20 Οκτ 2017

Ξεμπλοκάρουν τα έργα των δήμων

Ειδική πρόβλεψη για τους μικρούς ορεινούς δήμους


   Τη δέσμευση για κατάθεση τριών σημειακών τροποποιήσεων του νομοθετικού πλαισίου για τις δημόσιες συμβάσεις (Ν. 4412/2016) εξέφρασαν οι υπουργοί Εσωτερικών Πάνος Σκουρλέτης και Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης, κατά τη χθεσινή συνάντησή τους με εκπροσώπους της Κεντρικής Ένωσης Δήμων Ελλάδας. Οι νέες ρυθμίσεις αναμένεται να κατατεθούν είτε στο νομοσχέδιο για τις μεταφορές, που προγραμματίζεται για το προσεχές δεκαήμερο, είτε στο αμέσως επόμενο νομοσχέδιο που θα περάσει το κατώφλι της Βουλής. Για την εξέλιξη, θετική ήταν η ανταπόκριση των αιρετών.
   Κατά τη χθεσινή σύσκεψη, πάντως, συμφωνήθηκε να κατατεθούν τρεις τροπολογίες, που, όπως δεσμεύτηκε ο υπουργός Υποδομών Χρ. Σπίρτζης, θα αφορούν στο δικαίωμα των δήμων να κάνουν προγραμματικές συμβάσεις μεταξύ τους και στο δικαίωμα οι δήμοι να επιλέγουν στελέχη για την πλήρωση των επιτροπών διαγωνισμών από το μητρώο των αρμόδιων μηχανικών σε επίπεδο περιφερειακής ενότητας. Θα υπάρχει δε ειδική πρόβλεψη για τους μικρούς νησιωτικούς και ορεινούς δήμους, για προσωπικό, ώστε να μπορούν οι δήμοι να ανταποκριθούν στις ανάγκες που έχουν. “Δεν έχουμε την πολυτέλεια να αφήνουμε τον χρόνο να κυλά, από τη στιγμή που υπάρχουν στις περισσότερες των περιπτώσεων και οι διαθέσιμοι πόροι”, τόνισε ο υπουργός Εσωτερικών Π. Σκουρλέτης αναγνωρίζοντας την ανάγκη για βελτιώσεις στον νόμο για τις δημόσιες συμβάσεις και αναθέσεις, προκειμένου να ξεμπλοκάρουν τα δημοτικά έργα.
   Ψηλά στην ατζέντα τέθηκε το πρόβλημα της έλλειψης στελεχών στις τεχνικές υπηρεσίες των δήμων. Αναγνωρίζοντας τους περιορισμούς στην πρόσληψη προσωπικού, ο υπουργός Υποδομών πρόκρινε τη λύση της διεύρυνσης των προγραμματικών συμβάσεων στη βάση της επικουρικότητας. “Καταλήξαμε ότι, εκτός από τους φορείς και τις περιφερειακές υπηρεσίες του υπουργείου Υποδομών και των υπολοίπων δημόσιων φορέων και των Περιφερειών, οι δήμοι θα μπορούν να κάνουν προγραμματικές συμβάσεις και μεταξύ τους”, είπε χαρακτηριστικά. Στο μεταξύ αναμένεται να συσταθεί ειδική ομάδα εργασίας για ειδικά θέματα που αφορούν τις κατατμήσεις συμβάσεων έργων ή προμηθειών σε επίπεδο δημοτικής ενότητας. Σε αυτή την επιτροπή θα συμμετέχουν εκπρόσωποι των υπουργείων Εσωτερικών, Υποδομών, Οικονομίας και οι αιρετοί.

  Νέος σιδηρόδρομος
   Για την ολοκλήρωση της νέας ενιαίας ηλεκτροκινούμενης γραμμής Αθήνας - Θεσσαλονίκης ενημέρωσε ο υπουργός Υποδομών Χρ. Σπίρτζης τους δημοσιογράφους εξερχόμενος της σύσκεψης στο υπουργείο Εσωτερικών. Το δρομολόγιο θα έχει διάρκεια 3 ώρες και 15 λεπτά. Αναφερόμενος στα σημειακά προβλήματα που αντιμετωπίζει το σιδηροδρομικό δίκτυο στην Β. Ελλάδα, ο υπουργός είπε: “Τα τμήματα που έχουν ζημιές πρέπει να αναταχθούν, γιατί πρέπει να έχουμε ένα σύγχρονο σιδηροδρομικό δίκτυο με αυτοματισμούς, με σήμανση”. “Ο Οργανισμός Σιδηροδρόμων Ελλάδας πρέπει να τρέξει και να κάνει τις απαραίτητες παρεμβάσεις για τη βελτίωση του δικτύου”. Σημείωσε, πάντως, ότι “με τη συμπλήρωση της διπλής ηλεκτροκινούμενης σιδηροδρομικής γραμμής, το δίκτυο πρέπει να είναι (σ.σ.: οικονομικά) βιώσιμο και να εξαιρεθεί από την κρατική επιδότηση και επομένως με αυτά τα κεφάλαια να στηρίξουμε και άλλες περιοχές της χώρας με επιδοτούμενες επιβατικές γραμμές”. Ενώ για την παλιά σιδηροδρομική γραμμή στην Πελοπόννησο, πρόκρινε τη λύση της λειτουργίας της για τουριστικούς σκοπούς. Διαβεβαίωσε, μάλιστα, ότι με την ιταλική εταιρεία που έχει αναλάβει τον σιδηρόδρομο “δεν υπάρχει πρόβλημα”.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Τα σχόλια κάτω από κάθε ανάρτηση εκφράζουν ΜΟΝΟ τις απόψεις των αναγνωστών που τις δημοσιεύουν.
O "Τηλεβόας" σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά προτιμά τα ελληνικά και όχι τα greeklish, το χιούμορ και όχι τις ύβρεις.
Επίσης, επειδή πιστεύει στη δύναμη του διαλόγου, αλλά όχι στην εμπαθή και στείρα αντιπαράθεση μόνο για το θεαθήναι, διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά σχόλια που είναι υπέρ το δέον υβριστικά ή άσχετα με το άρθρο.