10 Σεπ 2017

Και μετρό και αρχαία θα έχει η Θεσσαλονίκη, ενώ «οι προηγούμενοι έλεγαν ότι δεν γίνεται»

Προκρίνουν τη λύση της διατήρησης και ανάδειξης των αρχαίων και της κατασκευής του σταθμού Βενιζέλου από κάτω

   Τις κατευθύνσεις της τελευταίας απόφασης του Κεντρικού Αρχαιολογικού Συμβουλίου θα ακολουθήσει η Αττικό Μετρό για την διατήρηση και ανάδειξη των αρχαιολογικών ευρημάτων της Βενιζέλου και την παράλληλη κατασκευή του σταθμού του Μετρό της Θεσσαλονίκης (σημ: που, όπως δήλωσε ο πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας, «Είναι η πρώτη φορά που το μετρό δεν είναι ανέκδοτο»).
   Αυτό ανακοίνωσε ο νέος πρόεδρος της Αττικό Μετρό Γ. Μυλόπουλος επισφραγίζοντας την μεταστροφή των κατευθύνσεων που ακολουθούσε η εταιρεία στο θέμα και επιβεβαιώνοντας πως η διοίκησή της από εδώ και πέρα θα βρίσκεται σε συνεννόηση με τον Υπουργείο Πολιτισμού και τον Δήμο Θεσσαλονίκης.
   «Είμαστε στη διαδικασία που εκπονείται η μελέτη», τόνισε μιλώντας στο stokokkino.gr ο Γ. Μυλόπουλος. Πρόσθεσε δε πως και οι τρεις πλευρές συμφώνησαν από κοινού να προκρίνουν τη λύση της διατήρησης και ανάδειξης των αρχαίων και της κατασκευής του σταθμού Βενιζέλου από κάτω, δηλαδή της επιλογής που «οι προηγούμενοι έλεγαν ότι δεν γίνεται».
   Η στάση του κ. Μυλόπουλου και η μεταστροφή της Αττικό Μετρό στο θέμα των σπουδαίων αρχαιολογικών ευρημάτων της Βενιζέλου δεν προκαλεί έκπληξη. Αντίθετα, ο ίδιος στο παρελθόν, ως πρύτανης του ΑΠΘ, υπήρξε από τους ένθερμους υποστηρικτές αυτού που αποκαλεί «μέση οδό» και που, από πολλούς φορείς, συμπυκνώθηκε στη φράση «και μετρό και αρχαία». Φαίνεται, λοιπόν, πως οι συγκρούσεις του παρελθόντος έχουν περάσει ανεπιστρεπτί και για πρώτη φορά όλοι οι εμπλεκόμενοι αναζητούν λύση, εκκινώντας από κοινή αφετηρία και με το βλέμμα σε κοινό στόχο.
   Ταυτόχρονα σε συναντήσεις των εμπλεκόμενων –ΥΠΠΟ, Αττικό Μετρό και Δήμου Θεσσαλονίκης- συζητήθηκε και αποφασίστηκε και η προώθηση του σχεδίου για την ανάδειξη των αρχαιοτήτων με τη δημιουργία μιας «αρχαιολογικής πλάζα».
   «Στόχος είναι όσοι κατεβαίνουν να βλέπουν ένα ζωντανό μουσείο» υπογραμμίζει ο κ. Μυλόπουλος και επισημαίνει πως η χρηματοδότηση της αρχιτεκτονικής μελέτης θα γίνει από τον ανάδοχο και η ολοκλήρωσή της από την ήδη υπάρχουσα τα τελευταία χρόνια ομάδα αρχιτεκτόνων του Πολυτεχνείου ΑΠΘ.
   Στο σχέδιο της Αττικό Μετρό, του ΥΠΠΟ και του Δήμου Θεσσαλονίκης είναι οι πολίτες, οι χρήστες του Μετρό, οι τουρίστες της πόλης να μπορούν να έχουν οπτική επαφή με τα ευρήματα ενώ παράλληλα αυτά να εντάσσονται σε ένα συνολικό σχέδιο ανάπλασης της περιοχής και ειδικότερα του άξονα της Βενιζέλου στον οποίο βρίσκονται επίσης το Αλκαζάρ, το Μπεζεστένι, η Αρχαία Αγορά, η Παναγία Χαλκέων και το Μπέη Χαμάμ.
   Υπενθυμίζεται πως τα αρχαιολογικά ευρήματα εκτείνονται σε 1.600 τ.μ. και σύμφωνα με την 9η Εφορία Βυζαντινών Αρχαιοτήτων αποτελούνται από τον κεντρικό οδικό άξονα της βυζαντινής πόλης, στρωμένο όμως με χωμάτινα και χαλικόστρωτα καταστρώματα. Η Λεωφόρος εντοπίζεται σε ολόκληρο το πλάτος της (5,50μ.) να διασταυρώνεται με δύο κάθετους δρόμους. Γύρω από τους δρόμους εκτείνονται πυκνοδομημένα οικοδομικά τετράγωνα, που συνιστούν γειτονιές της βυζαντινής αγοράς της πόλης ενώ καταστήματα και εργαστήρια προσανατολίζονται με ανοιχτούς προς το δρόμο χώρους για την έκθεση των προς πώληση προϊόντων.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Τα σχόλια κάτω από κάθε ανάρτηση εκφράζουν ΜΟΝΟ τις απόψεις των αναγνωστών που τις δημοσιεύουν.
O "Τηλεβόας" σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά προτιμά τα ελληνικά και όχι τα greeklish, το χιούμορ και όχι τις ύβρεις.
Επίσης, επειδή πιστεύει στη δύναμη του διαλόγου, αλλά όχι στην εμπαθή και στείρα αντιπαράθεση μόνο για το θεαθήναι, διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά σχόλια που είναι υπέρ το δέον υβριστικά ή άσχετα με το άρθρο.