2 Δεκ 2015

Εξασφαλίστηκε η παράταση του «Βοήθεια στο Σπίτι» και των Κοινωνικών Δομών Άμεσης Αντιμετώπισης της Φτώχειας

Συνεχίζεται η παροχή φροντίδας σε ηλικιωμένους, άτομα με αναπηρία και κοινωνικώς ευάλωτες ομάδες και το έργο των δομών που συμβάλλουν ενεργά και ουσιαστικά στην καταπολέμηση της φτώχειας και στην ανακούφιση των κοινωνικά ευάλωτων ομάδων

   Εξασφαλίστηκε, με την κατάθεση τροπολογίας σε σ/ν του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, η παράταση του Προγράμματος «Βοήθεια στο Σπίτι» μέχρι τις 31/12/2016 και του έργου των Κοινωνικών Δομών Άμεσης Αντιμετώπισης της Φτώχειας μέχρι 30/6/2016.
   Την Τροπολογία - Προσθήκη στο Σχέδιο Νόμου "Βοσκήσιμες Γαίες Ελλάδας και άλλες διατάξεις" του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων υπογράφουν ο υπουργός Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης & Κοινωνικής Αλληλεγγύης Γιώργος Κατρούγκαλος, ο υπουργός Οικονομικών Ευκλείδης Τσακαλώτος και η αναπληρώτρια υπουργός Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης & Κοινωνικής Αλληλεγγύης Θεανώ Φωτίου και, όπως αναφέρεται στην Αιτιολογική-Εισηγητική Έκθεση:

   1. Επιδιωκόμενος σκοπός της παρούσας ρύθμισης είναι η διασφάλιση της χρηματοδότησης του Προγράμματος «Βοήθεια στο Σπίτι», η πλήρης κάλυψη των απαιτούμενων δαπανών, που προέκυψαν από νομοτεχνικές παραλείψεις της τροποποιηθείσας διάταξης, και η απρόσκοπτη και ουσιαστική υλοποίηση του ως άνω προγράμματος έως 31.12.2015. Η παροχή φροντίδας σε ηλικιωμένους, άτομα με αναπηρία και κοινωνικώς ευάλωτες ομάδες αποτελεί πρωταρχικό στόχο του Υπουργείου Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης σε μία περίοδο ιδιαιτέρως δυσχερούς οικονομικής και κοινωνικής κρίσης. Η εξασφάλιση της παροχής αυτής συνιστά συνταγματική υποχρέωση του Κράτους.

   2. Υλοποιούμενο σήμερα από φορείς της τοπικής αυτοδιοίκησης, το πρόγραμμα «Βοήθεια στο Σπίτι» αποτελεί ένα από τα πλέον αξιοσημείωτα προγράμματα κοινωνικού χαρακτήρα. Παρέχει υπηρεσίες πρωτοβάθμιας φροντίδας και, ειδικότερα, συμβουλευτική και ψυχολογική υποστήριξη, νοσηλευτική φροντίδα και οικογενειακή αρωγή. Ωφελούμενοι του ως άνω προγράμματος είναι συγκεκριμένες κατηγορίες ανασφάλιστων ηλικιωμένων και αναπήρων. Παρέχονται υπηρεσίες α) σε δικαιούχους του «Κατ' οίκον Φροντίδα Συνταξιούχων» συνταξιούχους όλων των ταμείων κύριας ασφάλισης αρμοδιότητας του Υπουργείου Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης και των συνταξιούχων του Δημοσίου, οι οποίοι δεν εξυπηρετούνται από άλλους παρόχους και β) σε άλλες κατηγορίες του πληθυσμού που αντιμετωπίζουν κοινωνικά προβλήματα, ηλικιωμένους ανασφάλιστους και ΑμεΑ, οικονομικώς αδύνατους πολίτες, που εντάσσονται στο πρόγραμμα «Κατ' οίκον Κοινωνική Φροντίδα».
   Επιδιωκόμενοι σκοποί της προτεινόμενης ρύθμισης, υπό το πρίσμα της διάταξης του 21 του Συντάγματος περί κρατικής υποχρέωσης λήψης θετικών μέτρων για την προστασία του γήρατος και της αναπηρίας, είναι η αναγκαία χρονική παράταση αφενός του ως άνω προγράμματος για ένα ακόμη έτος και αφετέρου των συμβάσεων εργασίας ορισμένου χρόνου του απασχολούμενου εξειδικευμένου προσωπικού έως 31-12-2016 για την παροχή των συναφών υπηρεσιών, καθώς και η εξασφάλιση της απρόσκοπτης και ακώλυτης χρηματοδότησης των υφιστάμενων δομών κοινωνικού και προνοιακού χαρακτήρα.

