Γρ. Θεοδωράκης: Για να μην επιτρέψουμε ξανά τη δημιουργία σκανδάλων και τη διασπάθιση του δημοσίου χρήματος. Για να προστατέψουμε το κύρος των δημόσιων υπηρεσιών. Για να θεμελιώσουμε μια αληθινή σχέση εμπιστοσύνης μεταξύ κράτους και πολιτών
Στην ημερίδα «Ίδρυση και Λειτουργία Μονάδων Εσωτερικού Ελέγχου στους Οργανισμούς Τοπικής Αυτοδιοίκησης και τις Αποκεντρωμένες Διοικήσεις», που διοργάνωσε η Γενική Γραμματεία για την Καταπολέμηση της Διαφθοράς, μίλησε το πρωί ο Γενικός Γραμματέας του Υπουργείου Διοικητικής Ανασυγκρότησης Γρηγόρης Θεοδωράκης.
Το κείμενο της ομιλίας έχει ως εξής:
«Κυρίες και Κύριοι,
Το Υπουργείο Διοικητικής Ανασυγκρότησης στο πλαίσιο της Εθνικής Στρατηγικής για τη Διοικητική Μεταρρύθμιση 2017-2019, υλοποιεί ήδη μια σειρά σημαντικών δράσεων στη κατεύθυνση δημιουργίας μιας σύγχρονης, ανεξάρτητης και αποτελεσματικής δημόσιας διοίκησης.
Αναφέρω συνοπτικά κάποιες από αυτές:
• Αξιολόγηση δομών και δημιουργία νέων οργανισμών, με βάση τις πραγματικές ανάγκες του κάθε φορέα του δημοσίου.
• Δημιουργία ψηφιακών οργανογραμμάτων και περιγραμμάτων θέσεων εργασίας σε όλους τους φορείς του Δημοσίου.
• Ενιαίο σύστημα κινητικότητας με απλές και διαφανείς διαδικασίες που βγάζουν τέλος σε μια μακροχρόνια πελατειακή λογική στις μετακινήσεις των δημοσίων υπαλλήλων.
• Αντικειμενικό και δημοκρατικό σύστημα αξιολόγησης του ανθρώπινου δυναμικού του δημοσίου, το οποίο για πρώτη φορά υλοποιείται ηλεκτρονικά παρέχοντας πλήρη και αξιόπιστα στοιχεία.
• Για πρώτη φορά εισάγουμε την έννοια της ηλεκτρονικής στοχοθεσίας η οποία θα αρχίσει πιλοτικά να εφαρμόζεται μέσα στο 2019.
• Λαμβάνουν χώρα κρίσεις προϊσταμένων σε όλο το δημόσιο μετά από πολλά χρόνια, με βάση τις αντικειμενικές και αξιοκρατικές διαδικασίες του Ν. 4369/16.
• Δημιουργία Εθνικής Πύλης για την Αναμόρφωση και την Κωδικοποίηση της Νομοθεσίας, ένα εμβληματικό έργο το οποίο έχει εξασφαλισμένη χρηματοδότηση από το ΕΠ ΜΔΤ και ξεκινά άμεσα η υλοποίησή του με τη συνεργασία της Βουλής και της Γενικής Γραμματείας της Κυβέρνησης.
• Δημιουργία Ολοκληρωμένου Πληροφοριακού Συστήματος Διαχείρισης Ανθρώπινου Δυναμικού το γνωστό HRMS, το οποίο βρίσκεται ήδη σε φάση υλοποίησης.
• Σε συνεργασία με το ΥΨΗΠΤΕ προχωρά το Σύστημα Ηλεκτρονικής Διακίνησης Εγγράφων σε όλους του φορείς του Δημοσίου.
