Σαφής πρόβλεψη για τροφοδοσία της Ηπείρου
Από πέντε δήμους της Ηπείρου και δεκάδες οικισμούς προβλέπεται να διέλθει ο αγωγός φυσικού αερίου «Ποσειδών» για τον οποίο βρίσκεται σε δημόσια διαβούλευση η Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων. Το σύνολο του κειμένου ξεπερνά τις χίλιες σελίδες και περιλαμβάνει πέρα από την λεπτομερή αποτύπωση, πλήθος στοιχείων για τις τοπικές κοινωνίες, τις περιοχές διέλευσης και τα οφέλη στην εθνική και τοπική οικονομία.
Ένα από τα πιο σημαντικά στοιχεία που τονίζονται στην μελέτη και για το οποίο είχε γίνει εκτενής συζήτηση στο παρελθόν είναι η σαφής αναφορά ότι μπορεί να τροφοδοτήσει με φυσικό αέριο περιοχές όπως η Δυτική Μακεδονία και η Ήπειρος, με την προϋπόθεση ότι θα υπάρξει ενδιαφέρον της αγοράς και θα υλοποιηθεί το απαραίτητο δίκτυο υποδομών.
Πρέπει να τονιστεί ότι τα Περιφερειακά Στρατηγικά Σχέδια των Περιφερειών υπογραμμίζουν τη σημασία των νέων επενδύσεων στον τομέα του φυσικού αερίου.
Το 2013, στην αναθεώρηση του σχεδίου, η Περιφέρεια Ηπείρου ανέφερε τις αρνητικές επιπτώσεις που προκάλεσε η ακύρωση ενός άλλου αγωγού διέλευσης φυσικού αερίου (δηλαδή του ITGI). Τόνισε ότι η υλοποίηση ενός τέτοιου σχεδίου θα φέρει ανάπτυξη και νέες θέσεις εργασίας στην περιοχή. Υπογράμμισε επίσης ότι η υλοποίηση ενός τέτοιου έργου θα ενίσχυε το γεωπολιτικό ρόλο της Περιφέρειας, λαμβάνοντας υπόψη τα έργα υποδομής μεταφορών που υλοποιήθηκαν στην περιοχή (Λιμένας Ηγουμενίτσας, Εγνατία Οδός, κ.ά.) επανέφεραν τις χερσαίες συνδέσεις με τις γειτονικές χώρες (Γενική Γραμματεία Χωροταξίας & Αστικού Περιβάλλοντος, 2013).
Σύμφωνα με την Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων ο αγωγός στο τμήμα της Ηπείρου θα έχει μήκος 147 χιλιομέτρων.
Οι περιοχές από όπου θα διέλθει είναι οι ακόλουθες:
Δήμος Ζαγορίου: Γρεβενίτι, Τρίστενο, Παναγιά, Μηλιωτάδες, Ποταμιά.
Δήμος Ιωαννιτών: Κρυόβρυση, Σπόθοι. Αμπελεία, Μαβίλης, Δρίσκος, Γερακάρι, Δαφνούλα, Πλάτανος, Καραδήμας, Χαροκόπι, Μουζακαίοι, Κυπαρίσσια.
Δήμος Δωδώνης: Ταξιάρχης, Σερβιανά, Μολυβαδιά, Επισκοπικό, Ζωοδόχος Πηγή, Κωστάνιανη, Μπέρκο, ΕΛευθεροχώρι, Κουμαριά, Ανθοχώρι, Προφήτης Ηλίας, Άγιος Νικόλαος, Παλιούρη.
Δήμος Σουλίου: Πετούσι, Αγία Κυριακή, Ελευθεροχώρι, Αγία Μαύρα, Κεφαλόβρυσο, Γκρίκα, Ψάκα.
Δήμος Ηγουμενίτσας: Καρτέρι, Μαζαρακιά, Μεσοβούνι.
Στην Περιφερειακή Ενότητα Ιωαννίνων, ο αγωγός διασταυρώνεται με οδικό δίκτυο σε 98 σημεία: 8 με αυτοκινητόδρομους, 2 με πρωτεύον οδικό δίκτυο, 23 με δευτερεύον οδικό δίκτυο, 8 με τριτεύον οδικό δίκτυο, 5 διασταυρώσεις με τοπικές οδούς, 45 διασταυρώσεις με χωματόδρομους και με 7 μη ταξινομημένες οδούς.
Στην Περιφερειακή Ενότητα Θεσπρωτίας, ο αγωγός διασταυρώνεται με οδικό δίκτυο σε 40 σημεία: 5 με αυτοκινητόδρομους, 1 με πρωτεύον οδικό δίκτυο, 7 με δευτερεύον οδικό δίκτυο, 2 με τριτεύον οδικό δίκτυο, 2 με τοπικές οδούς, 17 διασταυρώσεις με χωματόδρομους και με 6 μη ταξινομημένες οδούς.
Σημειώνεται ότι στο Φλωροβούνι Θεσπρωτίας, όπου προβλέπεται να καταλήξει ώστε υποθαλάσσια να συνεχίσει προς το Οτράντο της Ιταλίας, θα κατασκευαστεί σταθμός συμπίεσης, ο οποίος αποτελεί μέρος της ΜΠΕ του υποθαλάσσιου τμήματος.
