Ένα από τα πρώτα ενεργειακά έργα που είχαν σχεδιαστεί στη χώρα, που όμως παρέμεινε παγωμένο για πολλά χρόνια
Στην έγκριση των περιβαλλοντικών όρων για τον ελληνοϊταλικό αγωγό φυσικού αερίου υψηλής πίεσης και το χερσαίο του τμήμα από τους Κήπους του Έβρου μέχρι το Φλωροβούνι Θεσπρωτίας καθώς και για τις συνοδευτικές εγκαταστάσεις προχώρησε το Υπουργείο Περιβάλλοντος. Η έγκριση δόθηκε στις 5 Ιουλίου μετά από γνωμοδοτήσεις που είχαν προηγηθεί από φορείς της τοπικής αυτοδιοίκησης κι άλλες εμπλεκόμενες υπηρεσίες.
Το έργο αφορά στην εγκατάσταση και λειτουργία του χερσαίου τμήματος του αγωγού «Ποσειδών», μέσω του οποίου μπορεί να τροφοδοτηθεί και η Ήπειρος. Πρόκειται για ένα από τα πρώτα ενεργειακά έργα που είχαν σχεδιαστεί στη χώρα, που όμως πάγωσε για αρκετά χρόνια λόγω και των διεθνών συσχετισμών και συμφερόντων.
Σύμφωνα με την ΜΠΕ του έργου ο αγωγός στην Ήπειρο διέρχεται από τις παρακάτω περιοχές:
- Δήμος Ζαγορίου: Γρεβενίτι, Τρίστενο, Παναγιά, Μηλιωτάδες, Ποταμιά.
- Δήμος Ιωαννιτών: Κρυόβρυση, Σπόθοι. Αμπελεία, Μαβίλης, Δρίσκος, Γερακάρι, Δαφνούλα, Πλάτανος, Καραδήμας, Χαροκόπι, Μουζακαίοι, Κυπαρίσσια.
- Δήμος Δωδώνης: Ταξιάρχης, Σερβιανά, Μολυβαδιά, Επισκοπικό, Ζωοδόχος Πηγή, Κωστάνιανη, Μπέρκο, ΕΛευθεροχώρι, Κουμαριά, Ανθοχώρι, Προφήτης Ηλίας, Άγιος Νικόλαος, Παλιούρη.
- Δήμος Σουλίου: Πετούσι, Αγία Κυριακή, Ελευθεροχώρι, Αγία Μαύρα, Κεφαλόβρυσο, Γκρίκα, Ψάκα.
- Δήμος Ηγουμενίτσας: Καρτέρι, Μαζαρακιά, Μεσοβούνι.
Στην Περιφερειακή Ενότητα Ιωαννίνων, ο αγωγός διασταυρώνεται με οδικό δίκτυο σε 98 σημεία: 8 με αυτοκινητόδρομους, 2 με πρωτεύον οδικό δίκτυο, 23 με δευτερεύον οδικό δίκτυο, 8 με τριτεύον οδικό δίκτυο, 5 διασταυρώσεις με τοπικές οδούς, 45 διασταυρώσεις με χωματόδρομους και με 7 μη ταξινομημένες οδούς.
Στην Περιφερειακή Ενότητα Θεσπρωτίας, ο αγωγός διασταυρώνεται με οδικό δίκτυο σε 40 σημεία: 5 με αυτοκινητόδρομους, 1 με πρωτεύον οδικό δίκτυο, 7 με δευτερεύον οδικό δίκτυο, 2 με τριτεύον οδικό δίκτυο, 2 με τοπικές οδούς, 17 διασταυρώσεις με χωματόδρομους και με 6 μη ταξινομημένες οδούς.
Σημειώνεται ότι στο Φλωροβούνι Θεσπρωτίας, όπου προβλέπεται να καταλήξει, ώστε υποθαλάσσια να συνεχίσει προς το Οτράντο της Ιταλίας, θα κατασκευαστεί σταθμός συμπίεσης, ο οποίος αποτελεί μέρος της ΜΠΕ του υποθαλάσσιου τμήματος.