• Στο πλαίσιο του ΕΠ ΜΔΤ αλλά και του ΕΠΑΝΕΚ υλοποιούνται στοχευμένες δράσεις για την απλοποίηση και ψηφιοποίηση διαδικασιών σε επιμέρους θεματικές ενότητες αλλά και φορείς
• Υλοποιούνται ακόμη ολοκληρωμένα προγράμματα για την αναβάθμιση των γνώσεων και δεξιοτήτων των ανθρώπων της Διοίκησης, μέσω του ΕΚΔΔΑ μέσω της Εθνικής Συμμαχίας για τις ψηφιακές Δεξιότητες, μέσω συνεργασιών με την ΕΝΑ αλλά και μέσω συνεργασίας με το ΕΠΑ για την παρακολούθηση προπτυχιακού προγράμματος στη Δημόσια Διοίκηση από υπαλλήλους δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.
Αυτές είναι μερικές μόνο από τις δράσεις που ήδη υλοποιούνται. Πολλές από αυτές υλοποιούνται και με την πολύτιμη συνδρομή της τεχνικής βοήθειας που χρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και παρέχεται από την Expertice France.
Στο άμεσο μέλλον ξεκινούν και άλλες εμβληματικές δράσεις όπως για παράδειγμα η δημιουργία παρατηρητηρίου για τη δημόσιας διοίκηση, το οποίο θα εξασφαλίσει τη διάχυση των μεταρρυθμίσεων σε όλο το εύρος του δημοσίου, η υποχρεωτική δημιουργία μητρώου διαδικασιών σε όλους τους φορείς της διοίκησης κ.α.
Δράσεις που αποσκοπούν στη δημιουργία μιας σύγχρονης δημόσιας διοίκησης. Μιας Διοίκησης που θα λειτουργεί με απλές και ψηφιακές διαδικασίες. Μιας διοίκησης που θα στηρίζεται σε πρωτογενή και δευτερογενή νομοθεσία η οποία θα είναι κωδικοποιημένη και εύληπτη από όλους τους πολίτες. Μιας δημόσιας διοίκησης που θα αξιολογείται και θα λογοδοτεί απέναντι στους πολίτες.
Ξέρετε η κωδικοποίηση της νομοθεσίας και η απλοποίηση και ψηφιοποίηση των διαδικασιών δεν είναι απλά στοιχείο μείωσης της γραφειοκρατίας και επιτάχυνσης του παραγόμενου διοικητικού έργου. Το χαοτικό νομοθετικό πλαίσιο σε συνδυασμό με το δαιδαλώδες των διαδικασιών, αποτέλεσε σημαντική πηγή ανισοτήτων για την κοινωνία. Την ίδια στιγμή που κάποιοι πολίτες αντιμετώπιζαν την απόλυτη και άκαμπτη στάση του διοικητικού μηχανισμού, άλλοι, που διέθεταν τις απαραίτητες προσβάσεις, εκμεταλλεύονταν τις ασάφειες του νομοθετικού πλαισίου προκειμένου να εξασφαλίσουν μια προνομιακή για τα συμφέροντά τους ερμηνευτική εγκύκλιο ή μια «ευέλικτη» άποψη από την αρμόδια υπηρεσία.
Καθίσταται επομένως, απολύτως σαφές, ότι η πάταξη των φαινομένων της πολυνομίας, της κακονομίας και της αντινομίας και των συνακόλουθων χαοτικών διαδικασιών, ενισχύει την ίδια τη δημοκρατική λειτουργία του κράτους, είναι κατεξοχήν στοιχείο δημοκρατίας.
Είναι προφανές επίσης πως όσο προχωρά η βελτίωση του ρυθμιστικού πλαισίου, η απλοποίηση των διαδικασιών και ο ψηφιακός μετασχηματισμός της διοίκησης θα έχουμε μείωση των φαινομένων διαφθοράς.
Αυτά όμως από μόνα τους δεν αρκούν. Χρειάζεται συνεχής ενίσχυση και αναβάθμιση των ελεγκτικών μηχανισμών.
