- Κατά παράβαση κάθε συνταγματικής αρχής και συνιστώντας μείζον πλήγμα στην ανεξαρτησία των ελεγκτικών μηχανισμών
- Πλήρως ελεγχόμενη η νέα Εθνική Αρχή Διαφάνειας, με τον "κολλητό" του Κυριάκου Μητσοτάκη να προορίζεται για... ισοβίως επικεφαλής!
Με εντολή "αυτοκράτορος" Κυριάκου Μητσοτάκη διαλύεται ο θεσμός του γενικού επιθεωρητή Δημόσιας Διοίκησης και των άλλων σωμάτων επιθεώρησης του Δημοσίου, κατά παράβαση κάθε συνταγματικής αρχής και συνιστώντας μείζον πλήγμα στην ανεξαρτησία των ελεγκτικών μηχανισμών.
Στη θέση του ΓΕΔΔ και των άλλων σωμάτων επιθεώρησης θεσμοθετείται η πλήρως ελεγχόμενη από τον πρωθυπουργό Εθνική Αρχή Διαφάνειας, με τον διοικητή της να διορίζεται από τον ίδιο τον Κυριάκο Μητσοτάκη, ο οποίος τον προτείνει στην Επιτροπή Θεσμών της Βουλής, την πλειοψηφία της οποίας διαθέτει η Ν.Δ.
Ο Άγγελος Μπίνης, επί χρόνια στο περιβάλλον του Κυριάκου Μητσοτάκη και σήμερα manager σε θέματα διαφάνειας και καταπολέμησης της διαφθοράς στον ΟΟΣΑ, προορίζεται, σύμφωνα με πληροφορίες, για επικεφαλής της Αρχής.
Η νέα Εθνική Αρχή Διαφάνειας μόνο σε ανεξάρτητη αρχή δεν παραπέμπει, παρά τα όσα ισχυρίζεται η νέα κυβέρνηση, καθώς, κατά την πρώτη λειτουργία της, όπως προβλέπεται στο άρθρο 90, ο διοικητής της, ο οποίος ρητώς κατονομάζεται και ως "επικεφαλής της Αρχής", ορίζεται με απόφαση του πρωθυπουργού, χωρίς ανοιχτή και αντικειμενική διαδικασία, και με τη σειρά του διορίζει τους προϊσταμένους της αρεσκείας του, αφού προηγουμένως θα έχουν καθαιρεθεί οι νομίμως υπηρετούντες προϊστάμενοι των φορέων που συνενώνονται!
Δηλαδή η πολυδιαφημισμένη ως «ανεξάρτητη Αρχή» διαφάνειας ελέγχεται πλήρως από τον πρωθυπουργό, με πρώτη πράξη την καθαίρεση των νομίμως υπηρετούντων προϊσταμένων. Μεταξύ αυτών, φυσικά, και η νυν ΓΕΔΔ Μαρία Παπασπύρου, η οποία από την αρχή σχεδόν της θητείας είχε στοχοποιηθεί από τη Ν.Δ. και κορυφαία στελέχη της, όπως ο σημερινός υπουργός Ανάπτυξης Άδωνις Γεωργιάδης. Πολλάκις στόχος συκοφαντικών επιθέσεων η κ. Παπασπύρου είχε υπάρξει κι από τα ΜΜΕ τα οποία ελέγχει ο εφοπλιστής Βαγγέλης Μαρινάκης.
Ισοβίως... επικεφαλής
Χαρακτηριστικό ακόμη είναι πώς η θητεία του διοικητή ορίζεται ως πενταετής με δικαίωμα ανανέωσης ακόμη μίας πενταετούς θητείας με απόφαση πρωθυπουργού. Με μια απλή μαθητική πρόσθεση, η θητεία του διοικητή μπορεί να φτάσει τη... δεκαετία, καθιστώντας τον σχεδόν ισόβιο στο αξίωμα.
Για τη θέση του διοικητή ο Κυριάκος Μητσοτάκης, σύμφωνα με τις πληροφορίες της "Αυγής", προορίζει τον Άγγελο Μπίνη, ο οποίος διατηρεί επί χρόνια προσωπική σχέση με τον πρωθυπουργό και σήμερα εργάζεται ως portfolio manager σε θέματα διαφάνειας και καταπολέμησης της διαφθοράς στον ΟΟΣΑ, στη Διεύθυνση Δημόσιας Διακυβέρνησης και Περιφερειακής Ανάπτυξης, Μονάδα Ακεραιότητας του Δημοσίου Τομέα (Integrity and Anti-Corruption in the Public Sector). Στο παρελθόν έχει διατελέσει σε διάφορες θέσεις εντός της Ελληνικής Δημόσιας Διοίκησης, όπως στο υπουργείο Εξωτερικών, στο Γενικό Λογιστήριο του Κράτους, στο Γενικό Επιθεωρητή Δημόσιας Διοίκησης και στο Σώμα Επιθεωρητών-Ελεγκτών Δημόσιας Διοίκησης (Προϊστάμενος Επιθεωρητής).
