Ο Αρβανιτόπουλος διαβεβαίωσε ότι δεν θα προχωρήσει στο Προεδρικό Διάταγμα πριν συζητηθεί η Επίκαιρη Επερώτηση του ΣΥΡΙΖΑ στην Βουλή
Το σχέδιο «Αθηνά» στο όνομα του εξορθολογισμού της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης ουσιαστικά οδηγεί στη διάλυση της Ανώτατης Εκπαίδευσης. Υπακούοντας στη λογική της μνημονιακής λιτότητας, το σχέδιο «Αθηνά» χαρακτηρίζεται από πρόδηλες αντιφάσεις, δεν διέπεται από ακαδημαϊκές αρχές, την ίδια στιγμή που αντιστρατεύεται το συμφέρον των φοιτητών και των μελλοντικών αποφοίτων και στρέφεται κατά της χειμαζόμενης ελληνικής κοινωνίας.
Το σχέδιο «Αθηνά» για την αναδιάρθρωση του χάρτη της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης δεν κατατίθεται ως νομοσχέδιο στην Ολομέλεια της Βουλής, αλλά η κυβέρνηση το προωθεί με τη μορφή Προεδρικού Διατάγματος. Η ακαδημαϊκή κοινότητα ουδέποτε κλήθηκε σε ουσιαστικό διάλογο από το Υπουργείο και ουδέποτε λήφθηκαν υπόψη οι θέσεις της.
Ήδη ο ΣΥΡΙΖΑ–ΕΚΜ από τις 7/2/2013 κατέθεσε Επίκαιρη Επερώτηση για το σχέδιο ΑΘΗΝΑ στον Υπουργό, η οποία θα συζητηθεί στις 22/3 στη Βουλή, σε πολύωρη συνεδρίαση, όπου όλα τα κόμματα μπορούν να τοποθετηθούν. Ο Τάσος Κουράκης, Βουλευτής Α΄ Θεσσαλονίκης και Συντονιστής της Επιτροπής Ελέγχου του Κυβερνητικού Έργου Παιδείας του ΣΥΡΙΖΑ–ΕΚΜ, έλαβε τη διαβεβαίωση του Υπουργού, κ. Αρβανιτόπουλου, ότι δεν θα προχωρήσει στο Προεδρικό Διάταγμα για το σχέδιο «Αθηνά» τουλάχιστον πριν από την ημερομηνία της συζήτησης στη βουλή, δηλαδή στις 22/3/13.
Τη στιγμή λοιπόν που η κυβέρνηση σκοπεύει να προχωρήσει με Προεδρικό Διάταγμα, στην θεσμοθέτηση και εφαρμογή του σχεδίου «Αθηνά», κωφεύοντας στις αντιδράσεις και στις μαζικές κινητοποιήσεις της ακαδημαϊκής κοινότητας, ο ΣΥΡΙΖΑ-ΕΚΜ καλεί σε ανοικτή διαβούλευση για το σχέδιο Αθηνά όλους τους εμπλεκόμενους φορείς τη Δευτέρα 11 Μαρτίου 2013 στις 5 το απόγευμα στην αίθουσα Γερουσίας της Βουλής.
Ο ΣΥΡΙΖΑ-ΕΚΜ θεωρεί πως η μόνη λύση είναι η άμεση απόσυρση του σχεδίου «Αθηνά», προκειμένου να διεξαχθεί με την ακαδημαϊκή κοινότητα και τις τοπικές κοινωνίες ο αναγκαίος διάλογος για την αναβάθμιση και τον εξορθολογισμό της Ανώτατης Εκπαίδευσης με ακαδημαϊκά, κοινωνικά και επιστημονικά κριτήρια στην κατεύθυνση της περιφερειακής αποκέντρωσης, αλλά και της διατήρησης του ακαδημαϊκού χαρακτήρα των Ιδρυμάτων.
Το σχέδιο «Αθηνά» για την αναδιάρθρωση του χάρτη της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης δεν κατατίθεται ως νομοσχέδιο στην Ολομέλεια της Βουλής, αλλά η κυβέρνηση το προωθεί με τη μορφή Προεδρικού Διατάγματος. Η ακαδημαϊκή κοινότητα ουδέποτε κλήθηκε σε ουσιαστικό διάλογο από το Υπουργείο και ουδέποτε λήφθηκαν υπόψη οι θέσεις της.
