31 Ιουλ 2017

Παραδίδονται την Πέμπτη τα τελευταία 14 χιλιόμετρα της Ιονίας Οδού, ολοκληρώνοντας ένα μεγάλο αναπτυξιακό έργο, ιδιαίτερα για την Ήπειρο

Χρήστος Σπίρτζης: Για εμάς τα έργα δεν τελειώνουν με την ολοκλήρωση, αλλά όταν εγκατασταθεί το αναλογικό σύστημα διοδίων, για να μειώσουμε το ύψος χρέωσης ανά χιλιόμετρο

   Όπως ανακοίνωσε σήμερα η «Νέα Οδός», την Πέμπτη 3 Αυγούστου παραδίδονται στην κυκλοφορία και τα τελευταία 14 χιλιόμετρα της Ιόνια Οδού, από την Πέρδικα μέχρι τον κόμβο με την Εγνατία Οδό, στο ύψος της Κοσμηράς.
   Σύμφωνα με όσα ανέφερε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης, την περασμένη Τετάρτη, κατά την παράδοση του τμήματος Αμφιλοχία - Άρτα, τα εγκαίνια του ολοκληρωμένου έργου, των 196 χιλιομέτρων αυτοκινητοδρόμου, των 19 ανισόπεδων κόμβων, των 133 άνω και κάτω διαβάσεων, των 4 δίδυμων σηράγγων και των 24 γεφυρών, θα γίνουν στις αρχές Σεπτεμβρίου, από τον πρωθυπουργό Αλέξη Τσίπρα.
   Την Πέμπτη, λοιπόν, ολοκληρώνεται ένα μεγάλο αναπτυξιακό έργο για τη Δυτική Ελλάδα και ιδιαίτερα για την Ήπειρο, που τη βγάζει από την απομόνωση. Επιτέλους, η περιοχή μας μπορεί να έχει το δικό της μερίδιο στη δίκαιη ανάπτυξη της χώρας, τόσο στις παραγωγικές δομές που πρέπει να αναπτυχθούν στην πρωτογενή παραγωγή και τη μεταποίηση όσο και στις υπηρεσίες. Μπορεί πλέον να γίνει κόμβος συνδυασμένων μεταφορών, όχι μόνο για να αξιοποιήσει τη γεωγραφική της θέση, αλλά για να προσελκύσει παραγωγικές δραστηριότητες και επενδύσεις.
   Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης, αναφερόμενος, πρόσφατα σε συνέντευξή του στο Κόκκινο, στο κόστος των διοδίων, σχολίασε ότι «δυστυχώς τα διόδια δεν είναι μόνο στη Γέφυρα ακριβά, είναι και στους αυτοκινητόδρομους, γιατί αυτοί που έκαναν τους διαγωνισμούς και τις συμβάσεις το 2006-2007 και αυτοί που έκαναν τις αναθεωρήσεις το 2013, το μόνο που δεν φρόντισαν ήταν να υπάρχουν κοινωνικοί συντελεστές, άλλοι τρόποι για να χαμηλώσεις το ύψος των διοδίων προς τους πολίτες, να βρεις άλλες τεχνοκρατικές λύσεις για να είναι βιώσιμα τα έργα. Το μόνο που τους ένοιαζε ήταν να "βγαίνουν" τα έργα τεχνοοικονομικά, να διασφαλιστούν οι τράπεζες που χρηματοδοτούν τα έργα, όχι οι πολίτες που τα χρησιμοποιούν».
   «Έχουμε πει ότι για εμάς τα έργα δεν τελειώνουν με την ολοκλήρωση, αλλά όταν εγκατασταθεί το αναλογικό σύστημα διοδίων, για να μειώσουμε το ύψος χρέωσης ανά χιλιόμετρο», συνέχισε ο κ. Σπίρτζης και υπογράμμισε δύο στόχους:
   - μέχρι το τέλος του χρόνου να γίνει ο διαγωνισμός για το ηλεκτρονικό αναλογικό σύστημα διοδίων και μέσα στο 2018 να αρχίσει η εγκατάστασή του και να ολοκληρωθεί σε αρκετούς από τους οδικούς άξονες
   - μέσω διαπραγματεύσεων κυρίως με τις τράπεζες που έχουν χρηματοδοτήσει έργα, να βρεθεί μοντέλο που θα μειώσει τα διόδια και θα έχει άλλες μεταβλητές.
   Διευκρινίζοντας το δεύτερο, ο υπουργός είπε ότι «αυτή την στιγμή επεξεργαζόμαστε τις σχετικές προτάσεις για να δώσουμε συγκεκριμένες λύσεις, όπως το να μπορεί να είναι μεταβλητό μέγεθος ο χρόνος της παραχώρησης, δηλαδή να αυξάνεται όταν μειώνεται ο κυκλοφοριακός φόρτος όπως σε περιόδους κρίσης, προκειμένου να κρατηθούν πιο χαμηλά οι τιμές των διοδίων, ενώ αντίστοιχα να μειώνεται ο χρόνος όταν αυξάνεται ο κυκλοφοριακός φόρτος».
