Γρηγόρης Θεοδωράκης: Στοιχείο δημοκρατίας το «ψηφιακό ΚΕΠ», το να έχει την ίδια πρόσβαση στο Δημόσιο στον ίδιο χρόνο ο κάτοικος στο Κολωνάκι με αυτόν στην ακριτική Ελλάδα
Στην τελική ευθεία μπαίνει η απλούστευση των διαδικασιών στα Κέντρα Εξυπηρέτησης Πολιτών, καθώς ολοκληρώνεται το έργο του υπουργείου Διοικητικής Ανασυγκρότησης, που δίνει τη δυνατότητα στους πολίτες να έχουν πρόσβαση σε δηµόσια έγγραφα, µε ένα κλικ από τον υπολογιστή.
Τα τεχνικά δελτία για τον διαγωνισµό, µέσω του οποίου το υπουργείο αναβαθµίζει τα ΚΕΠ, περνώντας στην ψηφιακή εποχή, όπου τα πιστοποιητικά θα εκδίδονται εξ αποστάσεως και µε αυτεπάγγελτη αναζήτηση.
Τα σχετικά κείµενα έχουν ήδη εγκριθεί από το υπουργείο Ψηφιακής Πολιτικής, Τηλεπικοινωνιών και Ενηµέρωσης και η διαγωνιστική διαδικασία θα ξεκινήσει τον Μάρτιο, ώστε το eKEP να ξεκινήσει µέσα στο έτος.
Στους πέντε βασικούς στόχους του έργου περιλαµβάνονται:
- Ο εκσυγχρονισµός της λειτουργίας των ΚΕΠ τόσο για τους υπαλλήλους όσο και για τους πολίτες/επιχειρήσεις, µε την εισαγωγή ψηφιακών διαδικασιών επικοινωνίας και διεκπεραίωσης υποθέσεων.
- Η εισαγωγή διαδικασιών ηλεκτρονικής αυτεπάγγελτης αναζήτησης εγγράφων.
- Η αναβάθµιση των υποδοµών µέσω της µεταφοράς τους στο G-Cloud, µε παράλληλη εξασφάλιση της βιωσιµότητάς τους ως αυτόνοµου πληροφοριακού συστήµατος. Με αυτόν τον τρόπο δηµιουργείται ενιαίο περιβάλλον εργασίας σε όλα τα ΚΕΠ.
- Ο διαχωρισµός του eKEP από την Πύλη ΕΡΜΗΣ στην οποία στηρίζεται σήµερα η λειτουργία των ΚΕΠ και η εξασφάλιση έτσι της βιωσιµότητάς του.
- Η παροχή εξ αποστάσεως εγκεκριµένης ηλεκτρονικής υπογραφής Σημειώνεται ότι σήµερα λειτουργούν 1.064 ΚΕΠ, σε όλη τη χώρα.
Τα πέντε υποέργα
1) Νέο πληροφοριακό σύστηµα «Ψηφιακό ΚΕΠ (eKEP),
2) Εικονικό γραφείο υπαλλήλου ΚΕΠ – ∆ιαµόρφωση κεντρικής υποδοµής (Application & Desktop Virtualization),
3) Εξοπλισµός υπαλλήλου ΚΕΠ (Thin Based Computing),
4) Υπηρεσίες αποτύπωσης και ανανέωσης/ διαγραφής διαδικασιών ΚΕΠ και
5) Προµήθεια Εγκεκριµένων ∆ιατάξεων ∆ηµιουργίας Υπογραφής (Ε∆∆Υ). Για τις πρώτες δράσεις του έργου ο προϋπολογισµός είναι 2,4 εκατ. ευρώ, µέσω ΕΣΠΑ.
Με την υλοποίηση αυτών των σταδίων, ο θεσµός των ΚΕΠ θα περάσει στο επόµενο επίπεδο λειτουργίας. Οι πολίτες και οι επιχειρήσεις θα πάψουν πλέον να είναι οι διακινητές εγγράφων για λογαριασµό του ∆ηµοσίου. Το σύστηµα θα διαθέτει έναν ισχυρό µηχανισµό καταγραφής ενεργειών χρηστών.
Μέσω αυτού του συστήµατος, για όλα τα δικαιολογητικά που µπορούν να εκδοθούν ηλεκτρονικά, ο πολίτης δεν θα χρειάζεται να κάνει καµία ενέργεια, ούτε σε ΚΕΠ, ούτε στην Εθνική Πύλη ΕΡΜΗΣ, ούτε σε οποιονδήποτε δηµόσιο φορέα. Θα αρκεί όταν υποβάλλει την αίτηση να συναινεί στην αυτεπάγγελτη αναζήτησή τους.
