4 Ιουν 2020

ΕΟΤ: Αρνήθηκαν να υπογράψουν τη σκανδαλώδη ανάθεση στην Marketing Greece και... τους παραίτησαν!

- Οξύτατο επεισόδιο με τον Χάρη Θεοχάρη και ανταλλαγή ”γαλλικών”
- Ενστάσεις τόσο για τη σκοπιμότητα όσο και για τη «νομιμότητα» της απ’ ευθείας ανάθεσης της καμπάνιας ύψους 32 εκατ. ευρώ
- ΣΥΡΙΖΑ: Την ώρα που οι επαγγελματίες του τουρισμού αγωνιούν για το φετινό δύσκολο καλοκαίρι, η μόνη προτεραιότητα της κυβέρνησης είναι το πώς θα μοιράσει δημόσιο χρήμα στους φίλους της


   Τριγμούς στον ΕΟΤ και στο υπουργείο Τουρισμού προκαλούν οι παραιτήσεις τεσσάρων μελών του Διοικητικού Συμβουλίου του Οργανισμού τα οποία είχαν διοριστεί από την κυβέρνηση Μητσοτάκη. Αφορμή στάθηκε η απευθείας ανάθεση της τουριστικής καμπάνιας της χώρας, ύψους 32 εκατ ευρώ στην εταιρεία Marketing Greece, η οποία αποφασίστηκε εν μέσω πανδημίας και προκάλεσε σφοδρές αντιδράσεις από την πλευρά της αξιωματικής αντιπολίτευσης και όχι μόνο.
   Σύμφωνα με δημοσίευμα της εφημερίδας ΕΣΤΙΑ: "τέσσερα από τα εννέα μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου του Ελληνικού Οργανισμού Τουρισμού ο ναύαρχος ε.α. Βασίλης Πολίτης, η κ. Αγγελική Μητσολίδου και η κυρία Χαρά Πασχαλίδου έθεσαν τις παραιτήσεις τους στην διάθεση του Υπουργού Τουρισμού Χάρη Θεοχάρη λόγω της -κατ αυτούς εμμονής του- να απαιτεί την απ’ ευθείας ανάθεση της διαφημιστικής εκστρατείας της Ελλάδος ύψους 32 εκατομμυρίων ευρώ (ΕΟΤ και 13 Περιφέρειες) στην ιδιωτική εταιρεία Marketing Greece. Την εταιρεία της οποίας η διευθύνων σύμβουλος Ιωάννα Δρέττα είναι η σύζυγος κορυφαίου παράγοντος του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων.
   Στην ουσία αυτό που ζητήθηκε εξωδίκως από τέσσερα μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου τα οποία έχουν θέσει τις παραιτήσεις τους υπ’ όψιν της πολιτικής ηγεσίας είναι η ιδιωτικοποίησις της διαφημιστικής δαπάνης του δημοσίου (ΕΟΤ) και η ανάθεσίς της στην συγκεκριμένη ιδιωτική εταιρεία και στις γνωστές εταιρείες δημοσίων σχέσεων του ιδιωτικού τομέος. Τα μέλη αυτά αρνήθηκαν. Πριν φθάσουν να υποβάλλουν προφορικές παραιτήσεις και γραπτές παραιτήσεις για το θέμα 3 της τελευταίας συνεδριάσεως του ΔΣ του ΕΟΤ μερικά από αυτά είχαν οξύτατα επεισόδια με τον Υπουργό Τουρισμού ο οποίος υπεραμύνθη της νομιμότητος της αποφάσεως με το επιχείρημα ότι η συγκεκριμένη απ’ ευθείας και φωτογραφική ανάθεσις θα περιελαμβάνετο ρητώς στην πράξη νομοθετικού περιεχομένου. Η οποία όμως ενεκρίθη από την Βουλή την περασμένη Παρασκευή ενώ το ΔΣ του ΕΟΤ καλείτο να την εγκρίνει την Πέμπτη προ της ψηφίσεως.
   Κατά πληροφορίες αρχικώς –για να γίνουμε συγκεκριμένοι- αποδέκτης πιέσεων να παραιτηθεί για να διευκολύνει την λήψη της αποφάσεως ήταν ο ναύαρχος Βασίλης Πολίτης ο οποίος συνόδευε μάλιστα τον Υπουργό Τουρισμού στην τελευταία κρουαζιέρα που έκανε με τον πρέσβυ μεσογειακής χώρας στον Αργοσαρωνικό. Ο Υπουργός Τουρισμού φέρεται ειπών αρχικώς στον κ. Πολίτη ότι πρέπει να παραιτηθεί γιατί αξιώνει την απομάκρυνση του από το ΔΣ του ΕΟΤ λόγω της αρνήσεως του να ψηφίσει υπέρ της ανάθεσης γνωστός μεγαλοξενοδόχος. Η απάντησις που φέρεται ότι έλαβε ο Υπουργός Τουρισμού από τον απόστρατο αξιωματικό μάλλον τον αιφνιδίασε: ”Από πότε ένας ναύαρχος παραιτείται επειδή το θέλει ένας… ξενοδόχος;”. Συμφώνως προς τις ίδιες πληροφορίες ο Υπουργός επανήλθε και επέμεινε φορτικά για την έγκριση της αναθέσεως με συνέπεια να ανταλλαγούν ”γαλλικά” και βαρειές εκφράσεις μεταξύ τους."
   Σύμφωνα με τα δημοσιεύματα, τα μέλη του ΔΣ είχαν ενστάσεις σε ότι αφορά την ανάθεση της καμπάνιας σε ιδιωτική εταιρεία με αποτέλεσμα οι σχέσεις τους με τον υπουργό Τουρισμού, Χάρη Θεοχάρη να οξυνθούν. Ενστάσεις που είχαν να κάνουν τόσο με την σκοπιμότητα όσο και με την «νομιμότητα» της ανάθεσης.
   Σύμφωνα με κύκλους του υπουργείου Τουρισμού οι παραιτήσεις των τεσσάρων μελών του ΔΣ του ΕΟΤ φέρονται να ζητήθηκαν από το Θεοχάρη καθώς η συνεργασία με την Marketing Greece αποτελούσε κεντρική πολιτική επιλογή, με αποτέλεσμα, επειδή τα συγκεκριμένα μέλη του ΔΣ δεν ψήφισαν, να ζητηθούν οι παραιτήσεις τους.
Η ερώτηση στη Βουλή
   Υπενθυμίζεται ότι η απευθείας ανάθεση της διαφημιστικής καμπάνιας στην Marketing Greece είχε φτάσει και στη Βουλή έπειτα από ερώτηση 41 βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ.
   Στην ερώτηση γινόταν λόγος «για καταστρατήγηση των όρων διαφάνειας, της δίκαιης και ίσης μεταχείρισης με όρους υγιούς ανταγωνισμού των επιχειρήσεων με την απευθείας ανάθεση στην Marketing Greece του συνόλου της τουριστικής προβολής της χώρας μας ανεξαρτήτως της αξίας της σύμβασης και κατά παρέκκλιση της κείμενης εθνικής νομοθεσίας περί δημοσίων συμβάσεων».
   Επίσης οι βουλευτές ζητούσαν από τον αρμόδιο υπουργό να εξηγήσει «ποια ανάγκη εξυπηρετείται με τον προσδιορισμό της Marketing Greece, ως δυνητικού αποκλειστικού αντισυμβαλλομένου, χωρίς τους περιορισμούς του Ν. 4412/2016, για συμβάσεις που αφορούν στην υλοποίηση προγραμμάτων και δράσεων προβολής, διαφήμισης, προώθησης, επικοινωνίας και δημόσιων σχέσεων στην Ελλάδα και το εξωτερικό, και μάλιστα, ανεξαρτήτως ύψους ποσού οικονομικού ανταλλάγματος, τη στιγμή, μάλιστα, που υφίσταται διαφανής και γρήγορη διαδικασία με έλεγχο από την ΕΑΔΗΣΥ για απρόβλεπτα, εξωγενή γεγονότα;»
   Όπως επίσης «με ποια κριτήρια εξαιρέθηκε η Marketing Greece από το νόμο 4412/2016 περί δημοσίων συβάσεων ενώ όλες οι υπόλοιπες επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στον χώρο της διαφήμισης και προβολής συνεχίζουν να υπόκεινται στους περιορισμούς του εν λόγω νόμου; Γιατί προσπερνάτε την ήδη δομημένη διαδικασία της ενσωματωμένης Οδηγίας όπως αποτυπώνεται στο άρθρο 32 του Ν.4412/2016 και παρακάμπτετε κάθε διαφανή διαδικασία αποκλειστικά για την Marketing Greece;»