Όπως σημειώνεται στην απόφαση έγκρισης, στην περιοχή του Εθνικού Πάρκου Βόρειας Πίνδου, στη ζώνη όπου το έργο τέμνει τον ποταμό Ζαγορίτικο λαμβάνονται όλα τα απαραίτητα μέτρα περιορισμού διάδοσης της ασθένειας των πλατάνων σε συνεργασία με την δασική υπηρεσία ενώ στην περιοχή ευθύνης του Φορέα Παμβώτιδας και για ένα χιλιόμετρο ο αγωγός ακολουθεί εναλλακτική όδευση ώστε να απομακρυνθεί από την Ζώνη Β4.2.
Ένα από τα πιο σημαντικά στοιχεία που τονίζονται στην μελέτη και για το οποίο είχε γίνει εκτενής συζήτηση στο παρελθόν είναι η σαφής αναφορά ότι μπορεί να τροφοδοτήσει με φυσικό αέριο περιοχές όπως η Δυτική Μακεδονία και η Ήπειρος, με την προυπόθεση ότι θα υπάρξει ενδιαφέρον της αγοράς και θα υλοποιηθεί το απαραίτητο δίκτυο υποδομών.
Ο αγωγός “IGI Poseidon”, με διάμετρο 48" (122 cm) και μέγιστη πίεση 100 barg, θα εκτείνεται υπογείως σε μήκος περίπου 760,80 km από την περιοχή των Κήπων Έβρου μέχρι το Φλωροβούνι Θεσπρωτίας, όπου και θα συναντά το Υποθαλάσσιο τμήμα του Αγωγού Φυσικού Αερίου ΠΟΣΕΙΔΩΝ, ο οποίος θα συνδέει την Ελλάδα με το Οτράντο της Ιταλίας.
Φορέας υλοποίησης του έργου είναι η εταιρεία IGI Poseidon S.A., η οποία ανήκει ισομερώς στις εταιρείες ΔΕΠΑ Α.Ε. και Edison International Holding.
Στην έγκριση των περιβαλλοντικών όρων για τον ελληνοϊταλικό αγωγό φυσικού αερίου υψηλής πίεσης και το χερσαίο του τμήμα από τους Κήπους του Έβρου μέχρι το Φλωροβούνι Θεσπρωτίας καθώς και για τις συνοδευτικές εγκαταστάσεις προχώρησε το Υπουργείο Περιβάλλοντος. Η έγκριση δόθηκε στις 5 Ιουλίου μετά από γνωμοδοτήσεις που είχαν προηγηθεί από φορείς της τοπικής αυτοδιοίκησης κι άλλες εμπλεκόμενες υπηρεσίες.
Το έργο αφορά στην εγκατάσταση και λειτουργία του χερσαίου τμήματος του αγωγού «Ποσειδών», μέσω του οποίου μπορεί να τροφοδοτηθεί και η Ήπειρος. Πρόκειται για ένα από τα πρώτα ενεργειακά έργα που είχαν σχεδιαστεί στη χώρα, που όμως πάγωσε για αρκετά χρόνια λόγω και των διεθνών συσχετισμών και συμφερόντων.
Σύμφωνα με την ΜΠΕ του έργου ο αγωγός στην Ήπειρο διέρχεται από τις παρακάτω περιοχές:
- Δήμος Ζαγορίου: Γρεβενίτι, Τρίστενο, Παναγιά, Μηλιωτάδες, Ποταμιά.
- Δήμος Ιωαννιτών: Κρυόβρυση, Σπόθοι. Αμπελεία, Μαβίλης, Δρίσκος, Γερακάρι, Δαφνούλα, Πλάτανος, Καραδήμας, Χαροκόπι, Μουζακαίοι, Κυπαρίσσια.
- Δήμος Δωδώνης: Ταξιάρχης, Σερβιανά, Μολυβαδιά, Επισκοπικό, Ζωοδόχος Πηγή, Κωστάνιανη, Μπέρκο, ΕΛευθεροχώρι, Κουμαριά, Ανθοχώρι, Προφήτης Ηλίας, Άγιος Νικόλαος, Παλιούρη.
- Δήμος Σουλίου: Πετούσι, Αγία Κυριακή, Ελευθεροχώρι, Αγία Μαύρα, Κεφαλόβρυσο, Γκρίκα, Ψάκα.