«Εµβληµατικό έργο», στο πλαίσιο της µεταρρύθµισης και απλοποίησης των διαδικασιών της ∆ηµόσιας ∆ιοίκησης, χαρακτηρίζει το ψηφιακό ΚΕΠ ο γενικός γραµµατέας του υπουργείου ∆ιοικητικής Ανασυγκρότησης, Γρηγόρης Θεοδωράκης:
«Με τα ψηφιακά ΚΕΠ περνάµε στη λογική της αρχής »µόνον άπαξ» (once only), που σηµαίνει ότι πληροφορίες και στοιχεία που έχουν προσκοµιστεί σε δηµόσιες Αρχές δεν απαιτείται να υποβληθούν ξανά. ∆ηλαδή, δικαιολογητικά θα υποβάλλονται µόνο µία φορά και από εκεί και πέρα η ∆ηµόσια ∆ιοίκηση είναι υποχρεωµένη από µόνη της να τα αναζητά και να τα παρέχει όταν αυτά ζητούνται».
Όπως σηµειώνει, «θα αρκεί η υποβολή του αιτήµατος (online ή µε φυσική παρουσία) και άµεσα ο αιτών θα λαµβάνει την απάντηση »έλα να πάρεις την άδειά σου» ή «δεν µπορείς να πάρεις την άδειά σου για τους X λόγους». Ο κ. Θεοδωράκης υπενθυµίζει επίσης ότι έχει δροµολογηθεί και η ενίσχυση των ΚΕΠ µέσω ΑΣΕΠ µε 152 νέους, µόνιµους υπαλλήλους.
Είναι στοιχείο Δημοκρατίας, το να έχει την ίδια πρόσβαση στο Δημόσιο στον ίδιο χρόνο ο κάτοικος στο Κολωνάκι με αυτόν στην ακριτική Ελλάδα», τόνισε ο γενικός γραμματέας Διοικητικής Ανασυγκρότησης, Γρηγόρης Θεοδωράκης, αναφερόμενος στην επικείμενη τεχνολογική αναβάθμιση των Κέντρων Εξυπηρέτησης Πολιτών, με το λεγόμενο «ψηφιακό ΚΕΠ».
«Τα ΚΕΠ είναι ένας απόλυτα επιτυχημένος θεσμός που έχει αγκαλιαστεί από την κοινωνία, τώρα πρέπει να προχωρήσουμε στην επόμενη μέρα, την αναβάθμιση των ΚΕΠ μέσω προηγμένων πληροφοριακών συστημάτων, ηλεκτρονικής αυτεπάγγελτης αναζήτησης δικαιολογητικών. Είναι ο πυρήνας του έργου του "ψηφιακού ΚΕΠ"», ανέφερε ο κ. Θεοδωράκης στον ραδιοφωνικό σταθμό «105,5 Στο Κόκκινο».
Όπως σημείωσε, «πρέπει πλέον ο πολίτης να λαμβάνει μία ολοκληρωμένη εξυπηρέτηση από το Δημόσιο και περνάμε σε άλλη λογική: αντί για αποσπασματικά χαρτιά και διαδικασίες, παροχή ολοκληρωμένης διαδικασίας. Για μία άδεια για κατάστημα υγειονομικού ενδιαφέροντος, π.χ., με μία ηλεκτρονική αίτηση η υπηρεσία αυτεπαγγέλτως θα αναζητήσει όλα τα δικαιολογητικά που απαιτούνται και θα καλέσει τον ενδιαφερόμενο να πάρει την άδεια. Προϋπόθεση είναι η διασύνδεση των πληροφοριακών συστημάτων του Δημοσίου, αυτή ήταν και η μέχρι τώρα παθογένεια της δημόσιας διοίκησης».
Ο κ. Θεοδωράκης δήλωσε ακόμα ότι ταυτόχρονα, με το υπουργείο Ψηφιακής Πολιτικής υλοποιείται σειρά δράσεων που αφορούν τη διαλειτουργικότητα των συστημάτων. «Είναι μία δυναμική διαδικασία, δεν σημαίνει ότι μέσα στο 2019 όλα θα λειτουργούν αυτόματα. Όμως, ξεκινάμε, γίνεται ένα πολύ ισχυρό πρώτο βήμα», τόνισε, ενώ πρόσθεσε ότι «και στο παρελθόν υπήρξαν θετικά βήματα, όμως ήταν αποσπασματικά. Είναι η πρώτη φορά -και με τη σύσταση του υπουργείου Ψηφιακής Πολιτικής- που η χώρα έχει μία ολοκληρωμένη ψηφιακή στρατηγική, που βλέπει τη μεγάλη εικόνα».
