10 Αυγ 2017

Χρήστος Σπίρτζης: Δε θα μείνει έστω και μία γωνία του ΟΑΣΘ, που δε θα δει το φως της δημοσιότητας, που δε θα ξέρει ο ελληνικός λαός και οι Θεσσαλονικείς τι γινόταν και από ποιους επί 60 χρόνια σε αυτόν τον Οργανισμό

Στέλιος Παππάς: Θα δυσαρεστήσουμε όσους έχουν συμφέροντα να συνεχίζεται μια ανώμαλη κατάσταση, ήταν ζήτημα τιμής για μένα να αποποιηθώ τον μισθό του προέδρου του ΟΑΣΘ

   Η επιλογή των προσώπων που πλαισιώνουν τη διοίκηση των αστικών συγκοινωνιών της Θεσσαλονίκης αποτελεί κεντρική επιλογή εκκαθάρισης και διαφάνειας σε έναν χώρο που ήταν η πρωτεύουσα της διαπλοκής και του παρακράτους στη Βόρεια Ελλάδα και στη Θεσσαλονίκη, δήλωσε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σπίρτζης, στον ραδιοφωνικό σταθμό του ΑΠΕ-ΜΠΕ, «Πρακτορείο 104,9 fm».
   «Καταλαβαίνω τον πόνο και την αγωνία της ΝΔ, καταλαβαίνω και όσους θέλουν να ρίξουν για μία ακόμη φορά λάσπη στην κυβέρνηση», είπε ο υπουργός, σημειώνοντας ότι «δε θα μείνει έστω και μία γωνία του ΟΑΣΘ, που δε θα δει το φως της δημοσιότητας, που δε θα ξέρει ο ελληνικός λαός και οι Θεσσαλονικείς τι γινόταν και από ποιους επί 60 χρόνια σε αυτόν τον Οργανισμό».
   Κληθείς να σχολιάσει την ανακοίνωση που εξέδωσε η ΝΔ, στην οποία αναφέρεται στη σχέση συγγένειας του νέου προέδρου του ΟΑΣΘ, Στέλιου Παππά με τον υπουργό Ψηφιακής Πολιτικής (σ.σ. είναι πατέρας του Νίκου Παππά) ο κ.Σπίρτζης απάντησε: «Δε θα παίξουμε με την εκκαθάριση του ΟΑΣΘ, γι' αυτό και η επιλογή είναι να μπει ένα κεντρικό στέλεχος με βαθειά γνώση των οικονομικών --ο κ. Παππάς ήταν πρόεδρος του Οικονομικού Επιμελητηρίου Ελλάδος». Παρατήρησε δε πως «κανείς δεν ασχολείται με το ότι δεν έχουμε διοικητικά συμβούλια μονοκομματικά, ότι συμμετέχουν φορείς της πόλης, ότι συμμετέχουν άνθρωποι, που δεν είναι μέλη του ΣΥΡΙΖΑ ή των ΑΝΕΛ, ότι μετά από δεκαετίες συμμετέχει η τοπική αυτοδιοίκηση, μπαίνουν νέοι άνθρωποι». «Καλά κάνουν και ασχολούνται γιατί μπήκε ο Στέλιος Παππάς. Εγώ τον Στέλιο δεν τον ήξερα ως πατέρα του Νίκου, τον Νίκο ξέρω ως γιο του Στέλιου, για την πορεία που έχει και τους αγώνες που έχει κάνει», είπε επισημαίνοντας πως πρόκειται για θέση αμισθί.
   Σε ό,τι αφορά τον σχεδιασμό των αστικών συγκοινωνιών στη Θεσσαλονίκη το επόμενο διάστημα ο κ.Σπίρτζης διευκρίνισε: «Οι αστικές συγκοινωνίες στη Θεσσαλονίκη υπήρξαν αντικείμενο βασανισμού του πολίτη, του κατοίκου και του επισκέπτη. Το μέλημα είναι να βγουν όσο το δυνατόν περισσότερα λεωφορεία στους δρόμους --και αυτό δεν μπορεί να γίνει με ένα μαγικό ραβδί, το μέλημα είναι να μπορούμε να ασκήσουμε ενιαίες κοινωνικές πολιτικές στα δύο μητροπολιτικά κέντρα της χώρας, την Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη, άρα να μπορούν οι άνεργοι να μετακινούνται δωρεάν, να μπορούμε να έχουμε μία συγκεκριμένη πολιτική για τους συμπολίτες μας με ειδικά προβλήματα, να μπορέσουν οι αστικές συγκοινωνίες να παίξουν έναν άλλο ρόλο στην καθημερινότητα του εργαζόμενου και του πολίτη της Θεσσαλονίκης. Επομένως, θα πρέπει αυτά τα δύο χρόνια, μέχρι την παράδοση του μετρό, να λειτουργούν τα λεωφορεία σε μία άλλη λογική, να μπορέσουμε να έχουμε ενιαίες δομές, ενιαία ηλεκτρονικά συστήματα για την εξυπηρέτηση των πολιτών και στην Αθήνα και στη Θεσσαλονίκη και αυτό σημαίνει ότι πρέπει τάχιστα να ξεκινήσουν οι διαδικασίες για το ηλεκτρονικό εισιτήριο».