Και αν στον λεγόμενο εξωτερικό έλεγχο έχουν γίνει αρκετά σημαντικά βήματα, η χώρα μας υστερεί ακόμη στον αποκαλούμενο εσωτερικό έλεγχο της διοίκησης.
Η έννοια του εσωτερικού ελέγχου στην Ελλάδα είναι μάλλον παρεξηγημένη. Πολλοί αντιλαμβάνονται τον εσωτερικό έλεγχο ως μια αυστηρά πειθαρχική διαδικασία. Δεν είναι όμως αυτό. Τα ελεγκτικά σώματα της διοίκησης υπάρχουν και θα υπάρχουν πάντα ακριβώς για να ελέγξουν συγκεκριμένες επιλήψιμες ενέργειες στελεχών της διοίκησης και να επιβάλουν τις προβλεπόμενες κυρώσεις όπου στοιχειοθετείται παράβαση. Εδώ μιλάμε για κάτι άλλο.
Ο ρόλος μιας υπηρεσίας εσωτερικού ελέγχου έγκειται στην προώθηση της χρηστής οικονομικής διαχείρισης μέσω της ενδυνάμωσης των συστημάτων διαχείρισης και ελέγχου, της βελτίωσης των διαδικασιών διαχείρισης κινδύνων και διακυβέρνησης των κρατικών υπηρεσιών, διασφαλίζοντας την εύρυθμη λειτουργία τους.
Με άλλα λόγια ο εσωτερικός έλεγχος ασχολείται με τη διαδικασία και όχι με το άτομο.
Οι εσωτερικοί ελεγκτές οφείλουν να είναι πολύτιμοι αρωγοί της ομαλούς λειτουργίας ενός δημόσιου οργανισμού. Οφείλουν να αναδείξουν το λάθος στη συγκεκριμένη λειτουργία, στη συγκεκριμένη διαδικασία και να προτείνουν τρόπους για την αντιμετώπισή του. Οφείλουν να ετοιμάσουν τα στελέχη μιας υπηρεσίας για τη διαχείριση κρίσεων, κινδύνων απρόβλεπτων καταστάσεων. Ο εσωτερικός έλεγχος είναι κατά βάση συμβουλευτικός και προληπτικός έλεγχος. Προσπαθεί να προλάβει και όχι να θεραπεύσει εκ των υστέρων.
Η πλειονότητα των συναφών μελετών αναδεικνύουν τη χρησιμότητα του εσωτερικού ελέγχου για την αποτελεσματική λειτουργία ενός οργανισμού τόσο στο δημόσιο όσο και στον ιδιωτικό τομέα. Και επίσης οι περισσότερες μελέτες συμφωνούν στο εξής εύρημα. Η καλή λειτουργία ενός μηχανισμού εσωτερικού ελέγχου μειώνει σε μεγάλο βαθμό το ποσοστό των υποθέσεων που καταλήγουν στα λοιπά ελεγκτικά σώματα. Με άλλα λόγια βελτιώνει τη διοικητική λειτουργία και μειώνει τα φαινόμενα κακοδιοίκησης και διαφθοράς.
Κυρίες και Κύριοι μετά από χρόνια οικονομικής ασφυξίας, η χώρα τον περασμένο Αύγουστο εξήλθε από τα προγράμματα στήριξης και σταδιακά βρίσκει το δικό της βηματισμό. Θεωρώ ότι η ενίσχυση του εσωτερικού ελέγχου στους φορείς της διοίκησης είναι σήμερα περισσότερο αναγκαία παρά ποτέ.
Ακόμη περισσότερο θα έλεγα στους φορείς της τοπικής και αποκεντρωμένης διοίκησης. Με την έννοια ότι αυτοί οι φορείς είναι εκείνοι που έχουν κατά βάση εκτελεστικές αρμοδιότητες και καλούνται να διαχειριστούν την καθημερινότητα των πολιτών. Η ίδρυση και λειτουργία και μονάδων εσωτερικού ελέγχου στους Δήμους τις Περιφέρειες και τις Αποκεντρωμένες Διοικήσεις είναι επιβεβλημένη. Όπως επιβεβλημένη είναι από πλευράς του Κεντρικού Κράτους η στήριξή τους -ιδίως στο πρώτο στάδιο λειτουργίας τους – με τους απαραίτητους πόρους.