Ήδη ο ΣΥΡΙΖΑ–ΕΚΜ από τις 7/2/2013 κατέθεσε Επίκαιρη Επερώτηση για το σχέδιο ΑΘΗΝΑ στον Υπουργό, η οποία θα συζητηθεί στις 22/3 στη Βουλή, σε πολύωρη συνεδρίαση, όπου όλα τα κόμματα μπορούν να τοποθετηθούν. Ο Τάσος Κουράκης, Βουλευτής Α΄ Θεσσαλονίκης και Συντονιστής της Επιτροπής Ελέγχου του Κυβερνητικού Έργου Παιδείας του ΣΥΡΙΖΑ–ΕΚΜ, έλαβε τη διαβεβαίωση του Υπουργού, κ. Αρβανιτόπουλου, ότι δεν θα προχωρήσει στο Προεδρικό Διάταγμα για το σχέδιο «Αθηνά» τουλάχιστον πριν από την ημερομηνία της συζήτησης στη βουλή, δηλαδή στις 22/3/13.
Τη στιγμή λοιπόν που η κυβέρνηση σκοπεύει να προχωρήσει με Προεδρικό Διάταγμα, στην θεσμοθέτηση και εφαρμογή του σχεδίου «Αθηνά», κωφεύοντας στις αντιδράσεις και στις μαζικές κινητοποιήσεις της ακαδημαϊκής κοινότητας, ο ΣΥΡΙΖΑ-ΕΚΜ καλεί σε ανοικτή διαβούλευση για το σχέδιο Αθηνά όλους τους εμπλεκόμενους φορείς τη Δευτέρα 11 Μαρτίου 2013 στις 5 το απόγευμα στην αίθουσα Γερουσίας της Βουλής.
Ο ΣΥΡΙΖΑ-ΕΚΜ θεωρεί πως η μόνη λύση είναι η άμεση απόσυρση του σχεδίου «Αθηνά», προκειμένου να διεξαχθεί με την ακαδημαϊκή κοινότητα και τις τοπικές κοινωνίες ο αναγκαίος διάλογος για την αναβάθμιση και τον εξορθολογισμό της Ανώτατης Εκπαίδευσης με ακαδημαϊκά, κοινωνικά και επιστημονικά κριτήρια στην κατεύθυνση της περιφερειακής αποκέντρωσης, αλλά και της διατήρησης του ακαδημαϊκού χαρακτήρα των Ιδρυμάτων.
Αραγε υπαρχει πραγματικη διαθεση να διαμορφωθει μια σοβαρη θεση, η οποια να μπορει να εφαρμοσθει χωρις να ψαχνουμε να βρουμε ποιον εξυπηρετουμε και ποιον οχι? Υπαρχει θεση για το ποια πρεπει να ειναι η Ανωτατη Εκπαιδευση στην Ελλαδα, περα απο γενικοτητες του τυπου "Απο το λαο, για το λαο, με βαση τις αναγκες του λαου"? Για παραδειγμα, μια τετοια θεση θα μπορουσε να ειναι:
ΑπάντησηΔιαγραφή1. Διατήρηση των ΤΕΙ σαν αυτόνομη συνιστώσα της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης
2. Μείωση του αριθμού των εισακτέων στα ΑΕΙ, στα επιπεδα του πραγματικου ενδιαφεροντος (ενας καλος δεικτης ειναι το ποσοστο αποφοιτησης)
3. Τη μείωση των πόλεων στις οποίες υπάρχει παρουσία ΑΕΙ και σε δεύτερο επίπεδο τη μείωση του πλήθους των Ιδρυμάτων.
4. Τμήματα με γενικά επιστημονικά αντικείμενα
5. Μια κατά το δυνατόν ισοβαρής κατανομή των αντικειμένων μεταξύ των Ιδρυμάτων
6. Ιδρύματα σε μία, ή το πολύ δύο, πόλεις, με κατευθυνση το ενα Ίδρυμα ανά Περιφέρεια
7. Σχολές ομοιογενείς, απαραίτητα στην ίδια πόλη
Αν εχει κανείς ενα πλαισιο τετοιας μορφής (μπορει να ειναι εντελως διαφορετικο απο το παραπανω), μετα μπορει να συζηταει και να διεκδικει την εφαρμογή του με τις ορθες παραμετρους. Αν οχι, θα καταληγει παντα να τοποθετειται αφου γινει η προταση απο απεναντι και θα αναγκαζεται να υποστηριζει τα επιχειρηματα των "τοπικων κοινωνιων", όπως εκαναν στην Βουλη ΟΛΟΙ οι βουλευτες (μερικοι αυτογελοιοποιουμενοι, τουλαχιστον σε οσους εχουν μια στοιχειωδη γνωση του χωρου), αυτων του ΣΥΡΙΖΑ δυστυχως μη εξαιρουμενων...
