23 Οκτ 2018

306 εκατομμύρια για τον Ε-65

- Οι συνεχείς διαβουλεύσεις του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών με την Κομισιόν απέφεραν καρπούς
- Ξεκινούν άμεσα, πριν από το τέλος του τρέχοντος έτους, τα έργα


   Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ενέκρινε την περασμένη Παρασκευή τη χρηματοδότηση, ύψους 306 εκατ. ευρώ, από το ελληνικό Δημόσιο για την κατασκευή του νότιου τμήματος του αυτοκινητοδρόμου Κεντρικής Ελλάδας (E65), θεωρώντας ότι η χρηματοδότηση αυτή είναι συμβατή προς του κανόνες για την ελεύθερη αγορά, θα επιτρέψει να ολοκληρωθεί μέρος του διευρωπαϊκού οδικού δικτύου, και, συγχρόνως, να περιοριστούν οι στρεβλώσεις του ανταγωνισμού.
   Η έγκριση ελήφθη βάσει των κοινοτικών κανόνων στον τομέα των κρατικών ενισχύσεων και αφορά την χρηματοδότηση του νότιου τμήματος, Λαμία - Ξυνιάδα, το οποίο θα διαχειρίζεται η εταιρεία παραχώρησης «Κεντρική Οδός ΑΕ».
   Η επίτροπος Μαγκρέιτε Βέστεϊγερ, αρμόδια για την πολιτική ανταγωνισμού, δήλωσε τα εξής: «Η κατασκευή του νότιου τμήματος του αυτοκινητοδρόμου Κεντρικής Ελλάδας θα βελτιώσει τις μεταφορικές συνδέσεις για τους Έλληνες πολίτες στην περιοχή αυτή, σύμφωνα με τους στόχους της πολιτικής μεταφορών της ΕΕ και την ολοκλήρωση του διευρωπαϊκού οδικού δικτύου. Με τη σημερινή μας απόφαση, η ελληνική κυβέρνηση θα μπορέσει να στηρίξει την κατασκευή αυτού του σημαντικού νέου τμήματος του αυτοκινητοδρόμου».
   Οι συνεχείς διαβουλεύσεις με το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, ήδη από τον Ιανουάριο, απέφεραν καρπούς και πλέον, το αναβαλλόμενο τμήμα του Ε65, το νότιο, μπαίνει σε τροχιά ολοκλήρωσης.
   Η έγκριση ελήφθη βάσει των κοινοτικών κανόνων στον τομέα των κρατικών ενισχύσεων και αφορά την χρηματοδότηση του νότιου τμήματος, Λαμία - Ξυνιάδα, το οποίο θα διαχειρίζεται η εταιρεία παραχώρησης «Κεντρική Οδός ΑΕ».
   Μετά από αυτή την θετική εξέλιξη οι κατασκευαστικές εργασίες αναμένεται να ξεκινήσουν άμεσα, πριν από το τέλος του τρέχοντος έτους, αφού περάσει από το Ελεγκτικό Συμβούλιο και κυρωθεί άμεσα από τη Βουλή. Ήδη, η εταιρεία κατασκευής ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, είναι καθόλα έτοιμη να ξεκινήσει τα έργα.
   Το τμήμα Λαμία – Ξυνιάδα είναι μήκους 32,27 χιλιομέτρων και περιλαμβάνει πέντε κόμβους, έναν Σταθμό Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών (ΣΕΑ), μία σήραγγα 2.983 μέτρων (Δομοκός) και οκτώ γέφυρες.  
   Μέχρι στιγμής, το έργο βρίσκεται στο 40% και το πιο σημαντικό στοιχείο είναι ότι στη σήραγγα Δομοκού, υπάρχει διάνοιξη 500 μέτρων από την κάθε πλευρά (ήτοι 1 χλμ.), από τα συνολικά 3 χλμ. της σήραγγας.
   Η Κεντρική Οδός Α.Ε., ανάδοχος του έργου για τον αυτοκινητόδρομο Κεντρικής Ελλάδας, έχει κατασκευάσει και εκμεταλλεύεται επί του παρόντος το κεντρικό μεσαίο τμήμα του αυτοκινητοδρόμου E65.
   Μέχρι στιγμής, μένει σε εκκρεμότητα η χρηματοδότηση του βόρειου τμήματος του οδικού άξονα, αυτού δηλαδή που θα την συνδέσει με την Εγνατία Οδό. 


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Τα σχόλια κάτω από κάθε ανάρτηση εκφράζουν ΜΟΝΟ τις απόψεις των αναγνωστών που τις δημοσιεύουν.
O "Τηλεβόας" σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά προτιμά τα ελληνικά και όχι τα greeklish, το χιούμορ και όχι τις ύβρεις.
Επίσης, επειδή πιστεύει στη δύναμη του διαλόγου, αλλά όχι στην εμπαθή και στείρα αντιπαράθεση μόνο για το θεαθήναι, διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά σχόλια που είναι υπέρ το δέον υβριστικά ή άσχετα με το άρθρο.