3 Αυγ 2017

Άνοιξε σήμερα η ηλεκτρονική πλατφόρμα ένταξης στον εξωδικαστικό μηχανισμό ρύθμισης οφειλών - Αναλυτικές οδηγίες

- Δίχτυ προστασίας και ανάσα σε έως και 400.000 βιώσιμες επιχειρήσεις και σημαντικό βήμα για την ανάπτυξη
- Ποιες οφειλές διαγράφονται, ποια η διαδικασία

   Από τις 9 το πρωί σήμερα, Πέμπτη 3 Αυγούστου, ενεργοποιήθηκε η ηλεκτρονική πλατφόρμα για τον εξωδικαστικό μηχανισμό, στην οποία οι οφειλέτες θα υποβάλουν αίτηση προκειμένου να ρυθμίσουν τα χρέη τους προς τράπεζες, Δημόσιο, ασφαλιστικά ταμεία και προμηθευτές.
   Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να εισέρχονται στην πλατφόρμα (μέσω της υπερ-σύνδεσης που υπάρχει στον διαδικτυακό χώρο της Ειδικής Γραμματείας Διαχείρισης Ιδιωτικού Χρέους www.keyd.gov.gr) και να υποβάλλουν αίτηση υπαγωγής στον Μηχανισμό.

   Δείτε το εγχειρίδιο οδηγιών για τη χρήση της ηλεκτρονικής πλατφόρμας.

   Μιλώντας στον ΣΚΑΪ, ο ειδικός γραμματέας Διαχείρισης Ιδιωτικού Χρέους, Φώτης Κουρμούσης, ανέφερε ότι ο επιχειρηματίας, που θέλει να προχωρήσει σε ρύθμιση, θα μπορεί από σήμερα να μπει, με τους κωδικούς του Taxis, στην ηλεκτρονική πλατφόρμα, στην οποία θα καταγράφονται αναλυτικά όλα τα χρέη του.
   Στη συνέχεια, η υπόθεση ανατίθεται σε έναν συντονιστή, ο οποίος αναλαμβάνει -κατόπιν ελέγχων- να καλέσει όλους αυτούς, στους οποίους η επιχείρηση χρωστάει, να βρουν μία λύση για το πώς θα διαχειριστούν τα χρέη. Για μία μικρή επιχείρηση, όπως υποστήριξε ο κ. Κουρμούσης, αυτή η διαδικασία μπορεί να διαρκέσει μερικές εβδομάδες, ενώ για μία μεγάλη έως και 10 μήνες.
   Σύμφωνα με τον ίδιο, δυνητικά επιλέξιμες είναι από 150.000 έως 400.000 επιχειρήσεις, υπό προϋποθέσεις, τις οποίες είτε πληρούν ήδη σήμερα οι επιχειρήσεις, είτε θα τις πληρούν μέχρι τα τέλη του 2018, οπότε και θα είναι σε ισχύ ο μηχανισμός.
   Ο κ. Κουρμούσης σημείωσε ότι η προϋπόθεση για μία κερδοφόρο χρήση την τελευταία τριετία είναι η μοναδική απαίτηση του νόμου για να αποδείξει κανείς ότι νοείται η επιχείρηση ως βιώσιμη.
   Σύμφωνα με την KYA, για τις συγκεκριμένες οφειλές επιχειρήσεων, που θα υποβάλουν αίτηση ρύθμιση μέσω του εξωδικαστικού μηχανισμού, θα διαγράφονται:
   - Το σύνολο των τόκων υπερημερίας για τα τραπεζικά δάνεια
   - Το 95% των απαιτήσεων του Δημοσίου από πρόστιμα που έχουν επιβληθεί από τη φορολογική διοίκηση. Απαραίτητη προϋπόθεση στην περίπτωση αυτή είναι η βασική οφειλή του εν λόγω πιστωτή να ξεπερνά το ελάχιστο ποσό των 20.000 ευρώ, στο οποίο δεν προσμετρώνται τυχόν οφειλές που προβλέπονται στο πρώτο εδάφιο της παρ. 4 του άρθρου 15 του Ν.4469/2017.
   - Το 85% των απαιτήσεων του Δημοσίου και των φορέων Κοινωνικής Ασφάλισης από προσαυξήσεις ή τόκους εκπρόθεσμης καταβολής. Απαραίτητη προϋπόθεση στην περίπτωση αυτή είναι η βασική οφειλή ανά πιστωτή της κατηγορίας αυτής να ξεπερνά το ελάχιστο ποσό των 3.000 ευρώ στο οποίο δεν προσμετρώνται τυχόν οφειλές που προβλέπονται στο πρώτο εδάφιο της παρ. 4 του άρθρου 15 του Ν.4469/2017.
   Οι οφειλές, που θα απομένουν μετά τη διαγραφή, θα διακανονίζονται σε μέχρι 120 δόσεις για τις τράπεζες, την εφορία και τα ταμεία. Για του υπόλοιπους πιστωτές (π.χ. πελάτες μιας επιχείρησης ή προμηθευτές) θα γίνονται το ανώτερο μέχρι 24 δόσεις, ενώ ειδικά για τις απαιτήσεις εργαζομένων θα γίνονται μέχρι 12 δόσεις.
   Για τις οφειλές προς το Δημόσιο και τα Ταμεία, οι οποίες δεν ξεπερνούν τις 3.000 ευρώ ανά πιστωτή, θα γίνονται μέχρι 36 δόσεις, χωρίς διαγραφή προσαυξήσεων.
   Εάν οι οφειλέτες δεν αποδέχονται την αυτοματοποιημένη ρύθμιση, θα συνεχίζεται κανονικά η διαδικασία του εξωδικαστικού συμβιβασμού.