- Δήμος Ηγουμενίτσας: Καρτέρι, Μαζαρακιά, Μεσοβούνι.
Στην Περιφερειακή Ενότητα Ιωαννίνων, ο αγωγός διασταυρώνεται με οδικό δίκτυο σε 98 σημεία: 8 με αυτοκινητόδρομους, 2 με πρωτεύον οδικό δίκτυο, 23 με δευτερεύον οδικό δίκτυο, 8 με τριτεύον οδικό δίκτυο, 5 διασταυρώσεις με τοπικές οδούς, 45 διασταυρώσεις με χωματόδρομους και με 7 μη ταξινομημένες οδούς.
Στην Περιφερειακή Ενότητα Θεσπρωτίας, ο αγωγός διασταυρώνεται με οδικό δίκτυο σε 40 σημεία: 5 με αυτοκινητόδρομους, 1 με πρωτεύον οδικό δίκτυο, 7 με δευτερεύον οδικό δίκτυο, 2 με τριτεύον οδικό δίκτυο, 2 με τοπικές οδούς, 17 διασταυρώσεις με χωματόδρομους και με 6 μη ταξινομημένες οδούς.
Σημειώνεται ότι στο Φλωροβούνι Θεσπρωτίας, όπου προβλέπεται να καταλήξει, ώστε υποθαλάσσια να συνεχίσει προς το Οτράντο της Ιταλίας, θα κατασκευαστεί σταθμός συμπίεσης, ο οποίος αποτελεί μέρος της ΜΠΕ του υποθαλάσσιου τμήματος.
Όπως σημειώνεται στην απόφαση έγκρισης, στην περιοχή του Εθνικού Πάρκου Βόρειας Πίνδου, στη ζώνη όπου το έργο τέμνει τον ποταμό Ζαγορίτικο λαμβάνονται όλα τα απαραίτητα μέτρα περιορισμού διάδοσης της ασθένειας των πλατάνων σε συνεργασία με την δασική υπηρεσία ενώ στην περιοχή ευθύνης του Φορέα Παμβώτιδας και για ένα χιλιόμετρο ο αγωγός ακολουθεί εναλλακτική όδευση ώστε να απομακρυνθεί από την Ζώνη Β4.2.
Ένα από τα πιο σημαντικά στοιχεία που τονίζονται στην μελέτη και για το οποίο είχε γίνει εκτενής συζήτηση στο παρελθόν είναι η σαφής αναφορά ότι μπορεί να τροφοδοτήσει με φυσικό αέριο περιοχές όπως η Δυτική Μακεδονία και η Ήπειρος, με την προυπόθεση ότι θα υπάρξει ενδιαφέρον της αγοράς και θα υλοποιηθεί το απαραίτητο δίκτυο υποδομών.
Ο αγωγός “IGI Poseidon”, με διάμετρο 48" (122 cm) και μέγιστη πίεση 100 barg, θα εκτείνεται υπογείως σε μήκος περίπου 760,80 km από την περιοχή των Κήπων Έβρου μέχρι το Φλωροβούνι Θεσπρωτίας, όπου και θα συναντά το Υποθαλάσσιο τμήμα του Αγωγού Φυσικού Αερίου ΠΟΣΕΙΔΩΝ, ο οποίος θα συνδέει την Ελλάδα με το Οτράντο της Ιταλίας.
Φορέας υλοποίησης του έργου είναι η εταιρεία IGI Poseidon S.A., η οποία ανήκει ισομερώς στις εταιρείες ΔΕΠΑ Α.Ε. και Edison International Holding.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Τα σχόλια κάτω από κάθε ανάρτηση εκφράζουν ΜΟΝΟ τις απόψεις των αναγνωστών που τις δημοσιεύουν.
O "Τηλεβόας" σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά προτιμά τα ελληνικά και όχι τα greeklish, το χιούμορ και όχι τις ύβρεις.
Επίσης, επειδή πιστεύει στη δύναμη του διαλόγου, αλλά όχι στην εμπαθή και στείρα αντιπαράθεση μόνο για το θεαθήναι, διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά σχόλια που είναι υπέρ το δέον υβριστικά ή άσχετα με το άρθρο.