- Από τις 104 διαδρομές κατακυρώθηκαν μόνο 4!
- Οι εξωπραγματικές περικοπές από το Υπουργείο οδηγούνε σε αδιέξοδο
- Άκαρπα ευχολόγια με δραματικές συνέπειες
«Οι μεταφορές μαθητών μέχρι και το προηγούμενο έτος γίνονταν από τις Νομαρχιακές Αυτοδιοικήσεις, ήτοι απ’ τη Ν.Α. Άρτας. Από την αρχή του σχολικού έτους η αρμοδιότητα αυτή μεταφέρθηκε στους Δήμους αλλά επειδή οι Δήμοι ήταν ανέτοιμοι, δόθηκε παράταση στις ήδη υπάρχουσες συμβάσεις του προηγούμενου έτους, μέχρι τέλος του 2011, με την προϋπόθεση ότι – βάσει της εγκυκλίου που ήρθε στις 20 Αυγούστου 2011 – οι Δήμοι όφειλαν μέχρι 31Αυγούστου 2011 να διενεργήσουν διαγωνισμό για τη μεταφορά των μαθητών. Δικαίωμα συμμετοχής στο διαγωνισμό έχουν όσοι εκτελούν μεταφορικό έργο, ήτοι: Αστικό και Υπεραστικό ΚΤΕΛ, Τουριστικά γραφεία και ΤΑΧΙ. Δηλαδή σε σχέση με τα...
προηγούμενα αποκλείονται οι ιδιώτες.
Τρόποι μεταφοράς
Η μεταφορά γίνεται με τρεις τόπους: α) με μισθωμένα οχήματα, β) με μαθητικά δελτία σε ήδη υπάρχουσες γραμμές και γ) από τους ίδιους τους γονείς με καταβολή του αντίτιμου 0,35 €/χλμ.
Υπολογισμός κόστους
Με το μέχρι πρόσφατα ισχύον καθεστώς δεν υπήρχε πλαφόν στον υπολογισμό της αμοιβής του μεταφορέα και υπήρχε και η δυνατότητα διαπραγμάτευσης προς τα πάνω της αμοιβής όταν δεν υπήρχε ενδιαφέρον απ’ τους μεταφορείς, αλλά και η δυνατότητα σε ιδιώτες να μετέχουν και να κάνουν μεταφορές. Ενδεικτικά αναφέρουμε ότι για το 2010 στην πρώην Ν.Α. Άρτας το ανάλογο ποσό για τις μεταφορές μαθητών ήταν της τάξης των 2,6 εκατομ. Ευρώ με δικαίωμα επέκτασης προς τα πάνω. Με τη νέα ΚΥΑ πλέον υπάρχει ένας μαθηματικός τύπος ο οποίος υπολογίζει το κόστος μεταφοράς και την αμοιβή του μεταφορέα, καλύπτοντας το μεταφορέα με αμοιβή μόνο για τα έμφορτα χιλιόμετρα. Δηλαδή ένα λεωφορείο ξεκινώντας απ’ την Άρτα και πηγαίνοντας να μεταφέρει μαθητές από Γαβριά, Μύτικα για το Γυμνάσιο Ανέζας με επιστροφή, ενώ τα χιλιόμετρα που διανύει επί της ουσίας είναι 35, δεν θα πληρωθεί για παραπάνω από 10χλμ. Αυτό συμπίεσε το κόστος της μεταφοράς και είχε ως αποτέλεσμα το ποσό που έχει στη διάθεσή του ο Δήμος Αρταίων μαζί με την προαίρεση, να είναι της τάξης των 560.000 Ευρώ περίπου ενώ σε σχέση με το ποσό που διέθετε το προηγούμενο έτος η Ν.Α., θα έπρεπε να είναι τουλάχιστον της τάξης του 1,2 εκατομ. Ευρώ. Οι συγκρίσεις είναι περιττές.
