11 Ιαν 2017

Η «Γέφυρα της χιλιετίας» στον Άραχθο γίνεται πραγματικότητα, με γυναίκα... πρωτομάστορα!!!

- Ευχαριστίες προς Τσίπρα και Γεροβασίλη από τον Δήμαρχο Αρταίων
- Αυτή τη φορά ο πρωτομάστορας είναι γυναίκα, η Όλγα Γεροβασίλη, που, ως υπουργός προωθεί όσα έργα έχουν μείνει στα χαρτιά εδώ και καιρό, εδώ και χρόνια...
- Δημοπράτηση εντός του καλοκαιριού

   Για δημοπράτηση εντός του καλοκαιριού και εκτέλεση του έργου γεφύρωσης του Αράχθου στο ύψος μεταξύ Τριγώνου και Γλυκορίζου έκανε λόγο ο δήμαρχος Αρταίων, Χρήστος Τσιρογιάννης, σε χθεσινή συνέντευξη Τύπου, μετά και την συνάντησή του με τον Γενικό Γραμματέα Υποδομών κι έχοντας λάβει το... πράσινο φως για έναρξη του έργου προϋπολογισμού 6,5 εκατομμυρίων ευρώ.
   Αναλυτικότερα ο κ. Τσιρογιάννης -εμφανώς ικανοποιημένος από την έγκριση της χρηματοδότησης που περιλαμβάνει και πιστώσεις για τις ανάγκες απαλλοτριώσεις- ευχαρίστησε δημόσια τον πρωθυπουργό Αλέξη Τσίπρα διότι, όπως είπε, κατανόησε το πρόβλημα που έχει η Άρτα από την μοναδική γεφύρωση του ποταμού. Παράλληλα, ευχαρίστησε την Υπουργό Διοικητικής Ανασυγκρότησης και βουλευτή Άρτας, Όλγα Γεροβασίλη, τον Υπουργό Υποδομών Χρήστο Σπίρτζη, τον βουλευτή Άρτας του ΣΥΡΙΖΑ Βασίλη Τσίρκα και τον Γενικό Γραμματέα Υποδομών Γεώργιο Δέδε, για την συμβολή τους στην προώθηση του έργου.
   Έργο, το οποίο, ο Χρήστος Τσιρογιάννης χαρακτήρισε πολύ σημαντικό αναπτυξιακό για το νομό, που αποτελούσε χρόνιο αίτημα της περιοχής.
   Χαρακτηριστικό είναι το σχόλιο του ΝΑΣ στις ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΕΙΣ στην Ηχώ της Άρτας:
Χωρίς... θυσίες!
* Πάντως σα θαύμα μοιάζει να υπάρξει υλοποίηση γεφύρωσης στον Άραχθο, που θα ξεμπλοκάρει τη πόλη της Άρτας με τα υπόλοιπα χωριά του κάμπου...
* Κι όμως, το έργο αυτό το ανακοίνωσε ο Δήμαρχος Αρταίων Χρήστος Τσιρογιάννης και μάλιστα πως θα δημοπρατηθεί εντός του καλοκαιριού... αυτή τη φορά, δεν θα χρειαστεί να προχωρήσει σε θυσίες ο πρωτομάστορας, αφού για τη νέα γέφυρα πρωτομάστορας είναι γυναίκα, η Όλγα Γεροβασίλη, που ως υπουργός προωθεί όσα έργα έχουν μείνει στα χαρτιά εδώ και καιρό, εδώ και χρόνια...
* Βέβαια η ιδέα για τη γέφυρα αυτή ήταν του πρώην Δημάρχου Αρταίων Πάνου Οικονομίδη, ο οποίος μάλιστα λοιδορήθηκε για την πρότασή του και η γέφυρα ονομάσθηκε από τους κοντόφθαλμους εκείνης της εποχής ως «Η γέφυρα της χιλιετίας»... Ευτυχώς που δεν χρειάστηκαν να περάσουν ούτε δέκα χρόνια, για να βρεθεί η Γεροβασίλη στην κεντρική πολιτική σκηνή και να ξεμπλοκάρει έργα, όπως αυτό...
   Ο Δήμαρχος Αρταίων αναφέρθηκε στην άμεση διαδικασία, η οποία δεν αποκλείεται να ξεκινήσει ως προς το σκέλος της κήρυξης των απαλλοτριώσεων και με απόφαση σε επόμενη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου, καθώς άμεσα αναμένεται η έγκριση Μελέτης Περιβαλλοντικών Όρων και ακολούθως το αργότερο μέχρι το καλοκαίρι εκτίμησε ότι θα γίνει δημοπράτηση. Ξεκινώντας, όπως επισήμανε, ακόμη κι από αυτό καθ’ αυτό τον φορέα της γέφυρας, αν στο μεταξύ δεν έχει ολοκληρωθεί η διαδικασία αποζημιώσεων.

