3 Οκτ 2019

Πολλές απορίες προκάλεσε η "ενημέρωση" του δημάρχου για τα γήπεδα στην Άρτα

- 72.382,52 - 7.000 = 65.382,52 και 57.223,21 + 22.709,98 = 79.993,19 και 80.000 < 65.000, σας μπέρδεψα;
- "Είναι γλυκιές οι απευθείας αναθέσεις..."


   Την ώρα που γράφονται αυτές οι γραμμές, στο Δημαρχείο της Άρτας πραγματοποιείται Έκτακτο Δημοτικό Συμβούλιο, για ένα ζήτημα που πέρασε απαρατήρητο από τον πολύ κόσμο, καθώς η προσοχή όλων, στο περασμένο Δημοτικό Συμβούλιο, αυτό της Τετάρτης 25ης Σεπτεμβρίου, ήταν στραμένη στο προ ημερησίας θέμα για το θεατράκι του Κάστρου. Μιλάω για την ΚΑΤΑΨΗΦΙΣΗ 3 θεμάτων:
   1. Αδυναμία εκτέλεσης των εργασιών συντήρησης πρασίνου αθλητικών γηπέδων Δ. Αρταίων με ίδια μέσα.(Συνοπτικός Διαγωνισμός)
   2. Αδυναμία εκτέλεσης των εργασιών συντήρησης πρασίνου αθλητικών γηπέδων Δ. Αρταίων με ίδια μέσα.(Απευθείας Ανάθεση)
   3. Αδυναμία εκτέλεσης με ίδια μέσα του Δήμου Αρταίων της εργασίας «Βελτίωση – αντικατάσταση ηλεκτρολογικών και αρδευτικών υποδομών στο γήπεδο Γραμμενίτσας»
   Καταψηφίστηκαν, λοιπόν, τα θέματα και αναβλήθηκε η έναρξη του Α’ και Β’ τοπικού πρωταθλήματος ποδοσφαίρου το περασμένο Σαββατοκύριακο, λόγω, υποτίθεται, μη σωστής συντήρησης των γηπέδων. Το πώς παίζονταν επί εβδομάδες οι αγώνες κυπέλλου είναι ψιλά γράμματα.
   Από κει και πέρα, ακολούθησε ανταλλαγή κατηγοριών, με το δήμαρχο να καταγγέλλει την αντιπολίτευση ότι εξαιτίας της δεν ξεκίνησαν τα πρωταθλήματα και την αντιπολίτευση να λέει ότι δεν μπορεί ο δήμαρχος να "δείχνει" άλλους για να δικαιολογήσει τη δική του ανικανότητα.
   Χθες το απόγευμα, συναντήθηκαν, στην αίθουσα του Δημοτικού Συμβουλίου, ο Δήμαρχος Αρταίων και οι αρμόδιοι Αντιδήμαρχοι, με την ΕΠΣ Άρτας και τις Διοικήσεις των αθλητικών ποδοσφαιρικών σωματείων, "όπου έγινε ενημέρωση, σχετικά με το θέμα της αδυναμίας της συντήρησης τω γηπέδων και συζητήθηκαν οι περαιτέρω ενέργειες για την ομαλή διεξαγωγή του πρωταθλήματος".
   Σύμφωνα με το Δελτίο Τύπου:

Αναλυτικά η ενημέρωση σχετικά με το θέμα της αδυναμίας  της συντήρησης τω γηπέδων έχει ως εξής:
ü  Κάθε χρόνο η Υπηρεσία Πρασίνου του Δήμου, ύστερα από τις απαραίτητες εγκρίσεις του Δημοτικού Συμβουλίου, συντάσσει μελέτη αδυναμίας εκτέλεσης με ιδία μέσα για την συντήρηση γηπέδων του Δήμου Αρταίων, έτσι ώστε να δημοπρατήσει το έργο και να το αναλάβει εξωτερικός εργολάβος.
ü  Στης 24/07/2019 έληξε η προηγούμενη σύμβαση της εργασίας «Συντήρηση πρασίνου αθλητικών γηπέδων Δ.Αρταίων (νέες εργασίες)» έτους 2018.
ü  Ήδη την 12-6-2019 συντάχθηκε η νέα μελέτη, με τίτλο «Συντήρηση πρασίνου αθλητικών γηπέδων Δ.Αρταίων (νέες εργασίες)» έτους 2019  με προϋπολογισμό  72.382,52€ με ΦΠΑ.
ü  Στην συνέχεια πάρθηκε απόφαση στις 24/6/19 από το Δημοτικό Συμβούλιο για την  αδυναμία εκτέλεσης  και συντάχθηκε  η εγκεκριμένη  διακήρυξη για ανάδειξη αναδόχου με ηλεκτρονικό διαγωνισμό.
ü  Στις 9/8/2019 και ενώ ο διαγωνισμός ήταν στον «αέρα», διαπιστώθηκε ότι υπήρχε υπολογιστικό λάθος στον προϋπολογισμό της μελέτης από τον αρμόδιο υπάλληλο κατά 7.000€ περισσότερο.
ü  Όταν διαπιστώθηκε το υπηρεσιακό λάθος,  η Υπηρεσία αποφάσισε να ακυρωθεί ο διαγωνισμός και να ξεκινήσει εκ νέου η διαδικασία ανάδειξης αναδόχου, ώστε να διασφαλιστεί το δημόσιο συμφέρων των 7.000€.

