16 Απρ 2018

Τα έργα που άλλαξαν τον οδικό χάρτη και την πρόσβαση στην Ήπειρο

Οι μετακινήσεις έγιναν γρήγορες, άνετες και κυρίως ασφαλείς, όπως αποδεικνύουν και τα στατιστικά στοιχεία


   Γρήγορη, κυρίως όμως ασφαλή κάνουν την μετακίνηση οι νέοι αυτοκινητόδρομοι που μπήκαν στον χάρτη της χώρας. Οι νέοι δρόμοι, όπως η Εγνατία και η Ιόνια Οδός, δεν έβγαλαν απλά την Ήπειρο από την απομόνωση, αλλά την έχουν φέρει στο επίκεντρο τόσο της Βόρειας όσο και της Νότιας Ελλάδας, γεγονός που αποδεικνύεται με την αυξημένη τουριστική κίνηση. Οι μετακινήσεις έγιναν γρήγορες, άνετες και κυρίως ασφαλείς, όπως αποδεικνύουν και τα στατιστικά στοιχεία.
   Η υψηλή τιμή των διοδίων παραμένει ένα ανασταλτικός παράγοντας για τη χρήση τους, τα οφέλη όμως σε επίπεδο ασφάλειας είναι τεράστια και μάλιστα άμεσα ορατά. Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ, τα θανατηφόρα τροχαία δυστυχήματα μειώθηκαν κατά 10% το 2017 σε σχέση με το 2016, ενώ μεγάλη είναι και η μείωση συνολικά την τελευταία δεκαετία.
   Συγκεκριμένα και με βάση τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ, το 2017 είχαμε σημαντική μείωση 9,8% των θανατηφόρων ατυχημάτων και από 753 το 2016 πέσαμε στα 679.
   Και από τα 679 θανατηφόρα ατυχήματα μόλις τα 42 σημειώθηκαν σε αυτοκινητοδρόμους (Αιγαίου, Νέα Οδός, Ολυμπία, Εγνατία-απουσιάζουν στοιχεία από Αττική Οδό, Ιόνια και Μορέα) και τα υπόλοιπα 637 έγιναν εκτός αυτοκινητόδρομων. Πιο συγκεκριμένα, 426 θανατηφόρα είχαμε στο λοιπό οδικό δίκτυο, 211 σε κατοικημένες περιοχές, 21 στον αυτοκινητόδρομο Αθήνας-Θεσσαλονίκης, 13 στην Εγνατία Οδό και 8 στην Ολυμπία Οδό.
   Τα στοιχεία γίνονται ακόμα πιο ενθαρρυντικά αν σκεφτούμε ότι 3 αυτοκινητόδρομοι λειτούργησαν από τα μέσα ή και μέχρι τα τέλη της χρονιάς (π.χ. η Ιόνια Οδός από Αντίρριο μέχρι Ιωάννινα λειτούργησε πλήρης από τον Αύγουστο του 2017).
   Κύρια αιτία θανάτου παραμένει η υπερβολική ταχύτητα με 84 περιστατικά ενώ 69 αφορούν απόσπαση προσοχής.
   Ακόμα μεγαλύτερη βελτίωση στην εικόνα της οδικής ασφάλειας είχαμε στα σοβαρά ατυχήματα, με πολλή μεγάλη μείωση και 607 έναντι 742 το 2016. Ο αριθμός αυτός δείχνει μία εντυπωσιακή βελτίωση και στο επίπεδο της επίδρασης των τροχαίων στους επιβάτες και είναι εξαιρετικά ενθαρρυντικό.
   Επίσης, είναι φανερό ότι μεγάλη σημασία έχει η ώρα που εκδηλώνονται τα θανατηφόρα ατυχήματα καθώς τις μεταμεσονύκτιες ώρες 12 με 7 το πρωί είχαμε 153 ατυχήματα, 147 από τις 5 το απόγευμα μέχρι τις 9 και 137 από τις 1 το μεσημέρι μέχρι τις 5 το απόγευμα. Επίσης, μείωση είχαμε και στα "ελαφρά ατυχήματα", καθώς καταγράφηκαν 9.416 περιστατικά έναντι 9.901 το 2016.
   Τώρα, σε επίπεδο ανθρώπινων απωλειών ή τραυματισμών, τα στοιχεία είναι επίσης ενθαρρυντικά (φυσικά όχι ικανοποιητικά λόγω του γενικού αριθμού) καθώς, οι θάνατοι από τροχαία μειώθηκαν από 805 το 2016 σε 730 το 2017. Οι σοβαρά τραυματίες επίσης από 855 σε 704 και οι ελαφρά τραυματίες από 12.798 σε 12.070.
  Τα έργα που άλλαξαν τον οδικό χάρτη και την πρόσβαση στην Ήπειρο:
  Γέφυρα Ρίου-Αντιρρίου
   Η γέφυρα του Ρίου-Αντιρρίου, παραδόθηκε στην κυκλοφορία στις αρχές της δεκαετίας του 2000 και εκτός από το χρόνο που εξοικονομείς αν την επιλέξεις (η άλλη λύση είναι το φέρι μπόουτ), πρόκειται και για μια από τις πιο σύγχρονες γέφυρες στον κόσμο. Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει ο τρόπος που κατασκευάστηκε, λόγω των ισχυρών ανέμων στο σημείο και τη σεισμικότητα της περιοχής. Εφαρμόστηκαν καινοτόμες τεχνικές για την ενίσχυση της αντοχής της, οι οποίες μάλιστα έχουν γίνει και αντικείμενο διεθνών ντοκιμαντέρ.
  Ιόνια Οδός
   Η Ιόνια Οδός, συνεχίζει μετά τη γέφυρα του Ρίου-Αντιρρίου και φτάνει έως και την Ήπειρο, όπου συνδέεται και με την Εγνατία. Αντικατέστησε ένα κομμάτι Εθνικής Οδού που ήταν κι αυτό υπαίτιο για πολλούς θανάτους ετησίως. Έτσι όποιος θέλει να ταξιδέψει από την Αθήνα έως και τα Ιωάννινα για παράδειγμα, θα χρησιμοποιήσει την Ολυμπία Οδό, τη γέφυρα του Ρίου-Αντιρρίου και την Ιόνια Οδό, δηλαδή υπερσύγχρονους και ασφαλείς οδικούς άξονες.
  Εγνατία Οδός
   Δεν κατατάσσεται ανάμεσα στα πιο πρόσφατα έργα του οδικού δικτύου της χώρας μας όμως η Εγνατία Οδός, όντας ο μεγαλύτερος κλειστός αυτοκινητόδρομος με μήκος 670 χιλιόμετρα, ήταν ένα κολοσσιαίο έργο. Με αυτή έγινε εφικτό να «γεφυρωθεί» το δυτική είσοδος στη χώρα μας από τον Ευρώπη με την ανατολική της έξοδο, συνδέοντας την Ηγουμενίτσα με τον Έβρο.
πηγή

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Τα σχόλια κάτω από κάθε ανάρτηση εκφράζουν ΜΟΝΟ τις απόψεις των αναγνωστών που τις δημοσιεύουν.
O "Τηλεβόας" σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά προτιμά τα ελληνικά και όχι τα greeklish, το χιούμορ και όχι τις ύβρεις.
Επίσης, επειδή πιστεύει στη δύναμη του διαλόγου, αλλά όχι στην εμπαθή και στείρα αντιπαράθεση μόνο για το θεαθήναι, διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά σχόλια που είναι υπέρ το δέον υβριστικά ή άσχετα με το άρθρο.