24 Οκτ 2018

Δημοσιοποιείται ο Φάκελος της Κύπρου, κλείνει η πολιτική και ηθική εκκρεμότητα

Ένα ιστορικό υλικό, που έως τώρα θεωρούνταν επτασφράγιστο μυστικό, γίνεται προσβάσιμο στους μελετητές, φωτίζοντας γνωστές και άγνωστες πτυχές της κυπριακής τραγωδίας


   Τους τέσσερις πρώτους τόμους, από 600 σελίδες ο καθένας, του Φακέλου της Κύπρου θα παραδώσει, σήμερα το μεσημέρι, ο πρόεδρος της Βουλής Νίκος Βούτσης στον Πρόεδρο της Δημοκρατίας Προκόπη Παυλόπουλο και τον πρωθυπουργό Αλέξη Τσίπρα. Αμέσως μετά, οι ίδιοι τόμοι θα επιδοθούν και στους αρχηγούς των κομμάτων και στη συνέχεια θα αναρτηθούν σε κοινή θέα.
   Όπως ανέφερε ο Νίκος Βούτσης, συνολικά θα είναι 30 τόμοι και δεν θα λείπει ούτε μια λέξη από όλο το υλικό που είχε μαζευτεί από το 1986, από την Εξεταστική Επιτροπή, πλην όμως δεν υπήρξε ποτέ πόρισμα της Βουλής..
   Με τον τρόπο αυτό, κλείνει η πολιτική και ηθική εκκρεμότητα που αφορά το χουντικό πραξικόπημα και την τουρκική εισβολή στην Κύπρο το 1974. Έτσι ένα ιστορικό υλικό, που έως τώρα θεωρούνταν επτασφράγιστο μυστικό, γίνεται προσβάσιμο στους μελετητές, φωτίζοντας γνωστές και άγνωστες πτυχές της κυπριακής τραγωδίας.
   Από την έναρξη της θητείας του ως προέδρου της Βουλής ο Ν. Βούτσης είχε θέσει ως στόχο την δημοσιοποίηση του Φακέλου της Κύπρου και είχε συνεργαστεί με την κυπριακή Βουλή των Αντιπροσώπων ώστε να προχωρήσουν από κοινού στην έκδοση.
   Έτσι, στις 11 Ιουλίου 2017, η Ολομέλεια της Βουλής αποφάσισε ομόφωνα να παραδοθούν και από κοινού να δημοσιοποιηθούν στην κυπριακή Βουλή τα πρακτικά των συνεδριάσεων της Εξεταστικής Επιτροπής για τον Φάκελο της Κύπρου, η οποία λειτούργησε από τον Φεβρουαρίου του 1986 έως τον Μάρτιο του 1988. Η παράδοση έγινε σε ειδική συνεδρία της Βουλής των Αντιπροσώπων, στις 14 Ιουλίου 2017, στη Λευκωσία. Τώρα είναι η σειρά της Ελλάδας.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Τα σχόλια κάτω από κάθε ανάρτηση εκφράζουν ΜΟΝΟ τις απόψεις των αναγνωστών που τις δημοσιεύουν.
O "Τηλεβόας" σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά προτιμά τα ελληνικά και όχι τα greeklish, το χιούμορ και όχι τις ύβρεις.
Επίσης, επειδή πιστεύει στη δύναμη του διαλόγου, αλλά όχι στην εμπαθή και στείρα αντιπαράθεση μόνο για το θεαθήναι, διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά σχόλια που είναι υπέρ το δέον υβριστικά ή άσχετα με το άρθρο.