Βγήκε από τον «πάγο» μετά από 15 χρόνια και μπήκε σε τροχιά υλοποίησης, με στόχο να λειτουργήσει στο τέλος του 2022
Μέχρι τις 4 Μαρτίου θα είναι σε δημόσια διαβούλευση η Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων για το χερσαίο τμήμα του ελληνοϊταλικού αγωγού φυσικού αερίου, για το τμήμα που αφορά στην Ήπειρο.
Πρόκειται για ένα από τα πρώτα μεγάλα ενεργειακά έργα που ξεκίνησε να σχεδιάζει η χώρα στα μέσα της δεκαετίας του 2000, το οποίο στη συνέχεια «πάγωσε». Την τελευταία διετία το ενδιαφέρον αναζωπυρώθηκε και φαίνεται ότι ο αγωγός μπαίνει σε τροχιά υλοποίησης, με την ελπίδα ότι θα τροφοδοτήσει την Ήπειρο με φυσικό αέριο. Η διαδρομή του IGI Poseidon «πατάει» πάνω στον παλιό σχεδιασμό του ITGI, ο οποίος θα αποτελούσε την προέκταση του ρωσικού αγωγού South Stream.
Η χωρητικότητά του θα είναι 20 bcm, εκ των οποίων τα 10 bcm θα αφορούν ρωσικό αέριο (μέσω του Turk Stream) και τα υπόλοιπα αναμένεται να «γεμίζουν» από τον East Med, έναν αγωγό που θα ξεκινά από το Ισραήλ και την Κύπρο και μέσω Ελλάδας και Ιταλίας θα φτάνει στην Κεντρική Ευρώπη.
Ο αγωγός IGI POSEIDON αποτελείται από δύο τμήματα συνολικού μήκους 976 χιλιομέτρων. Ένα χερσαίο τμήμα μήκους 760 χλμ. (καταρρίπτοντας το ρεκόρ του TAP με εγχώριο μήκος 550 χλμ.) ακολουθώντας δυτική πορεία από τους Κήπους μέχρι το Φλωροβούνι της Περιφερειακής Ενότητας Θεσπρωτίας, ενώ το υποθαλάσσιο τμήμα του εκτείνεται σε μήκος περίπου 216 χλμ., μέχρι το σημείο προσαιγιάλωσης στην Ιταλία και τον μετρητικό σταθμό στην Περιφέρεια της Απουλίας (Οτράντο).
Η ΜΠΕ του χερσαίου τμήματος περιλαμβάνει αναλυτική περιγραφή της προτεινόμενης όδευσης του αγωγού, ο οποίος θα διασχίζει τις Περιφερειακές Ενότητες Έβρου, Ροδόπης, Ξάνθης, Καβάλας, Δράμας, Σερρών, Κιλκίς, Θεσσαλονίκης, Ημαθίας, Κοζάνης, Γρεβενών, Τρικάλων, Ιωαννίνων και Θεσπρωτίας, καθώς και των συνοδευτικών εγκαταστάσεων – μόνιμων και προσωρινών – που θα αναπτυχθούν κατά τη διάρκεια της φάσης κατασκευής. Κατατέθηκε στο Υπουργείο Περιβάλλοντος στις 31 Ιουλίου από την ελληνο-ιταλική κοινοπραξία IGI Poseidon, στην οποία μετέχουν η ΔΕΠΑ κατά 50% και η Edison κατά 50%.
Η προτεινόμενη όδευση προέκυψε έπειτα από διεξοδική μελέτη εμπειρογνωμόνων και σε συνεννόηση με τις τοπικές και Περιφερειακές αρχές, ενώ, όπως έχει ανακοινώσει η εταιρεία, στόχευση της IGI παραμένει η καλή συνεργασία με τους ενδιαφερόμενους φορείς κατά το στάδιο της δημόσιας διαβούλευσης.
Ο αγωγός έχει σχεδιαστεί έτσι, ώστε να μεταφέρει 12 δισ. κυβικά μέτρα φυσικού αερίου ετησίως με δυνατότητα αναβάθμισης μέχρι και σε 20 δισ. κυβικά μέτρα φυσικού αερίου ετησίως, το οποίο θα είναι διαθέσιμο στα ελληνικά σύνορα και θα προέρχεται από πηγές της Ανατολικής Μεσογείου, της Μέσης Ανατολής ή/και της Κασπίας κ.ά. με κατεύθυνση προς την Ιταλία.