Όσον αφορά την προαίρεση, είναι ένα ποσό της τάξης του 20% πάνω στο διαγωνισμό, που αφορά τα νέα δρομολόγια, που και εδώ υπάρχει πρόβλημα γιατί ο διευρυμένος Δήμος Αρταίων έχει πάρα πολλά καινούργια δρομολόγια. Την κάλυψη της μεταφοράς του μαθητή την πληρώνει ο Δήμος που ανήκει το σχολείο υποδοχής. Δηλαδή για το Μουσικό Σχολείο, για τα Ειδικά Σχολεία και για το ΕΠΑΛ και ΕΠΑΣ Φιλοθέης μεταφέρουμε μαθητές απ’ όλο το νομό αλλά για το ΕΠΑΣ Φιλοθέης και από τους όμορους νομούς Αιτωλοακαρνανίας και Πρέβεζας. Αυτό σημαίνει ότι έπρεπε να έχουν προβλεφθεί περισσότερα χρήματα για τα νέα δρομολόγια, κάτι που δεν έγινε.
Όλα αυτά είχαν σαν αποτέλεσμα να υπάρχει το χαμηλό κόστος μεταφοράς. Η έλλειψη στοιχείων για τον σωστό προγραμματισμό των δρομολογίων και η πολιτική του Υπουργείου Εσωτερικών, λόγω και του κακού προηγούμενου που υπήρχε, αλλά και στα πλαίσια της γενικότερης οικονομικής στενότητας, συμπίεσε το κόστος και δεν μας δίνει το περιθώριο να διαχειριστούμε μέσα σε κάποια λογικά πλαίσια περισσότερα κονδύλια, γιατί σύμφωνα με τους δικούς μας υπολογισμούς, το ποσό που απαιτείται για την ομαλή λειτουργία των μεταφορών στο νέο Δήμο Αρταίων, θα έπρεπε να είναι τουλάχιστον της τάξης των 800.000 Ευρώ. Η διαφορά είναι μεγάλη γι’ αυτό και υπήρχε αυτή η απροθυμία από τους μεταφορείς να προσέλθουν στο διαγωνισμό και να δώσουν προσφορές για τις μεταφορές. Ενδεικτικό είναι ότι από τις 104 διαδρομές, κατακυρώθηκαν μόνο 4.
Μετά και την απόφαση του Δ.Σ., η οποία ελήφθη κατά πλειοψηφία, ο Δήμος Αρταίων καλεί όλους τους ενδιαφερόμενους που έχουν δικαίωμα συμμετοχής στο μεταφορικό έργο, να καταθέσουν προσφορά για τα εναπομείναντα δρομολόγια του διαγωνισμού αλλά και για τα καινούργια που προκύπτουν, αλλά πάντα με το ίδιο ποσό του αρχικού διαγωνισμού και χωρίς το συνολικό ποσό να ξεπερνά τις 560.000 Ευρώ.
Ο Δήμος Αρταίων και προσωπικά ο Δήμαρχος ο κύριος Παπαλέξης με την ιδιότητα και του προέδρου της ΠΕΔ έχει ενημερώσει το Υπουργείο Εσωτερικών για τα προβλήματα που υπάρχουν όχι μόνο στο δικό μας Δήμο αλλά και σε όλους τους Δήμους του Νομού Άρτας και όλης της Ηπείρου. Και στη συνάντηση όλων των Δημάρχων του Νομού μας με την Περιφερειακή Δ/ντρια Εκπαίδευσης κυρία Νόκα, η οποία έγινε στο Δημαρχείο Άρτας, τέθηκε το θέμα απ’ όλους τους Δημάρχους, όπως επίσης τέθηκε απ’ το Δήμαρχο κ. Παπαλέξη και στη συνάντηση με τον Υπουργό κ. Γιαννίτση καθώς επίσης και στη συνάντηση με την ΚΕΔΕ.
Σε κάθε περίπτωση εμείς είμαστε υποχρεωμένοι να προχωρήσουμε τη διαδικασία όπως ορίζει ο νόμος και ταυτόχρονα να συνεχίσουμε τη διεκδίκηση ούτως ώστε από την 1-1-2012 να εκτελεστούν ομαλά όλα τα δρομολόγια της μεταφοράς των μαθητών».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Τα σχόλια κάτω από κάθε ανάρτηση εκφράζουν ΜΟΝΟ τις απόψεις των αναγνωστών που τις δημοσιεύουν.
O "Τηλεβόας" σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά προτιμά τα ελληνικά και όχι τα greeklish, το χιούμορ και όχι τις ύβρεις.
Επίσης, επειδή πιστεύει στη δύναμη του διαλόγου, αλλά όχι στην εμπαθή και στείρα αντιπαράθεση μόνο για το θεαθήναι, διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά σχόλια που είναι υπέρ το δέον υβριστικά ή άσχετα με το άρθρο.