   3. Οι Κοινωνικές Δομές Άμεσης Αντιμετώπισης της Φτώχειας (εφεξής Δομές Φτώχειας) επιτελούν έργο κοινωφελούς χαρακτήρα συμβάλλοντας ενεργά και ουσιαστικά στην καταπολέμηση της φτώχειας και στην ανακούφιση των κοινωνικά ευάλωτων ομάδων του πληθυσμού. Ως έργο, οι Δομές Φτώχειας είχαν ενταχθεί στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Ανάπτυξη Ανθρώπινου Δυναμικού» του ΕΣΠΑ 2007-2013 με σκοπό τη χρηματοδότηση λειτουργίας πλέγματος κοινωνικών δομών σε επίπεδο Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης Α' βαθμού.
   Οι επιδιωκόμενοι στόχοι της παρούσας ρύθμισης συνίστανται στη διατήρηση της οικονομικής βιωσιμότητας των Δομών Φτώχειας και στην απρόσκοπτη συνέχιση της παροχής υπηρεσιών προς τους ωφελούμενους. Η προτεινόμενη ρύθμιση κρίνεται απαραίτητη για την ενδυνάμωση της κοινωνικής συνοχής και την αντιμετώπιση του κοινωνικού αποκλεισμού, καθώς και την απρόσκοπτη συνέχιση των υπηρεσιών που παρέχονται σε ευπαθείς κοινωνικά ομάδες του πληθυσμού - ιδιαίτερα σε άστεγους και άτομα που βρίσκονται σε κατάσταση φτώχειας - η οποία κρίνεται εξαιρετικά επείγουσα κατά την τρέχουσα περίοδο όξυνσης των κοινωνικών αναγκών λόγω της παρατεταμένης οικονομικής κρίσης στην οποία βρίσκεται η χώρα. Προτείνεται με την παρούσα η χρηματοδότηση των Κοινωνικών Δομών Άμεσης Αντιμετώπισης της Φτώχειας από εθνικούς πόρους, ώστε να διασφαλιστεί η ομαλή λειτουργία τους έως τις 30-06-2016.

   4. Με την προτεινόμενη ρύθμιση διασαφηνίζεται το ζήτημα της μισθοδοσίας υπαλλήλων και λειτουργών του δημοσίου τομέα, που αναλαμβάνουν καθήκοντα Προέδρου του Διοικητικού Συμβουλίου ενός εκ των δώδεκα Κέντρων Κοινωνικής Πρόνοιας (εφεξής ΚΚΠ). Παρέχεται στον οριζόμενο από το Υπουργείο Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης το δικαίωμα επιλογής μεταξύ του συνόλου των αποδοχών της οργανικής του θέσης και του συνόλου των αποδοχών των Προέδρων των ΚΚΠ, όπως διαλαμβάνονται στην υπ' αριθμ. 2/94871/ΔΕΠ Κοινή Απόφαση των Υπουργών Οικονομικών και Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης (Β' 829/24.12.2014).

   5. Επιδιωκόμενος σκοπός της προτεινόμενης ρύθμισης είναι η διασαφήνιση και εξασφάλιση των πόρων, που θα χρηματοδοτήσουν τις λειτουργικές ανάγκες των Ξενώνων φιλοξενίας για γυναίκες θύματα βίας του Εθνικού Κέντρου Κοινωνικής Αλληλεγγύης (ΕΚΚΑ) για ένα ορισμένο χρονικό διάστημα τριών μηνών έως την ένταξη τους στο πλαίσιο της Προγραμματικής Περιόδου 2014- 2020 του ΕΣΠΑ.