Ακριβώς για να μην οδηγηθούμε ξανά στα λάθη του παρελθόντος. Ακριβώς για να μην επιτρέψουμε ξανά τη δημιουργία σκανδάλων και τη διασπάθιση του δημοσίου χρήματος.
Για να καταφέρουμε να αναστρέψουμε την αρνητική εικόνα που έχουν πολλές φορές οι πολίτες για τις δημόσιες υπηρεσίες. Για να προστατέψουμε το κύρος των δημόσιων υπηρεσιών.
Για να βοηθήσουμε την συντριπτική πλειοψηφία των έντιμων και ικανών δημοσίων υπαλλήλων και λειτουργών οι οποίοι παλεύουν αβοήθητοι τις περισσότερες φορές να βρουν άκρη με το δαιδαλώδες ρυθμιστικό πλαίσιο.
Για να θεμελιώσουμε μια αληθινή σχέση εμπιστοσύνης μεταξύ κράτους και πολιτών.
Από πλευράς Υπουργείου Διοικητικού Ανασυγκρότησης θα ήθελα να σας διαβεβαιώσω για την αμέριστη στήριξη μας σε αυτή την προσπάθεια.
Κυρίες και Κύριοι, θα ήθελα να συγχαρώ τη ΓΓ και τα στελέχη της ΓΕΓΚΑΔ, καθώς και τα στελέχη της Γαλλικής Τεχνικής Βοήθειας, για την διοργάνωση της σημερινής ημερίδας, τα συμπεράσματα της οποίας αναμένω με ιδιαίτερο ενδιαφέρον».
Στην ημερίδα «Ίδρυση και Λειτουργία Μονάδων Εσωτερικού Ελέγχου στους Οργανισμούς Τοπικής Αυτοδιοίκησης και τις Αποκεντρωμένες Διοικήσεις», που διοργάνωσε η Γενική Γραμματεία για την Καταπολέμηση της Διαφθοράς, μίλησε το πρωί ο Γενικός Γραμματέας του Υπουργείου Διοικητικής Ανασυγκρότησης Γρηγόρης Θεοδωράκης.
Το κείμενο της ομιλίας έχει ως εξής:
«Κυρίες και Κύριοι,
Το Υπουργείο Διοικητικής Ανασυγκρότησης στο πλαίσιο της Εθνικής Στρατηγικής για τη Διοικητική Μεταρρύθμιση 2017-2019, υλοποιεί ήδη μια σειρά σημαντικών δράσεων στη κατεύθυνση δημιουργίας μιας σύγχρονης, ανεξάρτητης και αποτελεσματικής δημόσιας διοίκησης.
Αναφέρω συνοπτικά κάποιες από αυτές:
• Αξιολόγηση δομών και δημιουργία νέων οργανισμών, με βάση τις πραγματικές ανάγκες του κάθε φορέα του δημοσίου.
• Δημιουργία ψηφιακών οργανογραμμάτων και περιγραμμάτων θέσεων εργασίας σε όλους τους φορείς του Δημοσίου.
• Ενιαίο σύστημα κινητικότητας με απλές και διαφανείς διαδικασίες που βγάζουν τέλος σε μια μακροχρόνια πελατειακή λογική στις μετακινήσεις των δημοσίων υπαλλήλων.
• Αντικειμενικό και δημοκρατικό σύστημα αξιολόγησης του ανθρώπινου δυναμικού του δημοσίου, το οποίο για πρώτη φορά υλοποιείται ηλεκτρονικά παρέχοντας πλήρη και αξιόπιστα στοιχεία.
• Για πρώτη φορά εισάγουμε την έννοια της ηλεκτρονικής στοχοθεσίας η οποία θα αρχίσει πιλοτικά να εφαρμόζεται μέσα στο 2019.