Ενδεικτικό είναι επίσης ότι στα κριτήρια της προκήρυξης για την κατάληψη της θέσης περιλαμβάνεται και η φωτογραφική διάταξη της "αποδεδειγμένης εμπειρίας τουλάχιστον 10 ετών σε πολιτικές, έργα και δράσεις καταπολέμησης της απάτης και της διαφθοράς", με την "εμπειρία από ανάλογα έργα σε διεθνείς οργανισμούς και χώρες του εξωτερικού (να) αξιολογείται ως επιπρόσθετο προσόν".
Αν συνυπολογίσουμε ότι στον πρωθυπουργό υπάγεται πλέον και η ΕΥΠ, δημιουργείται ένα υπερσυγκεντρωτικό σύστημα καθώς όλες οι κρίσιμες αρμοδιότητες και λειτουργίες του κράτους υπάγονται πλέον απευθείας στον πρωθυπουργό απαξιώνοντας και υποβαθμίζοντας πλήρως τον ρόλο της κυβέρνησης και του διοικητικού συστήματος.
Όπως σχολίαζαν μάλιστα σχετικά πηγές του ΣΥΡΙΖΑ, "η Προεδρία της Κυβέρνησης αποτελεί νεκρανάσταση μιας έννοιας ταυτισμένης με το βαθύ συγκεντρωτικό και αυταρχικό κράτος περασμένων εποχών".
Ελεγκτικό έργο σε ιδιώτες
Επιπλέον, όπως περιγράφεται ρητώς στο νέο νομοσχέδιο, αντί για ενίσχυση των αξιόπιστων και ανεξάρτητων δομών ελέγχου, ανατίθεται ελεγκτικό έργο σε ιδιώτες χωρίς κανένα εχέγγυο ανεξαρτησίας.
Σύμφωνα με τις προβλέψεις του σ/ν, οι θέσεις των προϊστάμενων των οργανικών μονάδων της ΕΑΔ μπορεί να καλύπτονται είτε από ιδιώτες είτε από δημοσίους υπαλλήλους. Προφανώς η ρύθμιση αυτή αποτελεί πιλότο και για τον υπόλοιπο δημόσιο τομέα. Έτσι ο κ. Μητσοτάκης, πιστός στις ακραία νεοφιλελεύθερες απόψεις του, επιχειρεί να αλλοιώσει τον δημόσιο χαρακτήρα των πιο κρίσιμων υπηρεσιών του ελληνικού κράτους, ακόμη και των ελεγκτικών υπηρεσιών του κράτους
Παλινόρθωση του κομματικού κράτους
Στο ίδιο πλαίσιο, στον αντίποδα της αποκομματικοποίησης και ανεξαρτησίας της Δημόσιας Διοίκησης, θεσμοθετείται η παλινόρθωση του κομματικού κράτους με διορισμούς ημετέρων.
Εκτός των ρυθμίσεων για τους μετακλητούς, καταργεί εμβληματκές διατάξεις του ν. 4369/16 περί αποκομματικοποίησης της διοίκησης. Συγκεκριμένα, καταργούνται το Μητρώο Επιτελικών Στελεχών, οι διοικητικοί και τομεακοί γραμματείς των υπουργείων (που θεσπίστηκαν σε αντικατάσταση των μετακλητών κομματικών γενικών γραμματέων) καθώς και οι προβλέψεις για την κάλυψη των θέσεων προέδρων, διευθυνόντων συμβούλων και γενικά των μελών της διοίκησης των νομικών προσώπων του κράτους με ανοιχτές και αντικειμενικές διαδικασίες.
Επίσης, με τις μεταβατικές διατάξεις του άρθρου 115 τοποθετούνται προϊστάμενοι στις υπηρεσίες συντονισμού των υπουργείων με μόνη την απόφαση του οικείου υπουργού, χωρίς κριτήρια και διαδικασία αξιολόγησης. Ομοίως στις οργανικές μονάδες των Γενικών Γραμματειών Νομικών και Κοινοβουλευτικών Θεμάτων και Συντονισμού τοποθετούνται προϊστάμενοι με μόνη την απόφαση των οικείων γενικών γραμματέων, χωρίς κριτήρια και διαδικασία αξιολόγησης.
- Πλήρως ελεγχόμενη η νέα Εθνική Αρχή Διαφάνειας, με τον "κολλητό" του Κυριάκου Μητσοτάκη να προορίζεται για... ισοβίως επικεφαλής!