Στην τελική ευθεία μπαίνει η απλούστευση των διαδικασιών στα Κέντρα Εξυπηρέτησης Πολιτών, καθώς ολοκληρώνεται το έργο του υπουργείου Διοικητικής Ανασυγκρότησης, που δίνει τη δυνατότητα στους πολίτες να έχουν πρόσβαση σε δηµόσια έγγραφα, µε ένα κλικ από τον υπολογιστή.
Τα τεχνικά δελτία για τον διαγωνισµό, µέσω του οποίου το υπουργείο αναβαθµίζει τα ΚΕΠ, περνώντας στην ψηφιακή εποχή, όπου τα πιστοποιητικά θα εκδίδονται εξ αποστάσεως και µε αυτεπάγγελτη αναζήτηση.
Τα σχετικά κείµενα έχουν ήδη εγκριθεί από το υπουργείο Ψηφιακής Πολιτικής, Τηλεπικοινωνιών και Ενηµέρωσης και η διαγωνιστική διαδικασία θα ξεκινήσει τον Μάρτιο, ώστε το eKEP να ξεκινήσει µέσα στο έτος.
Στους πέντε βασικούς στόχους του έργου περιλαµβάνονται:
- Ο εκσυγχρονισµός της λειτουργίας των ΚΕΠ τόσο για τους υπαλλήλους όσο και για τους πολίτες/επιχειρήσεις, µε την εισαγωγή ψηφιακών διαδικασιών επικοινωνίας και διεκπεραίωσης υποθέσεων.
- Η εισαγωγή διαδικασιών ηλεκτρονικής αυτεπάγγελτης αναζήτησης εγγράφων.
- Η αναβάθµιση των υποδοµών µέσω της µεταφοράς τους στο G-Cloud, µε παράλληλη εξασφάλιση της βιωσιµότητάς τους ως αυτόνοµου πληροφοριακού συστήµατος. Με αυτόν τον τρόπο δηµιουργείται ενιαίο περιβάλλον εργασίας σε όλα τα ΚΕΠ.
- Ο διαχωρισµός του eKEP από την Πύλη ΕΡΜΗΣ στην οποία στηρίζεται σήµερα η λειτουργία των ΚΕΠ και η εξασφάλιση έτσι της βιωσιµότητάς του.
- Η παροχή εξ αποστάσεως εγκεκριµένης ηλεκτρονικής υπογραφής Σημειώνεται ότι σήµερα λειτουργούν 1.064 ΚΕΠ, σε όλη τη χώρα.
Τα πέντε υποέργα
1) Νέο πληροφοριακό σύστηµα «Ψηφιακό ΚΕΠ (eKEP),
2) Εικονικό γραφείο υπαλλήλου ΚΕΠ – ∆ιαµόρφωση κεντρικής υποδοµής (Application & Desktop Virtualization),
3) Εξοπλισµός υπαλλήλου ΚΕΠ (Thin Based Computing),
4) Υπηρεσίες αποτύπωσης και ανανέωσης/ διαγραφής διαδικασιών ΚΕΠ και
5) Προµήθεια Εγκεκριµένων ∆ιατάξεων ∆ηµιουργίας Υπογραφής (Ε∆∆Υ). Για τις πρώτες δράσεις του έργου ο προϋπολογισµός είναι 2,4 εκατ. ευρώ, µέσω ΕΣΠΑ.
Με την υλοποίηση αυτών των σταδίων, ο θεσµός των ΚΕΠ θα περάσει στο επόµενο επίπεδο λειτουργίας. Οι πολίτες και οι επιχειρήσεις θα πάψουν πλέον να είναι οι διακινητές εγγράφων για λογαριασµό του ∆ηµοσίου. Το σύστηµα θα διαθέτει έναν ισχυρό µηχανισµό καταγραφής ενεργειών χρηστών.
Μέσω αυτού του συστήµατος, για όλα τα δικαιολογητικά που µπορούν να εκδοθούν ηλεκτρονικά, ο πολίτης δεν θα χρειάζεται να κάνει καµία ενέργεια, ούτε σε ΚΕΠ, ούτε στην Εθνική Πύλη ΕΡΜΗΣ, ούτε σε οποιονδήποτε δηµόσιο φορέα. Θα αρκεί όταν υποβάλλει την αίτηση να συναινεί στην αυτεπάγγελτη αναζήτησή τους.