  ΣΥΡΙΖΑ: «Η κυβέρνηση σκορπάει πακτωλό χρημάτων σε ιδιώτες για καμπάνιες»
   Η αξιωματική αντιπολίτευση πήρε θέση σχετικά με τις μεθοδεύσεις του υπουργείου Τουρισμού, σημειώνοντας τα εξής:
   «Την ώρα που οι επαγγελματίες του τουρισμού αγωνιούν για το φετινό δύσκολο καλοκαίρι, βλέποντας την κυβέρνηση να τους έχει εγκαταλείψει στο έλεος της πανδημίας, ο υπουργός Τουρισμού, Χ. Θεοχάρης, σκορπάει πακτωλό χρημάτων σε ιδιώτες για καμπάνιες παρακάμπτοντας τον αρμόδιο δημόσιο φορέα, δηλαδή τον ΕΟΤ.
   Οι μεθοδεύσεις αυτές, οι οποίες συντονίζονται από τον στενό συνεργάτη του κ. Μητσοτάκη, Στιβ Βρανάκη, φανερώνουν ότι η μόνη προτεραιότητα της κυβέρνησης είναι το πώς θα μοιράσει δημόσιο χρήμα στους φίλους της, εν προκειμένω την εταιρεία Marketing Greece.
   Ήδη, σύμφωνα με σημερινά δημοσιεύματα, τέσσερα μέλη του ΔΣ του ΕΟΤ προτίθενται να παραιτηθούν, αντιδρώντας σε αυτές τις απαράδεκτες ενέργειες της κυβέρνησης.
   Είναι προφανές πως οι άνθρωποι του τουρισμού δεν έχουν τίποτα να περιμένουν από τη φιέστα που ετοιμάζει αύριο ο κ. Μητσοτάκης»
πηγή

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Τα σχόλια κάτω από κάθε ανάρτηση εκφράζουν ΜΟΝΟ τις απόψεις των αναγνωστών που τις δημοσιεύουν.
O "Τηλεβόας" σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά προτιμά τα ελληνικά και όχι τα greeklish, το χιούμορ και όχι τις ύβρεις.
Επίσης, επειδή πιστεύει στη δύναμη του διαλόγου, αλλά όχι στην εμπαθή και στείρα αντιπαράθεση μόνο για το θεαθήναι, διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά σχόλια που είναι υπέρ το δέον υβριστικά ή άσχετα με το άρθρο.