Στο σημείο αυτό η Υπηρεσία Πρασίνου του Δήμου Αρταίων είχε δύο επιλογές. Η μία επιλογή ήταν να δημοπρατήσει εκ νέου τον διαγωνισμό για την συντήρηση των γηπέδων με προϋπολογισμό 72.382,52€ με ΦΠΑ, αλλά αυτό θα είχε ως αποτέλεσμα να υπάρχει κενό διάστημα συντήρησης των γηπέδων για τουλάχιστον 3 μήνες μέχρι να προκύψει ο ανάδοχος, με αποτέλεσμα να διακοπεί το πρωτάθλημα για μεγάλο χρονικό διάστημα, καθώς επίσης θα υπήρχε και μεγάλο κόστος συντήρησης επαναφοράς των γηπέδων σε καλή κατάσταση.
Η άλλη επιλογή ήταν αυτή που ακολουθήθηκε από την υπηρεσία Πρασίνου του Δήμου Αρταίων για να μην υπάρχει κενό διάστημα συντήρησης των γηπέδων και γίνει διακοπή του πρωταθλήματος  και συγκεκριμένα:
ü  Συντάχτηκε νέα μελέτη με τίτλο «Συντήρηση πρασίνου αθλητικών γηπέδων Δ.Αρταίων (νέες εργασίες) » έτους 2019  με προϋπολογισμό 57.223,21€ η οποία θα γινόταν  με την διαδικασία του συνοπτικού διαγωνισμού σύμφωνα με τον Ν. 4412/2016 (Α 147) άρθρο 117 & 327, γιατί το ποσό ήταν κάτω από της 60.000€.
ü  Παράλληλα η υπηρεσία έκανε εισήγηση προς το Δημοτικό Συμβούλιο για λήψη απόφασης με τίτλο «Αδυναμία εκτέλεσης των εργασιών συντήρησης πρασίνου αθλητικών γηπέδων Δ. Αρταίων με ιδία μέσα (Συνοπτικός διαγωνισμός)».
ü  Επειδή θα δημιουργούνταν μεγάλο χρονικό διάστημα διακοπής εργασιών μέχρι να ολοκληρωθεί η διαδικασία εκτέλεσης του συνοπτικού διαγωνισμού (τρεις μήνες περίπου), και  επειδή το κόστος επαναφοράς ενός κακού συντηρημένου γηπέδου θα ήταν αρκετά υψηλό, κρίθηκε αναγκαίο να γίνει απευθείας ανάθεση για την συντήρηση των γηπέδων με προϋπολογισμό ύψους μέχρι 22.709,98€ για την αποφυγή όλων των παραπάνω και μέχρι την ανάδειξη του αναδόχου του διαγωνισμού.
ü  Η σύμβαση του αναδόχου που θα αναλάμβανε την πραγματοποίηση των εργασιών με απευθείας ανάθεση θα έληγε άμεσα όταν ολοκληρωνόταν η διαδικασία ανάδειξης αναδόχου με συνοπτικό διαγωνισμό και υπογράφονταν η σύμβαση από τον συνοπτικό διαγωνισμό.
Οι αρχαιρεσίες του νέου Δημοτικού Συμβουλίου έγιναν στις 8/9/2019. Για να συγκληθεί συνεδρίαση του νέου  Δημοτικού Συμβουλίου, θα έπρεπε πρώτα να γινόταν ο έλεγχος νομιμότητας του νεοεκλεγέντος  προεδρείου του Δημοτικού Συμβουλίου από την Αποκεντρωμένη Διοίκηση Ηπείρου-Δυτικής Μακεδονίας ο οποίος και εγκρίθηκε με την αρ.πρωτ.133611/17-9-2019 απόφαση.
Στο 1ο Δημοτικό Συμβούλιο το οποίο πραγματοποιήθηκε την Τετάρτη 25 Σεπτεμβρίου 2019 (γιατί πρέπει η πρόσκληση του δημοτικού συμβουλίου να αποστέλλεται 5 ημέρες πριν το Συμβούλιο), αποφάσισε κατά πλειοψηφία ότι :

