13 Μαρ 2012

Ανοιχτή επιστολή του Βασίλη Ιωάννου προς τον Αλέκο Καχριμάνη

- Οι δρόμοι μας είναι θανάσιμες παγίδες
- Το Αθηνοκεντρικό κράτος αδιαφορεί
- Τι προτείνει για να σωθούν ανθρώπινες ζωές
 
ΑΝΟΙΧΤΗ ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΣΤΟΝ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΡΧΗ ΗΠΕΙΡΟΥ ΓΙΑ ΤΟ ΕΘΝΙΚΟ ΟΔΙΚΟ ΔΙΚΤΥΟ ΚΑΙ ΤΗΝ ΟΔΙΚΗ ΑΣΦΑΛΕΙΑ

του Bασίλη Ιωάννου, τ. Νομάρχη Πρέβεζα
   Κύριε Περιφερειάρχη,

   Ένα και πλέον χρόνο, από την ανάληψη των καθηκόντων σου, ως ο πρώτος Αιρετός Περιφερειάρχης Ηπείρου και όπως ασφαλώς θα διαπίστωσες απέφυγα επιμελώς να ασκήσω δημόσια κριτική στο έργο της Αιρετής Περιφέρειας, παρ’ ότι και λάθη υπήρξαν και παραλείψεις - καθυστερήσεις διαπιστώθηκαν.
   Οι λόγοι που το απέφυγα ήταν προφανείς:...
   - Η Αιρετή Περιφέρεια, ως ένας καινούριος θεσμός είναι λογικό να αντιμετωπίζει προβλήματα και δυσκολίες στη λειτουργία της και όπως κάθε τι το νέο χρειάζεται τον απαραίτητο χρόνο για να βρει τον απαραίτητο βηματισμό.
   - Η οικονομική συγκυρία έχει επιφέρει στην Αυτοδιοίκηση δυσεπίλυτα προβλήματα εξαιτίας της πρωτόγνωρης υποχρηματοδότησης.
- Οι νέες αρμοδιότητες που μεταβιβάστηκαν στην Αυτοδιοίκηση (όπως π.χ. το Εθνικό Δίκτυο) δεν συνοδεύτηκαν ,όπως η νομοθεσία προβλέπει , από τους αντίστοιχους πόρους.

   Αναγνωρίζω λοιπόν ότι ακόμη και σήμερα υπάρχουν πολλές αντιξοότητες που συνεχίζουν να ταλαιπωρούν την Αυτοδιοίκηση και ελπίζω το νέο θεσμικό πλαίσιο που συζητείται αυτή τη περίοδο να μπορέσει να τις άρει.
   Παρ’ όλα τα παραπάνω, είμαι υποχρεωμένος να εκθέσω ένα πολύ σοβαρό θέμα , το οποίο είμαι βέβαιος ότι σας είναι γνωστό και απασχολεί έντονα όλους τους πολίτες του νομού Πρέβεζας και όχι μόνο.

