23 Οκτ 2012

Όλα τα "κρυφά" προαπαιτούμενα μέτρα για τη "δόση"

- Τσεκούρι στους μισθούς για να πωληθούν οι δημόσιες επιχειρήσεις 
- Πλήρης απελευθέρωση του ωραρίου στα καταστήματα 
- Άνοιγμα των κλειστών επαγγελμάτων

   Μέσα στις επόμενες μέρες και πριν πουν το “ναι” οι δανειστές μας για τη δόση, θα πρέπει να ολοκληρωθούν συγκεκριμένα μέτρα, που θα γυρίσουν πίσω ολόκληρες δεκαετίες τις εργασιακές σχέσεις, με κατάργηση μιας σειράς κεκτημένων των εργαζόμενων. Σαμαράς και Βενιζέλος έχουν ήδη βάλει την υπογραφή τους την περασμένη άνοιξη. Οι αλλαγές είναι προαπαιτούμενο για την εκταμίευση της δόσης.
   Έτσι, εκτός των άλλων μέτρων που ακούστηκαν μέχρι σήμερα, έρχεται μια σειρά άλλων μέτρων που κυριολεκτικά αλλάζουν τα δεδομένα. Σύμφωνα με το “Βήμα” χθες ολοκληρώθηκε η επεξεργασία του κεφαλαίου με τις διαρθρωτικές αλλαγές στην οικονομία και στις αγορές προϊόντων, υπηρεσιών και μεταφορών, οι οποίες θα φέρουν δραματικές αλλαγές στη λειτουργία της οικονομίας, με επιπτώσεις για τους εργαζόμενους σχεδόν σε όλους τoυς κλάδους.

Απελευθέρωση ωραρίου
   Για παράδειγμα στα εργασιακά είναι υποχρέωση της χώρας βάσει Μνημονίου η πλήρης απελευθέρωση του ωραρίου των καταστημάτων “η κυβέρνηση πρέπει να υιοθετήσει νομοθεσία που θα αποσυνδέει τις ώρες εργασίας των εργαζομένων στον κλάδο από το ωράριο λειτουργίας των καταστημάτων” όπως αναφέρεται χαρακτηριστικά.

Μείωση μισθών και πώληση της ΔΕΗ
   Παράλληλα και με συμβατική υποχρέωση της χώρας της ιδιωτικοποιήσεις ΔΕΚΟ έως τον Νοέμβριο του 2012 η κυβέρνηση πρέπει να υποβάλλει ένα σχέδιο για την αναδιάρθρωση της ΔΕΗ με στόχο να προετοιμαστεί η ιδιωτικοποίησή της. Σύμφωνα με “Το Βήμα” για την αξιολόγηση του λειτουργικού κόστους της ΔΕΗ η κυβέρνηση θα παραδώσει στην τρόικα μελέτη ειδικού της Ευρωπαϊκής αγοράς για να συγκρίνει τις συνολικές απολαβές των υπαλλήλων της ΔΕΗ με τις βέλτιστες πρακτικές των ευρωπαϊκών ηλεκτρικών εταιριών.

Αυξήσεις σε εισιτήρια και ρεύμα
   Μέχρι και 25% θα ανέβουν τα εισιτήρια, ενώ νέα αιμορραγία στην τσέπη του πολίτη ετοιμάζει η ΔΕΗ που αυξάνει τα τιμολόγια
   Το μνημόνιο το προβλέπει ξεκάθαρα. Μέσα στο πρώτο τρίμηνο του 2013 πρέπει να αυξηθούν τα εισιτήρια. Έτσι όλα δείχνουν ότι το πολύ μέχρι το Μάρτη έρχονται οι νέες τιμές με το εισιτήριο για όλα τα μέσα του ΟΑΣΑ να πηγαίνει από το 1,40 ευρώ στο 1,74 και αντίστοιχα τα εισιτήρια για λεωφορεία, τραμ, τρόλεϊ από το 1,20 που είναι σήμερα στο 1,50.
   Παράλληλα όμως έρχεται και νέα διπλή αύξηση (και πάλι μέσω μνημονίου που υπογράφηκε και η υπογραφή μένει) στα τιμολόγια της ΔΕΗ.
   Η Κυβέρνηση βάσει μνημονίου θα πρέπει μέσα στον Δεκέμβρη να κάνει νέα προσαρμογή των τιμών και να μπουν οι απαιτούμενες αυξήσεις (βάσει κόστους κλπ) στο ρεύμα από τον Ιανουάριο του 2013, ενώ κάτι ανάλογο θα συμβεί και τρεις μήνες μετά, το Μάρτιο με νέα προσαρμογή (νέες αυξήσεις δηλαδή) που θα ισχύσουν από τον Μάιο του 2013.

