Ε.Υ.Α. ήταν προσωπικό με σύμβαση εργασίας ιδιωτικού δικαίου
(ορισμένου ή αορίστου χρόνο), διέπονταν από την εργατική νομοθεσία (και όχι από
τον Υπαλληλικό Κώδικα) και αμείβονταν με τις πρόνοιες της Ετήσιας Κλαδικής
Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας εργαζομένων στις επιχειρήσεις ύδρευσης –
αποχέτευσης των Δήμων. Περαιτέρω, λόγω της φύσης της εργασίας στους ανωτέρω
τομείς οι Δ.Ε.Υ.Α. απασχολούν προσωπικό με επιστημονική εξειδίκευση και υψηλή
τεχνογνωσία. Τέλος, λόγω της φύσης των
καθολικών υπηρεσιών που οι Δ.Ε.Υ.Α. οφείλουν να προσφέρουν στους δημότες, συχνά
απαιτείται ένταση εργασίας και υπερωριακή απασχόληση. Όλα τα ανωτέρω δημιουργούσαν
ένα νομοθετικό πλαίσιο που δεν επέτρεπε την εύκολη πώλησή τους. Ενώ, μετά την
υιοθέτηση του νέου νομοθετικού πλαισίου με τον πρόσφατο Νόμο 4093/2012
(Μνημόνιο ΙΙΙ), «διευκολύνεται» η έναντι
πινακίου φακής πώλησή τους σε επιτηδείους ημέτερους της μνημονιακής
τρικομματικής κυβέρνησης.
Οι μειώσεις αποδοχών των
εργαζομένων στις Δ.Ε.Υ.Α. (μετά και την εφαρμογή του Ν. 4093/2012) ξεπερνούν το
65% σε σχέση με τις αποδοχές του έτους 2009. Από τη μείωση αυτή δεν προκύπτει
κανένα λογιστικό όφελος για το Ελληνικό Δημόσιο ενώ αντιστοίχως έχουν μειωθεί
και οι καταβολές ασφαλιστικών εισφορών. Αντίθετα μεγάλο όφελος θα έχει ο
μελλοντικός αγοραστής των επιχειρήσεων αυτών.
Μάλιστα η ρύθμιση του Ν.
4093/2012 είναι ευθέως αντισυνταγματική καθώς οι αμοιβές των εργαζομένων στις
ομοειδείς επιχειρήσεις ΕΥΔΑΠ και ΕΥΑΘ είναι κατά 30% υψηλότερες και οι μειώσεις
που προκύπτουν από την εφαρμογή του Ενιαίου Μισθολογίου δεν διατηρούνται (μέχρι
τις 31.12.2016) στο ύψος του 25% σε σχέση με τις αποδοχές του Οκτωβρίου 2011,
όπως προβλέπει το άρθρο 29 του Ν.4024/2011 για τους εργαζόμενους στο Δημόσιο
Τομέα. Παρά δε τη μισθολογική τους εξίσωση, οι εργαζόμενοι στις Δ.Ε.Υ.Α. δεν
δικαιούνται εφάπαξ και δεν καλύπτονται από τη συνταγματική ρήτρα μονιμότητας,
και οι ασφαλιστικές εισφορές των εργαζομένων είναι κατά ποσοστό τουλάχιστον 10%
μεγαλύτερη του υπαλλήλου του Δημοσίου.
Τέλος, οι ΔΕΥΑ έχοντας
υπαχθεί στη νομοθεσία απαγόρευσης των προσλήψεων εργατοτεχνικού προσωπικού
αρχίζουν να αδυνατούν να παρέχουν τις υπηρεσίες που προβλέπονται από τον
κανονισμό λειτουργίας τους με αποτέλεσμα ολοένα και περισσότερες υπηρεσίες τους
να εκχωρούνται σε ιδιώτες, με όλα τα αρνητικά συνεπακόλουθα που αυτό μπορεί να
επιφέρει.
Με δεδομένο ότι το νερό είναι δημόσιο αγαθό και
όχι εμπορεύσιμο προϊόν και η πρόσβαση σ’ αυτό δικαίωμα των πολιτών,
Ερωτώνται οι κ.κ. Υπουργοί:
1. Ποια άμεσα μέτρα για την ομαλή λειτουργία των
Δημοτικών Επιχειρήσεων Ύδρευσης – Αποχέτευσης προτίθεται να λάβει η κυβέρνηση;
2. Με ποιο τρόπο προβλέπεται να αναπληρωθούν οι
τεράστιες απώλειες των αποδοχών τους που αλόγιστα πρόσφατα ψήφισε η
τρικομματική κυβερνητική συμμαχία, χωρίς μάλιστα να προκύπτει το παραμικρό
όφελος για το Ελληνικό Δημόσιο;
3. Θα προβεί η τρικομματική κυβερνητική συμμαχία
στην πώληση – ιδιωτικοποίηση των επιχειρήσεων αυτών, για ποιους λόγους, με ποια
διαγωνιστική διαδικασία και ποιες συνέπειες θα είχε μια πιθανή ιδιωτικοποίηση
τους για τη χρηματοδότηση των επιχειρήσεων αυτών από το ΕΣΠΑ;
4. Τι θα γίνει με τα προγράμματα κυλιόμενης
βάρδιας λειτουργίας των ΔΕΥΑ;
5. Τι θα γίνει με την λειτουργία των Βιολογικών
καθαρισμών και αποφρακτικών κ.λ.π;
6. Τι γίνεται με την λειτουργία των ΔΕΥΑ σχετικά
και με την διαθεσιμότητα των εργαζομένων ΔΕ Διοικητικού και Λογιστικού;
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Τα σχόλια κάτω από κάθε ανάρτηση εκφράζουν ΜΟΝΟ τις απόψεις των αναγνωστών που τις δημοσιεύουν.
O "Τηλεβόας" σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά προτιμά τα ελληνικά και όχι τα greeklish, το χιούμορ και όχι τις ύβρεις.
Επίσης, επειδή πιστεύει στη δύναμη του διαλόγου, αλλά όχι στην εμπαθή και στείρα αντιπαράθεση μόνο για το θεαθήναι, διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά σχόλια που είναι υπέρ το δέον υβριστικά ή άσχετα με το άρθρο.