   6. Με την προτεινόμενη νομοθετική διάταξη ρυθμίζεται το ζήτημα της χρηματοδότησης των Δήμων για την κάλυψη των δαπανών οργάνωσης και λειτουργίας των κατασκηνώσεων του Κρατικού Προγράμματος, το οποίο εμπίπτει στην αποκλειστική αρμοδιότητα του Υπουργείου Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης. Λόγω διαφόρων οφειλών των Δήμων προς το Δημόσιο, τα Ασφαλιστικά Ταμεία, Πιστωτικά Ιδρύματα ή τρίτους πιστωτές, οι σχετικές με το κατασκηνωτικό πρόγραμμα πιστώσεις παρακρατούνται και καθιστούν ανέφικτη την εφαρμογή του ως άνω προγράμματος.
   Επιδιωκόμενος σκοπός της παρούσας ρύθμισης είναι η διασφάλιση των εγγεγραμμένων στον Προϋπολογισμό του ως άνω Υπουργείου πιστώσεων, οι οποίες μεταφέρονται μέσω των οικείων Περιφερειών στους Δήμους για την ακώλυτη και απρόσκοπτη υλοποίηση συγκεκριμένης αρμοδιότητας, ήτοι της λειτουργίας Παιδικών Εξοχών - Κατασκηνώσεων. Η αναδρομική ισχύς της παρούσας διάταξης και ειδικότερα η ημερομηνία επαγωγής των συνεπειών αυτής συμπίπτει χρονικώς με την ημερομηνία δημοσίευσης στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως της υπ' αριθ. Δ22/οικ. 17464/550 Κοινής Υπουργικής Απόφασης (Β' 784/05.05.2015) περί ανάθεσης οργάνωσης και λειτουργίας Παιδικών Εξοχών - Κατασκηνώσεων του Κρατικού Προγράμματος σε Δήμους. Επιδιωκόμενος σκοπός είναι η χρηματοδοτική κάλυψη των αναγκών, που προκύπτουν από το κατασκηνωτικό πρόγραμμα του έτους 2015.

   7. Το ρυθμιστικό πλαίσιο του ν. 5101/1931 παρουσιάζεται εννοιολογικώς παρωχημένο, εξαιρετικά αυστηρό και δυσκίνητο και δεν ανταποκρίνεται πλήρως στις ανάγκες που έχουν ανακύψει τα τελευταία έτη στη χώρα μας. Η παρατεταμένη οικονομική κρίση, από την οποία δοκιμάζεται σκληρά η χώρα και η κοινωνία, επιβάλλουν την ανάπτυξη ενός πιο ευέλικτου νομοθετικού πλαισίου για την άμεση ικανοποίηση των αυξημένων αναγκών ιδιαιτέρως ευάλωτων κοινωνικών ομάδων. Παράλληλα πρέπει να αξιοποιηθεί και η αυξημένη ευαισθητοποίηση του Ελληνισμού της διασποράς και των απανταχού Φιλελλήνων. Η ευέλικτη ειδικότερη ρύθμιση είναι εφικτή μόνον εφόσον αξιοποιηθεί η θεσμική θέση, λειτουργία και αποστολή των Πιστωτικών Ιδρυμάτων. Τα τελευταία διαθέτουν την τεχνογνωσία χρηστής, διαφανούς και αποτελεσματικής διαχείρισης χρηματικών ροών και μπορούν -και επιβάλλεται- να αναλάβουν την δημόσια αυτή αποστολή.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Τα σχόλια κάτω από κάθε ανάρτηση εκφράζουν ΜΟΝΟ τις απόψεις των αναγνωστών που τις δημοσιεύουν.
O "Τηλεβόας" σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά προτιμά τα ελληνικά και όχι τα greeklish, το χιούμορ και όχι τις ύβρεις.
Επίσης, επειδή πιστεύει στη δύναμη του διαλόγου, αλλά όχι στην εμπαθή και στείρα αντιπαράθεση μόνο για το θεαθήναι, διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά σχόλια που είναι υπέρ το δέον υβριστικά ή άσχετα με το άρθρο.