Απελευθέρωση επαγγελμάτων
   Προχωράει η πλήρης απελευθέρωση όλων των επαγγελμάτων. Κάθε κλάδος θα είναι υποχρεωμένος να αναγράφει σε ιστοσελίδα της ενδεικτικές αμοιβές για κάθε προσφερόμενη υπηρεσία. Μια από τις πρώτες κινήσεις της κυβέρνησης, σύμφωνα με το Βήμα θα είναι η κατάργηση της διάταξης για υποχρεωτική παρουσία δικηγόρου για τη σύνταξη των σειράς εγγράφων ενώπιον συμβολαιογράφου.

Βενζίνη και προϊόντα για βρέφη στα σουπερμάρκετ
   Μεταξύ των περιορισμών που θα αρθούν θα είναι και αυτός για τη λειτουργία βενζινάδικων στα σούπερ μάρκετ με σκοπό την ενίσχυση του ανταγωνισμού και τη μείωση της τιμής των καυσίμων. Ταυτόχρονα τα ανεξάρτητα βενζινάδικα θα μπορούν να κατέχουν ή να νοικιάζουν βυτιοφόρα.
   Επιτρέπει στα σούπερ-μάρκετ την πώληση προσυσκευασμένου κρέατος, τυριού και ψαριού, απελευθερώνει την πώληση προϊόντων για βρέφη.

Απελευθέρωση μεταφορών
   Αίρονται οι περιορισμοί στις άδειες για λιμουζίνες και μικρά τουριστικά λεωφορεία κάτω των 12 θέσεων. Είναι στις υποχρεώσεις της χώρας βάσει Μνημονίου μέσα στον Οκτώβριο του 2012:
   - Να αφαιρεθούν οι περιορισμοί στην ενοικίαση ημιφορτηγών και βαν,
   - να επιτραπούν εναλλακτικές υπηρεσίες μεταφοράς σε ξενοδοχεία και τουριστικά πρακτορεία για την ενοικίαση βαν και τζιπ 4X4.

Αλλάζουν οι κανόνες στην ακτοπλοΐα και τα εργασιακά των ναυτικών
   Σε εξέλιξη βρίσκεται η διαδικασία για αναθεώρηση του νομικού πλαισίου για την ακτοπλοΐα, προς την κατεύθυνση να ενδυναμωθεί η προοπτική ανάπτυξης του τουριστικού τομέα. Ειδικότερα δίνεται προσοχή, μεταξύ άλλων, στην ευελιξία των απαιτήσεων για τα πλοία που εξαιρούνται από τις μίνιμουμ υποχρεώσεις δρομολόγησης και στην έγκριση αλλαγών στα δρομολόγια και στο μέγεθος των πλοίων για τα ακτοπλοϊκά δρομολόγια. Αυτή η διαβούλευση θα οδηγήσει σε συγκεκριμένη τροποποίηση (Μάρτιος 2013).
πηγή  

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Τα σχόλια κάτω από κάθε ανάρτηση εκφράζουν ΜΟΝΟ τις απόψεις των αναγνωστών που τις δημοσιεύουν.
O "Τηλεβόας" σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά προτιμά τα ελληνικά και όχι τα greeklish, το χιούμορ και όχι τις ύβρεις.
Επίσης, επειδή πιστεύει στη δύναμη του διαλόγου, αλλά όχι στην εμπαθή και στείρα αντιπαράθεση μόνο για το θεαθήναι, διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά σχόλια που είναι υπέρ το δέον υβριστικά ή άσχετα με το άρθρο.