17 Απρ 2014

Η φωτιά της Μ. Πέμπτης στην Βασίλισσα της Άρτας

Ένα έθιμο που χάνεται στα βάθη των αιώνων


   Στα παλιά χρόνια, πριν φτιαχτεί το φράγμα, όταν ο Άραχθος κυλούσε ορμητικός, κουβαλώντας μαζί του φερτά υλικά, ενορίτες και παιδιά από την ενορία της Αγίας Θεοδώρας, της Βασίλισσας της Άρτας πήγαιναν, εβδομάδες πριν το Πάσχα, στις όχθες του και μάζευαν κορμούς δέντρων που κατέβαζε το ποτάμι.
   Συγκέντρωναν αυτούς τους κορμούς και την Μεγάλη Πέμπτη τους έστηναν στην πλατεία μπροστά στην Αγία Θεοδώρα και το βράδυ, την ώρα που διαβάζονταν το πέμπτο Ευαγγέλιο, άναβαν φωτιά.
   Σήμερα το έθιμο συνεχίζει, παρόλο που η "πηγή" των ξύλων είναι πια διαφορετική. Ακόμη ανάβει η μεγάλη φωτιά κι ο κόσμος της Άρτας μαζεύεται τριγύρω.
   Το έθιμο συμβολίζει της φωτιές που άναψαν οι μαθητές του Ιησού έξω από το κυβερνείο του Πόντιου Πιλάτου αναμένοντας την απόφαση για την τύχη του...
   ΥΓ: Όπως μου επισημάνθηκε από τον φίλο Jimako στο fb, το έθιμο της φωτιάς δεν γινόταν μόνο στην ενορία τής Αγίας Θεοδώρας, αλλά και στην ενορία του Αγ. Νικόλαου...

3 σχόλια:

  1. ΟΤΑΝ Ο ΑΡΑΧΘΟΣ ΗΤΑΝ Ο ΔΟΥΝΑΒΗΣ ΤΗΣ ΠΟΛΗΣ ΜΑΣ ΚΑΙ ΟΧΙ ΡΥΑΚΙ ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΤΩΡΑ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΗ ΜΕ ΤΑ ΠΟΥΡΝΑΡΙΑ 1ΚΑΙ 2 ΤΟΥ ΚΑΡΑΜΑΝΛΗ ΚΑΙ ΤΩΝ ΠΑΡΑΠΟΤΑΜΙΩΝ ΟΙΚΟΠΕΔΟΦΑΓΩΝ ΚΛΕΦΤΩΝ.ΟΣΟΙ ΑΝΤΙΔΡΑΣΑΜΕ ΤΟΤΕ ΜΑΣ ΛΕΓΑΝΕ ΟΠΙΣΘΟΔΡΟΜΙΚΟΥΣ ΚΑΙ ΟΤΙ Η ΑΡΤΑ ΜΕ ΤΟ ΥΔΡΟΗΛΕΚΤΡΙΚΟ ΤΗΣ ΦΡΑΓΜΑ ΘΑ ΓΙΝΕΙ ΠΛΟΥΣΙΑ ΠΟΛΗ , ΜΙΚΡΟ ΠΑΡΙΣΙ. ΧΑΡΕΙΤΕ ΤΟ ΜΙΚΡΟ ΠΑΡΙΣΙ ,ΚΑΛΗ ΑΝΑΣΤΑΣΗ ΣΤΗΝ ΚΥΡΙΟΛΕΞΙΑ ΚΑΙ ΚΑΛΟ ΠΑΣΧΑ ΣΕ ΟΛΟΥΣ ,ΜΕ ΥΓΕΙΑ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. εχεις απολυτο δικηο..Ο ΑΡΑΧΘΟΣ ΚΑΤΑΣΤΡΑΦΗΚΕ. ΘΑ ΗΘΕΛΑ ΝΑ ΜΟΥ ΑΠΑΝΤΗΣΕΙ ΚΑΠΟΙΟΣ...ΟΙ ΤΣΙΜΕΝΤΕΝΙΕΣ ΚΟΛΟΝΕΣ ΣΤΟ ΔΡΟΜΑΚΙ ΠΟΥ ΟΔΗΓΕΙ ΣΤΗΝ ΒΛΑΧΕΡΝΑ ΠΟΙΑΝΟΥ ΙΔΕΑ ΗΤΑΝ?

      Διαγραφή
    2. Του πολιτικού μηχανικού.Πάει με το κυβικό.

      Διαγραφή

Τα σχόλια κάτω από κάθε ανάρτηση εκφράζουν ΜΟΝΟ τις απόψεις των αναγνωστών που τις δημοσιεύουν.
O "Τηλεβόας" σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά προτιμά τα ελληνικά και όχι τα greeklish, το χιούμορ και όχι τις ύβρεις.
Επίσης, επειδή πιστεύει στη δύναμη του διαλόγου, αλλά όχι στην εμπαθή και στείρα αντιπαράθεση μόνο για το θεαθήναι, διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά σχόλια που είναι υπέρ το δέον υβριστικά ή άσχετα με το άρθρο.