   Σχετικά με το αντίτιμο του εισιτηρίου ο υπουργός διαβεβαίωσε πως δε συζητείται ενδεχόμενο αύξησής του. «Αυτή τη στιγμή δεν έχουμε κανέναν απολύτως λόγο να συζητήσουμε την τιμή του εισιτηρίου. Θα μείνει εκεί που είναι σήμερα. Αυτό που οφείλουμε να κάνουμε είναι να δούμε τις σπατάλες που γινόντουσαν σε αυτόν τον Οργανισμό, να τις μάθει ο ελληνικός λαός, να δούμε πού πήγαν τα δάνεια, που έχει πάρει αυτός ο Οργανισμός, γιατί δεν έχουν πληρωθεί τα δεδουλευμένα, σε τι κόστος γινόντουσαν οι διάφορες συναλλαγές του συγκεκριμένου οργανισμού, αν γινόντουσαν διαγωνισμοί, σε τι ύψος γινόντουσαν οι προμήθειες», είπε χαρακτηρίζοντας «διεθνείς πρωτοτυπίες των αστικών συγκοινωνιών της Θεσσαλονίκης», το να μη δίνουν ρέστα τα μηχανήματα έκδοσης εισιτηρίων, που υπάρχουν μέσα στα λεωφορεία, και να χρεώνουν περισσότερο το αντίτιμο.
   Για τους εργαζομένους στον ΟΑΣΘ ο κ.Σπίρτζης είπε πως «δεν έχει αλλάξει κάτι και προβλέπεται να μείνουν στον οργανισμό», αλλά το 2019 θα περάσουν στους νέους φορείς. «Αυτό που έχει αλλάξει είναι ότι επειδή είναι δημόσιος φορέας -και όπως όφειλε και ο ΟΑΣΘ πριν που είχε επιδότηση πάνω από 50% από το ελληνικό δημόσιο- δε θα μπορεί να διορίσει κανείς ούτε τον κολλητό του βουλευτή της παράταξης που στήριζε τη διοίκηση του ΟΑΣΘ, ούτε τον συγγενή του. Αν θα γίνουν προσλήψεις, θα γίνονται μέσα από ΑΣΕΠ, αν γίνονται διαγωνισμοί για τη λειτουργία του οργανισμού, θα γίνονται με διαφάνεια μέσα από τα ηλεκτρονικά συστήματα και όπως προβλέπεται από τον νόμο, δηλαδή δε θα γίνονται προμήθειες από τις εταιρείες των κολλητών, φίλων και συγγενών και πολιτικών φίλων της διοίκησης του ΟΑΣΘ. Αυτά θα εξορθολογιστούν και δε στενοχωριόμαστε καθόλου, δεν έχουμε κανέναν ενδοιασμό, που θα στενοχωρηθούν αυτοί που θα χάσουν όλη αυτή την γκρίζα -στην καλύτερη περίπτωση- λειτουργία», ανέφερε ο υπουργός.
   «Μπροστά μας είναι η εκκαθάριση του ΟΑΣΘ και η ενημέρωση των πολιτών της Ελλάδας, γιατί οι πολίτες της Θεσσαλονίκης ήξεραν τι γίνεται στον ΟΑΣΘ, απλά τώρα θα δουν και στοιχεία για το τι γινόταν στον ΟΑΣΘ», τόνισε ο υπουργός, ενώ επέκρινε τη στάση του πρόεδρου της Περιφερειακής Ένωσης Δήμων Κεντρικής Μακεδονίας, να μην ορίσει εκπρόσωπο στους νέους φορείς. «Ξέρουμε τη στάση του προέδρου της ΠΕΔ όλον αυτόν τον καιρό, ξέρουμε τον παρεμβατικό τρόπο που προσπάθησε να σαμποτάρει το να γίνει ο ΟΑΣΘ δημόσιος, ξέρουμε ότι δεν ήθελε τη συμμετοχή της Τοπικής Αυτοδιοίκησης και των φορέων της πόλης, τώρα το αποδεικνύει κιόλας», είπε.