• Λαμβάνουν χώρα κρίσεις προϊσταμένων σε όλο το δημόσιο μετά από πολλά χρόνια, με βάση τις αντικειμενικές και αξιοκρατικές διαδικασίες του Ν. 4369/16.
• Δημιουργία Εθνικής Πύλης για την Αναμόρφωση και την Κωδικοποίηση της Νομοθεσίας, ένα εμβληματικό έργο το οποίο έχει εξασφαλισμένη χρηματοδότηση από το ΕΠ ΜΔΤ και ξεκινά άμεσα η υλοποίησή του με τη συνεργασία της Βουλής και της Γενικής Γραμματείας της Κυβέρνησης.
• Δημιουργία Ολοκληρωμένου Πληροφοριακού Συστήματος Διαχείρισης Ανθρώπινου Δυναμικού το γνωστό HRMS, το οποίο βρίσκεται ήδη σε φάση υλοποίησης.
• Σε συνεργασία με το ΥΨΗΠΤΕ προχωρά το Σύστημα Ηλεκτρονικής Διακίνησης Εγγράφων σε όλους του φορείς του Δημοσίου.
• Στο πλαίσιο του ΕΠ ΜΔΤ αλλά και του ΕΠΑΝΕΚ υλοποιούνται στοχευμένες δράσεις για την απλοποίηση και ψηφιοποίηση διαδικασιών σε επιμέρους θεματικές ενότητες αλλά και φορείς
• Υλοποιούνται ακόμη ολοκληρωμένα προγράμματα για την αναβάθμιση των γνώσεων και δεξιοτήτων των ανθρώπων της Διοίκησης, μέσω του ΕΚΔΔΑ μέσω της Εθνικής Συμμαχίας για τις ψηφιακές Δεξιότητες, μέσω συνεργασιών με την ΕΝΑ αλλά και μέσω συνεργασίας με το ΕΠΑ για την παρακολούθηση προπτυχιακού προγράμματος στη Δημόσια Διοίκηση από υπαλλήλους δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.
Αυτές είναι μερικές μόνο από τις δράσεις που ήδη υλοποιούνται. Πολλές από αυτές υλοποιούνται και με την πολύτιμη συνδρομή της τεχνικής βοήθειας που χρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και παρέχεται από την Expertice France.
Στο άμεσο μέλλον ξεκινούν και άλλες εμβληματικές δράσεις όπως για παράδειγμα η δημιουργία παρατηρητηρίου για τη δημόσιας διοίκηση, το οποίο θα εξασφαλίσει τη διάχυση των μεταρρυθμίσεων σε όλο το εύρος του δημοσίου, η υποχρεωτική δημιουργία μητρώου διαδικασιών σε όλους τους φορείς της διοίκησης κ.α.
Δράσεις που αποσκοπούν στη δημιουργία μιας σύγχρονης δημόσιας διοίκησης. Μιας Διοίκησης που θα λειτουργεί με απλές και ψηφιακές διαδικασίες. Μιας διοίκησης που θα στηρίζεται σε πρωτογενή και δευτερογενή νομοθεσία η οποία θα είναι κωδικοποιημένη και εύληπτη από όλους τους πολίτες. Μιας δημόσιας διοίκησης που θα αξιολογείται και θα λογοδοτεί απέναντι στους πολίτες.
Ξέρετε η κωδικοποίηση της νομοθεσίας και η απλοποίηση και ψηφιοποίηση των διαδικασιών δεν είναι απλά στοιχείο μείωσης της γραφειοκρατίας και επιτάχυνσης του παραγόμενου διοικητικού έργου. Το χαοτικό νομοθετικό πλαίσιο σε συνδυασμό με το δαιδαλώδες των διαδικασιών, αποτέλεσε σημαντική πηγή ανισοτήτων για την κοινωνία. Την ίδια στιγμή που κάποιοι πολίτες αντιμετώπιζαν την απόλυτη και άκαμπτη στάση του διοικητικού μηχανισμού, άλλοι, που διέθεταν τις απαραίτητες προσβάσεις, εκμεταλλεύονταν τις ασάφειες του νομοθετικού πλαισίου προκειμένου να εξασφαλίσουν μια προνομιακή για τα συμφέροντά τους ερμηνευτική εγκύκλιο ή μια «ευέλικτη» άποψη από την αρμόδια υπηρεσία.