Με εντολή "αυτοκράτορος" Κυριάκου Μητσοτάκη διαλύεται ο θεσμός του γενικού επιθεωρητή Δημόσιας Διοίκησης και των άλλων σωμάτων επιθεώρησης του Δημοσίου, κατά παράβαση κάθε συνταγματικής αρχής και συνιστώντας μείζον πλήγμα στην ανεξαρτησία των ελεγκτικών μηχανισμών.
Στη θέση του ΓΕΔΔ και των άλλων σωμάτων επιθεώρησης θεσμοθετείται η πλήρως ελεγχόμενη από τον πρωθυπουργό Εθνική Αρχή Διαφάνειας, με τον διοικητή της να διορίζεται από τον ίδιο τον Κυριάκο Μητσοτάκη, ο οποίος τον προτείνει στην Επιτροπή Θεσμών της Βουλής, την πλειοψηφία της οποίας διαθέτει η Ν.Δ.
Ο Άγγελος Μπίνης, επί χρόνια στο περιβάλλον του Κυριάκου Μητσοτάκη και σήμερα manager σε θέματα διαφάνειας και καταπολέμησης της διαφθοράς στον ΟΟΣΑ, προορίζεται, σύμφωνα με πληροφορίες, για επικεφαλής της Αρχής.
Η νέα Εθνική Αρχή Διαφάνειας μόνο σε ανεξάρτητη αρχή δεν παραπέμπει, παρά τα όσα ισχυρίζεται η νέα κυβέρνηση, καθώς, κατά την πρώτη λειτουργία της, όπως προβλέπεται στο άρθρο 90, ο διοικητής της, ο οποίος ρητώς κατονομάζεται και ως "επικεφαλής της Αρχής", ορίζεται με απόφαση του πρωθυπουργού, χωρίς ανοιχτή και αντικειμενική διαδικασία, και με τη σειρά του διορίζει τους προϊσταμένους της αρεσκείας του, αφού προηγουμένως θα έχουν καθαιρεθεί οι νομίμως υπηρετούντες προϊστάμενοι των φορέων που συνενώνονται!
Δηλαδή η πολυδιαφημισμένη ως «ανεξάρτητη Αρχή» διαφάνειας ελέγχεται πλήρως από τον πρωθυπουργό, με πρώτη πράξη την καθαίρεση των νομίμως υπηρετούντων προϊσταμένων. Μεταξύ αυτών, φυσικά, και η νυν ΓΕΔΔ Μαρία Παπασπύρου, η οποία από την αρχή σχεδόν της θητείας είχε στοχοποιηθεί από τη Ν.Δ. και κορυφαία στελέχη της, όπως ο σημερινός υπουργός Ανάπτυξης Άδωνις Γεωργιάδης. Πολλάκις στόχος συκοφαντικών επιθέσεων η κ. Παπασπύρου είχε υπάρξει κι από τα ΜΜΕ τα οποία ελέγχει ο εφοπλιστής Βαγγέλης Μαρινάκης.
Ισοβίως... επικεφαλής
Χαρακτηριστικό ακόμη είναι πώς η θητεία του διοικητή ορίζεται ως πενταετής με δικαίωμα ανανέωσης ακόμη μίας πενταετούς θητείας με απόφαση πρωθυπουργού. Με μια απλή μαθητική πρόσθεση, η θητεία του διοικητή μπορεί να φτάσει τη... δεκαετία, καθιστώντας τον σχεδόν ισόβιο στο αξίωμα.
Για τη θέση του διοικητή ο Κυριάκος Μητσοτάκης, σύμφωνα με τις πληροφορίες της "Αυγής", προορίζει τον Άγγελο Μπίνη, ο οποίος διατηρεί επί χρόνια προσωπική σχέση με τον πρωθυπουργό και σήμερα εργάζεται ως portfolio manager σε θέματα διαφάνειας και καταπολέμησης της διαφθοράς στον ΟΟΣΑ, στη Διεύθυνση Δημόσιας Διακυβέρνησης και Περιφερειακής Ανάπτυξης, Μονάδα Ακεραιότητας του Δημοσίου Τομέα (Integrity and Anti-Corruption in the Public Sector). Στο παρελθόν έχει διατελέσει σε διάφορες θέσεις εντός της Ελληνικής Δημόσιας Διοίκησης, όπως στο υπουργείο Εξωτερικών, στο Γενικό Λογιστήριο του Κράτους, στο Γενικό Επιθεωρητή Δημόσιας Διοίκησης και στο Σώμα Επιθεωρητών-Ελεγκτών Δημόσιας Διοίκησης (Προϊστάμενος Επιθεωρητής).