Η διαδικασία
   Η διαδικασία ξεκινά κατόπιν της σχετικής αίτησης της επιχείρησης, η οποία θα συνοδεύεται από μια αρχική πρόταση ρύθμισης οφειλών καθώς και από τα αναλυτικά οικονομικά στοιχεία της.
   Στη συνέχεια, ορίζεται ένας συντονιστής των διαδικασιών διαπραγμάτευσης για την αναδιάρθρωση των χρεών από ειδικό μητρώο που τηρείται ήδη για το σκοπό αυτό στην Ειδική Γραμματεία Διαχείρισης Ιδιωτικού Χρέους και απαρτίζεται κατά προτεραιότητα από διαπιστευμένους διαμεσολαβητές, επαγγελματίες των διαπραγματεύσεων (με σαφώς ορισμένο επάγγελμα με σχετικό Νόμο) που εγγυώνται για την εφαρμογή της διαδικασίας, την επικοινωνία μεταξύ των πιστωτών και του αιτούμενου, την τήρηση των χρονοδιαγραμμάτων και καταγράφουν τη διαδικασία τις προτάσεις, τις αντιπροτάσεις, τα επιχειρήματα στη διάρκεια της διαπραγμάτευσης.
   Μετά την πλήρη αίτησή της, η επιχείρηση δεν χρειάζεται να επέμβει στη διαδικασία παρά μόνο στο τελικό στάδιο της διαπραγμάτευσης όπου καλείται να αναμορφώσει την αρχική της πρόταση ή να εγκρίνει τις τυχόν αντιπροτάσεις των πιστωτών.
   Ο συντονιστής αναλαμβάνει να αποστείλει την αίτηση και την πρόταση της στους πιστωτές ως την 13η ημέρα μετά την αίτηση, μεριμνά για την παραλαβή της και την εκδήλωση ενδιαφέροντος από τους πιστωτές, ορίζει αυστηρό χρονοδιάγραμμα ενός μήνα για την κατάθεση αντιπροτάσεων από μέρους τους, δίνει νέα προθεσμία στην επιχείρηση για την τροποποίηση της αρχικής της πρότασης ή για την έγκριση από μέρους της των αντιπροτάσεων των πιστωτών και εν τέλει φροντίζει για την έγκαιρη ψήφιση των εγκεκριμένων από την επιχείρηση προτάσεων την 88η ημέρα μετά την αίτηση.
   Προβλέπονται σαφή χρονοδιαγράμματα σε 10 στάδια με ρητές προθεσμίες 88 ημερών προκειμένου να επεξεργαστούν οι πιστωτές την πρόταση του οφειλέτη ή ο οφειλέτης αντίστοιχες αντιπροτάσεις των πιστωτών. Εφόσον υπάρχει συναίνεση ως το τελικό στάδιο της ροής της διαπραγμάτευσης την 88η ημέρα είναι δυνατόν να συνταχτεί η σύμβαση αναδιάρθρωσης που από την επόμενη μέρα τίθεται σε ισχύ και αποτυπώνει τη συμφωνία πιστωτών και οφειλέτη.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Τα σχόλια κάτω από κάθε ανάρτηση εκφράζουν ΜΟΝΟ τις απόψεις των αναγνωστών που τις δημοσιεύουν.
O "Τηλεβόας" σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά προτιμά τα ελληνικά και όχι τα greeklish, το χιούμορ και όχι τις ύβρεις.

Επίσης, επειδή πιστεύει στη δύναμη του διαλόγου, αλλά όχι στην εμπαθή και στείρα αντιπαράθεση μόνο για το θεαθήναι, διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά σχόλια που είναι υπέρ το δέον υβριστικά ή άσχετα με το άρθρο.