25 Ιουν 2012

Κείμενο διαμαρτυρίας από το προσωπικό του Εθνικού Κέντρου Κοινωνικών Ερευνών

Ακυρώνεται η σύνδεση της έρευνας με την παιδεία

ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑΣ ΤΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ ΤΟΥ ΕΚΚΕ 

   Μια σοβαρή ανατροπή περίμενε σήμερα το πρωί την ερευνητική κοινότητα της χώρας μας. Το υπ’ αριθμ. 141/21.6.2012, πρώτο τεύχος του ΦΕΚ που εξέδωσε η νέα κυβέρνηση, υπογραμμίζει τις προτεραιότητες του νέου σχήματος. Η έρευνα αποκόπτεται από τη θεσμική της σύνδεση με το... Υπουργείο Παιδείας και παίρνει το δρόμο της επιστροφής στο Υπουργείο Ανάπτυξης.
   Η στρατηγικής σημασίας σύνδεση της έρευνας με την παιδεία ακυρώνεται και η ερευνητική κοινότητα αιφνιδιάζεται για μία ακόμη φορά με την αστοχία του πολιτικού σχεδιασμού.
   Η σπασμωδική κίνηση με την οποία εκδηλώθηκαν οι κυβερνητικές επιλογές δημιουργεί ερωτηματικά και ως προς τον τρόπο που δρομολογήθηκε αυτή η αλλαγή αλλά και ως προς τους σκοπούς που επιδιώκει. Διερωτώμεθα πότε και από ποιους αποφασίστηκε, κυρίως όταν μετέχοντα στην κυβέρνηση κόμματα είχαν προωθήσει τη θεσμική σύνδεση έρευνας και παιδείας. Άραγε η απόφαση αυτή απορρέει από τη συναίνεση των τριών κυβερνητικών εταίρων;
   Διερωτώμεθα, επίσης, τι επιδιώκει η κυβέρνηση με αυτήν τη βεβιασμένη κίνηση, η οποία προηγείται του σχεδιασμού της πολιτικής για την έρευνα. Οι ασυνέχειες του πολιτικού σχεδιασμού επιβεβαιώνονται. Και μαζί με τις ασυνέχειες επιβεβαιώνεται ότι δεν έχει κατανοηθεί πραγματικά ο ρόλος της έρευνας ως δημόσιου κοινωνικού αγαθού που συνδέεται πρωτίστως με την παιδεία και μέσα από την καταξίωσή της ως πολιτισμικού αγαθού συμβάλλει στην ανάπτυξη.
   Ο Σύλλογος Προσωπικού του ΕΚΚΕ αναμένει απαντήσεις για τα σοβαρά αυτά ζητήματα τα οποία κρίνουν την αξιοπιστία της ερευνητικής πολιτικής του νέου κυβερνητικού σχήματος.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Τα σχόλια κάτω από κάθε ανάρτηση εκφράζουν ΜΟΝΟ τις απόψεις των αναγνωστών που τις δημοσιεύουν.
O "Τηλεβόας" σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά προτιμά τα ελληνικά και όχι τα greeklish, το χιούμορ και όχι τις ύβρεις.
Επίσης, επειδή πιστεύει στη δύναμη του διαλόγου, αλλά όχι στην εμπαθή και στείρα αντιπαράθεση μόνο για το θεαθήναι, διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά σχόλια που είναι υπέρ το δέον υβριστικά ή άσχετα με το άρθρο.