Ο Υποθαλάσσιος Αγωγός Φυσικού Αερίου Ελλάδας - Ιταλίας ΠΟΣΕΙΔΩΝ έχει λάβει το σύνολο των υποχρεωτικών αδειών για την κατασκευή και λειτουργία του. Από τεχνικής πλευράς, αξιοσημείωτο είναι ότι το υποθαλάσσιο τμήμα του αγωγού θα φτάσει σε βάθος 1.380 μέτρων κάτω από την επιφάνεια της θάλασσας. Η Έγκριση Περιβαλλοντικών Όρων για την Κατασκευή και Λειτουργία του έργου: «ΥΠΟΘΑΛΑΣΣΙΟΣ ΑΓΩΓΟΣ ΦΥΣΙΚΟΥ ΑΕΡΙΟΥ (ΑΦΑ) ΔΙΑΣΥΝΔΕΣΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ-ΙΤΑΛΙΑΣ & ΣΥΝΟΔΕΥΤΙΚΕΣ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΙΣ – ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΤΜΗΜΑ», έγινε 4 χρόνια νωρίτερα, στις 22 Ιανουαρίου του 2015.
Κατά την παρούσα φάση, προβλέπεται η ολοκλήρωση όλων των προαπαιτούμενων ενεργειών, ώστε εφόσον εξασφαλιστούν οι απαραίτητες - για τη λειτουργία του - ποσότητες φυσικού αερίου, το έργο να είναι έτοιμο για τη λήψη της Τελικής Επενδυτικής Απόφασης (Final Investment Decision - FID). Με βάση το ισχύον χρονοδιάγραμμα, ο αγωγός «ΠΟΣΕΙΔΩΝ» θα τεθεί σε λειτουργία στο τέλος του 2022.
πηγή
Μέχρι τις 4 Μαρτίου θα είναι σε δημόσια διαβούλευση η Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων για το χερσαίο τμήμα του ελληνοϊταλικού αγωγού φυσικού αερίου, για το τμήμα που αφορά στην Ήπειρο.
Πρόκειται για ένα από τα πρώτα μεγάλα ενεργειακά έργα που ξεκίνησε να σχεδιάζει η χώρα στα μέσα της δεκαετίας του 2000, το οποίο στη συνέχεια «πάγωσε». Την τελευταία διετία το ενδιαφέρον αναζωπυρώθηκε και φαίνεται ότι ο αγωγός μπαίνει σε τροχιά υλοποίησης, με την ελπίδα ότι θα τροφοδοτήσει την Ήπειρο με φυσικό αέριο. Η διαδρομή του IGI Poseidon «πατάει» πάνω στον παλιό σχεδιασμό του ITGI, ο οποίος θα αποτελούσε την προέκταση του ρωσικού αγωγού South Stream.
Η χωρητικότητά του θα είναι 20 bcm, εκ των οποίων τα 10 bcm θα αφορούν ρωσικό αέριο (μέσω του Turk Stream) και τα υπόλοιπα αναμένεται να «γεμίζουν» από τον East Med, έναν αγωγό που θα ξεκινά από το Ισραήλ και την Κύπρο και μέσω Ελλάδας και Ιταλίας θα φτάνει στην Κεντρική Ευρώπη.
Ο αγωγός IGI POSEIDON αποτελείται από δύο τμήματα συνολικού μήκους 976 χιλιομέτρων. Ένα χερσαίο τμήμα μήκους 760 χλμ. (καταρρίπτοντας το ρεκόρ του TAP με εγχώριο μήκος 550 χλμ.) ακολουθώντας δυτική πορεία από τους Κήπους μέχρι το Φλωροβούνι της Περιφερειακής Ενότητας Θεσπρωτίας, ενώ το υποθαλάσσιο τμήμα του εκτείνεται σε μήκος περίπου 216 χλμ., μέχρι το σημείο προσαιγιάλωσης στην Ιταλία και τον μετρητικό σταθμό στην Περιφέρεια της Απουλίας (Οτράντο).
