Κυριακή 24 Ιανουαρίου, στις 8 το βράδυ, με είσοδο ελεύθερη
Tην Γαλλοβελγική ταινία "Δύο ημέρες, μία νύχτα (Deux jours, une nuit)" σε σκηνοθεσία Ζαν-Πιέρ και Λικ Νταρντέν με τους Μάριον Κοτιγιάρ, Φαμπρίτσιο Ρονγκιόνε και Κατρίν Σαλέ προβάλλει η κινηματογραφική ομάδα Άρτας "ΚΑΡΕ-ΚΑΡΕ" την Κυριακή 24 Ιανουαρίου στις 8 το βράδυ στην αίθουσα του επιμελητηρίου Άρτας με είσοδο ελεύθερη.
Η Σάντρα (Marion Cotillard), είναι μία νεαρή σύζυγος και μητέρα, η οποία εργάζεται σ' ένα εργοστάσιο φωτοβολταϊκών σε μία μικρή πόλη του Βελγίου. Η Σάντρα πέφτει σε κατάθλιψη και αναγκάζεται να πάρει αναρρωτική άδεια. Κατά την απουσία της το αφεντικό της συνειδητοποιεί ότι μπορεί να καλύψει τη βάρδια της με μικρές υπερωρίες και χρηματικά μπόνους. Καλεί λοιπόν τους συναδέλφους της Σάντρας και τους ανακοινώνει την απόφασή του, θέτοντάς τους ένα εκβιαστικό δίλημμα. Η μοίρα πλέον της νεαρής κοπέλας βρίσκεται στα χέρια των δεκαέξι εργατών - συναδέλφων της. Αυτοί είναι οι οποίοι πλέον καλούνται να αποφασίσουν αν θα αρνηθούν τα μπόνους τους για να κρατήσει τη δουλειά της η Σάντρα. Απελπισμένη πλέον η νεαρή σύζυγος και μητέρα, προσπαθεί μέσα στο Σαββατοκύριακο που μεσολαβεί μέχρι τη μυστική ψηφοφορία της Δευτέρας να επισκεφθεί όλους τους συναδέλφους της και με τη βοήθεια του άνδρα της Μανού, να τους πείσει ώστε να ψηφίσουν υπέρ της, έτσι ώστε να μη βρεθεί τη Δευτέρα, άνεργη...
Η ταινία των αδερφών Νταρντέν διαπραγματεύεται ένα ηθικό δίλημμα βγαλμένο μέσα από τον σύγχρονο εργασιακό εφιάλτη της Δύσης. Τι είναι προτιμότερο; Να χάσει τη δουλειά της μια γυναίκα που μόλις ξεπέρασε ένα πρόβλημα υγείας ή να πάρουν μπόγους οι συνάδελφοί της; Η εταιρεία φαίνεται πως έχει ήδη πάρει την απόφασή της, αλλά για να μην κατηγορηθεί για έλλειψη ευαισθησίας, πετάει το γάντι στους εργαζομένους, οι οποίοι θα αποφασίσουν με μυστική ψηφοφορία αν η νεαρή γυναίκα θα φύγει ή θα μείνει. Οι Νταρντέν φέρνουν την ηρωίδα τους αντιμέτωπη με έναν προς έναν τους πιθανούς «ψηφοφόρους» της και κατ' επέκταση με τις τύψεις τους, την ανθρωπιά ή την άρνησή τους. Έχει ένα σαββατοκύριακο στη διάθεσή της - οι δύο μέρες και μία νύχτα του τίτλου - για να τους κάνει να κατανοήσουν τη θέση της και να τους πείσει να ταχτούν με το μέρος της. Παρά τις όποιες αδυναμίες της, και με τη στήριξη του συζύγου της, ξεκινάει την «ψηφοθηρία» με το κεφάλι ψηλά. Μπαίνει στο σπίτι τους, έρχεται σε επαφή με την πραγματικότητά τους και παρά το προσωπικό της στρίμωγμα, θέτει το ζήτημά της με αξιοπρέπεια. Η κάθε περίπτωση που συναντά είναι διαφορετική, με την ψυχολογία της ηρωίδας να ανεβαίνει από την όποια θετική εξέλιξη, και να γίνεται ένα με το πάτωμα σε κάθε αναποδιά.