 Πρωτότυπος σχεδιασμός
   Παρουσιάζοντας το σχεδιαζόμενο έργο σε σχετικούς χάρτες ο κ. Τσιρογιάννης μίλησε για μια από τις τρεις αντίστοιχες πρωτότυπες γέφυρες παγκοσμίως, διότι σε μήκος 160 μέτρων ο φορέας της γέφυρας δεν περιλαμβάνει καθόλου βάθρο στο μέσον του ποταμού, αλλά στηρίζεται με πλέγμα χιαστί με καλωδιακό σύστημα.
   Στα πλαίσια του ίδιου σχεδιασμού και σε αντίστοιχη συνεργασία που υπάρχει ήδη με την Διεύθυνση Δ7 του υπουργείου η οποία εκπονεί τις μελέτες οριοθέτησης και αντιπλημμυρικής θωράκισης, επισημάνθηκε πως η πρόβλεψη αφορά σε διέλευση ύδατος μέχρι 4.600 κυβικά το δευτερόλεπτο. «Ακριβώς αυτός ο πρωτότυπος σχεδιασμός επιτρέπει την εκτέλεση του έργου της γεφύρωσης χωρίς στο μεταξύ την ολοκλήρωση των μελετών οριοθέτησης της κοίτης», εξήγησε ο κ. Τσιρογιάννης, προσθέτοντας ότι πρόκειται για μεγάλο και σημαντικό έργο που θα γίνει με την επίβλεψη και την υποστήριξη και της Γενικής Γραμματείας Υποδομών κατόπιν προγραμματικής σύμβασης με το Δήμο. Η εν λόγω γέφυρα έχει πλάτος 16 μέτρα, ήτοι είναι διπλής κατεύθυνσης και περιλαμβάνει στο σχεδιασμό πεζοδρόμια και χώρο διέλευσης ποδηλάτου.

  Η διαδρομή
   Για την χρησιμότητά της ο κ. Τσιρογιάννης επισήμανε πως καθώς κινείται κάποιος από το Γενικό Νοσοκομείο και φτάνει στο σημείο της σημερινής διασταύρωσης με την οδό Κομμένου θα ακολουθήσει κάθετα απέναντι δρόμος 1.200 μέτρων που θα τον οδηγεί ευθεία στο ύψος της νέας γέφυρας. Ακολούθως δρόμος θα διανοιχτεί από το ύψος της σημερινής Φοιτητικής Εστίας, στο σημείο που σήμερα είναι αδιέξοδο και θα οδηγεί κάθετα στον νέο δρόμο προς τη νέα γέφυρα.
   Αυτές οι νέες χαράξεις των δρόμων πρόσβασης είναι και το σκέλος που αφορά σε απαλλοτριώσεις για τις οποίες ο κ. Τσιρογιάννης δήλωσε ότι θα έχει επαφή με τις δικαστικές αρχές ώστε να μην καθυστερήσουν οι διαδικασίες και να οριστούν άμεσα και χωρίς μεγάλες χρονικές αποκλίσεις οι σχετικές δικάσιμοι. Παράλληλα απευθυνόμενος και στους ιδιοκτήτες της περιοχής πρόσθεσε: «Αναγνωρίζουμε το δικαίωμα υπεράσπισης και με τις σχετικές διαδικασίες της αξίας των ιδιοκτησιών τους όμως θα παρακαλέσουμε να πάρουν την αρχική τιμή μονάδας και να συνεχιστούν οι δικαστικές διαδικασίες περαιτέρω διεκδίκησης, έχοντας όμως επιτρέψει την έναρξη του έργου». Εξάλλου, όπως τόνισε: «Τα χρήματα για τις απαλλοτριώσεις υπάρχουν στην εγκεκριμένη πίστωση και θα μπορούν άμεσα να καταβληθούν».

