2 Οκτ 2016

Η σφαγή στους Λιγκιάδες οδηγός για το παρόν και το μέλλον μας

Το χρωστάμε στους νεκρούς, στους εαυτούς μας και στα παιδιά μας


   Κυριακή 3 Οκτωβρίου του 1943. Μηχανοκίνητο τάγμα των γερμανών κατακτητών εισβάλλει στους Λιγκιάδες, σε αντίποινα για τη δολοφονία του αντισυνταγματάρχη και στενότατου συνεργάτη του Χίτλερ Γιόζεφ Ζάλμινγκερ από τους αντάρτες.
   Ο απολογισμός του μακελειού είναι: 92 νεκροί, κυρίως γυναικόπαιδα, 43 σπίτια και 57 υποστατικά, στάβλοι και καλύβες καμμένα. 20 μουλάρια λάφυρα για τους ναζί.
   Όπως γράφει και ο Γιάννης Στέφος, στη σελίδα του στο fb:
"Ο απολογισμός για την ιστορική μας μνήμη είναι ότι οι ναζί δεν μπορούν να έχουν θέση στην κοινωνία μας, οι σβάστικες δεν μπορούν να έχουν θέση στους τοίχους μας, η κτηνωδία του φασισμού δεν μπορεί να είναι νομιμοποιημένη. Το χρωστάμε στους νεκρούς των Λιγκιάδων, στους εαυτούς μας και στα παιδιά μας."
   Εκδηλώσεις Μνήμης για το Ολοκαύτωμα των Λιγκιάδων οργανώνουν από το Σάββατο 1 έως τη Δευτέρα 3 Οκτωβρίου η Περιφέρεια Ηπείρου, ο Δήμος Ιωαννιτών και η Τοπική Κοινότητα Λιγκιάδων.
   Οι εκδηλώσεις ξεκινούν το Σάββατο 1 Οκτωβρίου το πρωί από την Αμφιθέα, το πρώτο χωριό απ’ όπου ξεκίνησε η ναζιστική θηριωδία με το κάψιμο ενός σπιτιού, την εκτέλεση της μητέρας και των δύο ανήλικων παιδιών της, ενώ το βράδυ πραγματοποιήθηκε μουσική εκδήλωση στους Λιγκιάδες.
   Συνεχίζονται την Κυριακή 2 Οκτωβρίου στον μαρτυρικό τόπο των Λιγκιάδων, όπου οι μηχανοκίνητες διμοιρίες των Γερμανών στις 3 Οκτωβρίου του 1943 μετέτρεψαν το χωριό σε κόλαση, καίγοντας σπίτια και εκτελώντας τους περισσότερους από τους κατοίκους.
   Οι Εκδηλώσεις Μνήμης ολοκληρώνονται τη Δευτέρα 3 Οκτωβρίου με την πραγματοποίηση «εκδήλωσης Μνήμης και Αναστοχασμού» στο Πνευματικό Κέντρο των Λιγκιάδων.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Τα σχόλια κάτω από κάθε ανάρτηση εκφράζουν ΜΟΝΟ τις απόψεις των αναγνωστών που τις δημοσιεύουν.
O "Τηλεβόας" σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά προτιμά τα ελληνικά και όχι τα greeklish, το χιούμορ και όχι τις ύβρεις.
Επίσης, επειδή πιστεύει στη δύναμη του διαλόγου, αλλά όχι στην εμπαθή και στείρα αντιπαράθεση μόνο για το θεαθήναι, διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά σχόλια που είναι υπέρ το δέον υβριστικά ή άσχετα με το άρθρο.