Στη ταινία των Νταρντέν το κύριο θέμα είναι η πρόσφατη οικονομική κρίση στην Ευρώπη. Στη σύγχρονη Ευρώπη, όπου η ιδεολογική και κοινωνική αλληλεγγύη έχουν ουσιαστικά χαθεί κάτω από το πέλμα του κυνισμού και της αυθαιρεσίας των αφεντικών που, στο όνομα της οικονομικής κρίσης, έχουν κυριολεκτικά αποθρασυνθεί, κάποιοι άνθρωποι αγωνίζονται να επιβιώσουν διατηρώντας έστω κάποτε ψήγματα της αξιοπρέπειας και των αρχών τους. Αυτές τις «δυο μέρες και μια νύχτα» η Σάντρα περιφέρεται από σπίτι σε σπίτι, όχι μόνο σαν «αντικείμενο» μιας επικείμενης ψηφοφορίας, αλλά και σαν υποκείμενο ενός ιδιότυπου εργασιακού κανιβαλισμού.
Τα περιθώρια ανθρωπιάς και κοινωνικής αλληλεγγύης, αλλά και ατομικής υπέρβασης, δοκιμάζονται και οι συνάδελφοί της αντιδρούν ανάλογα με τις ανάγκες, τις αξίες και τον χαρακτήρα τους και ανάλογα με τις επιρροές που δέχονται από το οικογενειακό και εργασιακό τους περιβάλλον. Το αποτέλεσμα είναι πάνω-κάτω αντιπροσωπευτικό του τι θα συνέβαινε και στην πραγματική ζωή. Αλλά ανεξάρτητα από αυτό, τα κέρδη του αγώνα για την επιβίωση και την αξιοπρέπεια δεν κρίνονται μόνο από την διατήρηση μιας θέσης εργασίας, αλλά κυρίως από τα αποθέματα ανθρωπιάς και αλληλεγγύης που μπορεί ένας άνθρωπος να διατηρήσει ή ακόμη και να αναδείξει μέσα από δοκιμασίες.
ΔΙΑΚΡΙΣΕΙΣ:
- Υποψηφιότητα για το χρυσό φοίνικα στο φεστιβάλ των Καννών 2014
- Βραβείο BAFTA για την καλύτερη μη αγγλόφωνη ταινία 2015 -Υποψηφιότητα για OSCAR καλύτερου γυναικείου ρόλου 2015
Tην Γαλλοβελγική ταινία "Δύο ημέρες, μία νύχτα (Deux jours, une nuit)" σε σκηνοθεσία Ζαν-Πιέρ και Λικ Νταρντέν με τους Μάριον Κοτιγιάρ, Φαμπρίτσιο Ρονγκιόνε και Κατρίν Σαλέ προβάλλει η κινηματογραφική ομάδα Άρτας "ΚΑΡΕ-ΚΑΡΕ" την Κυριακή 24 Ιανουαρίου στις 8 το βράδυ στην αίθουσα του επιμελητηρίου Άρτας με είσοδο ελεύθερη.
Η Σάντρα (Marion Cotillard), είναι μία νεαρή σύζυγος και μητέρα, η οποία εργάζεται σ' ένα εργοστάσιο φωτοβολταϊκών σε μία μικρή πόλη του Βελγίου. Η Σάντρα πέφτει σε κατάθλιψη και αναγκάζεται να πάρει αναρρωτική άδεια. Κατά την απουσία της το αφεντικό της συνειδητοποιεί ότι μπορεί να καλύψει τη βάρδια της με μικρές υπερωρίες και χρηματικά μπόνους. Καλεί λοιπόν τους συναδέλφους της Σάντρας και τους ανακοινώνει την απόφασή του, θέτοντάς τους ένα εκβιαστικό δίλημμα. Η μοίρα πλέον της νεαρής κοπέλας βρίσκεται στα χέρια των δεκαέξι εργατών - συναδέλφων της. Αυτοί είναι οι οποίοι πλέον καλούνται να αποφασίσουν αν θα αρνηθούν τα μπόνους τους για να κρατήσει τη δουλειά της η Σάντρα. Απελπισμένη πλέον η νεαρή σύζυγος και μητέρα, προσπαθεί μέσα στο Σαββατοκύριακο που μεσολαβεί μέχρι τη μυστική ψηφοφορία της Δευτέρας να επισκεφθεί όλους τους συναδέλφους της και με τη βοήθεια του άνδρα της Μανού, να τους πείσει ώστε να ψηφίσουν υπέρ της, έτσι ώστε να μη βρεθεί τη Δευτέρα, άνεργη...