Καθίσταται επομένως, απολύτως σαφές, ότι η πάταξη των φαινομένων της πολυνομίας, της κακονομίας και της αντινομίας και των συνακόλουθων χαοτικών διαδικασιών, ενισχύει την ίδια τη δημοκρατική λειτουργία του κράτους, είναι κατεξοχήν στοιχείο δημοκρατίας.
Είναι προφανές επίσης πως όσο προχωρά η βελτίωση του ρυθμιστικού πλαισίου, η απλοποίηση των διαδικασιών και ο ψηφιακός μετασχηματισμός της διοίκησης θα έχουμε μείωση των φαινομένων διαφθοράς.
Αυτά όμως από μόνα τους δεν αρκούν. Χρειάζεται συνεχής ενίσχυση και αναβάθμιση των ελεγκτικών μηχανισμών.
Και αν στον λεγόμενο εξωτερικό έλεγχο έχουν γίνει αρκετά σημαντικά βήματα, η χώρα μας υστερεί ακόμη στον αποκαλούμενο εσωτερικό έλεγχο της διοίκησης.
Η έννοια του εσωτερικού ελέγχου στην Ελλάδα είναι μάλλον παρεξηγημένη. Πολλοί αντιλαμβάνονται τον εσωτερικό έλεγχο ως μια αυστηρά πειθαρχική διαδικασία. Δεν είναι όμως αυτό. Τα ελεγκτικά σώματα της διοίκησης υπάρχουν και θα υπάρχουν πάντα ακριβώς για να ελέγξουν συγκεκριμένες επιλήψιμες ενέργειες στελεχών της διοίκησης και να επιβάλουν τις προβλεπόμενες κυρώσεις όπου στοιχειοθετείται παράβαση. Εδώ μιλάμε για κάτι άλλο.
Ο ρόλος μιας υπηρεσίας εσωτερικού ελέγχου έγκειται στην προώθηση της χρηστής οικονομικής διαχείρισης μέσω της ενδυνάμωσης των συστημάτων διαχείρισης και ελέγχου, της βελτίωσης των διαδικασιών διαχείρισης κινδύνων και διακυβέρνησης των κρατικών υπηρεσιών, διασφαλίζοντας την εύρυθμη λειτουργία τους.
Με άλλα λόγια ο εσωτερικός έλεγχος ασχολείται με τη διαδικασία και όχι με το άτομο.
Οι εσωτερικοί ελεγκτές οφείλουν να είναι πολύτιμοι αρωγοί της ομαλούς λειτουργίας ενός δημόσιου οργανισμού. Οφείλουν να αναδείξουν το λάθος στη συγκεκριμένη λειτουργία, στη συγκεκριμένη διαδικασία και να προτείνουν τρόπους για την αντιμετώπισή του. Οφείλουν να ετοιμάσουν τα στελέχη μιας υπηρεσίας για τη διαχείριση κρίσεων, κινδύνων απρόβλεπτων καταστάσεων. Ο εσωτερικός έλεγχος είναι κατά βάση συμβουλευτικός και προληπτικός έλεγχος. Προσπαθεί να προλάβει και όχι να θεραπεύσει εκ των υστέρων.