ΔΕΝ εγκρίνει την «Αδυναμία εκτέλεσης των εργασιών συντήρησης πρασίνου αθλητικών γηπέδων Δ. Αρταίων» και ως εκ τούτου δεν μπορεί η αρμόδια υπηρεσία του δήμου Αρταίων να προχωρήσει τις απαραίτητες διαδικασίες για την συντήρηση των γηπέδων του Δήμου Αρταίων

      Έχουμε και λέμε λοιπόν:
   α) Τι σημαίνει ότι κάθε χρόνο έχουμε αδυναμία εκτέλεσης με ίδια μέσα και το αναλαμβάνει εξωτερικός εργολάβος; Είναι πατροπαράδοτο και δεν πρέπει να χαλάσει η παράδοση, που την βρήκαμε απ' τους παλιότερους; Τι ενέργειες έκανε ο δήμαρχος, από το 2014 που είναι δήμαρχος, ώστε να μπορούν οι δημοτικές υπηρεσίας να εκτελούν τα έργα χωρίς την ανάγκη εργολάβου;

   β) Λέει ότι ενώ ο διαγωνισμός ήταν στον «αέρα», διαπιστώθηκε ότι υπήρχε υπολογιστικό λάθος στον προϋπολογισμό της μελέτης από τον αρμόδιο υπάλληλο κατά 7.000€ περισσότερο και γι' αυτό ακυρώθηκε, ώστε να διασφαλιστεί το δημόσιο συμφέρον των 7.000€! Ποιος "γάτος" έψαξε τα νούμερα ΜΕΤΑ την προκήρυξη του διαγωνισμού και ανακάλυψε το λάθος; Εργολάβος αποκλείεται να ήταν, καθώς τα 7 χιλιάρικα δεν θα του κακόπεφταν. Αν, όμως, ήταν υπάλληλος, πρέπει με κάποιο τρόπο να βραβευθεί, που ΜΕΤΑ το ανέβασμα της προκήρυξης, πήρε κομπιουτεράκι, έκατσε και έψαξε τα νούμερα και διαφύλαξε το δημόσιο συμφέρον.
   Εκτός αν το Δ.Τ. εννοεί όχι ότι υπήρχε υπολογιστικό λάθος στον προϋπολογισμό της μελέτης, αλλά τυπογραφικό λάθος στην ίδια την προκήρυξη, καθώς, αν δούμε στο site του Δήμου την προκήρυξη, βλέπουμε ότι όντως αναγράφεται ότι ο προϋπολογισμός είναι περίπου 7.000 παραπάνω από τα 72.382,52€ με ΦΠΑ που λέει η μελέτη. Για την ακρίβεια 79.915,52€.


   Αν όμως είναι τυπογραφικό το λάθος, αν αναγράφηκε εκ παραδρομής λάθος ποσό, γιατί ακύρωσε ολόκληρο το διαγωνισμό και δεν έβγαλε απλά μια διορθωτική ανακοίνωση, όπως έκανε με την παράταση του εν λόγω διαγωνισμού, όπου διαπιστώθηκε ότι εκ παραδρομής δόθηκαν λιγότερες μέρες προθεσμία για την υποβολή προσφορών;
   Πάντως, δήμαρχε, οφείλω να ομολογήσω ότι μάλλον ήταν "ματιασμένος" ο διαγωνισμός, πολλά λάθη και όλα εκ παραδρομής.


   Αν, όμως, δεν είναι τυπογραφικό το λάθος και σωστά λέει το Δελτίο Τύπου ότι υπήρχε υπολογιστικό λάθος στον προϋπολογισμό της μελέτης κατά 7.000 ευρώ, τότε το σωστό ποσό, που θα έπρεπε να είχε η μελέτη, προφανώς θα είναι 65.382,52 ευρώ.
   Μέχρι στιγμής, λοιπόν, εχουμε 3 διαφορετικά ποσά προϋπολογισμού: 65.382,52, 72.382,52 και 79.915,52. Ένα είναι σωστό και δύο λάθος. Ποιο είναι τι; Βάλτε τώρα που γυρίζει.
   Δεν θέλω να πιστέψω ότι το υπολογιστικό ήταν τυπογραφικό, αλλά το λέμε υπολογιστικό, γιατί αν το πούμε τυπογραφικό, θα μας ρωτήσουν γιατί δεν το διορθώσαμε αντί να το ακυρώσουμε...