Η ταινία των αδερφών Νταρντέν διαπραγματεύεται ένα ηθικό δίλημμα βγαλμένο μέσα από τον σύγχρονο εργασιακό εφιάλτη της Δύσης. Τι είναι προτιμότερο; Να χάσει τη δουλειά της μια γυναίκα που μόλις ξεπέρασε ένα πρόβλημα υγείας ή να πάρουν μπόγους οι συνάδελφοί της; Η εταιρεία φαίνεται πως έχει ήδη πάρει την απόφασή της, αλλά για να μην κατηγορηθεί για έλλειψη ευαισθησίας, πετάει το γάντι στους εργαζομένους, οι οποίοι θα αποφασίσουν με μυστική ψηφοφορία αν η νεαρή γυναίκα θα φύγει ή θα μείνει. Οι Νταρντέν φέρνουν την ηρωίδα τους αντιμέτωπη με έναν προς έναν τους πιθανούς «ψηφοφόρους» της και κατ' επέκταση με τις τύψεις τους, την ανθρωπιά ή την άρνησή τους. Έχει ένα σαββατοκύριακο στη διάθεσή της - οι δύο μέρες και μία νύχτα του τίτλου - για να τους κάνει να κατανοήσουν τη θέση της και να τους πείσει να ταχτούν με το μέρος της. Παρά τις όποιες αδυναμίες της, και με τη στήριξη του συζύγου της, ξεκινάει την «ψηφοθηρία» με το κεφάλι ψηλά. Μπαίνει στο σπίτι τους, έρχεται σε επαφή με την πραγματικότητά τους και παρά το προσωπικό της στρίμωγμα, θέτει το ζήτημά της με αξιοπρέπεια. Η κάθε περίπτωση που συναντά είναι διαφορετική, με την ψυχολογία της ηρωίδας να ανεβαίνει από την όποια θετική εξέλιξη, και να γίνεται ένα με το πάτωμα σε κάθε αναποδιά.
Στη ταινία των Νταρντέν το κύριο θέμα είναι η πρόσφατη οικονομική κρίση στην Ευρώπη. Στη σύγχρονη Ευρώπη, όπου η ιδεολογική και κοινωνική αλληλεγγύη έχουν ουσιαστικά χαθεί κάτω από το πέλμα του κυνισμού και της αυθαιρεσίας των αφεντικών που, στο όνομα της οικονομικής κρίσης, έχουν κυριολεκτικά αποθρασυνθεί, κάποιοι άνθρωποι αγωνίζονται να επιβιώσουν διατηρώντας έστω κάποτε ψήγματα της αξιοπρέπειας και των αρχών τους. Αυτές τις «δυο μέρες και μια νύχτα» η Σάντρα περιφέρεται από σπίτι σε σπίτι, όχι μόνο σαν «αντικείμενο» μιας επικείμενης ψηφοφορίας, αλλά και σαν υποκείμενο ενός ιδιότυπου εργασιακού κανιβαλισμού.
Τα περιθώρια ανθρωπιάς και κοινωνικής αλληλεγγύης, αλλά και ατομικής υπέρβασης, δοκιμάζονται και οι συνάδελφοί της αντιδρούν ανάλογα με τις ανάγκες, τις αξίες και τον χαρακτήρα τους και ανάλογα με τις επιρροές που δέχονται από το οικογενειακό και εργασιακό τους περιβάλλον. Το αποτέλεσμα είναι πάνω-κάτω αντιπροσωπευτικό του τι θα συνέβαινε και στην πραγματική ζωή. Αλλά ανεξάρτητα από αυτό, τα κέρδη του αγώνα για την επιβίωση και την αξιοπρέπεια δεν κρίνονται μόνο από την διατήρηση μιας θέσης εργασίας, αλλά κυρίως από τα αποθέματα ανθρωπιάς και αλληλεγγύης που μπορεί ένας άνθρωπος να διατηρήσει ή ακόμη και να αναδείξει μέσα από δοκιμασίες.
ΔΙΑΚΡΙΣΕΙΣ:
- Υποψηφιότητα για το χρυσό φοίνικα στο φεστιβάλ των Καννών 2014
- Βραβείο BAFTA για την καλύτερη μη αγγλόφωνη ταινία 2015 -Υποψηφιότητα για OSCAR καλύτερου γυναικείου ρόλου 2015
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Τα σχόλια κάτω από κάθε ανάρτηση εκφράζουν ΜΟΝΟ τις απόψεις των αναγνωστών που τις δημοσιεύουν.
O "Τηλεβόας" σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά προτιμά τα ελληνικά και όχι τα greeklish, το χιούμορ και όχι τις ύβρεις.
Επίσης, επειδή πιστεύει στη δύναμη του διαλόγου, αλλά όχι στην εμπαθή και στείρα αντιπαράθεση μόνο για το θεαθήναι, διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά σχόλια που είναι υπέρ το δέον υβριστικά ή άσχετα με το άρθρο.