Νικος Αντωνιαδης
ΤΕΙ Ηπειρου
Νίκο, όσοι γνωρίζουμε, κατανοούμε τη χρεία υπεράσπισης των μεν και λοιδορίας των δε.
ΔιαγραφήΣτο σύνδεσμο του ΤΕΙ το όνομά σου εμφανίζεται στην τρίτη θέση, ενώ του Μάκη, τελευταίο αλλά όχι έσχατο.
Όπως παλαιότερα υπήρχε η εκπομπή Ελλάδα δεν είναι μόνο η Αθήνα, ομοίως θα έπρεπε να υπάρξει πρόβλεψη για το ότι ΤΕΙ Ηπείρου δεν είναι μόνο to teleinfom
Δεν καταλαβαινω πού υπαρχει στο σχολιο μου "υπεράσπιση των μεν και λοιδορια των δε". Δεν καταλαβαινω τι σχεση εχει η σειρα που εμφανιζονται τα ονοματα στο site του τμηματος (η οποια παρεμπιπτοντως ειναι αλφαβητικη και δεν ενοχλησε κανεναν απο τους ενδιαφερομενους). Δεν καταλαβαινω πού κολλαει η "προβλεψη" για το teleinfom. Τελος, δεν καταλαβαινω γιατι ειναι ανωνυμη μια τοσο περισπουδαστη (αλλα ασχετη με το αρχικο post) απαντηση.
ΔιαγραφήΝικος Αντωνιαδης
ΤΕΙ Ηπαιρου
Δεν μου αρέσει να παρεμβαίνω στα σχόλια των αναγνωστών, εφόσον δεν είναι χυδαία και προσβλητικά, αλλά θα ήθελα να επισημάνω ότι δυστυχώς το θέμα -όχι μόνο στην Άρτα, αλλά πανελληνίως- δεν έχει ακαδημαϊκή, αλλά πολιτική στοχοθεσία.
ΑπάντησηΔιαγραφήΗ ανθρωποφαγία δεν εξυπηρετεί κανέναν, παρά μόνο όσους επιθυμούν να οδηγήσουν την κατάσταση σε συγκεκριμένο σημείο.
Αντί για τον απολύτως απαραίτητο εξορθολογισμό της ανώτατης εκπαίδευσης, η ομίχλη και η παραπληροφόρηση ευνοούν τον μικροκομματισμό και την εξυπηρέτηση ημετέρων, παρά τις πραγματικές ανάγκες και προτεραιότητες.
Η τοποθετηση μου ειχε πολιτικο νοημα. Καθε πολιτικος χωρος που σεβεται τον εαυτο του και τους ψηφοφορους του πρεπει να εχει διαμορφωμενη μια πολιτικη αποψη για τον καθε τομεα, δηλαδη και για την παιδεια. Στο συγκεκριμενο θεμα (Σχεδιο "Αθηνά"), πρεπει να υπαρχει μια συγκροτημενη αποψη για το (υποτιθεμενο) συμμαζεμα: χρειαζεται ή οχι? Ειναι σκορποχωρι η σημερινη κατασταση ή οχι? Πρεπει να υπαρχουν συγκεκριμενα κριτηρια για τη διαμορφωση του χαρτη? Αν ξεκιναγαμε σημερα απο το μηδεν, πώς θα το φτιαχναμε και με ποιες παραμετρους? Αν απαντησει κανεις αυτα τα ερωτηματα, μπορει να διαμορφωσει μια θεση για το τι ζηταει και τι προβαλλει σαν ενδεδειγμενη λυση στον κοσμο. Δυστυχως δεν το κανει κανενας σημερα και η κυβερνηση (παρα τα επιμερους θετικα στοιχεια του σχεδιου στην αρχη, τα οποια η ιδια ακυρωσε στη συνεχεια) τονιζει ακριβως αυτο. Αυτος ηταν ο στοχος του αρχικου σχολιου, το οποιο ηταν και επωνυμο οπως παντα. Δεν ηταν η ανθρωποφαγια, δεν τη βλεπω και πουθενα στο σχολιο εξ αλλου. Τωρα, ο καθε πικραμενος μπορει να λεει ο,τι θελει, ιντερνετ ειναι, τσαμπα ειναι, βαζουμε και μια μουφα ψευδωνυμο και καλα, και βγαινουμε περηφανα με το ποιημα μας στον αερα....
ΑπάντησηΔιαγραφήΝικος Αντωνιαδης
ΤΕΙ Ηπειρου