   γ) Αυτό το ότι η Υπηρεσία Πρασίνου ζύγισε τι έπρεπε να κάνει και αποφάσισε αυτό που αυτή νόμισε ότι ήταν το καλύτερο, είναι ανάξιο ακόμα και σχολιασμού και μάλλον αυτοί που συνέταξαν το Δ.Τ. νομίζουν ότι απευθύνονται σε σανοφάγους. Ας έγραφαν η Υπηρεσία εισηγήθηκε και η Δημοτική Αρχή αποφάσισε, για να γίνει πιστευτό. Εκτός από ευθυνοφοβία, δείχνει και έλλειψη σεβασμού των αιρετών προς τους υπαλλήλους. Οι μεν έρχονται και παρέρχονται, οι δε θα συνεχίσουν να είναι εκεί. Ως υπάλληλοι, όχι ως αποδιοπομπαίοι τράγοι.

   δ) Αποφασίστηκε, τέλος πάντων, να κάνουν συνοπτικό διαγωνισμό 57.223,21€ και, επειδή αυτός θα έπαιρνε 3 μήνες (3 μήνες ο συνοπτικός; πολλοί είναι βρε δήμαρχε, αλλά τέλος πάντων, δεν θα κολλήσω. σ' αυτό) και τα γήπεδα έπρεπε να είναι έτοιμα, να κάνουν και μια απευθείας ανάθεση 22.709,98€ για να τα 'χουμε έτοιμα στο τσάκα-τσάκα.
   Εδώ η μαθηματική επιστήμη σηκώνει τα χέρια ψηλά. 57.223,21€ + 22.709,98 = 79.993,19 ευρώ! Θα δώσετε 79.993,19 ευρώ, επειδή ακυρώσατε το διαγωνισμό που ήταν 72.382,52€, 7.000 ευρώ περισσότερα από το σωστό, δηλαδή 65.382,52€????? Κι αυτό, είπαμε, το κάνατε, ώστε να διασφαλιστεί το δημόσιο συμφέρον???????????

   ε) Στο τελευταίο μέρος του Δελτίου Τύπου προσπαθείτε να δικαιολογήσετε γιατί το αφήσατε όχι για το παρά πέντε, αλλά για το ΚΑΙ πέντε. Και η νομιμότητα της σύνθεσης έπρεπε να εγκριθεί, και η Αποκεντρωμένη εκείνο και τόσες μέρες πριν έπρεπε να στείλουμε τις προσκλήσεις.
   Άλλα λόγια ν' αγαπιόμαστε. Η ερώτηση που θα μπορούσε να κάνει ο καθένας είναι: Για ποιο λόγο η προκήρυξη δεν βγήκε πχ τον Μάιο; Ποιος ο λόγος να μείνει για τελευταία στιγμή; Ιδίως από τη στιγμή που ήταν γνωστό ότι ο Σεπτέμβριιος θα πήγαινε χαμένος, ακριβώς για τους λόγους που αναφέρονται στο Δελτίο Τύπου; Γιατί όλα να είναι τόσο πιεσμένα; Ακόμη και οι μέρες προθεσμίας που έδινε η ακυρωμένη προκήρυξη ήταν "πιεσμένες". Α, ναι, ξέχασα, ήταν "εκ παραδρομής".

   Φαντάσου και να μην υπήρχε η ενημέρωση, τι απορίες θα είχαμε...
   Πάντως, οφείλω να παραθέσω κάτι που μου είπε χθες ένας παλιός δημοτικός σύμβουλος, όταν τον ρώτησα την άποψή του. "Είναι γλυκιές οι απευθείας αναθέσεις...", μου είπε χαμογελώντας.

   ΥΓ: Έμεινα στις απορίες και δεν επεκτάθηκα σε αυτό που θεωρώ ως το πλέον ουσιώδες. Ότι, δηλαδή, κάθε έργο έχει συγκεκριμένο αντικείμενο και συγκεκριμένο προϋπολογισμό.
   Η κοπτοραπτική και τα μπαλώματα, ώστε να ταιριάξουν με τα θέλω μας και να καλυφθεί η ανικανότητά μας, δείχνει, αν μη τι άλλο, πλήρη άγνοια της βαρύτητας του θεσμικού μας ρόλου, παντελή έλλειψη σεβασμού στο δημόσιο χρήμα και, τελικά, τρανταχτή απόδειξη της ακαταλληλότητάς μας να διαχειριζόμαστε τις τύχες μιας πόλης και των κατοίκων της.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Τα σχόλια κάτω από κάθε ανάρτηση εκφράζουν ΜΟΝΟ τις απόψεις των αναγνωστών που τις δημοσιεύουν.
O "Τηλεβόας" σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά προτιμά τα ελληνικά και όχι τα greeklish, το χιούμορ και όχι τις ύβρεις.
Επίσης, επειδή πιστεύει στη δύναμη του διαλόγου, αλλά όχι στην εμπαθή και στείρα αντιπαράθεση μόνο για το θεαθήναι, διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά σχόλια που είναι υπέρ το δέον υβριστικά ή άσχετα με το άρθρο.