πηγή
Από πέντε δήμους της Ηπείρου και δεκάδες οικισμούς προβλέπεται να διέλθει ο αγωγός φυσικού αερίου «Ποσειδών» για τον οποίο βρίσκεται σε δημόσια διαβούλευση η Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων. Το σύνολο του κειμένου ξεπερνά τις χίλιες σελίδες και περιλαμβάνει πέρα από την λεπτομερή αποτύπωση, πλήθος στοιχείων για τις τοπικές κοινωνίες, τις περιοχές διέλευσης και τα οφέλη στην εθνική και τοπική οικονομία.
Ένα από τα πιο σημαντικά στοιχεία που τονίζονται στην μελέτη και για το οποίο είχε γίνει εκτενής συζήτηση στο παρελθόν είναι η σαφής αναφορά ότι μπορεί να τροφοδοτήσει με φυσικό αέριο περιοχές όπως η Δυτική Μακεδονία και η Ήπειρος, με την προϋπόθεση ότι θα υπάρξει ενδιαφέρον της αγοράς και θα υλοποιηθεί το απαραίτητο δίκτυο υποδομών.
Πρέπει να τονιστεί ότι τα Περιφερειακά Στρατηγικά Σχέδια των Περιφερειών υπογραμμίζουν τη σημασία των νέων επενδύσεων στον τομέα του φυσικού αερίου.
Το 2013, στην αναθεώρηση του σχεδίου, η Περιφέρεια Ηπείρου ανέφερε τις αρνητικές επιπτώσεις που προκάλεσε η ακύρωση ενός άλλου αγωγού διέλευσης φυσικού αερίου (δηλαδή του ITGI). Τόνισε ότι η υλοποίηση ενός τέτοιου σχεδίου θα φέρει ανάπτυξη και νέες θέσεις εργασίας στην περιοχή. Υπογράμμισε επίσης ότι η υλοποίηση ενός τέτοιου έργου θα ενίσχυε το γεωπολιτικό ρόλο της Περιφέρειας, λαμβάνοντας υπόψη τα έργα υποδομής μεταφορών που υλοποιήθηκαν στην περιοχή (Λιμένας Ηγουμενίτσας, Εγνατία Οδός, κ.ά.) επανέφεραν τις χερσαίες συνδέσεις με τις γειτονικές χώρες (Γενική Γραμματεία Χωροταξίας & Αστικού Περιβάλλοντος, 2013).
Σύμφωνα με την Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων ο αγωγός στο τμήμα της Ηπείρου θα έχει μήκος 147 χιλιομέτρων.
Οι περιοχές από όπου θα διέλθει είναι οι ακόλουθες:
Δήμος Ζαγορίου: Γρεβενίτι, Τρίστενο, Παναγιά, Μηλιωτάδες, Ποταμιά.
Δήμος Ιωαννιτών: Κρυόβρυση, Σπόθοι. Αμπελεία, Μαβίλης, Δρίσκος, Γερακάρι, Δαφνούλα, Πλάτανος, Καραδήμας, Χαροκόπι, Μουζακαίοι, Κυπαρίσσια.
Δήμος Δωδώνης: Ταξιάρχης, Σερβιανά, Μολυβαδιά, Επισκοπικό, Ζωοδόχος Πηγή, Κωστάνιανη, Μπέρκο, ΕΛευθεροχώρι, Κουμαριά, Ανθοχώρι, Προφήτης Ηλίας, Άγιος Νικόλαος, Παλιούρη.
Δήμος Σουλίου: Πετούσι, Αγία Κυριακή, Ελευθεροχώρι, Αγία Μαύρα, Κεφαλόβρυσο, Γκρίκα, Ψάκα.
Δήμος Ηγουμενίτσας: Καρτέρι, Μαζαρακιά, Μεσοβούνι.
Στην Περιφερειακή Ενότητα Ιωαννίνων, ο αγωγός διασταυρώνεται με οδικό δίκτυο σε 98 σημεία: 8 με αυτοκινητόδρομους, 2 με πρωτεύον οδικό δίκτυο, 23 με δευτερεύον οδικό δίκτυο, 8 με τριτεύον οδικό δίκτυο, 5 διασταυρώσεις με τοπικές οδούς, 45 διασταυρώσεις με χωματόδρομους και με 7 μη ταξινομημένες οδούς.
Στην Περιφερειακή Ενότητα Θεσπρωτίας, ο αγωγός διασταυρώνεται με οδικό δίκτυο σε 40 σημεία: 5 με αυτοκινητόδρομους, 1 με πρωτεύον οδικό δίκτυο, 7 με δευτερεύον οδικό δίκτυο, 2 με τριτεύον οδικό δίκτυο, 2 με τοπικές οδούς, 17 διασταυρώσεις με χωματόδρομους και με 6 μη ταξινομημένες οδούς.
Σημειώνεται ότι στο Φλωροβούνι Θεσπρωτίας, όπου προβλέπεται να καταλήξει ώστε υποθαλάσσια να συνεχίσει προς το Οτράντο της Ιταλίας, θα κατασκευαστεί σταθμός συμπίεσης, ο οποίος αποτελεί μέρος της ΜΠΕ του υποθαλάσσιου τμήματος.
πηγή
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Τα σχόλια κάτω από κάθε ανάρτηση εκφράζουν ΜΟΝΟ τις απόψεις των αναγνωστών που τις δημοσιεύουν.
O "Τηλεβόας" σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά προτιμά τα ελληνικά και όχι τα greeklish, το χιούμορ και όχι τις ύβρεις.
Επίσης, επειδή πιστεύει στη δύναμη του διαλόγου, αλλά όχι στην εμπαθή και στείρα αντιπαράθεση μόνο για το θεαθήναι, διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά σχόλια που είναι υπέρ το δέον υβριστικά ή άσχετα με το άρθρο.