   Κύριε Περιφερειάρχη

   Το Εθνικό οδικό δίκτυο που συνδέει την Πρέβεζα με όλες τις μεγάλες πόλεις της Ηπείρου είναι τριτοκοσμικό.
   Οι Εθνικοί δρόμοι Πρέβεζα -Φιλ/δα – Γιάννενα και Πρέβεζα – Ηγουμενίτσα , θυμίζουν βομβαρδισμένο τοπίο.
   Τα πρόσφατα στατιστικά στοιχεία, που είδαν το φως της δημοσιότητας, και δείχνουν κατακόρυφη αύξηση των τροχαίων ατυχημάτων στο νομό Πρέβεζας, μπορεί κάποιους να τους εξέπληξαν , εμάς όμως όχι .
   Για μας που βιώνουμε το πρόβλημα ήταν αναμενόμενα, αφού γνωρίζαμε ότι σε ένα απαρχαιωμένο οδικό δίκτυο, στο οποίο κυκλοφορούν χιλιάδες οχήματα συμπατριωτών αλλά και επισκεπτών, είναι αναπόφευκτο να υπάρχουν τόσα πολλά τροχαία ατυχήματα.
   Εμείς γνωρίζουμε ότι η ολισθηρότητα του οδοστρώματος σε πολλά σημεία, οι διαλυμένοι ασφαλτοτάπητες, η ελλιπής οριζόντια και κάθετη σήμανση (διαγραμμίσεις, πινακίδες, στηθαία κλπ), οι καθιζήσεις - διαβρώσεις αλλά και οι πτώσεις βράχων, οι πολλές αφύλακτες διαβάσεις κ.α. μοιραία θα δημιουργούσαν στο Εθνικό μας δίκτυο «θανάσιμες παγίδες».
   Αν μάλιστα αναλογιστεί κάποιος ότι σε δύο μήνες αρχίζει η καλοκαιρινή περίοδος και θα αυξηθεί κατακόρυφα η κυκλοφορία των οχημάτων, μπορεί εύκολα να προβλέψει ότι αν δεν κάνουμε κάτι ΑΜΕΣΑ, τότε θα θρηνήσουμε περισσότερα θύματα και ο απολογισμός θα είναι αρνητικός.
   Αναγνωρίζω ότι όλα αυτά τα προβλήματα στο Εθνικό Δίκτυο δεν δημιουργήθηκαν μέσα σε ένα χρόνο που η Αιρετή Περιφέρεια έχει την ευθύνη του, αλλά ξεκινούν χρόνια πριν.
   Θα θυμάσαι φαντάζομαι στα Περιφερειακά Συμβούλια τις έντονες διαμαρτυρίες μου για την υποβάθμιση της ΔΕΣΕ και την έλλειψη πιστώσεων για τη συντήρηση των δρόμων.
   Εμείς στο νομό μας έχουμε πολλά παραδείγματα από την αδιαφορία του Αθηνοκεντρικού Κράτους σε ότι αφορά το Εθνικό Δίκτυο, με πιο χαρακτηριστικό τη «Γέφυρα της Δέσπως», ένα πρόβλημα που χρονολογείται από το 2005 και δυστυχώς μέχρι σήμερα δεν έχει αντιμετωπιστεί.
   Και θέλω εδώ για με την ευκαιρία να υπογραμμίσω ότι η αποκλειστική ευθύνη γι’ αυτή τη μεγάλη καθυστέρηση στη «Γέφυρα της Δέσπως», η οποία και εγκυμονεί σοβαρούς κινδύνους οδικής ασφάλειας, ανήκει αποκλειστικά στο Υπουργείο Υποδομών και όχι στη Νομαρχία, όπως κάποιοι σκοπίμως διέδιδαν.
   Αναγνωρίζω επίσης ότι η Αιρετή Περιφέρεια ξεκίνησε κάποιες μικρές παρεμβάσεις (όπως το έργο βελτίωσης του ασφαλτοτάπητα από το Τέροβο μέχρι τη Φιλιππιάδα) οι οποίες , αν κρίνω από το ύψος των πιστώσεων , φοβούμαι ότι αποτελούν «σταγόνα στον ωκεανό».

   Κύριε Περιφερειάρχη

   -Επειδή είμαι βέβαιος ότι στις παραπάνω διαπιστώσεις συμφωνείς.
   -Επειδή οι μεγάλες παρεμβάσεις που είχαμε δρομολογήσει επί της θητείας μας και αφορούν τις συνδέσεις του νομού Πρέβεζας με Εγνατία και Ιόνια και θα βελτίωναν σημαντικά την υπάρχουσα κατάσταση , φαίνεται ότι λόγω και της οικονομικής συγκυρίας θα καθυστερήσουν σημαντικά. (Εδώ υπάρχουν πολλά εκκρεμή θέματα τα οποία θα σας θέσω εν καιρώ.)
   -Επειδή η απαράδεκτη αυτή κατάσταση δεν μπορεί να συνεχιστεί.
   -Επειδή εγκυμονούνται καθημερινά σοβαροί κίνδυνοι για τη ζωή και τη σωματική ακεραιότητα των συμπολιτών μας.
   -Επειδή δεν είναι ώρα μόνο για διαπιστώσεις και λόγια κατανόησης και συμπάθειας, αλλά για προτάσεις και δράσεις

ΣΑΣ ΚΑΤΑΘΕΤΩ ΤΙΣ ΠΑΡΑΚΑΤΩ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΕΛΠΙΖΟΝΤΑΣ ΟΤΙ AN Η ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ TΙΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΕΙ ΘΕΤΙΚΑ , ΘΑ ΑΝΑΛΑΒΕΙ ΤΙΣ ΑΝΑΓΚΑΙΕΣ ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΕΣ ΚΑΙ ΔΡΑΣΕΙΣ.

