24 Μαΐ 2017

«Πολλά μικρά θαύματα» στην κατασκευή των πέντε αυτοκινητόδρομων

Πώς το ελληνικό Δημόσιο πέτυχε την εξοικονόμηση εκατοντάδων εκατομμυρίων ευρώ στην επανεκκίνηση των έργων


   Στα 6,98 δισ. ευρώ ανήλθε η τελική δαπάνη των πέντε αυτοκινητόδρομων (Ολυμπία Οδός, Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου, Ιόνια Οδός, Ε65 και Μορέας), όπως ανέφερε ο γγ Υποδομών του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, Γιώργος Δέδες, στο πλαίσιο του 1ου Συνεδρίου Υποδομών και Μεταφορών που διεξάγεται στο Αμφιθεάτρο του υπουργείου και διοργανώνεται από τις ιστοσελίδες ypodomes.com και metaforespress.gr.
   Σύμφωνα με τον κ. Δέδε, η δαπάνη κατασκευής κατά την προσφορά των πέντε αυτοκινητόδρομων έφτασε τα 4,97 δισ. ευρώ και το τελικό κατασκευαστικό κόστος τα 6,27 δισ. ευρώ.
   Μάλιστα, οι εθνικοί πόροι που απαιτήθηκαν συμπληρωματικά για την ολοκλήρωση των έργων εξαιτίας των καθυστερήσεων στα αρχικά χρονοδιαγράμματα προσέγγισαν τα 1,27 δισ. ευρώ, εκ των οποίων 579 εκατ. για την Ολυμπία Οδό, 24,4 εκατ. για τον Αυτοκινητόδρομο Αιγαίου, 243,3 εκατ. για τη Νέα Οδό, 55,4 εκατ. για τον Ε65 και 270,6 εκατ. για τον Μορέα.
   «Συντελέστηκαν πολλά μικρά θαύματα με τη συμβολή του υπουργείου Υποδομών, ώστε να επιτευχθεί έγκαιρα ο εθνικός στόχος της παράδοσης των οδικών αξόνων, οι οποίοι αντιμετώπιζαν κίνδυνο επιστροφής κοινοτικών κονδυλίων, ωστόσο το ελληνικό Δημόσιο πέτυχε την εξοικονόμηση εκατοντάδων εκατομμυρίων ευρώ στην επανεκκίνηση των έργων», υπογράμμισε ο γγ Υποδομών, σημειώνοντας ότι ενώ οι απαιτήσεις των παραχωρησιούχων και των κατασκευαστών ανέρχονταν στα 1,6 δισ. ευρώ, η τελική συμφωνία έκλεισε στα 676 εκατ.
   Τέλος, ο κ. Δέδες αναγνώρισε την ανάγκη μόχλευσης πόρων από την ιδιωτική οικονομία, προκειμένου να χρηματοδοτηθεί η νέα γενιά έργων.

πηγή: ΑΠΕ - ΜΠΕ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Τα σχόλια κάτω από κάθε ανάρτηση εκφράζουν ΜΟΝΟ τις απόψεις των αναγνωστών που τις δημοσιεύουν.
O "Τηλεβόας" σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά προτιμά τα ελληνικά και όχι τα greeklish, το χιούμορ και όχι τις ύβρεις.

Επίσης, επειδή πιστεύει στη δύναμη του διαλόγου, αλλά όχι στην εμπαθή και στείρα αντιπαράθεση μόνο για το θεαθήναι, διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά σχόλια που είναι υπέρ το δέον υβριστικά ή άσχετα με το άρθρο.