Η πλειονότητα των συναφών μελετών αναδεικνύουν τη χρησιμότητα του εσωτερικού ελέγχου για την αποτελεσματική λειτουργία ενός οργανισμού τόσο στο δημόσιο όσο και στον ιδιωτικό τομέα. Και επίσης οι περισσότερες μελέτες συμφωνούν στο εξής εύρημα. Η καλή λειτουργία ενός μηχανισμού εσωτερικού ελέγχου μειώνει σε μεγάλο βαθμό το ποσοστό των υποθέσεων που καταλήγουν στα λοιπά ελεγκτικά σώματα. Με άλλα λόγια βελτιώνει τη διοικητική λειτουργία και μειώνει τα φαινόμενα κακοδιοίκησης και διαφθοράς.
Κυρίες και Κύριοι μετά από χρόνια οικονομικής ασφυξίας, η χώρα τον περασμένο Αύγουστο εξήλθε από τα προγράμματα στήριξης και σταδιακά βρίσκει το δικό της βηματισμό. Θεωρώ ότι η ενίσχυση του εσωτερικού ελέγχου στους φορείς της διοίκησης είναι σήμερα περισσότερο αναγκαία παρά ποτέ.
Ακόμη περισσότερο θα έλεγα στους φορείς της τοπικής και αποκεντρωμένης διοίκησης. Με την έννοια ότι αυτοί οι φορείς είναι εκείνοι που έχουν κατά βάση εκτελεστικές αρμοδιότητες και καλούνται να διαχειριστούν την καθημερινότητα των πολιτών. Η ίδρυση και λειτουργία και μονάδων εσωτερικού ελέγχου στους Δήμους τις Περιφέρειες και τις Αποκεντρωμένες Διοικήσεις είναι επιβεβλημένη. Όπως επιβεβλημένη είναι από πλευράς του Κεντρικού Κράτους η στήριξή τους -ιδίως στο πρώτο στάδιο λειτουργίας τους – με τους απαραίτητους πόρους.
Ακριβώς για να μην οδηγηθούμε ξανά στα λάθη του παρελθόντος. Ακριβώς για να μην επιτρέψουμε ξανά τη δημιουργία σκανδάλων και τη διασπάθιση του δημοσίου χρήματος.
Για να καταφέρουμε να αναστρέψουμε την αρνητική εικόνα που έχουν πολλές φορές οι πολίτες για τις δημόσιες υπηρεσίες. Για να προστατέψουμε το κύρος των δημόσιων υπηρεσιών.
Για να βοηθήσουμε την συντριπτική πλειοψηφία των έντιμων και ικανών δημοσίων υπαλλήλων και λειτουργών οι οποίοι παλεύουν αβοήθητοι τις περισσότερες φορές να βρουν άκρη με το δαιδαλώδες ρυθμιστικό πλαίσιο.
Για να θεμελιώσουμε μια αληθινή σχέση εμπιστοσύνης μεταξύ κράτους και πολιτών.
Από πλευράς Υπουργείου Διοικητικού Ανασυγκρότησης θα ήθελα να σας διαβεβαιώσω για την αμέριστη στήριξη μας σε αυτή την προσπάθεια.
Κυρίες και Κύριοι, θα ήθελα να συγχαρώ τη ΓΓ και τα στελέχη της ΓΕΓΚΑΔ, καθώς και τα στελέχη της Γαλλικής Τεχνικής Βοήθειας, για την διοργάνωση της σημερινής ημερίδας, τα συμπεράσματα της οποίας αναμένω με ιδιαίτερο ενδιαφέρον».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Τα σχόλια κάτω από κάθε ανάρτηση εκφράζουν ΜΟΝΟ τις απόψεις των αναγνωστών που τις δημοσιεύουν.
O "Τηλεβόας" σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά προτιμά τα ελληνικά και όχι τα greeklish, το χιούμορ και όχι τις ύβρεις.
Επίσης, επειδή πιστεύει στη δύναμη του διαλόγου, αλλά όχι στην εμπαθή και στείρα αντιπαράθεση μόνο για το θεαθήναι, διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά σχόλια που είναι υπέρ το δέον υβριστικά ή άσχετα με το άρθρο.