10 Ιαν 2017

Επιστροφή στα κέρδη για τη «ΒΙΚΗ», ύστερα από πέντε χρόνια

- To 40% των πρώτων υλών αγοράζονται από ντόπιους προμηθευτές, καθώς στην Ήπειρο είναι συγκεντρωμένα τα περισσότερα χοιροστάσια και μονάδες παραγωγής χοιρινού κρέατος στη χώρα
- Ενδεχόμενο εξαγοράς: Δεν συζητάμε με Chipita

   Σε κερδοφόρα τροχιά εισήλθε η αλλαντοβιομηχανία ΒΙΚΗ, ύστερα από πέντε χρόνια ζημιογόνων χρήσεων. Όπως λέει στην «Η» ο πρόεδρος της εταιρείας, Νίκος Παπαγιάννης, η επιστροφή σε θετικό έδαφος οφείλεται στις προσπάθειες που έγιναν τα προηγούμενα χρόνια, τόσο για την εξοικονόμηση του κόστους, όσο και για την ανάπτυξη των πωλήσεων και δηλώνει συγκρατημένα αισιόδοξος για τη φετινή χρονιά, υπό την προϋπόθεση ότι η κατανάλωση θα παραμείνει στα σημερινά επίπεδα. Ξεκαθαρίζει τέλος ότι τη δεδομένη στιγμή δεν υπάρχουν συζητήσεις με την Chipita για το ενδεχόμενο εξαγοράς.
   Συνέντευξη στον Γιώργο Μανέττα:

   Κάνοντας ένα μικρό απολογισμό για τη χρονιά που έφυγε πριν από μερικές μέρες, τι κατάφερε η ΒΙΚΗ μέσα στο 2016;
   Την περσινή χρονιά καταφέραμε και σταθεροποιήσουμε τις πωλήσεις μας στα επίπεδα των 20 εκατ. ευρώ, έχοντας μερίδιο αγοράς 6%. Επιπλέον, ύστερα από αρκετές ζημιογόνες χρήσεις καταφέραμε να εμφανίσουμε κέρδη, με ένα EBITDA της τάξης του 1,7 εκατ. ευρώ. Είναι πολύ σημαντικό, ότι μετά από ένα μεγάλο διάστημα βλέπουμε μια σταθεροποίηση και σιγά σιγά σημειώνουμε άνοδο, η οποία είναι ορατή ήδη από τους τελευταίους μήνες του 2016. Όλα αυτά χάρη στα μέτρα που πήραμε τα προηγούμενα χρόνια για την περιστολή των εξοδων λειτουργίας, τα οποια περιελάμβαναν μικρής έκτασης μειώσεις σε μισθούς και ανθρώπινο δυναμικό, στις προσφορές αλλά και στη στροφή που κάναμε προς ένα μείγμα προϊόντων που μας εξασφαλίζει ένα ικανοποιητικό περιθώριο κέρδους, το οποίο μας επιτρέπει να καλύπτουμε τις υποχρεώσεις μας και να συνεχίζουμε την ανάπτυξή μας. Βέβαια, σχεδόν όλες οι αλλαντοβιομηχανίες έχουν μειώσει δραστικά τα έξοδα. Έχει γίνει μια μεγάλη προσαρμογή τα τελευταία χρόνια στα δεδομένα της κρίσης παρά την αύξηση του κόστους κυρίως λογω του έντονου ανταγωνισμού.
   Τι περιμένετε για το νέο έτος και πού θα ρίξετε το βάρος σας;
   Για τη φετινή χρονιά, περιμένουμε μια μικρή μονοψήφια αύξηση των πωλήσεων, καθώς θα αρχίζουν να αποδίδουν καρπούς κάποιες συνεργασίες που έχουμε με τις μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ. Αρκεί βέβαια η αγορά να παραμείνει σταθερή και να μην έχει τα «σκαμπανεβάσματα» που παρατηρήθηκαν τη διετία 2015 και 2016, η οποία ήταν μια πολύ δύσκολη περίοδος για την οικονομία λόγω των έντονων αναταράξεων. Παράλληλα, σχεδιάζουμε να συνεχίσουμε τις προσφορές ενώ δρομολογούμε την κυκλοφορία νέων προϊοντων, προκειμένου να εμπλουτίσουμε το χαρτοφυλάκιό μας και να τονώσουμε το αγοραστικό ενδιαφέρον. Οι καταναλωτές θέλουν διαρκώς νέες προτάσεις από τις εταιρείες, όποιος δεν το κάνει μένει πίσω... Στο σημείο αυτό, θα ήθελα να επισημάνω ότι πέραν των αλλαντικών ο όμιλός μας δραστηριοποιείται στον κλάδο των ζωοτροφών για σκύλους και γάτες μέσω της εταιρείας LAKΥ, η οποία έχει το μεγαλύτερο εργοστάσιο ξηρών τροφών για κατοικίδια στη χώρα με τζίρο 12 εκατ. ευρώ και παρουσία σε 12 χώρες του εξωτερικού. Οι προοπτικές στον τομέα αυτό είναι θετικές, καθώς λόγω της κρίσης αυξήθηκε η ζωοφιλία στην Ελλάδα. Παράλληλα, ο όμιλός μας ασχολείται με την παραγωγή χαβιαριού, μέσω του brand «thesauris», το οποίο κατευθύνεται αμιγώς στις διεθνείς αγορές. Και εδώ οι προοπτικές είναι ευοίωνες καθώς υπάρχει υψηλή ζήτηση.
   Η διαχείριση των επισφαλειών αποτελεί μείζον ζήτημα για τον επιχειρηματικό κόσμο. Ποια είναι η δική σας στάση, με δεδομένες τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν αρκετές εταιρείες στην Ελλάδα σήμερα;
   Μετά την κατάρρευση του Μαρινόπουλου, γίναμε πολύ πιο επιφυλακτικοί όσον αφορά στις πιστώσεις που δίνουμε. Αυτό αφορά όμως κυρίως τους νέους πελάτες, και όχι με όσους έχουμε μακροχρόνια συνεργασία. Η αντιμετώπιση εκεί είναι διαφορετική.
   Πόσο σας επηρεάζει η υπόθεση του Μαρινόπουλου; Τι πιστεύετε πρέπει να γίνει με την προσπάθεια διάσωσης που βρίσκεται στην κόψη του ξυραφιού;
   Δουλεύαμε τριάντα χρόνια με τον Μαρινόπουλο και έχουμε μια έκθεση της τάξης του 1,2 εκατ. ευρώ. Ωστοσο, καταφέραμε να ανακτήσουμε τον τζίρο που χάσαμε, μέσα από το υπάρχον πελατολόγιο. Πιστεύω πως η διάσωση είναι μονόδρομος, καθώς δεν υπάρχει άλλη λύση για τους εργαζόμενους και τους προμηθευτές.
   Από πολλούς κλάδους εκφράζεται έντονος προβληματισμός σχετικά με την πορεία της κατανάλωσης; Ποια είναι η εικόνα που εμφανίζει η εγχώρια αγορά των αλλαντικών και πως βλέπετε να εξελίσσεται η κατανάλωση το επόμενο διάστημα;
   Η εικόνα είναι πτωτική. Υπολογίζεται ότι η κατανάλωση αλλαντικών υποχωρεί με ρυθμούς της τάξης του 14%, ένα ποσοστό αρκετά μεγάλο. Η κάμψη αυτή οφείλεται σε ένα μεγάλο βαθμό στην κατάρρευση του Μαρινόπουλου, η οποία δεν αναπληρώθηκε πλήρως από την υπόλοιπη αγορά. Μια άλλη εξήγηση είναι ότι τα τελευταία χρόνια έχουν αλλάξει οι καταναλωτικές συνήθειες λόγω των διατροφικών σκανδάλων που έκαναν τους καταναλωτές πιο επιφυλακτικούς στην κατανάλωση συγκεκριμένων αλλαντικών. Εκτιμώ ότι το 2017 η κατανάλωση θα σταθεροποιηθεί, καθώς ήδη παρατηρούνται σημάδια εξισσορόπησης της κάμψης ενώ παράλληλα θα συνεχιστεί η τάση ενδυνάμωσης κάποιων αλλαντικών, όπως αυτά από γαλοπούλα, σε σχέση με τα «παραδοσιακά» αλλαντικά από χοιρινό κρέας, όπως η πάριζα. Επιπλέον, ο καταναλωτής θα συνεχίζει να αναζητά το value for money, δηλαδή την ποιότητα στη σωστή τιμή, αφού πλέον δεν ψάχνει μόνο την τιμή, όπως έκανε στα πρώτα χρόνια της κρίσης αλλά και την αξία πίσω από το προϊόν.
ΕΝΔΕΧΟΜΕΝΟ ΕΞΑΓΟΡΑΣ
«ΔΕΝ ΣΥΖΗΤΑΜΕ ΜΕ CHIPITA»
   Με αφορμή τις εξελίξεις στην υπόθεση εξαγοράς της «Νίκας», διάφορα δημοσιεύματα σας θέλουν να συζητάτε το ενδεχόμενο εξαγοράς από την Chipita. Τι ισχύει τελικά;
   Να ξεκαθαρίσω ότι δεν είμαστε σε συζητήσεις με την Chipita. Είχαμε κάποιες συζητήσεις στο παρελθόν, πριν από περίπου ένα χρόνο, όταν η Chipita είχε συνεταιριστεί με την Impala Investments, οι οποίες ωστόσο δεν προχωρήσαν. Έμειναν μόνο σε κάποιες κοινές διαπιστώσεις περί συνεργειών του κλάδου. Επίσης, δεν υπάρχει κάποια καινούργια κρούση τη δεδομένη στιγμή.
   «Ένα σημαντικό ποσοστό των πρώτων υλών που χρησιμοποιούμε, περίπου το 40%, το αγοράζουμε από ντόπιους προμηθευτές, καθώς στην Ήπειρο είναι συγκεντρωμένα τα περισσότερα χοιροστάσια και μονάδες παραγωγής χοιρινού κρέατος στη χώρα».
   «Η ελληνική αλλαντοβιομηχανία είναι ανταγωνιστική και για αυτό υπάρχει μικρή διείσδυση εισαγόμενων αλλαντικών. Βέβαια, πρέπει να λυθούν αρκετά προβλήματα που ταλανίζουν σήμερα την παραγωγή, όπως η υψηλή φορολογία, το νομοθετικό πλαίσιο και η έλλειψη χρηματοδότησης από τις τράπεζες».


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Τα σχόλια κάτω από κάθε ανάρτηση εκφράζουν ΜΟΝΟ τις απόψεις των αναγνωστών που τις δημοσιεύουν.
O "Τηλεβόας" σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά προτιμά τα ελληνικά και όχι τα greeklish, το χιούμορ και όχι τις ύβρεις.
Επίσης, επειδή πιστεύει στη δύναμη του διαλόγου, αλλά όχι στην εμπαθή και στείρα αντιπαράθεση μόνο για το θεαθήναι, διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά σχόλια που είναι υπέρ το δέον υβριστικά ή άσχετα με το άρθρο.