   «Όταν συγκρούεσαι δεν μπορεί να τους ευχαριστείς όλους, θα δυσαρεστείς αυτούς που είχαν συμφέρον να συνεχίζεται μια μη ομαλή κατάσταση, και θα προσπαθήσεις να ευχαριστήσεις τον λαό που είναι και ο μεγάλος στόχος» δήλωσε μιλώντας στο «Κόκκινο Θεσσαλονίκης 93,4» ο νέος πρόεδρος του ΟΑΣΘ, Στέλιος Παππάς.
   «Είναι πάρα πολύ σοβαρή η δουλειά για να παίζουμε, φαίνεται πως το ξέρουν και θέλουν να το κάνουν «γαργάρα»» τόνισε ο κ. Παππάς.
   Απαντώντας στο γιατί δέχθηκε αυτή τη θέση ο κ. Παππάς απάντησε ότι «θα δεχόμουν οποιαδήποτε θέση θα μου ανέθετε το κόμμα, είναι της ίδιας αξίας με μια κομματική δουλειά, δεν μπορώ να κάνω καριέρα, πάμε να καθαρίσουμε έναν οργανισμό ο οποίος δεν έχει και την καλύτερη φήμη».
   «Οι συγκοινωνίες είναι ένα κοινό αγαθό το οποίο πρέπει να απολαμβάνει ο πολίτης, πρέπει να υπάρχει ένα δυναμικό που να μπορεί να του το προσφέρει. Οφείλουμε να οικοδομήσουμε πάρα πολύ καλές σχέσεις με το προσωπικό έτσι ώστε να μπορεί να ανταποκρίνεται στον κοινωνικό ρόλο ο οποίος του έχει ανατεθεί» δήλωσε ο νέος πρόεδρος του ΟΑΣΘ.
   «Μια κοινωνία αναδεικνύει τον πολιτισμό αν μπορεί να διασφαλίζει τα δικαιώματα των πολιτών, και κυρίως των πολιτών που δεν έχουν τη δυνατότητα να τα διεκδικήσουν οι ίδιοι. Που σημαίνει ότι και στις συγκοινωνίες, στην παιδεία, και στην υγεία απόλυτη προτεραιότητα έχουν οι μαθητές, τα άτομα με ειδικές ανάγκες, οι γέροντες, και φυσικά όλοι οι πολίτες που βρίσκονται σε μειονεκτικότερη θέση από κάποιους άλλους» ανέφερε ο κ. Παππάς.
   «Πρέπει να πούμε ότι αυτή η «ιστορία» είναι μεταβατική, έχει μια ημερομηνία λήξης στο τέλος του 2019, γιατί μια- μια τις δραστηριότητες πρέπει να τις εξυγιάνουμε και να τις μεταβιβάζουμε στον νέο φορέα. Να ξεσκαρτάρουμε την κατάσταση για να μπορέσει σε έναν χρονικό ορίζοντα ορατό να υπάρξει μια απολύτως εξυπηρετική διαδικασία για τους πολίτες. Δεν έρχομαι από τον Άρη, αλλά από την Αθήνα, και με πολύ καλή γνώση επί του θέματος» τόνισε ο Στ. Παππάς.
   Όπως ανέφερε στη συνέχεια, «προτεραιότητα μας είναι να έχουμε καλές αστικές συγκοινωνίες για τους πολίτες, να πληρώνονται στην ώρα τους οι εργαζόμενοι για να μπορούν να προσφέρουν, και βεβαίως όπου υπάρχουν σκάνδαλα θα πρέπει να τα αποκαλύψουμε, δεν μπορούμε να παίξουμε με αυτά τα πράγματα».
   Απαντώντας στα σχόλια που έγιναν από την αντιπολίτευση για την σχέση του με τον υπουργό Ψηφιακής Πολιτικής Νίκο Παππά τονίζει ότι «έχουμε πολύ και σοβαρή δουλειά να κάνουμε για να παίζουμε. Η σύνδεσή της δικής μου τοποθέτησης μου με τον Νίκο είναι τελείως βλακώδης. Είμαστε στο κίνημα με κατάθεση ψυχής. Μερικές φορές γελάω μερικά από αυτά που λέγονται και θα τα χρησιμοποιώ ως ανέκδοτα».
   Τέλος, σε ότι αφορά την αποποίηση μισθού απαντά ότι «ήταν ζήτημα τιμής για μένα να αποποιηθώ τον μισθό του προέδρου του ΟΑΣΘ την στιγμή που οι εργαζόμενοι είναι δύο μήνες απλήρωτοι. Είμαι λιτός άνθρωπος, μου φτάνει η σύνταξή μου και κυκλοφορώ με το λεωφορείο. Θα δημοσιοποιήσω όλα τα περιουσιακά μου στοιχεία». Τέλος τονίζει ότι «όπου υπάρχουν σκάνδαλα θα τα αποκαλύψουμε. Με αυτή την εντολή ερχόμαστε στον ΟΑΣΘ».

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Τα σχόλια κάτω από κάθε ανάρτηση εκφράζουν ΜΟΝΟ τις απόψεις των αναγνωστών που τις δημοσιεύουν.
O "Τηλεβόας" σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά προτιμά τα ελληνικά και όχι τα greeklish, το χιούμορ και όχι τις ύβρεις.
Επίσης, επειδή πιστεύει στη δύναμη του διαλόγου, αλλά όχι στην εμπαθή και στείρα αντιπαράθεση μόνο για το θεαθήναι, διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά σχόλια που είναι υπέρ το δέον υβριστικά ή άσχετα με το άρθρο.