   Από τα μεσάνυχτα της Τρίτης 1 Αυγούστου προς Τετάρτη 2 Αυγούστου, θα ξεκινήσει η λειτουργία των σταθμών διοδίων στον μετωπικό σταθμό Κλόκοβας και στους πλευρικούς σταθμούς διοδίων, στον ανισόπεδο κόμβο Μεσολογγίου.
   Όπως ανακοινώθηκε, οι τιμές που θα ισχύσουν στον μετωπικό σταθμό της Κλόκοβας είναι οι ακόλουθες:
 *Δίκυκλα και τρίκυκλα 1,60 ευρώ.
 *ΙΧ επιβατικά αυτοκίνητα 2,95 ευρώ.
 *Φορτηγά, λεωφορεία και άλλα οχήματα με λιγότερους από τέσσερις άξονες 7,45 ευρώ.
 *Φορτηγά και άλλα οχήματα με τέσσερις ή περισσότερους άξονες 10,40 ευρώ.
   Στους πλευρικούς σταθμούς στο Μεσολόγγι οι τιμές θα είναι οι εξής:
 *Δίκυκλα και τρίκυκλα 0,85 ευρώ.
 *ΙΧ επιβατικά αυτοκίνητα 1,25 ευρώ.
 *Φορτηγά, λεωφορεία και άλλα οχήματα με λιγότερους από τέσσερις άξονες 3,10 ευρώ.
 *Φορτηγά και άλλα οχήματα με τέσσερις ή περισσότερους άξονες 4,40 ευρώ.
   Σύμφωνα με την «Νέα Οδό» η τιμή διοδίου τέλους καθορίζεται ως εξής:
 • Σε κάθε μετωπικό σταθμό βάσει του συνολικού μήκους της ζώνης στην οποία ανήκει ο σταθμός.
 • Στους πλευρικούς σταθμούς εξόδου, βάσει του μήκους από την αρχή της ζώνης στην οποία ανήκει ο σταθμός μέχρι το σταθμό.
 • Στους πλευρικούς σταθμούς εισόδου βάσει του μήκους από το σταθμό έως το τέλος της ζώνης στην οποία αυτός ανήκει.
   Έτσι, όσον αφορά στην πληρωμή διοδίων, η «Νέα Οδός» διευκρινίζει ότι «σε καμία περίπτωση δεν είναι δυνατόν, χρήστης που πληρώνει διόδιο τέλος σε μετωπικό σταθμό να πληρώσει ξανά σε πλευρικό σταθμό της ίδιας ζώνης, στο ίδιο ταξίδι».
   Αντιστοίχως, προστίθεται στην ίδια ανακοίνωση, ότι «σε καμία περίπτωση δεν είναι δυνατόν χρήστης που πληρώνει διόδιο τέλος σε πλευρικό σταθμό να πληρώσει και σε μετωπικό ή άλλον πλευρικό σταθμό της ίδιας ζώνης στο ίδιο ταξίδι».
   Σύμφωνα με την «Νέα Οδό», «οι μετωπικοί σταθμοί διοδίων που θα συναντούν οι οδηγοί στη διαδρομή από το Αντίρριο, έως τα Ιωάννινα θα είναι στην παρούσα φάση αυτοί της Κλόκοβας και του Αγγελοκάστρου, καθώς επί της ουσίας, έχουν τεθεί σε εφαρμογή οι δύο από τις συνολικά τέσσερις ζώνες χρέωσης του αυτοκινητοδρόμου».
   Ακόμη, σύμφωνα πάντα με την «Νέα Οδό», «μέσα στο επόμενο χρονικό διάστημα θα ολοκληρωθεί το σύστημα χρέωσης της Ιόνιας Οδού, με τη λειτουργία των μετωπικών σταθμών διοδίων στο Μενίδι και στο Τέροβο και των πλευρικών σταθμών στην Γαβρολίμνη, στην 'Αρτα και στον Γοργόμυλο».
   Η «Νέα Οδός» προσφέρει σε κάθε οδηγό, σε όλο το μήκος της Ιόνιας Οδού, μια σειρά υπηρεσιών οδικής ασφάλειας και εξυπηρέτησης όπως:
  Α) 24ωρα Περίπολα Οδικής Ασφάλειας
  Β) 4ψήφιο αριθμό Έκτακτης Ανάγκης 24ωρης λειτουργίας, 1075
  Γ) Τηλεφωνική Εξυπηρέτηση Πελατών στον αριθμό 2641 306 306
  Δ) Δωρεάν Οδική Βοήθεια σε περιπτώσεις ακινητοποίησης

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Τα σχόλια κάτω από κάθε ανάρτηση εκφράζουν ΜΟΝΟ τις απόψεις των αναγνωστών που τις δημοσιεύουν.
O "Τηλεβόας" σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά προτιμά τα ελληνικά και όχι τα greeklish, το χιούμορ και όχι τις ύβρεις.

Επίσης, επειδή πιστεύει στη δύναμη του διαλόγου, αλλά όχι στην εμπαθή και στείρα αντιπαράθεση μόνο για το θεαθήναι, διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά σχόλια που είναι υπέρ το δέον υβριστικά ή άσχετα με το άρθρο.