Ενδεικτικό είναι επίσης ότι στα κριτήρια της προκήρυξης για την κατάληψη της θέσης περιλαμβάνεται και η φωτογραφική διάταξη της "αποδεδειγμένης εμπειρίας τουλάχιστον 10 ετών σε πολιτικές, έργα και δράσεις καταπολέμησης της απάτης και της διαφθοράς", με την "εμπειρία από ανάλογα έργα σε διεθνείς οργανισμούς και χώρες του εξωτερικού (να) αξιολογείται ως επιπρόσθετο προσόν".
Αν συνυπολογίσουμε ότι στον πρωθυπουργό υπάγεται πλέον και η ΕΥΠ, δημιουργείται ένα υπερσυγκεντρωτικό σύστημα καθώς όλες οι κρίσιμες αρμοδιότητες και λειτουργίες του κράτους υπάγονται πλέον απευθείας στον πρωθυπουργό απαξιώνοντας και υποβαθμίζοντας πλήρως τον ρόλο της κυβέρνησης και του διοικητικού συστήματος.
Όπως σχολίαζαν μάλιστα σχετικά πηγές του ΣΥΡΙΖΑ, "η Προεδρία της Κυβέρνησης αποτελεί νεκρανάσταση μιας έννοιας ταυτισμένης με το βαθύ συγκεντρωτικό και αυταρχικό κράτος περασμένων εποχών".
Ελεγκτικό έργο σε ιδιώτες
Επιπλέον, όπως περιγράφεται ρητώς στο νέο νομοσχέδιο, αντί για ενίσχυση των αξιόπιστων και ανεξάρτητων δομών ελέγχου, ανατίθεται ελεγκτικό έργο σε ιδιώτες χωρίς κανένα εχέγγυο ανεξαρτησίας.
Σύμφωνα με τις προβλέψεις του σ/ν, οι θέσεις των προϊστάμενων των οργανικών μονάδων της ΕΑΔ μπορεί να καλύπτονται είτε από ιδιώτες είτε από δημοσίους υπαλλήλους. Προφανώς η ρύθμιση αυτή αποτελεί πιλότο και για τον υπόλοιπο δημόσιο τομέα. Έτσι ο κ. Μητσοτάκης, πιστός στις ακραία νεοφιλελεύθερες απόψεις του, επιχειρεί να αλλοιώσει τον δημόσιο χαρακτήρα των πιο κρίσιμων υπηρεσιών του ελληνικού κράτους, ακόμη και των ελεγκτικών υπηρεσιών του κράτους
Παλινόρθωση του κομματικού κράτους
Στο ίδιο πλαίσιο, στον αντίποδα της αποκομματικοποίησης και ανεξαρτησίας της Δημόσιας Διοίκησης, θεσμοθετείται η παλινόρθωση του κομματικού κράτους με διορισμούς ημετέρων.
Εκτός των ρυθμίσεων για τους μετακλητούς, καταργεί εμβληματκές διατάξεις του ν. 4369/16 περί αποκομματικοποίησης της διοίκησης. Συγκεκριμένα, καταργούνται το Μητρώο Επιτελικών Στελεχών, οι διοικητικοί και τομεακοί γραμματείς των υπουργείων (που θεσπίστηκαν σε αντικατάσταση των μετακλητών κομματικών γενικών γραμματέων) καθώς και οι προβλέψεις για την κάλυψη των θέσεων προέδρων, διευθυνόντων συμβούλων και γενικά των μελών της διοίκησης των νομικών προσώπων του κράτους με ανοιχτές και αντικειμενικές διαδικασίες.
Επίσης, με τις μεταβατικές διατάξεις του άρθρου 115 τοποθετούνται προϊστάμενοι στις υπηρεσίες συντονισμού των υπουργείων με μόνη την απόφαση του οικείου υπουργού, χωρίς κριτήρια και διαδικασία αξιολόγησης. Ομοίως στις οργανικές μονάδες των Γενικών Γραμματειών Νομικών και Κοινοβουλευτικών Θεμάτων και Συντονισμού τοποθετούνται προϊστάμενοι με μόνη την απόφαση των οικείων γενικών γραμματέων, χωρίς κριτήρια και διαδικασία αξιολόγησης.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Τα σχόλια κάτω από κάθε ανάρτηση εκφράζουν ΜΟΝΟ τις απόψεις των αναγνωστών που τις δημοσιεύουν.
O "Τηλεβόας" σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά προτιμά τα ελληνικά και όχι τα greeklish, το χιούμορ και όχι τις ύβρεις.
Επίσης, επειδή πιστεύει στη δύναμη του διαλόγου, αλλά όχι στην εμπαθή και στείρα αντιπαράθεση μόνο για το θεαθήναι, διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά σχόλια που είναι υπέρ το δέον υβριστικά ή άσχετα με το άρθρο.