Η ΜΠΕ του χερσαίου τμήματος περιλαμβάνει αναλυτική περιγραφή της προτεινόμενης όδευσης του αγωγού, ο οποίος θα διασχίζει τις Περιφερειακές Ενότητες Έβρου, Ροδόπης, Ξάνθης, Καβάλας, Δράμας, Σερρών, Κιλκίς, Θεσσαλονίκης, Ημαθίας, Κοζάνης, Γρεβενών, Τρικάλων, Ιωαννίνων και Θεσπρωτίας, καθώς και των συνοδευτικών εγκαταστάσεων – μόνιμων και προσωρινών – που θα αναπτυχθούν κατά τη διάρκεια της φάσης κατασκευής. Κατατέθηκε στο Υπουργείο Περιβάλλοντος στις 31 Ιουλίου από την ελληνο-ιταλική κοινοπραξία IGI Poseidon, στην οποία μετέχουν η ΔΕΠΑ κατά 50% και η Edison κατά 50%.
Η προτεινόμενη όδευση προέκυψε έπειτα από διεξοδική μελέτη εμπειρογνωμόνων και σε συνεννόηση με τις τοπικές και Περιφερειακές αρχές, ενώ, όπως έχει ανακοινώσει η εταιρεία, στόχευση της IGI παραμένει η καλή συνεργασία με τους ενδιαφερόμενους φορείς κατά το στάδιο της δημόσιας διαβούλευσης.
Ο αγωγός έχει σχεδιαστεί έτσι, ώστε να μεταφέρει 12 δισ. κυβικά μέτρα φυσικού αερίου ετησίως με δυνατότητα αναβάθμισης μέχρι και σε 20 δισ. κυβικά μέτρα φυσικού αερίου ετησίως, το οποίο θα είναι διαθέσιμο στα ελληνικά σύνορα και θα προέρχεται από πηγές της Ανατολικής Μεσογείου, της Μέσης Ανατολής ή/και της Κασπίας κ.ά. με κατεύθυνση προς την Ιταλία.
Ο Υποθαλάσσιος Αγωγός Φυσικού Αερίου Ελλάδας - Ιταλίας ΠΟΣΕΙΔΩΝ έχει λάβει το σύνολο των υποχρεωτικών αδειών για την κατασκευή και λειτουργία του. Από τεχνικής πλευράς, αξιοσημείωτο είναι ότι το υποθαλάσσιο τμήμα του αγωγού θα φτάσει σε βάθος 1.380 μέτρων κάτω από την επιφάνεια της θάλασσας. Η Έγκριση Περιβαλλοντικών Όρων για την Κατασκευή και Λειτουργία του έργου: «ΥΠΟΘΑΛΑΣΣΙΟΣ ΑΓΩΓΟΣ ΦΥΣΙΚΟΥ ΑΕΡΙΟΥ (ΑΦΑ) ΔΙΑΣΥΝΔΕΣΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ-ΙΤΑΛΙΑΣ & ΣΥΝΟΔΕΥΤΙΚΕΣ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΙΣ – ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΤΜΗΜΑ», έγινε 4 χρόνια νωρίτερα, στις 22 Ιανουαρίου του 2015.
Κατά την παρούσα φάση, προβλέπεται η ολοκλήρωση όλων των προαπαιτούμενων ενεργειών, ώστε εφόσον εξασφαλιστούν οι απαραίτητες - για τη λειτουργία του - ποσότητες φυσικού αερίου, το έργο να είναι έτοιμο για τη λήψη της Τελικής Επενδυτικής Απόφασης (Final Investment Decision - FID). Με βάση το ισχύον χρονοδιάγραμμα, ο αγωγός «ΠΟΣΕΙΔΩΝ» θα τεθεί σε λειτουργία στο τέλος του 2022.
πηγή
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Τα σχόλια κάτω από κάθε ανάρτηση εκφράζουν ΜΟΝΟ τις απόψεις των αναγνωστών που τις δημοσιεύουν.
O "Τηλεβόας" σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά προτιμά τα ελληνικά και όχι τα greeklish, το χιούμορ και όχι τις ύβρεις.
Επίσης, επειδή πιστεύει στη δύναμη του διαλόγου, αλλά όχι στην εμπαθή και στείρα αντιπαράθεση μόνο για το θεαθήναι, διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά σχόλια που είναι υπέρ το δέον υβριστικά ή άσχετα με το άρθρο.