«Εµβληµατικό έργο», στο πλαίσιο της µεταρρύθµισης και απλοποίησης των διαδικασιών της ∆ηµόσιας ∆ιοίκησης, χαρακτηρίζει το ψηφιακό ΚΕΠ ο γενικός γραµµατέας του υπουργείου ∆ιοικητικής Ανασυγκρότησης, Γρηγόρης Θεοδωράκης:
«Με τα ψηφιακά ΚΕΠ περνάµε στη λογική της αρχής »µόνον άπαξ» (once only), που σηµαίνει ότι πληροφορίες και στοιχεία που έχουν προσκοµιστεί σε δηµόσιες Αρχές δεν απαιτείται να υποβληθούν ξανά. ∆ηλαδή, δικαιολογητικά θα υποβάλλονται µόνο µία φορά και από εκεί και πέρα η ∆ηµόσια ∆ιοίκηση είναι υποχρεωµένη από µόνη της να τα αναζητά και να τα παρέχει όταν αυτά ζητούνται».
Όπως σηµειώνει, «θα αρκεί η υποβολή του αιτήµατος (online ή µε φυσική παρουσία) και άµεσα ο αιτών θα λαµβάνει την απάντηση »έλα να πάρεις την άδειά σου» ή «δεν µπορείς να πάρεις την άδειά σου για τους X λόγους». Ο κ. Θεοδωράκης υπενθυµίζει επίσης ότι έχει δροµολογηθεί και η ενίσχυση των ΚΕΠ µέσω ΑΣΕΠ µε 152 νέους, µόνιµους υπαλλήλους.
«Τα ΚΕΠ είναι ένας απόλυτα επιτυχημένος θεσμός που έχει αγκαλιαστεί από την κοινωνία, τώρα πρέπει να προχωρήσουμε στην επόμενη μέρα, την αναβάθμιση των ΚΕΠ μέσω προηγμένων πληροφοριακών συστημάτων, ηλεκτρονικής αυτεπάγγελτης αναζήτησης δικαιολογητικών. Είναι ο πυρήνας του έργου του "ψηφιακού ΚΕΠ"», ανέφερε ο κ. Θεοδωράκης στον ραδιοφωνικό σταθμό «105,5 Στο Κόκκινο».
Όπως σημείωσε, «πρέπει πλέον ο πολίτης να λαμβάνει μία ολοκληρωμένη εξυπηρέτηση από το Δημόσιο και περνάμε σε άλλη λογική: αντί για αποσπασματικά χαρτιά και διαδικασίες, παροχή ολοκληρωμένης διαδικασίας. Για μία άδεια για κατάστημα υγειονομικού ενδιαφέροντος, π.χ., με μία ηλεκτρονική αίτηση η υπηρεσία αυτεπαγγέλτως θα αναζητήσει όλα τα δικαιολογητικά που απαιτούνται και θα καλέσει τον ενδιαφερόμενο να πάρει την άδεια. Προϋπόθεση είναι η διασύνδεση των πληροφοριακών συστημάτων του Δημοσίου, αυτή ήταν και η μέχρι τώρα παθογένεια της δημόσιας διοίκησης».
Ο κ. Θεοδωράκης δήλωσε ακόμα ότι ταυτόχρονα, με το υπουργείο Ψηφιακής Πολιτικής υλοποιείται σειρά δράσεων που αφορούν τη διαλειτουργικότητα των συστημάτων. «Είναι μία δυναμική διαδικασία, δεν σημαίνει ότι μέσα στο 2019 όλα θα λειτουργούν αυτόματα. Όμως, ξεκινάμε, γίνεται ένα πολύ ισχυρό πρώτο βήμα», τόνισε, ενώ πρόσθεσε ότι «και στο παρελθόν υπήρξαν θετικά βήματα, όμως ήταν αποσπασματικά. Είναι η πρώτη φορά -και με τη σύσταση του υπουργείου Ψηφιακής Πολιτικής- που η χώρα έχει μία ολοκληρωμένη ψηφιακή στρατηγική, που βλέπει τη μεγάλη εικόνα».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Τα σχόλια κάτω από κάθε ανάρτηση εκφράζουν ΜΟΝΟ τις απόψεις των αναγνωστών που τις δημοσιεύουν.
O "Τηλεβόας" σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά προτιμά τα ελληνικά και όχι τα greeklish, το χιούμορ και όχι τις ύβρεις.
Επίσης, επειδή πιστεύει στη δύναμη του διαλόγου, αλλά όχι στην εμπαθή και στείρα αντιπαράθεση μόνο για το θεαθήναι, διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά σχόλια που είναι υπέρ το δέον υβριστικά ή άσχετα με το άρθρο.