1. Η ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ ΤΟΥ ΕΘΝΙΚΟΥ ΔΙΚΤΥΟΥ ΠΡΟΤΕΡΑΙΟΤΗΤΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΗΠΕΙΡΟ
   Άμεσα σε συνεργασία με τους Δήμους και το ΤΕΕ Ηπείρου να εκπονηθεί 3/ετές Επιχειρησιακό Σχέδιο για την αναβάθμιση, βελτίωση και συντήρηση του Εθνικού- Βασικού Οδικού Δικτύου της Ηπείρου , με στόχο την άρση της επικινδυνότητας και τη βελτίωση της Οδικής Ασφάλειας.
   Από αύριο ή δυνατόν, μεικτά κλιμάκια τεχνικών από την Περιφέρεια τους Δήμους και το ΤΕΕ, μπορούν να ξεκινήσουν αυτοψίες στο σύνολο του Οδικού Δικτύου, να καταγράψουν τα προβλήματα, να τα μελετήσουν και να σας προτείνουν λύσεις, ώστε βραχυπρόθεσμα να ξεκινήσουν στοχευμένες παρεμβάσεις χαμηλού κόστους και άμεσου αποτελέσματος στα πιο επικίνδυνα σημεία , ενώ μεσοπρόθεσμα θα δρομολογηθούν οι απαραίτητες βελτιώσεις μεγαλύτερου εύρους και κόστους.
   Το πρόγραμμα αυτό θα μπορούσε να ονομαστεί « ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟ ΣΧΕΔΙΟ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ ΗΠΕΙΡΟΥ» και θα αναζητήσει χρηματοδότηση από Ευρωπαϊκά προγράμματα (ΕΣΠΑ, ΙΝΤΕRREG κ.α.), από Εθνικούς πόρους (Δημόσιες επενδύσεις, πρόγραμμα οδικής ασφάλειας) αλλά και από τους ιδίους πόρους των Δήμων και της Περιφέρειας μέσα από τη σύναψη σχετικών προγραμματικών συμβάσεων.
   Νομίζω ότι ήρθε η ώρα όλοι να αφήσουμε κατά μέρος πρακτικές και σκοπιμότητες του παρελθόντος και να συνειδητοποιήσουμε ότι οι περιορισμένοι πόροι που υπάρχουν στην Αυτοδιοίκηση πρέπει να αξιοποιούνται με σχεδιασμό και στη βάση των προτεραιοτήτων που κάθε φορά τίθενται.
   Και σήμερα θέλω να πιστεύω ότι όλοι συμφωνούμε ότι προέχει η ζωή και η σωματική ακεραιότητα των συμπολιτών μας και πρέπει να αποτελεί προτεραιότητα της Αυτοδιοίκησης η βελτίωση και συντήρηση του Εθνικού δικτύου και όχι η κατασκευή νέων δρόμων ,στενά τοπικού ενδιαφέροντος.

2. ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ
   Συγκρότηση σε επίπεδο Περιφέρειας Ηπείρου, Παρατηρητηρίου Οδικής Ασφάλειας, ενός συλλογικού – συμβουλευτικού οργάνου, που θα έχει ως στόχο να παρακολουθεί και να καταγράφει τα προβλήματα αλλά και να προτείνει παρεμβάσεις για τη βελτίωση της οδικής Υποδομής και όχι μόνο, με απώτερο στόχο τη σταδιακή μείωση των τροχαίων ατυχημάτων.
   Για τη συγκεκριμένη πρόταση υπάρχει σχετική εμπειρία αλλά και τεχνογνωσία στο Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδας, το οποίο και ως θεσμοθετημένος τεχνικός σύμβουλος της πολιτείας με προθυμία θα στηρίξει μια τέτοια πρωτοβουλία.

   Κύριε Περιφερειάρχη, Αγαπητέ Αλέκο

   Υπηρέτησα τον Νομό Πρέβεζας από τη θέση του Νομάρχη και του Νομαρχιακού Συμβούλου για 12 χρόνια και συμμετείχα επί μακρόν ως εκπρόσωπος της Ένωσης Νομαρχιακών Αυτοδιοικήσεων στο Εθνικό Συμβούλιο Οδικής Ασφάλειας.
   Με την εμπειρία που αποκόμισα , αλλά κυρίως με το αίσθημα ευθύνης απέναντι στους συμπολίτες μου, επικοινωνώ μαζί σου και να σου καταθέτω αυτές μου τις προτάσεις με ένα και μοναδικό στόχο:

ΝΑ ΚΑΝΟΥΜΕ ΤΟΥΣ ΔΡΟΜΟΥΣ ΤΗΣ ΗΠΕΙΡΟΥ ΑΣΦΑΛΕΣΤΕΡΟΥΣ ΚΑΙ ΝΑ ΣΩΣΟΥΜΕ ΑΝΘΡΩΠΙΝΕΣ ΖΩΕΣ.

   Εύχομαι και ελπίζω οι σκέψεις και οι προτάσεις μου να αποτελέσουν ένα ερέθισμα για τις αναγκαίες αποφάσεις και δράσεις.

   Με ιδιαίτερη εκτίμηση

   ΒΑΣΙΛΗΣ ΙΩΑΝΝΟΥ
 Τέως Νομάρχης Πρέβεζας


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Τα σχόλια κάτω από κάθε ανάρτηση εκφράζουν ΜΟΝΟ τις απόψεις των αναγνωστών που τις δημοσιεύουν.
O "Τηλεβόας" σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά προτιμά τα ελληνικά και όχι τα greeklish, το χιούμορ και όχι τις ύβρεις.
Επίσης, επειδή πιστεύει στη δύναμη του διαλόγου, αλλά όχι στην εμπαθή και στείρα αντιπαράθεση μόνο για το θεαθήναι, διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά σχόλια που είναι υπέρ το δέον υβριστικά ή άσχετα με το άρθρο.