Και ο δρόμος προς Κεραμάτες
   Στο μεταξύ, ο Δήμαρχος Αρταίων Χρήστος Τσιρογιάννης στην ίδια συνέντευξη έδωσε στη δημοσιότητα και τους χάρτες για το σχεδιασμό ενός ακόμη έργου που μπαίνει όπως διευκρίνισε από την πλευρά του Δήμου σε απόλυτη προτεραιότητα ώστε να ενταχθεί στο Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων του 2017. Πρόκειται για την κυκλοφοριακή ρύθμιση παράκαμψης του δρόμου έμπροσθεν του ιστορικού γεφυριού προκειμένου όλος ο άξονας αυτός να πεζοδρομηθεί και να αναδειχθεί το ιστορικό γεφύρι.
   Το έργο περιλαμβάνει εκτροπή της κίνησης από και προς Κεραμάτες πριν καν φτάσει στο ύψος κάτω από την υπάρχουσα γέφυρα, με άξονα μήκους 800 μέτρων που θα βγάζει στο δρόμο προς Κωστακιούς στο ύψος όπου βρίσκεται μεγάλο σούπερ μάρκετ. Εκεί προβλέπεται κυκλικός ισόπεδος κόμβος που θα δίνει την κίνηση σε όλες της κατευθύνσεις. Σύμφωνα με τον κ. Τσιρογιάννη και αυτό το έργο περιλαμβάνεται στις μελέτες οριοθέτησης κοίτης, καθώς και σε αυτές θα προβλέπεται η πεζοδρόμηση του άξονα στο ύψος του Ιστορικού γεφυριού της Άρτας.
   Ο κ. Τσιρογιάννης μετέφερε την αισιοδοξία του για την εκτέλεση κι αυτού του έργου που χαρακτήρισε σημαντικού ως προς την ανάδειξη και την τουριστική προβολή του γεφυριού της Άρτας, διότι όπως υπογράμμισε το συζήτησε με τον γενικό γραμματέα Υποδομών και υπήρξε η δέσμευση ώστε να ωριμάσει άμεσα και να μπορέσει να ενταχθεί στο ΠΔΕ του 2017 για να εκτελεστεί μετά το έργο της νέας γεφύρωσης του Αράχθου.
   Ο Δήμαρχος Αρταίων αναφέρθηκε και στο αίτημα του προς τον κ. Δέδε για την εξασφάλιση των 300.000 ευρώ που αναζητούνται χρόνια τώρα χωρίς αποτέλεσμα για την μελέτη ολοκληρωμένης αναστήλωσης της Παρηγορήτισσας, τονίζοντας: «Δωρίσαμε και ένα βιβλίο του Αναστάσιου Ορλάνδου που αναφέρεται στην Παρηγορήτισσα και τις αναστηλωτικές εργασίες, και δεσμεύτηκε πως θα κάνει ό,τι είναι δυνατόν για να εξασφαλιστούν αυτά τα χρήματα προκειμένου να γίνει η μελέτη σε συνεργασία με το αρμόδιο υπουργείο Πολιτισμού και τις υπηρεσίες του».
   Τέλος, ο Χρ. Τσιρογιάννης πρόσθεσε ότι ζήτησε και την παρέμβαση του Υπουργείου Υποδομών προς την Εταιρεία κατασκευής της Ιόνιας Οδού, ώστε πριν την ολοκλήρωση του έργου, να εκτελεστούν κάποια αντισταθμιστικά έργα για τις Τοπικές Κοινότητες Καμπής και Αμμοτόπου, που έχουν τεθεί από τα Τοπικά Συμβούλια.

πηγή: Ηχώ της Άρτας


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Τα σχόλια κάτω από κάθε ανάρτηση εκφράζουν ΜΟΝΟ τις απόψεις των αναγνωστών που τις δημοσιεύουν.
O "Τηλεβόας" σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά προτιμά τα ελληνικά και όχι τα greeklish, το χιούμορ και όχι τις ύβρεις.
Επίσης, επειδή πιστεύει στη δύναμη του διαλόγου, αλλά όχι στην εμπαθή και στείρα αντιπαράθεση μόνο για το θεαθήναι, διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά σχόλια που είναι υπέρ το δέον υβριστικά ή άσχετα με το άρθρο.